×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

مرحله نخست نیروگاه خورشیدی ۲۸۰ کیلوواتی استان قم افتتاح شدیادواره شهدای جامعه اطلاعاتی قم باحضور وزیر اطلاعات برگزارشدآزاد راه امیرکبیر قم-کاشان بهسازی و رفع نقص شددولت ساعات فعالیت ادارات در روز شنبه را 6 تا 10 صبح اعلام کرددستگیری ۱۱ دلال ارزی در قمکشف ۱۰ دستگاه ماینر در قم دانشگاه حضرت معصومه(س) با دانشگاههای اندونزی همکاری می کندبرگزاری دوره تخصصی امدادرسانی در تجمعات مذهبی ویژه امدادگران و نجات گران هلال‌احمر قمواژگونی یک دستگاه خودرو سمند 2 مصدم بد حال برجا گذاشتباند چهار نفره سارقان احشام در قم منهدم شدمدیر حوزه‌های علمیه با نایب رئیس دومای روسیه دیدار کردبرنامه جامع مقابله با گردو غبار قم به تصویب رسیدماموران قلابی متهم به ۱۵ فقره سرقت از اتباع دستگیر شدندجریمه نقدی سوهان فروش متخلف و ضبط موادغذایی غیربهداشتی در قم آغاز دومین دوره مسابقات مهارتی ویژه سربازان وظیفه نیرو‌های مسلح قممدرسه ای در قم به نام شهید جمهور کلنگ زنی می شود کلنگ احداث بوستان شهید رییسی شهر دستجرد به زمین زده شدکلنگ احداث اولین مرکز توانبخشی دستجرد به زمین زده شدمرکز توانبخشی و آموزشی نیک اندیشان افتتاح شداستان قم روز چهارشنبه وپنج شنبه سوم و چهارم مرداد تعطیل شد
اخبار کوتاهی از مدیریت شهری قم؛
true
مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم گفت: در حوزه گردشگری با توجه به اینکه قم در گذشته شهربازی‌های خوبی داشته که تعطیل شده برنامه داریم سه شهربازی بزرگ را در شهر احداث کنیم که دو مورد از این شهربازی‌ها در سال ۹۸ به بهره‌برداری خواهد رسید.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فردونیوز؛پیام جوادیان با اشاره به اقدامات سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری برای ایجاد فضایی با طراوت در شهر قم اظهار کرد: متولی اصلی فضای سبز و مباحث زیست‌محیطی در شهرها شهرداری‌ها هستند که کار این بخش از طریق سازمان پارک‌ها و فضای سبز پیگیری می‌شود. وی با تاکید بر اینکه این سازمان در چند جنبه در خصوص ارتقاء بوستان‌ها و فضای سبز شهر گام بر می‌دارد تصریح کرد: یکی از اهداف ما توسعه کمربند سبز و سبزکردن زمین‌های اطراف شهر است. جوادیان با اشاره به آلودگی‌های زیست‌محیطی و مخاطراتی که شهر را تهدید می‌کند افزود: در حوزه توسعه پارک‌های شهری به عنوان ریه‌های اصلی شهر نیز برنامه‌هایی داریم که نقش مهمی در مباحث تفریحی شهر دارند. وی با بیان اینکه در چهار سال گذشته اقدامات گسترده در توسعه سرانه فضای سبز صورت گرفته است گفت: سرانه فضای سبز شهر قم از حدود ۱۵ مترمربع به حدود ۱۹٫۷ مترمربع به ازای هر شهروند رسیده که همین شرایط توسعه‌ای را ادامه خواهیم داد. مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم به توسعه امکانات ورزشی و زمین‌های بازی در بوستان‌های شهر اشاره کرد و گفت: در حوزه گردشگری هم با توجه به اینکه قم در گذشته شهربازی‌های خوبی داشته که تعطیل شده برنامه داریم سه شهربازی بزرگ را در شهر احداث کنیم. وی ادامه داد: دو مورد از این شهربازی‌ها در سال ۹۸ و یکی در سال ۹۹ به بهره‌برداری خواهد رسید. همچنین پروژه تله‌سیژ بوستان علوی و تله‌کابین بوستان هزار هکتاری در دستور کار این سازمان است.

