×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

مرحله نخست نیروگاه خورشیدی ۲۸۰ کیلوواتی استان قم افتتاح شدیادواره شهدای جامعه اطلاعاتی قم باحضور وزیر اطلاعات برگزارشدآزاد راه امیرکبیر قم-کاشان بهسازی و رفع نقص شددولت ساعات فعالیت ادارات در روز شنبه را 6 تا 10 صبح اعلام کرددستگیری ۱۱ دلال ارزی در قمکشف ۱۰ دستگاه ماینر در قم دانشگاه حضرت معصومه(س) با دانشگاههای اندونزی همکاری می کندبرگزاری دوره تخصصی امدادرسانی در تجمعات مذهبی ویژه امدادگران و نجات گران هلال‌احمر قمواژگونی یک دستگاه خودرو سمند 2 مصدم بد حال برجا گذاشتباند چهار نفره سارقان احشام در قم منهدم شدمدیر حوزه‌های علمیه با نایب رئیس دومای روسیه دیدار کردبرنامه جامع مقابله با گردو غبار قم به تصویب رسیدماموران قلابی متهم به ۱۵ فقره سرقت از اتباع دستگیر شدندجریمه نقدی سوهان فروش متخلف و ضبط موادغذایی غیربهداشتی در قم آغاز دومین دوره مسابقات مهارتی ویژه سربازان وظیفه نیرو‌های مسلح قممدرسه ای در قم به نام شهید جمهور کلنگ زنی می شود کلنگ احداث بوستان شهید رییسی شهر دستجرد به زمین زده شدکلنگ احداث اولین مرکز توانبخشی دستجرد به زمین زده شدمرکز توانبخشی و آموزشی نیک اندیشان افتتاح شداستان قم روز چهارشنبه وپنج شنبه سوم و چهارم مرداد تعطیل شد
با افزایش 28 درصدی اسکان مسافران نوروزی در قم انجام شد؛
true
اقامت بیش از 768 هزار مسافر نوروزی در قم
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قم از اسکان 768 هزار و 742 نفر از ابتدای فعالیت اسکان نوروزی در مراکز اقامتی خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی فردونیوز؛حمید یزدانی 17 فروردین ماه با اعلام این خبر اظهار داشت: از ۲۷ اسفند تا پایان روز 16 فروردین ماه مراکز اقامتی رسمی استان اعم از هتل ها، هتل آپارتمانها، مهمان پذیرها و خانه مسافرها با همه ظرفیت خود آماده پذیرش زائران و مسافران نوروزی بوده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قم با بیان اینکه طی این مدت بیش از  174 هزار نفر در اماکن اقامتی رسمی استان اسکان داشته اند تصریح کرد: علاوه بر آن بیش از280  هزار نفر نیز در سایر اماکن اقامتی اعم از امامزادگان، سالن های ورزشی، کمپینگ های شهر و نیز بیش از313 هزار نفر در مدارس استان اسکان داشته اند.

او عنوان کرد: در راستای خدمات رسانی مطلوب به زائران و مسافران از ابتدای طرح نوروزی  بیش از 988 بازدید نظارتی توسط گشت های رسمی کمیته بازرسی و نظارت استان انجام شده است.

گفتنی است؛ در ایام نوروز علاوه بر بازدیدهای نظارتی روزانه، بازدیدهای نظارتی شبانه مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان نیز انجام شده است.

*افزایش 28 درصدی اسکان مسافران نوروزی در اماکن اقامتی رسمی

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قم همچنین از افزایش 28درصدی مسافران نوروزی در اماکن رسمی تحت نظارت این اداره کل در ایام نوروز 98 در مقایسه با مدت مشابه سال 97 خبر داد.

حمید یزدانی 17 فروردین ماه نیز با اعلام این خبر اظهار داشت: تا پایان 13 فروردین ماه 156 هزار و 126 نفر در اماکن رسمی اقامتی اعم از هتل ها، هتل آپارتمان ها، مهمان پذیرها و خانه مسافرهای تحت نظارت اداره کل میراث فرهنگی اسکان یافتند که این آمار در مقایسه با مدت مشابه سال 97 نشان دهنده رشد 28 درصدی است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قم با بیان اینکه در ایام نوروز 97 تعداد 122 هزار و 145 نفر در اماکن رسمی استان اسکان داده شدند افزود: همزمان با افزایش استقبال مسافران نوروزی از اسکان اماکن رسمی بازدیدهای نظارتی نیز در راستای خدمات رسانی مطلوب به مسافران نوروزی و زائران کریمه اهل بیت (س) نیز در این مدت افزایش داد، در این راستا میزان بازدیدهای نظارتی با 902 مورد بازدید نسبت به مدت مشابه سال گذشته که 641بازدید بوده،  افزایش 41 درصدی داشته است.

