×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

مرحله نخست نیروگاه خورشیدی ۲۸۰ کیلوواتی استان قم افتتاح شدیادواره شهدای جامعه اطلاعاتی قم باحضور وزیر اطلاعات برگزارشدآزاد راه امیرکبیر قم-کاشان بهسازی و رفع نقص شددولت ساعات فعالیت ادارات در روز شنبه را 6 تا 10 صبح اعلام کرددستگیری ۱۱ دلال ارزی در قمکشف ۱۰ دستگاه ماینر در قم دانشگاه حضرت معصومه(س) با دانشگاههای اندونزی همکاری می کندبرگزاری دوره تخصصی امدادرسانی در تجمعات مذهبی ویژه امدادگران و نجات گران هلال‌احمر قمواژگونی یک دستگاه خودرو سمند 2 مصدم بد حال برجا گذاشتباند چهار نفره سارقان احشام در قم منهدم شدمدیر حوزه‌های علمیه با نایب رئیس دومای روسیه دیدار کردبرنامه جامع مقابله با گردو غبار قم به تصویب رسیدماموران قلابی متهم به ۱۵ فقره سرقت از اتباع دستگیر شدندجریمه نقدی سوهان فروش متخلف و ضبط موادغذایی غیربهداشتی در قم آغاز دومین دوره مسابقات مهارتی ویژه سربازان وظیفه نیرو‌های مسلح قممدرسه ای در قم به نام شهید جمهور کلنگ زنی می شود کلنگ احداث بوستان شهید رییسی شهر دستجرد به زمین زده شدکلنگ احداث اولین مرکز توانبخشی دستجرد به زمین زده شدمرکز توانبخشی و آموزشی نیک اندیشان افتتاح شداستان قم روز چهارشنبه وپنج شنبه سوم و چهارم مرداد تعطیل شد
نگاهی به اخبار کوتاه جمعیت هلال احمر استان قم؛
true
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان قم مشارکت بیش از 15 میلیارد ریالی مردم قم در کمک به سیل زدگان کشور و ارسال نهمین محموله کمک به مناطق سیل زده خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری – تحلیلی فردونیوز،، دکتر محمد گل فشان با تقدیر از مشارکت پرشور و آکنده از همدلی مردم شریف قم در کمک به سیلزدگان اظهار کرد: نهمین محموله کمک های غیره نقدی مردمی در قالب سه کامیون به مناطق سیل زده ارسال شد.

وی با بیان اینکه هدایای جمع آوری شده توسط خیرین داوطلب جمعیت هلال احمر استان پس از تفکیک و بسته بندی به مناطق سیل زده ارسال شده است. افزود: این محموله؛ شامل، آب معدنی، پوشاک، پتو، مواد شوینده و بسته های بهداشتی و اقلام غذایی و کنسروجات بود.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر با اشاره به درخشش مردم قم در اعتماد به جمعیت هلال احمر، بیان کرد: سهم مشارکت مردم استان قم در جمع آوری کمک های نقدی و غیرنقدی تا کنون بیش از 15 میلیارد ریال بوده است.

گل فشان با اشاره به ادامه جمع آوری کمک های مردمی، گفت: عموم مردم می توانند کمک های نوع دوستانه خود را از قبیل؛ موادغذایی که زمان مصرف بیش از 6 ماه دارند، پوشاک نو و اقلام بهداشتی در راستای کمک به هموطنان سیل زده به جمعیت هلال احمر واقع در خیابان ساحلی و یا خانه های هلال مستقر در مساجد استان تحویل دهند.

یادآور می شود؛ مردم نوع دوست استان می توانند کمک های نقدی خود را به شماره حساب 99999 نزد تمام بانکها واریز کنند و یا با شماره کارت 6104337999999996 بانک ملت به نام هلال احمر و ۵۸۹۴۶۳۱۸۵۰۲۵۹۷۳۰ بانک رفاه، همچنین شماره گیری کد دستوری #۱۱۲ *۷۸۰ * از دیگر راههای واریز کمکهای نقدی به سیل زدگان است.

کسب رتبه نخست جمعی آوری کمک های نقدی مردم توسط هلال احمر قم

معاون داوطلبان جمعیت هلال احمر استان قم از کسب رتبه نخست در جمع آوری کمک های نقدی مردمی به سلیزدگان توسط جمعیت هلال احمر استان قم خبر داد.

امیرحسین علیمردانی با اعلام این خبر اظهار کرد: جمعیت هلال احمر استان قم بر اساس اعلام سازمان داوطلبان، با حمایت و اعتماد مردم شریف استان موفق به کسب رتبه نخست در جمع آوری کمک های نقدی برای یاری سیلزدگان در حوادث اخیر کشور شد.

