×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

مرحله نخست نیروگاه خورشیدی ۲۸۰ کیلوواتی استان قم افتتاح شدیادواره شهدای جامعه اطلاعاتی قم باحضور وزیر اطلاعات برگزارشدآزاد راه امیرکبیر قم-کاشان بهسازی و رفع نقص شددولت ساعات فعالیت ادارات در روز شنبه را 6 تا 10 صبح اعلام کرددستگیری ۱۱ دلال ارزی در قمکشف ۱۰ دستگاه ماینر در قم دانشگاه حضرت معصومه(س) با دانشگاههای اندونزی همکاری می کندبرگزاری دوره تخصصی امدادرسانی در تجمعات مذهبی ویژه امدادگران و نجات گران هلال‌احمر قمواژگونی یک دستگاه خودرو سمند 2 مصدم بد حال برجا گذاشتباند چهار نفره سارقان احشام در قم منهدم شدمدیر حوزه‌های علمیه با نایب رئیس دومای روسیه دیدار کردبرنامه جامع مقابله با گردو غبار قم به تصویب رسیدماموران قلابی متهم به ۱۵ فقره سرقت از اتباع دستگیر شدندجریمه نقدی سوهان فروش متخلف و ضبط موادغذایی غیربهداشتی در قم آغاز دومین دوره مسابقات مهارتی ویژه سربازان وظیفه نیرو‌های مسلح قممدرسه ای در قم به نام شهید جمهور کلنگ زنی می شود کلنگ احداث بوستان شهید رییسی شهر دستجرد به زمین زده شدکلنگ احداث اولین مرکز توانبخشی دستجرد به زمین زده شدمرکز توانبخشی و آموزشی نیک اندیشان افتتاح شداستان قم روز چهارشنبه وپنج شنبه سوم و چهارم مرداد تعطیل شد
فرمانده نیروی انتظامی کشور در قم:
true
قرارگاه حضرت قائم(عج) دائمی می شود
فرمانده نیروی انتظامی گفت: در سال آتی قرارگاه دائمی "حضرت قائم(عج)" بایستی ساخته و مورد بهره برداری قرار گیرد تا به خصوص در مناسبت هایی نظیر نیمه شعبان درست شبیه کاری که در مهران صورت گرفته انجام شود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری – تحلیلی فردونیوز؛ سردار "حسین اشتری" در جمع فرماندهان، معاونان و روسای پلیس های تخصصی استان که با حضور سردار "کمال هادیانفر" رئیس پلیس راهور ناجا در قرارگاه عملیاتی حضرت قائم(عج) برگزار شد، ضمن تبریک اعیاد شعبانیه اظهار داشت: با توجه به گزارش های مثبتی که ارائه شد از اقدامات و زحمات همه عزیزان تشکر می کنم و این گزارش ها حاکی از این است که نظم و انضباط نسبت به سال های گذشته بهتر شده و بایستی خود را آماده کنیم که در سال های آتی با توجه به افزوده شدن جمعیت، بتوانیم خدمتگزاران شایسته ای برای زائران عزیز باشیم.

وی افزود: یکی از مناسبت هایی که در تقویم ناجا لحاظ می شود اعیاد شعبانیه است که بایستی با محوریت استان خصوصا در بحث تدابیر روان سازی ترافیک و گسترش پارکینگ ها برای رفاه زائران در مسیرهای منتهی به مسجد مقدس جمکران در نظر گرفته شود.

فرمانده ناجا تاکید کرد: در سال آتی قرارگاه دائمی "حضرت قائم(عج)" بایستی ساخته و مورد بهره برداری قرار گیرد تا به خصوص در مناسبت هایی نظیر نیمه شعبان درست شبیه کاری که در مهران صورت گرفته انجام شود.

وی ادامه داد: امسال نسبت به سال گذشته شاهد افزایش 12 درصدی تردد خودروهای سبک و سنگین اعم از اتوبوس و سواری بودیم که لازم است برای سال های آتی در راستای آسایش و راحتی مردم در خصوص تردد و پارکینگ ها تسهیلات بیشتری اندیشیده شود.

سردار اشتری تأکید کرد: بایستی با آینده نگری و پیش بینی های لازمه بتوانیم به خوبی از وظایفی که داریم، برآمده و رضایت مردمی را کسب کنیم.

