×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

مرحله نخست نیروگاه خورشیدی ۲۸۰ کیلوواتی استان قم افتتاح شدیادواره شهدای جامعه اطلاعاتی قم باحضور وزیر اطلاعات برگزارشدآزاد راه امیرکبیر قم-کاشان بهسازی و رفع نقص شددولت ساعات فعالیت ادارات در روز شنبه را 6 تا 10 صبح اعلام کرددستگیری ۱۱ دلال ارزی در قمکشف ۱۰ دستگاه ماینر در قم دانشگاه حضرت معصومه(س) با دانشگاههای اندونزی همکاری می کندبرگزاری دوره تخصصی امدادرسانی در تجمعات مذهبی ویژه امدادگران و نجات گران هلال‌احمر قمواژگونی یک دستگاه خودرو سمند 2 مصدم بد حال برجا گذاشتباند چهار نفره سارقان احشام در قم منهدم شدمدیر حوزه‌های علمیه با نایب رئیس دومای روسیه دیدار کردبرنامه جامع مقابله با گردو غبار قم به تصویب رسیدماموران قلابی متهم به ۱۵ فقره سرقت از اتباع دستگیر شدندجریمه نقدی سوهان فروش متخلف و ضبط موادغذایی غیربهداشتی در قم آغاز دومین دوره مسابقات مهارتی ویژه سربازان وظیفه نیرو‌های مسلح قممدرسه ای در قم به نام شهید جمهور کلنگ زنی می شود کلنگ احداث بوستان شهید رییسی شهر دستجرد به زمین زده شدکلنگ احداث اولین مرکز توانبخشی دستجرد به زمین زده شدمرکز توانبخشی و آموزشی نیک اندیشان افتتاح شداستان قم روز چهارشنبه وپنج شنبه سوم و چهارم مرداد تعطیل شد
نگاهی به اخبار امروز مدیریت شهری قم؛
true
چهره های شاخص هنر انقلابی قم تجلیل شدند
چهره های شاخص هنر انقلابی قم به همت سازمان فرهنگی هنری شهرداری قم تجلیل شدند

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری – تحلیلی فردونیوز،همزمان با هفته هنر انقلاب اسلامی طی آیینی با حضور فرماندار قم و امیر آبادی نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی و برخی از فعالان حوزه فرهنگی هنری ، چند تن از چهره های شاخص هنر انقلاب این استان در تالار مرکزی شهر تجلیل شدند.

در این مراسم چهره های برجسته هنر انقلاب اسلامی قم از جمله محمد علی مجاهدی دبیر شعر آیینی کشور، حسین فدایی حسین هنرمند حوزه تئاتر، ابراهیم سلیمانی پیشکسوت عکاس و دبیر انجمن عکس قم، حسن عنایتی فیلم ساز، محسن مقدادی و هادی گل محمدی از نام آوران هنرهای تجسمی و همچنین ناصر طاووسی هنرمند خوشنویس، احمد علوی شاعر و علی اصغر عزتی پاک از اساتید ادبیات قم که با خلق آثار خلاقانه و فاخر در رساندن پیام انقلاب اسلامی به جامعه نقش ارزنده ای ایفا کردند، تجلیل به عمل آمد. این آیین به همت سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قم ، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی ، سازمان بسیج هنرمندان سپاه، به مناسبت هفته بزرگداشت هنر انقلاب اسلامی برگزار شد.