وی ضمن تقدیر از همدلی و اعتماد مردمی به جمعیت هلال احمر گفت: پس از وقوع این حوادث، در راستای همیاری آسیب دیدگان سیل های اخیر کشور اقدام به برپایی چادرهای و استقرار صندوق هایی در سطح استان و خانه های هلال کردیم تا با جمع آوری کمک های نقدی و غیرنقدی به یاری مردم سیلزده برویم.

علیمردانی به تشریح اقدامات صورت گرفته در حوزه داوطلبان در این ایام پرداخت و گفت: جمع آوری کمک های مردمی، تفکیک و بسته بندی و ارسال محموله ها به مناطق سیلزده از خدمات داوطلبان هلال احمر استان قم در این مدت به شمار می رود.

معاون داوطلبان جمعیت هلال احمر استان قم با اشاره به برگزاری نشست مجمع خیرین استان قم با حضور مدیرعامل گفت: ذدر این نشست نیز کمک های خیرین به نفع سیلزدگان جذب شد. و همچنین اعضای مجمع خیرین قم به پیوستن به پویش #کنارتوهستیم_هموطن در کنار هموطنان آسیب دیده از سیل های اخیر کشور قرار گرفتند.

وی با اشاره به اینکه سیل مهربانی خدمات داوطلبان همچنان ادامه دارد بیان کرد: اصناف و اتحادیه های مختلف و گروههای مردمی نیز در این مسیر همراه جمعیت هلال احمر بودند و حضور 29 تن از داوطلبان در قالب تیم های خدمت رسان برای پاکسازی منازل سیزدگان استان لرستان از دیگر اقدامات دواطلبان قم در سیل های اخیر کشور بود.

وی خاطرنشان کرد: عموم مردم قم می توانند کمک های نوع دوستانه خود را از قبیل؛ موادغذایی که زمان مصرف بیش از 6 ماه دارند، پوشاک نو و اقلام بهداشتی در راستای کمک به هموطنان سیل زده به جمعیت هلال احمر واقع در خیابان ساحلی و خانه های هلال مستقر در مساجد استان تحویل دهند. همچنین از طریق گوشی های همراه و شماره گیری کد دستوری #۱۱۲ *۷۸۰ * و شماره حساب ۹۹۹۹۹ به نام هلال احمر نزد کلیه بانک‌ها و یا به شماره کارتهای ۶۱۰۴۳۳۷۹۹۹۹۹۹۹۹۶ بانک ملت و ۵۸۹۴۶۳۱۸۵۰۲۵۹۷۳۰ بانک رفاه هدایای نقدی خود را واریز کنند.

ارائه خدمات تیم 125 نفره هلال احمر قم در پلدختر

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان قم از حضور تیم 125 نفره جوانان، امدادگران و داوطلبان هلال احمر قم در مناطق سیل زده پلدختر و ارائه خدمات به سیل زدگان این مناطق خبر داد.

دکتر محمد گل فشان اظهار کرد: با هماهنگی صورت گرفته با سازمان جوانان کشور 125 تن از جوانان، امدادگران و داوطلبان هلال احمر قم، به مناطق سیل زده استان لرستان اعزام شدند.

وی با اشاره به حضور پرشور نیروهای هلال احمر در این تیم ها گفت: حضور اعضای تیم سحر دانشجویی، معاونت امور جوانان استان قم و امدادگران و داوطلبان در مناطق سیل زده لرستان و پلدختر و روستاهای تابعه منجر به پاکسازی 20 واحد مسکونی از اثرات تخریب سیل شد.

گل فشان افزود: حجت‌الاسلام معزی نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر کشور و حجت الاسلام اعرافی رئیس حوزه های علمیه کشور همزمان با حضور جوانان از مناطق بازدید کردند سرپرست تیم قم به تشریح و ارائه گزارش فعالیت انجام شده جوانان استان قم در مناطق پرداخت.

گفتنی است؛ تیم 125 نفره جوانان، امدادگران و داوطلبان عصر روز چهارشنبه گذشته در قالب تیم های سحر با رویکرد جهادی و اجتماعی برای انجام خدمات سازندگی در مناطق سیلزده لرستان اعزام شد.

برگزاری مسابقه فوتسال خیریه پیشکسوتان استقلال تهران و قم به نفع سیلزدگان

معاون امور داوطلبان جمعیت هلال احمر استان قم از برگزاری مسابقه خیریه فوتسال به نفع سیلزدگان در قم خبر داد.

امیرحسین علیمردانی اظهار کرد: با هدف کمک به آسیب دیدگان از سیل در سیل های اخیر کشور بین تیم های پیشکسوتان استقلال تهران و پیشکسوتان قم مسابقه فوتسال خیریه برگزار می شود.

