×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

مرحله نخست نیروگاه خورشیدی ۲۸۰ کیلوواتی استان قم افتتاح شدیادواره شهدای جامعه اطلاعاتی قم باحضور وزیر اطلاعات برگزارشدآزاد راه امیرکبیر قم-کاشان بهسازی و رفع نقص شددولت ساعات فعالیت ادارات در روز شنبه را 6 تا 10 صبح اعلام کرددستگیری ۱۱ دلال ارزی در قمکشف ۱۰ دستگاه ماینر در قم دانشگاه حضرت معصومه(س) با دانشگاههای اندونزی همکاری می کندبرگزاری دوره تخصصی امدادرسانی در تجمعات مذهبی ویژه امدادگران و نجات گران هلال‌احمر قمواژگونی یک دستگاه خودرو سمند 2 مصدم بد حال برجا گذاشتباند چهار نفره سارقان احشام در قم منهدم شدمدیر حوزه‌های علمیه با نایب رئیس دومای روسیه دیدار کردبرنامه جامع مقابله با گردو غبار قم به تصویب رسیدماموران قلابی متهم به ۱۵ فقره سرقت از اتباع دستگیر شدندجریمه نقدی سوهان فروش متخلف و ضبط موادغذایی غیربهداشتی در قم آغاز دومین دوره مسابقات مهارتی ویژه سربازان وظیفه نیرو‌های مسلح قممدرسه ای در قم به نام شهید جمهور کلنگ زنی می شود کلنگ احداث بوستان شهید رییسی شهر دستجرد به زمین زده شدکلنگ احداث اولین مرکز توانبخشی دستجرد به زمین زده شدمرکز توانبخشی و آموزشی نیک اندیشان افتتاح شداستان قم روز چهارشنبه وپنج شنبه سوم و چهارم مرداد تعطیل شد
تلاش برای ورود 5 هزار روحانی به دانشگاه آزاد؛
true
نخستین گردهمایی تخصصی روحانیون دانشگاه آزاد اسلامی با محوریت دانش افزایی و توانمندسازی دینی در قم برگزار شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری – تحلیلی فردونیوز ؛نخستین گردهمایی تخصصی روحانیون دانشگاه آزاد اسلامی با محوریت دانش افزایی و توانمندسازی دینی ظهر امروز به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی قم در مجتمع یاوران مهدی (عج) برگزار شد.

پس از قرائت قرآن و خوش آمدگویی سیف الله فضل اللهی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی قم، حجت الاسلام عباسعلی رستمی ثانی رئیس اداره فعالیت های قرآن و عترت دانشگاه آزاد اسلامی، پیام علی اکبر ولایتی رئیس هیئت امنای دانشگاه آزاد اسلامی را قرائت کرد.

در بخشی از این پیام آمده است: عزیزانی که به کسوت مقدس روحانیت درآمده‌اید و هم‌اکنون در جبهه فرهنگی دانشگاه مشغول انجام وظیفه الهی تبلیغ دین شده‌اید، می‌دانید که چشم‌انداز دانشگاه آزاد اسلامی رسیدن به قله دین‌ورزی خردمدارانه، تبدیل شدن به الگوی مناسبی برای دانشگاه اسلامی تمدن‌ساز و پایگاهی برای هویت‌بخشی به آرمان‌های فرهنگی و علمی انقلاب اسلامی است و در این مسیر بزرگ‌ترین سرمایه انقلاب اسلامی یعنی جوانان بانشاط و فاضل این مرز و بوم در اختیار ما قرار گرفته‌اند که چشم به افق‌های امیدبخش تمدن نوین اسلامی دوخته‌اند. روشن است که اگر بتوانیم با برنامه‌ریزی‌های درست و اقدامات حساب‌شده جلو برویم، مدیران و کارگزارانی در تراز انقلاب اسلامی را به نظام جمهوری اسلامی تحویل خواهیم داد که در ساختن ایران اسلامی متمدن نقش‌آفرینی خواهند کرد.