ثبت نام موکب‌ها برای خدمت رسانی به زائرین جمکرانمدیرکل هماهنگی و نظارت بر امور خدمات شهری شهرداری قم از ثبت نام موکب‌ها برای خدمت رسانی به زائرین جمکران خبر داد. سید محسن میرهادی در جلسه ستاد تسهیلات زائرین استان قم در سالن جلسات مسجد مقدس جمکران، با اشاره به برپایی موکب‌های نیمه شعبان اظهار کرد: تاکنون ۱۱۴ موکب درخواست مجوز داشته‌اند که صدور مجوز به صورت تجمیعی برای موکب‌ها انجام خواهد شد و هدف از تجمیع این است که موکب‌ها در یک نقطه متمرکز مستقر شوند. وی خاطرنشان کرد: مسیر بلوار پیامبر اعظم(ص) در ایام نیمه شعبان مسیر پیاده روی زائرین مسجد مقدس جمکران است و تلاش داریم که موکب‌های پذیرایی از زائرین در این مسیر استقرار پیدا کنند. مدیرکل هماهنگی و نظارت بر امور خدمات شهری شهرداری با تاکید بر اینکه شهرداری تمام تدابیر لازم برای خدمات‌رسانی مطلوب به زائرین مسجد مقدس جمکران در نیمه شعبان را اندیشیده است اظهار کرد: پارکسوارها و پارکینگ‌های محدوده مسجد جمکران هم آماده سازی شده اند و ستادهای شهرداری نیز برای اطلاع‌رسانی و خدمات رسانی به زائرین از ۲۸ فروردین فعال خواهند شد.

اجرای بیش از ۲ هزار متر لوله گذاری آب خام ، کاشت ۱۱۰۰ اصله نهال و ۵ هزار گل فصلی در رینگ جمکران

شهردار منطقه ۵ قم از اجرای بیش از ۲ هزارمتر لوله گذاری آب خام ، کاشت ۱۱۰۰ اصله نهال و ۵ هزار گل فصلی در رینگ مسجد مقدس جمکران خبر داد.

علیرضا اقبالیان شهردار منطقه ۵ قم از اجرای بیش از ۲ هزارمتر لوله گذاری آب خام ، کاشت ۱۱۰۰ اصله نهال و ۵ هزار گل فصلی در رینگ مسجد مقدس جمکران خبر داد و افزود:اجرای عملیات آماده سازی و لوله گذاری آب خام در رینگ دوم مسجد جمکران، به طول بیش از ۲ هزار متر و کاشت ۱۱۰۰ اصله نهال و بیش از ۵ هزار گل فصلی در رینگ اول جهت استقبال از نیمه شعبان درحال انجام می باشد. وی با اعلام این خبر تصریح کرد: پس از اجرای عملیات آماده سازی و لوله گذاری،نسبت به کاشت گلهای فصلی در جمکران و پس از آن نیز با هدف زیباسازی مبادرت به کاشت بیش از ۲۰ هزار از انواع گونه های گلهای فصلی در بلوارها و بوستانهای سطح منطقه اقدام نموده ایم. وی در پایان گفت: فاز دوم بوستان جنگلی کوهسار به مساحت بیش از ۲۰۰ هزار متر مربع همزمان با دیگر پروژه ها، در حال انجام می باشد که امکانات رفاهی و ایجاد چشم‌انداز زیبایی برای زائران و شهروندان را به همراه خواهد داشت.

جانبازان پیام‌ آوران دفاع مقدس در جامعه هستند

شهردار قم با تاکید بر اینکه جانبازان پیام‌آوران دفاع مقدس در جامعه هستند گفت: جانبازان باید الگوهای بارز جامعه باشند و الگو بودن جانبازان در جامعه باید در اعمال و رفتار او آشکار باشد.

دکتر سید مرتضی سقائیان‌نژاد در مراسم گرامیداشت روز جانباز، با تاکید بر برتری افرادی که مجاهدت در راه خدا دارند به نسبت دیگر افراد جامعه اظهار کرد: جانبازان نمونه‌های بارز مجاهدت در جامعه هستند و به نسبت باقی افراد جامعه برتری دارند. وی با تاکید بر اینکه جانبازان پیام‌آوران دفاع مقدس در جامعه هستند تصریح کرد: جانبازان باید الگوهای بارز جامعه باشند و الگو بودن جانبازان در جامعه باید در اعمال و رفتار او آشکار باشد. شهردار قم با بیان اینکه جانبازان باید پاسداران این جایگاه و منزلت در جامعه اسلامی باشند گفت: با بودن امثال جانبازان در یک ارگان، دیگر نباید شاهد تهاجم فرهنگی در آن باشیم و شما به نوعی نمادها و جلوه‌های شهادت هستید.