وی با دعوت از عموم مردم علاقمند برای تماشای این مسابقه خیریه، تصریح کرد: این مسابقه با مشارکت جمعیت هلال احمر استان قم و موسسه فرهنگی ورزشی رسانه گستر کریمه برگزار می شود و عواید حاصل از فروش بلیط این رقابت به سیلزدگان اختصاص می یابد.

معاون امور داوطلبان جمعیت هلال احمر استان قم بیان کرد: این مسابقه ساعت 17 روز دوشنبه 26 فروردین ماه سال جاری در سالن ورزشی 2000 نفری شهید حیدریان قم برگزار می شود.

44 هزار و 784 نفر در برنامه های اوقات فراغت جوانان جمعیت هلال احمر قم شرکت کردند

معاون امور جوانان جمعیت هلال احمر استان قم گفت: 44 هزار و 784 نفر در سال 97 در برنامه های اوقات فراغت جمعیت هلال احمر قم شرکت کردند.

محمد مصباحی در خصوص عملکرد معاونت امور جوانان هلال احمر در سال 97 عنوان کرد: در سال گذشته 11 سری از مسابقات ورزشی ـ فرهنگی در قم برگزار شد.

معاون امور جوانان جمعیت هلال احمر استان قم افزود: 254 نفر از جوانان عضو در جمعیت هلال احمر در این مسابقات ورزشی ـ فرهنگی حضور یافتند.

وی اظهار کرد: در سال گذشته 4 همایش در موضوعات مختلف با حضور 700 تن همچنین 8 سری از مسابقات رفاقت مهر با حضور 124 شرکت کننده برگزار شد، ضمن اینکه با برگزاری 43 اردو مختلف 1034 نفر از جوانان از این برنامه بهره بردند.

مصباحی بیان کرد: در سال گذشته 402 کلاس آموزشی با حضور 8948 نفر برگزار شد و با برگزاری 503 فعالیت بشردوستانه و پیشنهادی و فوق برنامه 32700 نفر از جوانان در این فعالیت ها حضور یافتند.

وی در مورد برگزاری کاروان های نیکوکاری جوانان در سال گذشته بیان کرد: 24 نفر در قالب 2 کاروان نیکوکاری در این برنامه به فعالیت پرداختند.

معاون امور جوانان جمعیت هلال احمر استان قم عنوان کرد: در سال 97 نیز در مجموع 973 برنامه اوقات فراغت عملیاتی شد و 44 هزار و 784 نفر در برنامه های اوقات فراغت جمعیت هلال احمر قم شرکت کردند.

وی با اشاره به کانون های فعال در هلال احمر گفت: 4 کانون جوانان با 265 نفر عضو و 3 کانون طلاب با 48 عضو و 3 کانون روستایی با 9 نفر عضو و 105 کانون غنچه های هلال با 3693 عضو و 15 کانون دانشجویی با 682 عضو و 124 کانون دانش آموزی با 3 472 عضو در این برنامه ها مشارکت داشتند که در مجموع شامل 254 کانون با 8 هزار و 169 نفر عضو می شود.

مصباحی در مورد موفقیت های جوانان جمعیت هلال احمر قم در سال 97 نیز اظهار کرد: در سال گذشته جوانان هلال احمر استان قم موفق به کسب رتبه برتر شورای مجامع کانون های دانشجویی کشور و کسب مقام برتر در جشنواره ماه پیشونی شدند.

وی ادامه داد: همچنین کسب رتبه عالی در اجرای طرح ملی پیمان(پیشگیری از اعتیاد) را با آموزش 700نفر از جوانان قم در کارنامه خود به ثبت رساندیم.

معاون امور جوانان جمعیت هلال احمر استان قم عنوان کرد: در سال گذشته همچنین موفق به کسب مقام دوم اطفاء حریق خواهران در المپیاد آماده کشوری طرح دادرس(دانش آموز آماده در روز های سخت) و کسب مقام دوم پناهگیری و خروج ایمن خواهران در المپیاد کشوری(دانش آموز آماده در روز های سخت) شدیم.

وی بیان کرد: کسب مقام دوم اطفاء حریق برادران در المپیاد کشوری(دانش آموز آماده در روز های سخت) و کسب مقام دوم حمل آب برادران در المپیاد کشوری(دانش آموز آماده در روز های سخت) و کسب رتبه عالی در اجرای طرح "پای درس ماه" در کانون های غنچه های هلال و دانش آموزی از جمله مقام های به دست آمده در سال قبل است.

مصباحی خاطرنشان کرد: همچنین کسب مقام برتری مجمع کانون دانشجویی استان قم و کسب رتبه عالی در برگزاری و اجرای بهینه المپیاد مرحله شهرستانی درکانون های دانش آموزی و کسب رتبه عالی در برگزاری و اجرای المپیاد مرحله استانی درکانون های دانش آموزی از دیگر موفقیت های سال 97 توسط جوانان هلال احمر قمی به شمار می رود.