*تشکیل جلسات ستاد مدیریت بحران مناطق با هدف بررسی نقاط ضعف و قوت مدیریت سیلاب

مدیر مرکز پدافند غیرعامل و مدیریت بحران شهرداری قم نیز از تشکیل جلسات ستاد مدیریت بحران مناطق با هدف بررسی نقاط ضعف و قوت مدیریت سیلاب خبر داد. علی اکبر رحیمی با اعلام این خبر گفت: با تدوین و ابلاغ برنامه عملیاتی مدیریت بحران توسط شهردار قم، روند برگزاری جلسات ستاد مدیریت بحران با هدف آسیب شناسی و بررسی نقاط ضعف و قوت عملکرد مدیریت شهری در بارندگی و سیلاب های اخیر از این هفته آغاز خواهد شد. رحیمی افزود: گرچه عملکرد مدیریت شهری و ستاد مدیریت بحران شهرداری مناطق هشتگانه در بارندگی های اخیر نسبت به گذشته بسیار بهبود یافته اما در تلاش هستیم در قالب این ستادها برنامه های کاهش خطر با رویکرد پیشگیرانه را در شهر قم تقویت نمائیم. وی همچنین ضمن اشاره به برنامه عملیاتی تدوین شده برای ستاد مدیریت بحران شهرداری مناطق هشتگانه، این برنامه را نقشه راه فعالیت های شهرداری در حوزه ایمنی و مدیریت بحران دانست که اجرایی شدن و ارزیابی آن یکی از مهم ترین برنامه های مرکز پدافند غیرعامل در سال ۹۸ خواهد بود

*ارائه خدمات متنوع فرهنگی در غرفه‌های نوروزی شهرداری در بوستان‌ها

مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قم نیز بر ارائه خدمات متنوع فرهنگی در غرفه‌های نوروزی شهرداری در بوستان‌ها تاکید کرد. ابوالقاسم مقیمی با اشاره به اقدامات نوروزی سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قم گفت: غرفه‌های فرهنگی در بوستان‌های مهدی، علوی، فدک و خضر نبی امسال راه‌اندازی شد و خدمات فرهنگی در آنها به زائرین و همشهریان ارائه شد. مقیمی با تاکید بر اینکه در برخی روزهایی که بارندگی شدید باران داشتیم امکان خدمات رسانی در این غرفه‌ها به مردم نبود خاطرنشان کرد: در روزهایی که شرایط آب و هوایی عادی بود خدمات مختلف فرهنگی، ورزشی، اجتماعی و غیره به زائرین و شهروندان ارائه شد. وی با اشاره به برگزاری تور قم‌گردی در نوروز ۹۸ افزود: شاید خیلی از مردم قم هم ندانند که جز حرم مطهر حضرت معصومه(س) و مسجد مقدس جمکران مکان‌های مذهبی و دیدنی دیگری هم در شهر وجود دارد؛ ما امامزادگان واجب‌التعظیمی در شهر داریم که بسیاری شهروندان آن‌ها را نمی‌شناسند و مکان‌های تاریخی گسترده‌ و مهمی هم وجود دارند که تورها قم گردی در راستای معرفی آنها به مردم برگزار شد و استقبال چشمگیری نیز از آن صورت گرفت.

*جابجایی ۱۳۵ هزار نفر از پایانه های مسافربری شهرداری قم در ایام نوروز

مدیرعامل سازمان پایانه های مسافربری شهرداری قم نبز گفت: در نوروز امسال بالغ بر ۱۳۵۰۰۰ نفر مسافر از پایانه ها و پارکسوارهای سازمان پایانه های مسافربری شهرداری قم جابجا شدند. رضا پوریا فر با اعلام این خبر اظهار داشت: در نوروز امسال با سرویس دهی ۹۸۱۶ تعداد دستگاه اتوبوس، مینی بوس و تاکسی برون شهری تعداد ۱۳۵۰۰۰ نفر مسافر از پایانه ها و پارکسوارهای این سازمان جابجا شدند که این آمار از ۲۵ اسفند ماه الی ۱۶ فروردین سال جاری می باشد که نسبت به سال گذشته ۴۹ درصد افزایش داشته است. وی افزود: ستاد خدمات رسانی به مسافرین نوروزی از ۱۵ اسفند ماه شروع به فعالیت نمود و با تقسیم وظایف تا پایان تعطیلات بصورت آماده باش در خدمت زائرین و مسافرین شهر کریمه اهل بیت (س) بود. رضا پوریافر با اشاره به خدمات رسانی سازمان در روزهای پایانی تعطیلات در امر جابجایی مسافر بیان داشت: در کنار آن بوستان پایانه مرکزی را در اختیار شهروندان عزیز در روز ۱۳ فروردین قرار دادیم که علاوه بر آلاچیق های موجود اجازه نصب چادر را در این روز در بوستان بلامانع اعلام نمودیم و همشهریان و مسافرین از خدمات بوستان پایانه بهره مند شدند. وی اظهار داشت: در ایام بارندگی تخلیه پارکسوار شمالی در بستر رودخانه با بیش از ۴۰۰ دستگاه ماشین سبک و سنگین جهت جلوگیری از بروز حادثه انجام شد. مدیر عامل سازمان پایانه های مسافربری شهرداری قم تصریح کرد: در ایام نوروز سرویس دهی به بیش از ۵۰ شهر کشور در هر روز صورت می گرفت و فعالیت های خوبی جهت رفاه حال زائرین و مسافرین در ایام نوروز انجام شد. وی اذعان کرد: سرویس دهی فروشگاه ها و مجتمع خدماتی- رفاهی سازمان ، غرف تنقلاتی جهت رفع مایحتاج اولیه مسافر، سرویس دهی شبانه روزی خوابگاه رانندگان به منظور استراحت جهت ایمنی سفر، گشت سیار در پایانه با حضور پلیس پایانه و نیروهای انتظام سازمان بصورت مستمر و فعالیت های فرهنگی اعم از نماز جماعت ، مراسم جشن و عزاداری با توجه به مناسبت های ماه رجب در ایام نوروز، فعالیت ایستگاه فرهنگی سازمان، پاسخ گویی به مسائل شرعی و فعالیت ایستگاه مطالعه را می توان از دیگر اقدامات سازمان نام برد.