۳ هزار تاکسی خدمت‌رسانی در ایام نیمه شعبان را انجام می‌دهند

مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسی رانی شهرداری قم گفت: ۳ هزار تاکسی خدمت‌رسانی در ایام نیمه شعبان را انجام می‌دهند.

مرتضی عزتی در جلسه ستاد تسهیلات زائرین ویژه نیمه شعبان، با اشاره به تدابیر اندیشیده شده برای خدمت‌رسانی ناوگان تاکسیرانی در ایام نیمه شعبان اظهار کرد: ایستگاه ویژه مسجد مقدس جمکران از تقاطع عمار یاسر و انقلاب به سمت مسجد مقدس جمکران حرکت کرده و ایستگاه مسجد مقدس جمکران نیز در میدان آل یاسین آماده سازی شده است. وی با تاکید بر اینکه ۳ هزار تاکسی در حالت آماده‌باش برای خدمت‌رسانی به زائرین در ایام نیمه شعبان هستند افزود: توزیع نقشه، اطلاعات سفر و پذیرایی از زائرین هم خواهیم داشت. مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری قم با تاکید بر پیش‌بینی اکیپ‌های نظارتی و کنترل خدمت‌رسانی به زائرین در ایام نیمه شعبان تصریح کرد: آماده باش کلیه نیروها در این ایام برای ارائه خدمات بهتر به مردم را داریم.

پیش‌بینی فضاهای اسکان مسقف و رو باز برای ایام نیمه شعبان

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم از پیش‌بینی فضاهای اسکان مسقف و روباز برای ایام نیمه شعبان خبر داد.

پیام جوادیان در جلسه ستاد تسهیلات زائرین ویژه نیمه شعبان، با بیان اینکه برای شب نیمه شعبان و روز نیمه شعبان برنامه‌ریزی برای اسکان زائرین شده است اظهار کرد: بوستان مهدی، هاشمی، امام رضا، فدک، نیایش و نماز و پارکینگ شماره چهار و بوستان غدیر را برای اسکان آماده سازی کرده‌ایم. وی با اشاره به احتمال بارندگی در شب و روز نیمه شعبان تصریح کرد: اگر بارندگی داشته باشیم به اجبار فضاهای مسقفی چون سالن‌های ورزشی و حسینیه‌های اطراف مسجد مقدس جمکران را وارد مدار اسکان خواهیم کرد. مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم خاطرنشان کرد: پیش‌بینی استقرار نیروهای آتش‌نشانی در این فضاها برای نظارت و کنترل ایمنی هم انجام شده است.

توزیع ۱۰ هزار بسته فرهنگی در ایام نیمه شعبان

مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قم گفت: ۱۰ هزار بسته فرهنگی در ایام نیمه شعبان آماده‌سازی برای توزیع خواهد شد.

ابوالقاسم مقیمی در جلسه ستاد تسهیلات زائرین ویژه نیمه شعبان با بیان اینکه سازمان فرهنگی امسال دو برنامه ویژه در ایام نیمه شعبان دارد اظهار کرد: یکی برنامه‌های جشن‌های شعبانیه است که از شب ۱۱ شعبان آغاز خواهد شد و تا روز ۱۵ شعبان ادامه خواهد یافت. وی با تاکید بر اینکه مجموعه غرفه‌های فرهنگی به مساحت ۳۰۰ مترمربع در بلوار پیامبر اعظم خواهیم داشت افزود: دو برنامه مشترک یکی با جامعه‌المصطفی العالمیه که با عنوان خیمه انتظار در بلوار پیامبر اعظم برگزار خواهد شد و یکی هم با انجمن عکاسان استان است که در بلوار پیامبر اعظم اجرا می‌شود. مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قم با اشاره به مشارکت در جشن‌های خیابان انقلاب و موکب حضرت معصومهسلام الله علیها در بلوار پیامبر اعظم گفت: ۱۰ هزار بسته فرهنگی نیز آماده‌سازی برای توزیع خواهد شد.

۱۹۹ دستگاه اتوبوس زائرین را به مسجد مقدس جمکران منتقل می‌کنند

مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی شهرداری قم گفت: ۱۹۹ دستگاه اتوبوس زائرین را در ایام نیمه شعبان به مسجد مقدس جمکران منتقل می‌کنند.

