×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

مرحله نخست نیروگاه خورشیدی ۲۸۰ کیلوواتی استان قم افتتاح شدیادواره شهدای جامعه اطلاعاتی قم باحضور وزیر اطلاعات برگزارشدآزاد راه امیرکبیر قم-کاشان بهسازی و رفع نقص شددولت ساعات فعالیت ادارات در روز شنبه را 6 تا 10 صبح اعلام کرددستگیری ۱۱ دلال ارزی در قمکشف ۱۰ دستگاه ماینر در قم دانشگاه حضرت معصومه(س) با دانشگاههای اندونزی همکاری می کندبرگزاری دوره تخصصی امدادرسانی در تجمعات مذهبی ویژه امدادگران و نجات گران هلال‌احمر قمواژگونی یک دستگاه خودرو سمند 2 مصدم بد حال برجا گذاشتباند چهار نفره سارقان احشام در قم منهدم شدمدیر حوزه‌های علمیه با نایب رئیس دومای روسیه دیدار کردبرنامه جامع مقابله با گردو غبار قم به تصویب رسیدماموران قلابی متهم به ۱۵ فقره سرقت از اتباع دستگیر شدندجریمه نقدی سوهان فروش متخلف و ضبط موادغذایی غیربهداشتی در قم آغاز دومین دوره مسابقات مهارتی ویژه سربازان وظیفه نیرو‌های مسلح قممدرسه ای در قم به نام شهید جمهور کلنگ زنی می شود کلنگ احداث بوستان شهید رییسی شهر دستجرد به زمین زده شدکلنگ احداث اولین مرکز توانبخشی دستجرد به زمین زده شدمرکز توانبخشی و آموزشی نیک اندیشان افتتاح شداستان قم روز چهارشنبه وپنج شنبه سوم و چهارم مرداد تعطیل شد
معاون فرهنگی مسجد مقدس جمکران خبرداد؛
true
معاون فرهنگی مسجد مقدس جمکران با دعوت از مردم برای شرکت در پویش « اکنون نوبت ماست» از تخصیص گوشت‌های قربانی نیمه شعبان به مناطق سیل‌زده خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری – تحلیلی فردونیوز،حجت‌الاسلام‌ یاسین حسین‌آبادی از برگزاری متفاوت مراسم قربانی امسال در نیمه شعبان که باهدف سلامتی امام زمان (عجل الله تعالی فرجه) هرسال انجام می‌شد خبر داد و اظهار داشت: مراسم قربانی برای سلامتی امام زمان (عجل الله تعالی فرجه) امسال در قالب کمک به مردم سیل‌زده اجرا می‌شود.

وی کمک به مردم سیل‌زده را وظیفه همه مردم و نهادهای دولتی و غیردولتی دانست و افزود: امسال با توجه به نیاز مردم استان‌های سیل‌زده، قربانی‌های انجام‌شده در شب نیمه شعبان به این استان‌ها فرستاده می‌شود.

معاون فرهنگی مسجد مقدس جمکران از اجرای پویش مردمی « اکنون نوبت ماست» باهدف کمک به مردم سیل‌زده خبر داد و تصریح کرد: مسجد مقدس جمکران از ابتدای سال تمام نذورات شب‌های چهارشنبه را به کمک به مردم سیل‌زده اختصاص داده و با توجه به نیاز مردم قربانی‌ها نیز به این مناطق اختصاص داده خواهد شد.

وی با دعوت از مردم برای شرکت در پویش « اکنون نوبت ماست» با هر توان مالی ادامه داد: بعد از خریداری گوسفندها و ذبح در شب نیمه شعبان گوشت‌ها به‌صورت بسته‌بندی به مناطق سیل‌زده فرستاده می‌شود.

حسین‌آبادی تأکید کرد: کمک‌های جمع‌آوری‌شده و گوشت‌ها از طریق نهادهای معتبر مانند کمیته امداد و نمایندگان مسجد مقدس جمکران مانند ستاد مردمی فعالیت‌های مهدوی که در مناطق حضور دارند توزیع می‌شود.

*برگزاری نخستین مراسم غبارروبی خواهران در مسجد مسجد مقدس جمکران

نخستین مراسم غبارروبی مسجد مقام مسجد مقدس جمکران توسط خادمان خواهر و با حضور خانواده شهدا و خادمین حرم امام رضا(علیه السلام) و حضرت معصومه (سلام الله علیها) برگزار شد.

