- 2 تیر 1398
- کد خبر 1885
- پرینت
- کپی لینک کوتاه
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری – تحلیلی فردونیوز؛مریم علیشیری معاون امور اجتماعی بهزیستی استان قم ضمن بیان مطلب فوق افزود : خط 123 اورژانس اجتماعی بهزیستی قم بصورت 24 ساعته پاسخگوی تماسهای مخاطبین و همشهریان محترم است و طبق بررسی بعمل آمده اختلافات حاد خانوادگی ، کودک آزاری و همسر آزاری بیشترین تماس با این خط را به خود اختصاص داده است .
معاون امور اجتماعی بهزیستی قم با اشاره به آثار مثبت راه اندازی مرکز فوریتهای اجتماعی در سطح کشور خاطرنشان کرد : فعالیت اورژانس اجتماعي (123) زير نظر سازمان بهزيستي يكي از برنامه هاي مداخله اي با هدف پيشگيري از آسيب هاي اجتماعي در سطح كشور است که مداخله در بحران هايي از جمله كودك آزاري، همسر آزاري، سالمند و والد آزاري را بر عهده دارد و خدمات خود را از طريق خط تلفن 123، تيم سيار اورژانس و پايگاه خدمات اجتماعي ارايه مي دهد.
علیشیری افزود: در این مرکز کار بصورت تیمی انجام می شود و روان شناس، مشاور و مددكار تيم اورژانس اجتماعي هستند كه اگر فردي در زمان بحران تماس بگيرد، از مشاوره تلفني بهره مي گيرد و در صورت نياز، تيم اورژانس اجتماعي در محل حاضر و عمل مداخله در بحران را انجام مي دهد.
علیشیری در دسترس قرار دادن خدمات تخصصي بهزيستي به آحاد جامعه، ارتقاء توانمندي هاي افراد در معرض آسيب و آسيب ديده اجتماعي براي مقابله با مسايل اجتماعي در شرايط بحراني از طريق ارايه خدمات تخصصي و به موقع، انجام مداخله هاي رواني اجتماعي در كنار مداخله هاي قضائي و ايجاد زمينه مشاركت مردم و سازمانهاي غير دولتي را از دلايل راه اندازي اورژانس اجتماعي برشمردو افزود در سال 1397 تعداد 28498 تماس با خط 123 برقرار شد که از این تعداد تماس 3687 مداخله موثر صورت گرفت .
پایان پیام
این مطلب بدون برچسب می باشد.