یزدی در جلسه ستاد تسهیلات زائرین ویژه ایام نیمه شعبان با اشاره به تدابیر اندیشیده شده در خصوص تامین مسیرهای ویژه اتوبوس در ایام نیمه شعبان اظهار کرد: همچون سال گذشته از نقاط مختلف شهر خصوصا محدوده مسجد مقدس جمکران زائرین با ناوگان ویژه نیمه شعبان به مسجد مقدس جمکران منتقل خواهند شد. وی با بیان اینکه سال گذشته ۱۵۸ دستگاه اتوبوس در خط جمکران داشتیم که هزار و ۹۹۷ سرویس ارائه شده است افزود: طبق استاندارد صندلی‌ها ۹۹ هزار و ۸۵۰ نفر جابجا شده که قطعا با جمعیت ایستاده بیش از ۱۵۹ هزار نفر جابجایی صورت گرفته است. مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی شهرداری قم اضافه کرد: امسال ۱۹۹ دستگاه خدمات‌رسانی به مردم را خواهند داشت و تلاش داریم به جز این ناوگان اتوبوس‌های جدید خریداری‌ شده را نیز فعال کنیم.

استقرار ۲۰ دستگاه ماشین‌آلات آتش‌نشانی در محدوده مسجد جمکران

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قم از استقرار ۲۰ دستگاه ماشین‌آلات آتش‌نشانی در محدوده مسجد جمکران در ایام نیمه شعبان خبر داد.

عباس جعفری در جلسه ستاد تسهیلات زائرین ویژه ایام نیمه شعبان، با بیان اینکه منطقه جمکران به چهار منطقه عملیاتی تقسیم شده است اظهار کرد: مرکز شهر نیز به یک منطقه عملیاتی در نظر گرفته شده است. وی گفت: برنامه‌ریزی شده تا تدبیرات لازم را بیندیشیم و در پیک تراکم مسافر در ایام نیمه شعبان کمترین خطر مردم را تهدید کند. مدیرعامل سازمان آتشنشانی و خدمات ایمنی شهرداری قم افزود: ۲۰ دستگاه ماشین در منطقه جمکران مستقر خواهند شد و هفت دستگاه هم اطراف حرم مطهر مستقر می‌شوند. وی با بیان اینکه کلیه موتورسیکلت‌های سازمان در محدوده مسجد مقدس جمکران به تعداد ۱۰ دستگاه گردش عملیاتی خواهند داشت، با اشاره به آموزش ایمنی پرسنل مسجد مقدس جمکران گفت: کپسول‌هایی که در مسجد مقدس جمکران هم مشکل داشته‌اند اصلاح و آماده سازی شده‌اند. جعفری تصریح کرد: پلیس حتما باید تغییرات و اصلاحات مسیرهای ترافیکی که به صورت مقطعی صورت می‌گیرد به اطلاع نیروهای آتش‌نشانی برساند.

پیش‌بینی مسیرهای ویژه ترافیکی برای دسترسی به مسجد جمکران

سرپرست سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری قم از پیش‌بینی مسیرهای ویژه ترافیکی برای دسترسی به مسجد جمکران در ایام نیمه شعبان خبر داد.