محمدمهدی طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد سراسر کشور، حجت الاسلام دکتر ابراهیم کلانتری از دیگر سخنرانان این مراسم بودند.

در پایان این گردهمایی نیز حجت الاسلام و المسلمین محسن قرائتی رئیس ستاد اقامه نماز به ایراد سخنرانی پرداخت. این گردهمایی دو روزه، تا عصر فردا ادامه خواهد داشت.

عصر امروز بعد از برگزاری کارگاه سیاسی، مدعوین با مرجع عالیقدر آیت الله نوری همدانی دیدار خواهند داشت.

تلاش برای ورود 5 هزار روحانی به دانشگاه آزاد

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی نیز از تاثیرگذاری شبکه روحانیت در دانشگاه‌ها یاد کرد و گفت: همانطور که رهبر انقلاب اسلامی فرمودند روحانیون در واحدهای دانشگاهی باید با روحیه روحانی‌گری خود کار را دنبال کنند چراکه با روحیه مدیریتی و تشریفاتی اهداف فرهنگی در دانشگاه‌ها محقق نمی‌شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین ابراهیم کلانتری پیش از ظهر امروز در نخستین گردهمایی تخصصی روحانیون دانشگاه‌های آزاد سراسر کشور که با محوریت دانش‌افزایی و توانمندسازی دینی، فرهنگی و حرفه‌ای در سالن همایش‌های مجتمع آموزشی و فرهنگی یاوران مهدی(عج) برگزار شد، بر لزوم استمرار این گردهمایی‌ها تاکید کرد و افزود: افزایش گفت‌و گو و تعامل میان روحانیون موجب افزایش کارکردها و کیفیت عملکردها می‌شود.

وی اضافه کرد: تحول فرهنگی در دانشگاه آزاد اسلامی برای حرکت کردن به سمت دانشگاه اسلامی به تمام معناست به این معنا که این دانشگاه در حوزه‌های آموزشی، پژوهشی، مدیریت‌ها و فرهنگی متحول شود و این نگاه عمیق فرهنگی به این معناست که به سمت دانشگاه در تراز انقلاب اسلامی حرکت کنیم.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی خاطرنشان کرد: شکل‌گیری دانشگاه در ایران از ابتدا با مشکلاتی روبه رو بوده است چراکه در حقیقت دانشگاه‌ها در ایران با تصویرسازی از دانشگاه‌های غربی کار خود را آغاز کردند.

وی از دارالفنون به‌عنوان نخستین دانشگاه ایرانی به شکل مدرن یاد کرد و گفت: روشنفکری و دانشگاه از روز نخست در ایران معیوب و مریض متولد شده است با این وجود ما بعد از انقلاب اسلامی به دنبال ایجاد دانشگاهی متناسب با نیازهای روز انقلاب اسلامی بوده‌ایم هر چند در این مسیر با مشکلات مختلفی روبرو شده‌ایم.

کلانتری ادامه داد: دانشگاه آزاد اسلامی نیز با نیت خوبی برای کمک به آموزش عالی کشور، حرکتی درست و ترسیم یک سیر منطقی بر حرکت جوانان کشور شکل گرفته است اما در حوزه‌های آموزشی و پژوهشی استانداردهای لازم را نداشته و در ابعاد مالی و سیاسی نیز با مشکلات مختلفی روبرو بوده است و اکنون نیز برخی از این مشکلات در دانشگاه وجود دارد و تا رسیدن به دانشگاه در تراز انقلاب اسلامی زمان بسیاری نیاز داریم.

وی با اشاره به اینکه امام خمینی(ره) از ابتدای آغاز نهضت اسلامی ایده معینی برای تشکیل دانشگاه مورد نظر انقلاب اسلامی ارائه کرده‌اند، یادآور شد: خط ما از نظر محتوا و زیرساخت‌های معرفتی با هیچ مشکلی روبرو نیست هر چند حرکت‌های انجام شده کمی از معیارها فاصله گرفته است.