این مقام ارشد انتظامی یادآور شد: باید خدا را شاکر باشید در جایی خدمت می کنید که خدمتگزار زائران حضرت فاطمه (س) و منتظران حضرت مهدی (عج) هستید. این محیط ، محیطی معنوی است و ما خوشحالیم که امروز در خدمت شما عزیزان هستیم.

فرمانده ناجا تصریح کرد: آگاهسازی و اطلاع رسانی زائران می تواند در کاهش جرم و پیشگیری از وقوع حوادث نقش موثری داشته باشد، از همین رو بایستی در این خصوص اقدامات لازم انجام شود.

سردار اشتری عنوان داشت: خدا را شاکریم که مشکل خاصی گزارش نشده و این نشان دهنده لطف و عنایت الهی و امام زمان (عج) و هوشیاری همه همکاران است.

لازم به ذکر است، سردار "عبدالرضا آقاخانی" فرماندهی انتظامی استان قم نیز در این جلسه، گزارشی مبسوط از علمکرد فرماندهی انتظامی استان در بخش های امنیتی، اطلاعاتی، عملیاتی، انتظامی و ترافیکی ارائه کرد.

* تولیت آستان مقدس مسجد جمکران: ناجا؛ نماد پیشبرد نظام اسلامی در عرصه های مختلف کشور است

 تولیت آستان مقدس مسجد جمکران با بیان اینکه نیروی انتظامی نعمت پیشبرد نظام مقدس اسلامی در عرصه های مختلف کشور است، خاطر نشان کرد: پلیس نمونه ای از مجموعه های کوشا و خدمتگزار به مردم است که توانسته در اعیاد نیمه شعبان برای خدمت رسانی به مردم سنگ تمام بگذارد.

حجت الاسلام والمسلمین "محمد حسین رحیمیان" تولیت مسجد مقدس جمکران در دیدار با سردار "حسین اشتری" فرمانده ناجا اظهار داشت: سپاسگزار خداوند متعالیم به خاطر همه نعمت ها که یکی از بزرگترین آنها نعمت ولایت بوده که هر چه داریم از برکت ولایت است.

تولیت مسجد مقدس جمکران عنوان داشت: در جمکران شاهد حضور تمام مسئولان در کنار مردم هستیم چون موضوع این کنگره عظیم، امام زمان(عج ) است و همگی با اخلاص در این اجتماع بزرگ حاضر می شوند.

وی با بیان اینکه فرهنگ شهادت و ایثار در دوران شیخ فضل الله نوری بسیارغریب بود، اما امام خمینی(ره) توانستند فرهنگ شهادت را احیاء کنند به گونه ای که امروز شهدایی همچون شهید "محسن حججی" موجی از این فرهنگ را در کشور بر می انگیزند.

حجت الاسلام والمسلمین رحیمیان با بیان اینکه  نیروی انتظامی نعمت پیشبرد نظام مقدس اسلامی در عرصه های مختلف کشور است، خاطر نشان کرد: پلیس نمونه ای از مجموعههای کوشا و خدمتگزار به مردم است که توانسته در اعیاد نیمه شعبان برای خدمت رسانی به مردم سنگ تمام بگذارد.

وی حل مشکل پارکینگ را مسئله ای مهم دانست و بر ضرورت روان سازی ترافیک به خصوص در مسیرهای منتهی و نزدیک به مسجد مقدس جمکران تأکید کرد.

* سردار اشتری:علیرغم افزایش 12 درصدی تردد خودرو به قم ؛در نیمه شعبان خوشبختانه شاهد کاهش 30 درصدی تصادفات بودیم

همچنین در ابتدای این دیدار سردار "حسین اشتری" فرمانده ناجا ضمن تبریک میلاد با سعادت امام زمان(عج) اظهار داشت: یکی از مناسبت های مهم در طول سال همین اعیاد شعبانیه است که خیل عظیمی از عاشقان ائمه اطهار(ع) به ویژه حضرت ولیعصر(عج) را به قم می کشاند.

فرمانده ناجا تصریح کرد: تردد خودروهای سبک و سنگین اعم از سواری و اتوبوس نسبت به سال گذشته به استان قم حدود 12 درصد افزایش را نشان می دهد و طی 24 ساعت گذشته 160 هزار خودرو به قم تردد داشته اند.

وی خاطر نشان کرد: کاروان هایی هستند که از اقصی نقاط کشور برای حضور در این ایام باشکوه سعی می کنند خود را به مسجد مقدس جمکران برسانند و گفتنی است، از روز گذشته بیش از 3 میلیون زائر به مسجد مقدس جمکران مشرف شدند.