او همچنین به افزایش 21 درصدی آمار اسکان زائران و مسافران نوروزی در همه واحدها و اماکن آماده سازی شده در ایام نوروز خبر داد و خاطرنشان کرد: سال گذشته در ایام نوروز 601 هزار و 741 نفر در استان قم اسکان داده شدند، این در حالی است که این آمار در نوروز 98 به 727 هزار و 195 نفر رسیده است.

یزدانی همچنین از افزایش 160 درصدی اسکان مدارس استان خبر داد و تصریح کرد: نوروز 97 تعداد 119 هزار و 413 نفر تا 13 فروردین ماه در مدارس استان اسکان یافتند که این آمار در نوروز 97 به 310 هزار و 460 نفر رسیده است.

* 383 بازدید نظارتی یگان حفاظت میراث فرهنگی در ایام نوروز

ههمچنین مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قم از انجام 383 بازدید نظارتی یگان حفاظت میراث فرهنگی از ابنیه تاریخی خبر داد.

حمید یزدانی 17 فروردین ماه نیز با اعلام این خبر گفت: از مجموع 383 بازدید نظارتی 248 مورد سرکشی از ابنیه تاریخی خارج شهر  و 135 مورد مربوط به سرکشی از پایگاه های داخل شهر است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قم با بیان اینکه پایگاه های بازدید شده عبارتند از خانه ملاصدرا، مقابر گنبد سبز، صرم، تیچه های قلی درویش و پایگاه خاوه است افزود: در بازدیدها و سرکشی های به عمل آمده در مجموع 6 اخطاریه موثر صادر شده است.

او همچنین در ادامه به تعامل با نهادها و سایر ارگان های نظارتی اشاره کرد و ادامه داد: در مجموع تعداد 26 جلسه تعامل با با یگان حفاظت منابع طبیعی و محیط زیست، تعامل با مقام قضایی، هیئت امنای بازار بزرگ و هیئت امنای تیمچه بازار برگزار شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قم از مشارکت های مردمی در حفاظت از آثارتاریخی خبر داد و گفت: سامانه گویای ۰۹۶۶۲ و شماره تلفن ۳۷۷۳۸۱۹۹در راستای حفاظت از آثار تاریخی آماده دریافت گزارش های مردمی درخصوص جرائم علیه میراث فرهنگی همچون حفاری های غیرمجاز، تخریب بناهای تاریخی، انتقال و قاچاق و.. بوده است که در ایام نوروز 15 مورد اخبار مردمی به این واحد اطلاع رسانی شده است

*انجام 988 بازدید نظارتی از اماکن اقامتی استان در ایام نوروز

همچنین مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قم از انجام 988  بازدید نظارتی از اماکن اقامتی، مراکز پذیرایی و بین راهی، دفاتر خدمات مسافرتی و مراکز اقامتی موقت استان از ابتدای اجرای طرح نوروزی خبر داد.

حمید یزدانی 17فروردین ماه نیز با اعلام این خبر اظهار داشت: در راستای خدمات رسانی مطلوب و جلب رضایت مسافران در ایام نوروز تشدید بازدیدهای نظارتی در دستور کار اداره کل میراث فرهنگی استان قرار گرفت.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قم افزود: طی بازیدهای به عمل آمده از ابتدای طرح نوروزی تا پایان طرح نوروزی،6 تشویق، 145 تذکر و 60 اخطار کتبی برای واحدهای مورد بازدید صادر شده است.

یزدانی با اشاره به میزان بازدیدهای به عمل آمده گفت: 533 بازدید از مراکز اقامتی رسمی، 152 بازدید از مراکز پذیرایی، 35 بازدید از دفاتر خدمات مسافرتی و 285 بازدید نیز از سایر مراکز اقامتی موقت صورت گرفته است.

او با بیان اینکه طی این مدت تنها ۲ واحد متخلف مشمول تعلیق فعالیت شدند خاطرنشان کرد: آمار اسکان در ایام نوروز امسال نشان از رضایتمندی مسافران از خدمات ارائه شده در واحدهای اقامتی و خدماتی است.

پایان پیام

true

true
false
true