کلانتری از فعالیت بیش از 25 هزار عضو هیأت علمی در دانشگاه آزاد یاد کرد و ادامه داد: کمتر از هزار نفر از این افراد استاد هستند و بیش از نیمی از این تعداد متأسفانه هنوز مربی هستند، این یعنی یک میلیون و 300 هزار دانشجوی کشور در کیفیت پایینی قرار دارند.

وی تصریح کرد: کار فرهنگی در شرایط فعلی بسیار سخت است چراکه همه مرزها برداشته شده و همه درب‌ها باز است؛ در جمهوری اسلامی با وجود هجمه‌های مختلفی که توسط دشمنان وجود دارد و در مرحله نخست جوانان را هدف گرفته است، به برکت خون شهدا بسیاری از ارزش‌ها همچنان وجود دارد و جزیی از زندگی مردم شده است.

کلانتری از تاثیرگذاری شبکه روحانیت در دانشگاه‌ها یاد کرد و گفت: همانطور که رهبر انقلاب فرمودند روحانیون در واحدهای دانشگاهی باید با روحیه روحانی‌گری خود کار را دنبال کنند چراکه با روحیه مدیریتی و تشریفاتی اهداف فرهنگی در دانشگاه‌ها محقق نمی‌شود.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه برای رسیدن به جایگاه اصلی روحانیون در دانشگاه‌ها تلاش‌های لازم دنبال می‌شود، عنوان کرد: همانطور که رئیس هیأت امنای دانشگاه آزاد در سخنرانی مطرح کردند، در گام نخست باید به دنبال ورود 5 هزار روحانی به واحدهای دانشگاه آزاد باشیم.

برگزاری اردوهای زیارتی برای دانشجویان جدیدالورود

مدیرکل فرهنگی و اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی نیز گفت: به دنبال این هستیم که دانشجویان جدیدالاورود مقطع کارشناسی در اردوهای زیارتی شرکت کنند که مشهد، قم و فارس به‌عنوان قرارگاه‌های مهم این اردوهای زیارتی تعیین شده‌اند.

برگزاری اردوهای زیارتی برای دانشجویان جدیدالورود/توانمندسازی کارشناسان فرهنگی در دستور کار قرار گرفته است

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، رضا نصیری صبح امروز در نخستین گردهمایی تخصصی روحانیون دانشگاه‌های آزاد سراسر کشور که با محوریت دانش‌افزایی و توانمندسازی دینی، فرهنگی و حرفه‌ای در سالن همایش‌های مجتمع آموزشی و فرهنگی یاوران مهدی(عج) برگزار شد، با بیان اینکه تحول فرهنگی در دانشگاه آزاد اسلامی به شیوه مطلوبی درحال دنبال شدن است، اظهار کرد: تاکنون بیش از 230 معاون فرهنگی و دانشجویی با نگاه تحولی جدید تغییر کرده یا بعد از بررسی‌های مختلف از آن‌ها درخواست کرده‌ایم که بر اساس بخشنامه‌های جدید کار خود را دنبال کنند.

وی اضافه کرد:‌ در شبکه اجتماعی سروش به دنبال ایجاد بستری هستیم تا بتوانیم تعاملات روحانیون فعال در واحدهای دانشگاه آزاد را به صورت مستمر و مطلوب‌تر دنبال کنیم.

مدیرکل فرهنگی و اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی خاطرنشان کرد: در دانشگاه‌های دولتی با توجه به اینکه دانشجو حضور فیزیکی مستمری در فضای خوابگاه و دانشکده‌ها دارد فعالیت‌های فرهنگی مشخصی دنبال می‌شود اما در دانشگاه آزاد که دانشجویان زمان کمتری در دانشگاه‌ها حضور دارند، نیازمند برگزاری اردوهای فرهنگی هستیم که کارشناسانی نیز تعیین شده تا این اولویت مهم را دنبال کنند.