علی نیک در جلسه ستاد تسهیلات زائرین ویژه ایام نیمه شعبان، با اشاره با امکان وقوع گره ترافیکی سنگین در محدوده میدان ولیعصر(عج) اظهار کرد: تدبیری که در این زمینه پیش‌بینی شده این است که بار ترافیکی که از طرف میدان ۷۲ تن وارد می‌شود را از طریق برش گاردریل‌ها به سمت بلوار خلیج‌فارس و کوچه‌ چوب‌بری‌ها منحرف کنیم تا بلوار در بخشی از مسیر یکطرف شده و بار ترافیکی کمتری به خود بگیرد. وی گفت: از میدان ۷۲ تن و عوارضی هم با توجه به اینکه بیش از ۶۰ درصد مسافرین از این محدوده هستند، با اطلاع‌رسانی اکثر مسافرین به سمت شهرک لبن هدایت خواهند شد تا کمترین بار ترافیکی را در بلوار امام علی(ع) داشته باشیم. سرپرست سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری قم اضافه کرد: اگر حجم ترافیک در محدوده بلوار امام علی و میدان ولیعصر سنگین شود قطعا به میدان ۷۲ تن پس خواهد زد و به نوعی ورودی اصلی شهر قفل می‌شود و در این زمینه تلاش داریم این اتفاق رخ ندهد. وی با اشاره به پیش‌بینی بارش باران در شب و روز نیمه شعبان خاطرنشان کرد: دو سناریو در این زمینه پیش‌بینی شده است برای اینکه در صورت بارندگی شاید نشود از بسیاری از پارکینگ‌ها استفاده شود، بدنه بلوار حضرت خدیجه و بلوار پیامبر اعظم در باند برگشت را برای پارکینگ آماده خواهیم کرد تا مردم با اتوبوس‌ها به مسجد مقدس جمکران منتقل شوند. نیک گفت: امسال اتوبوس‌ها در ترافیک کمتری نسبت به سال گذشته قرار خواهند گرفت چراکه مسیر آنها از پارکینگ شرقی به سمت میدان معلم جداسازی خواهد شد و تا مسجد مقدس جمکران مسیر مجزا خواهد بود تا مشکلی در تردد نباشد و باید اطلاع‌رسانی گسترده انجام شود تا حداقل مردم قم کمتر از خودرو شخصی استفاده کنند و تراکم خودرو در محدوده جمکران کمتر باشد.

استفاده از ظرفیت نیروهای بسیج و راهور برای مدیریت پارکینگ‌ها در نیمه شعبان

معاون شهردار قم از استفاده از ظرفیت نیروهای بسیج و راهور برای مدیریت پارکینگ‌ها در نیمه شعبان خبر داد.

سید امیر سامع در جلسه ستاد تسهیلات زائرین ویژه ایام نیمه شعبان، با اشاره به لزوم به روزرسانی و اصلاح نقشه‌های محدوده مسجد مقدس جمکران و نهایی‌سازی این نقشه اظهار کرد: ما باید حداکثر استفاده را از مساحت پارکینگ‌های مسجد مقدس جمکران انجام دهیم و اگر نیاز به اصلاح ورودی‌ها و خروجی‌ها است باید این کار هرچه سریع‌تر انجام شود. وی گفت: در برخی پارکینگ‌ها دیوارهایی داریم که همین دیوارها باید برای پرکردن پارکینگ‌ها مدیریت شود و اجازه داده نشود این دیوارها برای پرکردن پارکینگ‌ها مشکل‌ساز شود. معاون شهردار قم با اشاره به پیش‌بینی مشارکت ۱۵۰ نفر از نیروهای بسیجی و ۱۵۰ نفر از نیروهای راهور برای مدیریت پارکینگ‌ها و هدایت مردم به آنها خاطرنشان کرد: یکی از مشکلات ایجاد گره‌های ترافیکی به دلیل تجمع در ورودی‌های پارکینگ‌ها است که نیاز است این مساله به درستی مدیریت شود. وی با اشاره به لزوم آماده‌سازی و نظارت بر خدمات‌رسانی مطلوب سرویس‌های بهداشتی در محدوده مسجد مقدس جمکران افزود: تمام تلاش مدیریت شهری امسال بر این است که خدمات بهتری نسبت به سال گذشته به مردم ارائه شود. سامع بیان کرد: امسال سعی داریم بلوار پیامبر اعظم اختصاصا به عنوان مسیر راهپیمایی مورد استفاده قرار گیرد و باید اطلاع‌رسانی کامل صورت گیرد تا تردد خودرو به سمت این بلوار صورت نگیرد و به همین خاطر باید راهپیمایی در این مسیر پررنگ‌تر اتفاق بیفتد. وی با بیان اینکه امسال در ایام نوروز با استفاده از بستر وای‌فای بسته اطلاع‌رسانی در اختیار مردم قرار می‌گرفت گفت: برای ایام نیمه شعبان نیز باید این امکان فراهم شده تا مردم بتوانند روی گوشی‌های همراه خود از اطلاعات، شامل نقشه‌ها، اطلاعات شهری و غیره بهره‌مند شوند.