نخستین مراسم غبارروبی مسجد مقام در مسجد مقدس جمکران توسط خادمان خواهر این مکان مقدس در فضایی معنوی برگزار شد. در این مراسم که با سخنرانی مجتهده گلگیری از اساتید برجسته حوزه و دانشگاه آغاز شد میهمانانی از خانواده شهدای مدافع حرم و دفاع مقدس، طلاب ایرانی و خارجی جامعه الزهرا (سلام الله علیها)، خادمین حرم مطهر امام رضا(علیه السلام) و حرم حضرت معصومه (سلام الله علیها) نیز حضور داشتند. در ادامه مراسم حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسین‌آبادی معاونت فرهنگی مسجد مقدس جمکران سخنرانی کرده و سپس مراسم غبارروبی توسط خادمان و میهمانان این مکان مقدس انجام شد.

*جایگاه مسجد مقدس جمکران از مسجد سهله بالاتر است

استاد برجسته حوزه علمیه خواهران گفت: مسجد مقدس جمکران به دستور مستقیم حضرت حجت (عجل الله تعالی فرجه) ساخته‌شده اما در مسجد سهله فقط حضرت را در حال عبادت دیده‌اند و این نشان از جایگاه والای مسجد مقدس جمکران است.

مجتهده گلگیری در نخستین مراسم غبارروبی مسجد مقام مسجد مقدس جمکران توسط بانوان با اشاره به اهمیت جایگاه نظافت کنندگان مساجد در اسلام اظهار داشت: خادمان همراه با اولیایی تراز اول مانند حضرت ابراهیم (علیه السلام) و حضرت اسماعیل (علیه السلام) به نظافت خانه خدا مشغول هستند.

وی آماده‌سازی مساجد برای معتکفین و پناه آوران به آن را یکی از واجبات بیان‌شده در قرآن خواند و افزود: تطهیر مسجد در اسلام حتی در مواردی به نماز نیز مقدم شده است که این نشان‌دهنده جایگاه حقیقی مساجد در اسلام است.

استاد برجسته جامعه الزهرا(سلام الله علیها) با بیان وجوب تعمیر مساجد در قرآن تصریح کرد: در قرآن دستوری برای ساخت مسجد به مؤمنان داده نشده اما تعمیر مسجد واجب شده است زیرا مسجد به معنای محل عبادت و نیایش با توجه به فطرت انسان که نیاز به پرستش دارند ساخته می‌شود.

وی ایستادگی و مقاومت را در همه مراحل زندگی مهم‌تر از شروع خواند و خاطرنشان کرد: نگهداری و پرشور نگه‌داشتن مسجد مهم‌تر از ساخت آن است زیرا خیلی از مردم بر اساس احساسات و فطرت خود مسجد را می‌سازند اما آن را رها کرده و از آن نگهداری نمی‌کنند.

مجتهده گلگیری نگهداری مسجد را به حفظ ایمان تشبیه کرد و ادامه داد: خادمین مسجد باید به این اصل توجه کنند که حفظ ایمان از ایمان آوردن خیلی مهم‌تر است همان‌طور که در ابتدای اسلام خیلی‌ها ایمان آوردند اما بعضی از آن‌ها ایمانشان مقطعی بود و با کفر و یا نفاق به اسلام ضربه زدند.

وی با تأکید دوباره بر حفظ ایمان و نگهداری از مساجد تا رسیدن به نتیجه نهایی و ظهور حضرت حجت (عجل الله تعالی فرجه) بیان کرد: یکی از مهم‌ترین مسائل در جذب مؤمنین تمیزی و رایحه‌های معطر مساجد است که باید در ایجاد و حفظان کوشا باشیم.

عضو شورای سیاست‌گذاری حوزه‌های علمیه خواهران گفت: بدانید کاری که شما با دستور خداوند و عشق حضرت حجت (عجل الله تعالی فرجه) انجام می‌دهیدشان بالایی داشته و چون در این کار تواضع وجود دارد خدا این جایگاه را دوست دارد زیرا با تمییز کردن مسجد اگر تکبری در وجود انسان باشد، پاک می‌شود.

وی با یادآوری تأکید امام خمینی (ره) بر پاسداری از لباس به پاسداران افزود: لباس خادمی ابتدا خدمت به خود است تا نفس خود را پاک‌کرده و خودسازی انجام شود و همچنین ریزه‌های تکبر از بین برود، زیرا اول مسجد وجود خود را باید پاک‌کنیم.

گلگیری مسجد مقدس جمکران را از مسجد سهله مهم‌تر دانست و اظهار داشت: مسجد مقدس جمکران به دستور مستقیم حضرت حجت (عجل الله تعالی فرجه) ساخته‌شده اما در مسجد سهله فقط حضرت را در حال عبادت دیده‌اند و این نشان از جایگاه والای مسجد مقدس جمکران است.

پایان پیام

true

true
false
true