وی ادامه داد: به دنبال این هستیم که دانشجویان جدیدالاورود مقطع کارشناسی در اردوهای زیارتی شرکت کنند که مشهد، قم و فارس به‌عنوان قرارگاه‌های مهم این اردوهای زیارتی تعیین شده‌اند.

نصیری با بیان اینکه حضور دانشجویان در اردوهای جهادی و راهیان نور به صورت جدی‌تر دنبال می‌شود، عنوان کرد: نمایش فیلم‌های جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی در دانشگاه موضوع مهمی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

وی خاطرنشان کرد: رهبر انقلاب اسلامی در دیدار خود با دانشجویان در ماه رمضان نکته کلیدی فرمودند که دانشجویان باید نقش خود را در آینده انقلاب اسلامی ایفا کنند؛ در این راستا نشست‌های چند نفره در واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی به‌منظور تبیین و ترویج بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی تشکیل می‌شود که در این حلقه‌های معرفتی می‌توان در مورد آینده انقلاب اسلامی نیز به گفت‌وگو بپردازیم.

نصیری از تلاش‌های انجام شده در راستای توانمندسازی روحانیون و کارشناسان فرهنگی در دانشگاه‌ها یاد کرد و ادامه داد: این اولویت مهم در دستور کار قرار گرفته است و در این راستا نیز برنامه‌های مختلفی را در استان‌ها دنبال می‌کنیم.

فعالان فرهنگی به دنبال برند متفاوت باشند

رئیس پژوهشکده قرآن و عترت دانشگاه آزاد اسلامی نیز گفت: افراد مرتبط با این پژوهشکده در استان‌های مختلف باید بتوانند با اجرای طرح‌ها و اقدامات متفاوت برند فرهنگی متفاوتی را برای واحد خود ماندگار کنند.

عبدالحمید طالب‌تاش پیش از ظهر امروز در نخستین گردهمایی تخصصی روحانیون دانشگاه‌های آزاد سراسر کشور که با محوریت دانش‌افزایی و توانمندسازی دینی، فرهنگی و حرفه‌ای در سالن همایش‌های مجتمع آموزشی و فرهنگی یاوران مهدی(عج) برگزار شد، با بیان اینکه یکی از مهم‌ترین پشتوانه‌های فعالیت پژوهشکده قرآن  عترت دانشگاه آزاد اسلامی، روحانیون فعال در واحدها هستند، اظهار کرد: همیشه به دنبال استفاده از ظرفیت روحانیون بوده‌ایم تا بتوانیم پژوهشکده را به جایگاه اصلی خود برسانیم.

وی اضافه کرد: افراد مرتبط با پژوهشکده قرآن و عترت در استان‌های مختلف باید بتوانند با اجرای طرح‌ها و اقدامات متفاوت برند فرهنگی متفاوتی را برای واحد خود ماندگار کنند.

رئیس پژوهشکده قرآن و عترت دانشگاه آزاد از اجرای طرح رمضان بهار قرآن در سطح کشور یاد کرد و گفت: امیدواریم در ماه مبارک رمضان بتوانیم برای جامعه مخاطب خود دستاوردهای قرآنی متفاوتی را رقم بزنیم.

وی با اشاره به اینکه روحانیون واحدهای دانشگاه‌ها باید توجه بیشتری به درس آشنایی با قرآن کریم باشند، مطرح کرد: هر چند با حداقل‌هایی روبرو هستیم اما تلاش می‌کنیم تا روحانیون فعال در واحدهای دانشگاه‌ها به تدریس درس آشنایی با قرآن کریم مشغول باشند.

طالب‌تاش بر لزوم مطالعه کتاب سطح یک و دو حلیه‌القرآن توسط روحانیون فعال در دانشگاه‌ها تاکید کرد و ادامه داد: استفاده از آموزه‌های این کتاب در فعالیت‌های قرآنی روحانیون بسیار مؤثر خواهد بود.

پایان پیام

true

true
false
true