ثبت ۱۶۰ درخواست برای راه‌اندازی ایستگاه صلواتی در نیمه شعبان

مدیرکل نظارت و هماهنگی امور خدمات شهری شهرداری قم از ثبت ۱۶۰ درخواست برای راه‌اندازی ایستگاه صلواتی در نیمه شعبان خبر داد.

سیدمحسن میرهادی در جلسه ستاد تسهیلات زائرین ویژه نیمه شعبان، با بیان اینکه امسال برنامه‌های خدمات رسانی در نیمه شعبان را با ۱۰ کمیته و هشت ستاد در دستور کار قرار داده‌ایم اظهار کرد: تلاش داریم بتوانیم امسال هم به خوبی مدیریت جامع و کامل مراسم نیمه شعبان را داشته باشیم. وی با تاکید بر اینکه ستادهای مناطق همچون گذشته در ایام نیمه شعبان فعال خواهند بود خاطرنشان کرد: محل ستادها همچون گذشته خواهد بود و البته امسال تمرکز ستادها بیشتر بر پارکینگ‌های محدوده مسجد مقدس جمکران خواهد بود. مدیرکل نظارت و هماهنگی امور خدمات شهری شهرداری قم با اشاره به وسعت بالای پارکینگ‌های محدوده مسجد مقدس جمکران افزود: این وسعت در بسیاری از موارد مشکل‌ساز است که نیاز به بازنگری دارد تا بتوانیم خدمات‌ مطلوب‌تری به زائرین ارائه کنیم. وی با اشاره به هماهنگی با سازمان آتشنشانی و خدمات ایمنی شهرداری قم و هلال احمر برای مدیریت ایمنی مردم تصریح کرد: با توجه به اینکه ۱۶ پارکینگ و پارکسوار در محدوده جمکران آماده خواهد شد باید اطلاع‌رسانی دقیق‌تری به مردم صورت گرفته و در این راستای باید شماره‌گذاری دقیق‌تر و خواناتر صورت گیرد. میرهادی با تاکید بر اینکه مسیرهای پارکینگ‌ها و پارکسوارها باید محدود به مسجد مقدس جمکران شود افزود: در خصوص پارکسوار شمالی هم باید سازمان پایانه‌ها بحث کنترل و نظارت مستمر و نظافت را در دستور کار داشته باشد. وی با اشاره به برنامه‌ریزی برای کارآیی بهتر ستاد گمشدگان در محدوده مسجد مقدس جمکران گفت: سال های قبل در این زمینه مشکلاتی داشتیم که امیدواریم امسال بتوانیم به نتیجه مطلوب تری دست پیدا کنیم. میرهادی به ثبت بیش از ۱۶۰ درخواست برای راه‌اندازی ایستگاه صلواتی در ایام نیمه شعبان اشاره کرد و گفت: مسائل ترافیکی در جانمایی این ایستگاه‌ها در نظر گرفته خواهد شد.

آیین بزرگداشت “چهل فیلم ، چهل فیلمساز” با موضوع انقلاب اسلامی و دفاع مقدس به همکاری شهرداری قم برگزار شد

آیین بزرگداشت و تجلیل از ۴۰ فیلمساز در زمینه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس قم در سالن همایش های شهرداری با حضور جمعی از مسئولان و هنرمندان استان برگزار شد.

این مراسم که به همت حوزه هنری استان قم و با همکاری سازمان فرهنگی هنری شهرداری قم و انجمن سینمای جوان برگزار شد سعی در شناسایی ظرفیت و توانمندی های استان قم در زمینه فیلمسازی دارد. علی بیطرفان از پیشکسوتان فیلمساز استان قم در این مراسم با تقدیر از برگزارکنندگان این مراسم به عنوان یک طرح خلاقانه و نوآورانه گفت: جمع آوری این تعداد فیلم کاری بسیار سختی است، اما انجام این حرکت کاری بسیار دلگرم کننده و امیدبخش است. در این مراسم از ۴۰ فیلم ساز تقدیر به عمل آمد و با توجه به تعداد بالای فیلم سازان قرار شد در سال آینده از سایر فیلم سازان تقدیر به عمل آید.

