×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

مدیرکل ارتباطات و امور بین الملل شهرداری قم منصوب شدعملیات اجرایی احداث نیروگاه انرژی خورشیدی ۳۵۰ مگاواتی در استان قم آغاز شدپویش مردمی «هم‌نام مهربانی» برای گسترش مشارکت خیرین در قم آغاز شد1100 خانواده تحت پوشش موسسه خیریه و تکفل ایتام قم هستندجایگزینی کابل های مسی مخابرات با فیبر نوری در استان قم13 جشنواره در هفته پژوهش در قم برگزار می شودتجلیل فرمانده کل انتظامی کشور از خانواده شهید همایی فصیح در قماستاندار قم: ۲۵۰۰ مگاوات برق در استان قم تولید می‌ شود۵۰ دستگاه اتوبوس به ناوگان حمل و نقل عمومی قم افزوده می شود سه نیروگاه تولید برق خورشیدی در قم به بهره برداری رسیدراهپیمایان ۱۳ آبان در قم انزجار خود را از استکبار جهانی به نمایش گذاشتندآیین تکریم و معارفه دادستان نظامی استان قم برگزار شدملت ایران پرچمدار بیداری ملت‌های آزاده علیه استکبار جهانی استمراسم عزاداری شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) در حرم بانوی کرامت برگزار شداجرای طرح بهسازی محور ترانزیتی قم – نیزار تصفیه خانه فاضلاب دانشگاه صنعتی قم به بهره برداری رسیداجرای طرح پایش زندانیان و آزادی ۱۰ مددجوی زندانی در قمسارق حرفه‌اي کيف‌قاپ قم دستگير شداعمال محدودیت‌های ترافیکی در مسیر راهپیمایی ۱۳ آبان در قمحضور هنرمندان در حرم حضرت فاطمه معصومه(س)
true
معاون شهرسازی و معماری شهرداری قم گفت: رسانه با فرهنگ سازی خود می‌تواند با آلمانها ونماهایی که مغایر با هویت اسلامی شهر قم هستند، مقابله کند.

به گزارش پایگاه خبری – تحلیلی فردونیوز؛غلامرضا جانقربان با اعلام این مطلب افزود: شهر قم یک شهر اسلامی و مذهبی است درآن ساختارهای مذهبی فراوانی از جمله بارگاه حضرت معصومه(س) و مسجد مقدس جمکران؛ هم چنین حوزه علمیه و علما وجود دارد لذا این ساختارها باعث شده تا همه مناسبات شهر سبک و سیاق اسلامی گرفته و این مهم در طرح تفضیلی شهر قم هم دیده شده است.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری قم با اشاره به اینکه کیفیت زندگی، سیما و منظر شهری و کالبد شهر از جمله موضوعاتی هستند که از هویت دینی شهر اثر می‌گیرند، افزود: باید جلوی توسعه نماهایی که با کالبد شهر قم مغایرت دارد را بگیریم و در این زمینه رسانه تاثیر مهمی دارد صداوسیما و انواع پایگاههای خبری و روزنامه‌ها باید در این مسیر همراهی کنند.

جانقربان افزود: برای شهر قم یک افق، چشم انداز و برنامه بلند مدت و کوتاه مدت و هم چنین برنامه یک ساله تدوین شده که برش‌هایی از طرح تفصیلی است و تحقق اهداف آن نیاز به کمک مردم و رسانه‌ها دارد.

وی با اشاره به اهمیت هویت شهری در قم، ادامه داد: مردم ما باید هویت شهر خود را بشناسند و آن را اولویت خود بدانند، شهرداری هم باید در رفتارها و عملکرد خود این هویت را بروز و ظهور دهد که تحلیل عملکرد مردم و شهرداری در این حوزه به عهده رسانه‌ها است.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری قم عنوان کرد: شهر ما دینی است و این مهم هم باید در عمل دیده شود، ما نمادها و نماهای غیر اسلامی در شهر را به عنوان یک ناهنجاری تعریف کرده‌ایم و پذیرفته شدن از سوی جامعه این تعریف نیاز به نقش آفرینی رسانه دارد.

جانقربان با اشاره به اینکه بسیاری از اقدامات شهرداری نتیجه انعکاس مطالبات مردمی در رسانه‌ها است، بیان کرد: نقش رسانه در همه اجزای زندگی مردم و مطالبات آنها از مدیریت شهری و انتقال خواسته مردم در زمینه‌های مختلف کارساز است.

وی با اشاره به فراخوان نخستین جشنواره رسانه‌ای “شهر ما” گفت: در این فراخوان به بسیاری از موضوعات مهمی که در آن نیاز به ارتباط دو سویه مدیریت شهری و رسانه‌ها داریم اشاره شده است.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری قم افزود: دنیای امروز که از آن به دهکده جهانی تعبیر می‌شود در واقع ساخته و پرداخته رسانه‌هاست و هر مسیر و هدف مهمی در شهر نیاز به نقش آفرینی این نهاد مهم دارد که جشنواره رسانه‌ای شهرما می‌تواند این نقش آفرینی را تسهیل کند.

پایان پیام

true

true
false
true