*اسکان بیش از دو هزار و ۵۰۰ مسافر در کمپینگ بوستان امام رضا(ع) در ایام نوروز

شهردار منطقه ۲ قم نیز از اسکان بیش از دو هزار و ۵۰۰ مسافر در ایام نوروز در کمپینگ بوستان امام رضا(ع) خبر داد. رضا رحیمی با اعلام این خبر گفت: روزانه به‌طور میانگین ۴۰ چادر در کمپینگ بوستان امام رضا(ع) برپا شد. وی افزود: در ایام نوروز خدماتی از جمله ارائه آب جوش، خدمات رفاهی از جمله مکانی مناسب برای شست و شوی لباس و ظروف، سرویس بهداشتی و پارکینگ در اختیار زائرین و مسافرین قرار داده شد. رحیمی یادآور شد: در هیمن چارچوب طی این مدت ۷۰۰ دستگاه خودروی مسافران نوروزی در پارکینگ بوستان امام رضا(ع) پذیرش شد. وی ادامه داد: نوروز امسال به دلیل وضعیت جوی ناپایدار و بارش باران پذیرش مسافر به مدت ۵ روز در کمپینگ بوستان امام رضا(ع) صورت نگرفت و افرادی که برای اسکان به این بوستان مراجعه کرده بودند به سوله مدیریت بحران شهرداری منطقه ۲ انتقال داده و در آنجا اسکان یافتند. رحیمی در پایان افزود: روز سیزدهم فروردین ماه بیش از ۵ هزار نفر از شهروندان قمی به همراه زائرین و مسافرین نوروزی بوستان جوان و امام رضا(ع) را برای گذراندن روز طبیعت انتخاب کردند.

*شهرداری تنها متولی کمک به ارتقاء فرهنگ شهروندی است

مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قم نیزگفت: مجموعه شهرداری تنها متولی کمک به ارتقاء سطح فرهنگ شهروندی و در نگاه کلی‌تر ارتقاء سطح فرهنگ عمومی جامعه است. ابوالقاسم مقیمی با اشاره به اهتمام ویژه مردم به مساله فرهنگ شهروندی و ارتقاء آن در شهرها اظهار کرد: در زندگی شهرنشینی جدید محدودیت ها و معضلاتی داریم که اگر مسائلی را رعایت نکنیم هم خودمان زندگی ناآرامی خواهیم داشت هم به بقیه شهروندان آسیب خواهیم زد. وی با بیان اینکه مسائل مدیریت پسماند، بهداشت، خدمات شهری، حمل و نقل و ترافیک، اخلاق شهروندی، زندگی آپارتمان نشینی و غیره جزو مبانی فرهنگ شهروندی هستند تصریح کرد: مجموعه شهرداری تنها متولی کمک به ارتقاء سطح فرهنگ شهروندی و در نگاه کلی‌تر ارتقاء سطح فرهنگ عمومی جامعه است. مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قم با تاکید بر اینکه دستگاه‌های تخصصی دیگر فرهنگی اینقدر وظیفه در حوزه فرهنگ شهروندی ندارند گفت: مجموعه سازمان فرهنگی ورزشی رابطه مستقیم با حوزه فرهنگ شهروندی دارد. وی افزود: تمام تلاش ما این است که آموزش‌هایی را حول محور فرهنگ شهروندی شکل دهیم و در شهر نمادها و یادآوری‌هایی را در این زمینه محقق سازیم. البته در عین حال از ایجاد فضای شاد و با طراوت برای مردم غفلت نکرده‌ایم.

پایان پیام

true

true
false
true