وی گفت: در سال گذشته جوانان هلال احمر قم موفق به کسب رتبه عالی در اجرای "دومین المپیاد جوانه" و کسب رتبه برتر بیشترین مشارکت استان قم در دومین جشنواره کشوری "سرود و نمایش ماه پیشونی" و کسب رتبه برتر بیشترین مشارکت کانون غنچه های هلال احمر در هجدهمین دوره طرح ملی ایمنی و سلامت مسافران نوروزی شدند.

معاون امور جوانان جمعیت هلال احمر استان قم عنوان کرد: کسب رتبه عالی در اجرای "برنامه های روز جهانی کودک"و کسب رتبه عالی در برنامه های "روز دانش آموز" و کسب عنوان دستگاه برتر در زمینه "غنی سازی اوقات فراغت جوانان " در هشتمین جلسه ستادساماندهی امور جوانان استان قم نیز از دیگر رتبه هایی است که در سال 97 به ثبت رسید.

وی افزود: در سال قبل همچنین موفق به کسب رتبه عالی در سومین دوره طرح "پای درس ماه" و رتبه عالی در اجرای بیستمین دوره "مانور سراسری زلزله و ایمنی در مدارس" شدیم.

120 نیروی جمعیت هلال احمر آماده خدمت رسانی به زائران مسجد مقدس جمکران

با حضور مدیرعامل و معاونان جمعیت هلال احمر قم جلسه هماهنگی دستگاه های خدمات رسان در ایام نیمه شعبان در ساختمان امدادی جمعیت هلال احمر مستقر در جمکران برگزار شد.

در این نشست که با هدف خدمت رسانی مطلوبتر به زائران مسجد مقدس جمکران در ایام نیمه شعبان و دهه مهدویت برگزار شد، دکتر گل فشان ضمن تبریک اعیاد شعبانیه اظهار کرد: تلاش می کنیم در حد امکان سهولت دسترسی به خدمات امدادی را برای زائران فراهم کنیم.

وی از حضور 120 نفر از نیروهای هلال احمر در داخل مسجد جمکران در ایام نیمه خبرداد و گفت: تیم های درمانی هلال احمر نیز در دو پایگاه آماده خدمت رسانی به زائران هستند، اما در مجموع پیشنهاد می شود؛ با هم افزایی دستگاه ها موجب افزایش کیفیت و تسریع در ارائه خدمات امدادی و درمانی باشیم.

وی با اشاره به ادامه بارندگی در این ایام، تصریح کرد: ساختمان جمعیت هلال احمر متعلق به همه است و همه ی نیروهای دستگاه های خدمت رسان می توانند در صورت نیاز از امکانات و فضای این ساختمان بهره مند شوند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان قم با بیان اینکه با توجه به شرایط کشور همه دستگاهها به نوعی درگیر خدمت رسانی به مناطق سیلزده هستند. افزود: جمعیت هلال احمر نیز از این قاعده مستثنی نیست و حتی بیش از سایر دستگاه ها همچنان نیروهای آن در مناطق آسیب دیده از سیل های اخیر کشور حضور فعال دارند.

گل فشان با اشاره به اینکه جمعیت هلال احمر برای خدمت به امام زمان (عج) و زائرانش تمام قد آماده ارائه خدمات است، ابراز کرد: با اینکه داوطلبان هلال احمر درگیر جمع آوری و بسته بندی و ارسال کمک مردم به سیل زدگان هستند، اما ما همچنان آماده همکاری با تمام دستگاه ها در این ایام هستیم.

وی با تاکید بر اهمیت خدمت رسانی به زائران مسجد مقدس جمکران همچون سنوات گذشته، گفت: سازماندهی و تلفیق فعالیت دستگاه های خدمت رسان، می تواند اثرگذاری بهتری در ارائه این خدمات داشته باشد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر افزود: در این هم افزایی تیم های جوانان هلال احمر ضمن همکاری با شهرداری و موکب های مردمی ارائه خدمت خواهند کرد و داوطلبان نیز اقدام به جابجایی زائرانی که نیاز به ویلچر دارند می کنند.

گل فشان با اشاره به تجربه حضور امدادگران سیار در محوطه مسجد جمکران در سال گذشته یادآور شد: امسال نیز تیم های امدادی با هماهنگی های صورت گرفته اقدام به خدمت رسانی به مردم خواهند کرد.

خاطرنشان می شود؛ در ادامه این نشست جانمایی محل استقرار پایگاه های جمعیت هلال احمر در محدوده مسجد مقدس جمکران مورد بررسی و بازنگری قرار گرفت محسن اروجی؛ مدیرکل مدیریت بحران استان قم نیز در این نشست ضمن تقدیر از خدمات دستگاه های خدمت رسان بر حضور موثر و هم افزایی دستگاه های خدمت رسان تاکید کرد.

پایان پیام
true

true
false
true