آمادگی سازمان پایانه های مسافربری شهرداری قم جهت خدمات رسانی به زائرین نیمه شعبان

مدیرعامل سازمان پایانه¬ های مسافربری شهرداری قم از آمادگی سازمان پایانه های مسافربری شهرداری قم جهت خدمات رسانی به زائرین نیمه شعبان خبر داد.

رضا پوریا فر مدیرعامل سازمان پایانه های مسافربری شهرداری قم گفت: با توجه به حضور میلیونی عاشقان حضرت بقیه الله الاعظم (عج) در ایام نیمه شعبان به قم و مسجد مقدس جمکران، سازمان پایانه¬ های مسافربری شهرداری قم همه ساله میزبان عده کثیری از این زائرین می¬ باشد که تمهیدات لازم جهت استقبال از آنها صورت گرفته است. رضا پوریافر با اشاره به اینکه زائرین حرم مطهر در این ایام به پارکسوار شمالی رجوع می¬ کنند افزود: در حدود ۷۰۰ جایگاه پارک اتوبوس در پارکسوار مهیا می¬ باشد و امکانات لازم اعم از سرویس بهداشتی، نمازخانه و مجتمع خدمات رفاهی جهت رفاه حال زائرین مهیا می¬ باشد. وی ابیان کرد: در این ایام همه روزه بعد از اقامه نماز جماعت ظهر و عصر با حضور زائرین و مسافرین مراسم جشن باشکوهی همراه با پذیرایی در مسجد رسول اکرم(ص) در پایانه مرکزی برپا می¬ باشد. مدیرعامل سازمان پایانه¬ های مسافربری شهرداری قم با اشاره به بازدیدهای میدانی صورت گرفته و جلساتی را با حضور پرسنل سازمان و مدیران شرکت¬های حمل و نقل تشکیل داده است،تصریح کرد: نقاط ضعف و قوت را بررسی و کلیه پایانه¬ ها و پارکسوارها در این ایام به صورت شبانه روزی در امر جابه جایی مسافر خدمات رسانی می¬ کنند. رضا پوریافر ادامه داد: در کنار خدمات به زائرین برنامه¬ های فرهنگی نیز در این ایام اعم از برپایی نماز جماعت، برپایی ایستگاه صلواتی، توزیع بسته های فرهنگی، پاسخ گویی به مسائل شرعی و آذین بندی پایانه¬ ها و پارکسوار ها برنامه ریزی شده است.

تلاش بی وقفه شهرداری منطقه دو قم جهت رفع آبگرفتی معابر

تمام نیروهای شهرداری منطقه از دو شب گذشته در حال آماده باش و در سطح منطقه مستقر هستند تا به رفع مشکلات ایجاد شده بپردازند و هم اکنون تلاش برای رفع مشکلات با جدیت ادامه دارد.

شهردار منطقه دو قم باا شاره به آبگرفتگی هایی که به دنبال بارش شدید و بی سابقه روز گذشته در برخی معابر منطقه ایجاد شده است گفت: از روز گذشته تمام پرسنل با تلاش مستمر و تمام توان در حال برطرف کردن مشکلات نهرهای سطح منطقه و رفع آبگرفتگی ها هستند. رضا رحیمی بابیان اینکه بارندگی روز گذشته در دهه اخیر بی سابقه بوده است، درباره میزان آبگرفتگی ها در سطح منطقه گفت: با توجه به حجم بارندگی، بعضی از نهرها که گنجایش این حجم آب را نداشته دچار آب گرفتگی شده است و این موضوع در حال کنترل است. وی افزود: بسیاری از جوی ها و نهرهای منطقه به دلیل عدم رعایت شهروندان و ریختن زباله و نخاله قابلیت خود را برای انتقال آب های جاری از دست می دهند. رحیمی خاطرنشان کرد: شهروندان گرامی می توانند در صورت بروز هر حادثه ای با سامانه های ۱۳۷ و ۱۲۵ تماس بگیرند.