فرمانده ناجا در ادامه گفت: طی دو هفته گذشته تاکنون تدابیر و اقدامات لازم توسط پلیس استان در موضوعاتی نظیر انتظامی، ترافیکی و ... صورت گرفته که همان طور که اشاره شد با وجود افزایش 12 درصدی افزایش تردد به این استان، خوشبختانه شاهد کاهش 30 درصدی تصادفات، طی این مدت نسبت به مدت مشابه سال گذشته هستیم.

این مقام ارشد انتظامی با بیان اینکه 5 هزار نیروی پلیس وظیفه تأمین امنیت زائران و شهروندان عزیز را در این شهر مقدس بر عهده دارند، تصریح کرد: از این تعداد حدود 1200 نفر از مراکز آموزشی به کمک پلیس استان آمده اند.

فرمانده ناجا با بیان اینکه برای تسهیل تردد خودروهای زائران عزیز در اطراف مسجد مقدس جمکران 16 پارکینگ پیش بینی شده است، گفت: تاکنون هیچ گونه مشکل امنیتی نداشتیم، البته بایستی با افزایش اطلاع رسانی و آگاهسازی مردم عزیز در راستای هشدارهای پلیسی به زائران در این ایام که تأثیر بسزایی در کاهش یا پیشگیری از وقوع جرم و حادثه دارد بیش از گذشته اقدام شود.

سردار اشتری عنوان داشت: اقدامات خوب و منظمی توسط فرماندهی انتظامی استان صورت گرفته و برای سال آینده پیش بینی های لازم با توجه به افزایش حجم جمعیت بایستی صورت گیرد که امیدواریم طی سال آتی بتوانیم با تشکیل دائمی قرارگاه قائم(عج) و پایش تصویری و مانیتورینگ، شاهد مشکلات ترافیکی نباشیم.

*افزایش 12 درصدی تردد زائران در شهر قم

فرمانده نیروی انتظامی استان قم نیز با بیان اینکه شاهد افزایش 12 درصد تردد زائران نسبت به سال گذشته هستیم، گفت: بیش از 5 هزار نیرو از فرماندهی انتظامی استان و بخشی نیز از ستاد ناجا به شهر مقدس قم اعزام شدند تا در ایام شعبانیه به خدمتگزاری مردم بپردازند و تا پایان مراسم در صحنه حضور دارند.

سردار "حسین اشتری" در حاشیه بازدید از مسجد مقدس جمکران در جمع خبرنگاران ضمن تبریک و خیرمقدم زائران عزیز به شهر قم و مسجد جمکران اظهار داشت: بحمدالله طی چند روز گذشته تاکنون با توجه به ازدحامی که داشتیم، خوشبختانه مشکل خاصی وجود نداشت.

فرمانده ناجا تصریح کرد: امسال نسبت به سال گذشته حدود 12 درصد افزایش تردد زائران را شاهد هستیم. به گونه ای که حدود 160 هزار خودرو اعم از سواری و اتوبوس طی 24 ساعت گذشته وارد شهر مقدس قم شده اند.

این مقام ارشد انتظامی خاطر نشان کرد: بحمدالله در پایش هوایی که از مسیرهای منتهی به شهر قم و محدوده مسجد جمکران انجام دادیم ترافیک روان بود و مشکل خاصی وجود نداشت.

وی افزود: از ابتدای سال با کاهش حدود 30 درصدی جان باختگان حوادث رانندگی مواجه بودیم که امیدواریم با هماهنگی خوبی که بین مردم و پلیس وجود دارد این میزان بازهم کاهش یابد.

سردار اشتری یادآور شد: امیدواریم طی ساعات باقیمانده با عنایت الهی، هماهنگی مردم و هوشیاری همکاران شاهد مشکل خاصی نباشیم و از رانندگان عزیز می خواهیم که به توصیه های پلیس بیش از گذشته دقت کنند تا مشکل خاصی پیش نیاید.

عالی ترین مقام انتظامی کشور عنوان داشت: امسال بیش از 5 هزار نیرو از فرماندهی انتظامی استان و بخشی نیز از ستاد ناجا به شهر مقدس قم اعزام شدند تا در ایام شعبانیه به خدمتگزاری مردم بپردازند و تا پایان مراسم در خدمت مردم خواهند بود.

پایان پیام

true

true
false
true