- 22 تیر 1398
- کد خبر 2213
- پرینت
- کپی لینک کوتاه
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری – تحلیلی فردونیوز؛دکتر داود علیمحمدی مدیر درمان استان قم:ضمن تبریک فرا رسیدن هفته تامین اجتماعی اظهار داشت: با توجه به تاکید استاندار قم مبنی بر افزایش روز های ملاقات مردمی ،علاوه بر روز های دوشنبه ،روز چهارشنبه نیز به عنوان روز فوق العاده از ساعت 8 لغایت 10 صبح برای ملاقات های مردمی در نظر گرفته شده است.
مدیر درمان استان قم در ادامه گفت: پس از اجرای دستور استاندار قم به دستگاههای اجرایی ،میزان ملاقاتهای مردمی در چهار ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته 100 درصد افزایش داشته است.
وی به منظور تکریم مراجعین اظهار داشت :با توجه به اطلاع رسانی های محیطی در مراکز پر تردد تامین اجتماعی برای ملاقات مردمی ،متقاضیان می توانند برای کاهش زمان انتظار با شماره 37720400 دفتر مدیریت تماس حاصل نمایند.
اهمیت و ضرورت انجام ملاقات های مردمی از سوی مسئولین :
یکی از عواملی که در سرنوشت هر سازمانی اهمیت و ارزش اساسی دارد و آن را در نیل به هدف های شان یاری می دهد، کیفیت رابطه سازمان با افراد یا سازمان هایی است که با آن سر و کار دارند. هر اندازه این ارتباط به طور مفید, مستمر و به شکل موثری گسترش یافته باشد به همان اندازه سازمان در دستیابی به اهداف خود موفق تر است. بدون شک یکی از مهم ترین وظایف مسئولین ایجاد ارتباطات دو سویه مردمی است.
به لحاظ اهمیت غیر قابل انکار، ارتباطات مردمی از میان سایر نقش های تعریف شده مسئولین نمایان تر و بارزتر می باشد. در این ارتباط دو سویه چهره به چهره، اقناع و جلب رضایت ارباب رجوع، رعایت حقوق شهروندی، شناخت و رفع فوری برخی از مشکلات مراجعین و پاسخگویی صریح و شفاف از مباحثی است که مسئولین سازمان و ادارات می بایست مد نظر قرار دهند.
بدست آوردن رضایت مندی مردم در سیستم اداری نظام اسلامی ایران باید هدف نهایی تکریم باشد و هر مسئولی نه بخاطر دستورالعمل و بخشنامه و نه بعنوان یک وظیفه اضافی در کنار سایر وظایف، بلکه بعنوان یک وظیفه انسانی و دینی باید آن را مورد توجه قرار دهد. در حکومت علوی نیز، «پرسشگری» یکی از حقوق مسلم مردم و در نتیجه «پاسخگویی» نیز از عمده ترین وظایف مسئولین محسوب می شود. توجه به خواسته های مشروع و به حق مردم و ارتباط مستقیم با آنان و ارائه پاسخ موثر به سوالات ایشان – حتی اگر پرسش مطرح شده از جانب مردم، چندان منطقی نباشد – نیز مورد تاکید می باشد.
اهداف و نتایج ارتباط مستقیم با مردم:
*شناسایی مطالبات مردم
*توسعه پایدار بر مبنای اصلاح و بهبود فرآیندها
*پاسخگویی به نیازهای جامعه
*تسریع در انجام امور
*ایجاد حس همدلی و هم زبانی
*رفع مظالم و بی عدالتی در سطح جامعه
*مشارکت حداکثری آحاد مردم در تصمیم سازی ها
*توسعه ظرفیت سازمانی دولت در جهت خدمت رسانی عمومی
*حفظ و گسترش پاسخگویی در سه حوزه برنامه ریزی، اجرا و کنترل
*گسترش مشارکت مدنی
*ایجاد تحول در نحوه ارتباط مدیران با مردم در چشم انداز مناسبات دولت اسلامی
*تحول در آمایش سرزمینی معطوف به عدالت
*آشنایی با تمامی ظرفیت های کشور
*آسیب شناسی میدانی، عمیق و عینی از تحولات اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی کشور
*رصد نمودن نیازهای عمومی به طور مستقیم از سو وزرا و روسای سازمان ها
پایان پیاماین مطلب بدون برچسب می باشد.