اعزام ناوگان و تجهیزات آتش‌نشانی برای رفع آب‌گرفتگی معابر

مدیرعامل سازمان آتشنشانی و خدمات ایمنی شهرداری قم از اعزام ناوگان و تجهیزات آتشنشانی برای رفع آب گرفتگی معابر خبر داد.

عباس جعفری با اشاره به بارش شدید باران در شهر و اقدامات انجام شده برای رفع آب‌گرفتگی معابر اظهار کرد: البته با توجه به هشدارهای اعلام شده، قبل از بارش آماده‌باش به ناوگان و ایستگاه‌های آتش‌نشانی اعلام شده بود و از دقایق اولیه اقدامات برای رفع آب‌گرفتگی انجام شد. وی با اشاره به ارتباط مستمر سازمان آتش‌نشانی با سامانه ١٣٧ شهرداری برای اقدام در رفع آب‌گرفتگی معابر و منازل گفت: مشکل اصلی در آب‌گرفتگی معابر در بلوار شهید خداکرم و خیابان جوادالائمه بوده است که با تلاش‌های صورت گرفته این مشکل حل شده است. مدیرعامل سازمان آتشنشانی و خدمات ایمنی شهرداری قم با بیان اینکه نیروهای سازمان در حال رفع آب‌گرفتگی معابر هستند خاطرنشان کرد: تمام ایستگاه‌ها به سرعت با اعلام آب‌گرفتگی نیروها و تجهیزات خود را اعزام می‌کنند.

بارش بیش از ١۵ میلیمتر باران در قم/تلاش برای رفع آب گرفتگی معابر

مدیرکل نظارت و هماهنگی امور خدمات شهری شهرداری قم از تلاش برای رفع آب گرفتگی معابر خبر داد.

سیدمحسن میرهادی با اشاره به بارش شدید باران در قم اظهار کرد: عصر امروز در عرض کمتر از ١۵ دقیقه حدود ١۵ میلیمتر باران در قم بارید و بخش هایی از معابر شهر دچار آب گرفتگی شد. وی با تاکید بر اینکه به علت شدت بارندگی در برخی از مناطق شهر دچار قطعی برق شدیم خاطرنشان کرد: در پی بارش شدید زیرگذرهای امامزاده ابراهیم و کارگر برای حفظ ایمنی شهروندان برای چند دقیقه بسته شد و پس از ایمن سازی مسیر زیرگذر باز شد و در حال حاضر تمام معابر و زیرگذرهای شهر باز است. مدیرکل نظارت و هماهنگی امور خدمات شهری شهرداری قم با تاکید بر اینکه قبل از بارش باران با توجه به هشدارهای اعلام شده تمام مناطق و سازمان های شهرداری در حالت آماده باش بودند گفت: البته یکسری انهار با توجه به بارش شدید سرریز کرد و برخی معابر دچار آب گرفتگی شد که اقدامات لازم در این زمینه انجام شد. وی ادامه داد: بلوار زائر نیز قبل از بارندگی تخلیه شد و ورودی مسدود گردید تا در صورت وقوع سیلاب خطری مردم را تهدید نکند. میرهادی با بیان اینکه در حال حاضر دبی ورودی آب در کانال رودخانه حدود ١۵ مترمکعب است افزود: البته میزان آب ورودی در حال افزایش است و تا اطلاع ثانوی مسیر بلوار زائر بسته خواهد بود. وی گفت: ناوگان سازمان آتشنشانی و خدمات ایمنی شهرداری قم در سطح شهر ارتباط مستقیم با سامانه ١٣٧ دارند و آب گرفتگی معابر و مکانهایی که نیاز به تخلیه آب دارند را رفع می کنند. مدیرکل نظارت و هماهنگی خدمات شهری شهرداری قم در پایان گفت: ۲۵۰ دستگاه ماشین آلات مکانیزه سنگین و سبک و ۱۰ دستگاه الکتروموتور پمپ خودمکش و ۹ دستگاه تانکر مکنده در سطح مناطق مستقر است تا در مواقع نیاز، به کار گرفته شود

پایان پیام

true

true
false
true