×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

مرحله نخست نیروگاه خورشیدی ۲۸۰ کیلوواتی استان قم افتتاح شدیادواره شهدای جامعه اطلاعاتی قم باحضور وزیر اطلاعات برگزارشدآزاد راه امیرکبیر قم-کاشان بهسازی و رفع نقص شددولت ساعات فعالیت ادارات در روز شنبه را 6 تا 10 صبح اعلام کرددستگیری ۱۱ دلال ارزی در قمکشف ۱۰ دستگاه ماینر در قم دانشگاه حضرت معصومه(س) با دانشگاههای اندونزی همکاری می کندبرگزاری دوره تخصصی امدادرسانی در تجمعات مذهبی ویژه امدادگران و نجات گران هلال‌احمر قمواژگونی یک دستگاه خودرو سمند 2 مصدم بد حال برجا گذاشتباند چهار نفره سارقان احشام در قم منهدم شدمدیر حوزه‌های علمیه با نایب رئیس دومای روسیه دیدار کردبرنامه جامع مقابله با گردو غبار قم به تصویب رسیدماموران قلابی متهم به ۱۵ فقره سرقت از اتباع دستگیر شدندجریمه نقدی سوهان فروش متخلف و ضبط موادغذایی غیربهداشتی در قم آغاز دومین دوره مسابقات مهارتی ویژه سربازان وظیفه نیرو‌های مسلح قممدرسه ای در قم به نام شهید جمهور کلنگ زنی می شود کلنگ احداث بوستان شهید رییسی شهر دستجرد به زمین زده شدکلنگ احداث اولین مرکز توانبخشی دستجرد به زمین زده شدمرکز توانبخشی و آموزشی نیک اندیشان افتتاح شداستان قم روز چهارشنبه وپنج شنبه سوم و چهارم مرداد تعطیل شد
مدیر کل مدیریت بحران استان قم :بارندگی ها از دیروز در استان قم ادامه دارد
true
مردم از نزدیک شدن به رودخانه های قم خود داری کنند
مدیر کل مدیریت بحران استان قم :تمامی  ودخانه ها و مسیلهای استان سیلابی و بارشها به بیش از 40 میلی متر رسیده است.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری - تحلیلی فردونیوز،مهندس محسن اوروجی گفت:تمامی  ودخانه ها و مسیلهای استان سیلابی و بارشها به بیش از 40 میلی متر رسیده است.
وی افزود:سدهای کبار ، سنجگان و شاه اسماعیل در استان قم سرریز کرده اند.
وی تاکید کرد:بلوار زایر و رودخانه قمرود از دوشب قبل بسته و تخلیه شده است.
وی همچنین تصریح کرد:تمامی محورهای مواصلاتی استان قم باز است و رفت و آمد در آنها جریان دارد.
وی همچنین اظهار داشت:اخطارهای لازم به روستاها و محورهای در مسیر رودخانه قمرود صادر شده بود و با توجه به این که اقدامات ایمنی و امدادی صورت گرفته است، جای نگرانی نیست. وی با اشاره به قطع شدن راه ارتباطی روستاهای ساریه خاتون و دولت آباد نیزار قم بیان کرد: نیروهای امدادی و راهداری در محل حضور دارند و مشکل خاصی به وجود نیامده است. وی با بیان اینکه سراسر مسیر رودخانه قمرود سیلابی است، ادامه داد: فیلم منتشر شده در فضای مجازی از سیلاب و قطع ارتباط 2 روستای ساریه خاتون و دولت آباد نیزار، در واقع آبراهی است که از مسیر رودخانه قمرود در حال عبور است و به ساکنان اطلاع رسانی شده که از مسیر جایگزین استفاده نمایند. اوروجی افزود: با توجه به این که بارش ها عصر امروز نیز ادامه دارد، پس از پایان بارش باران، وضعیت این روستاها به حالت عادی درمی آید.
وی در پایان سخنان خود با اخطار به شهروندان قمی و سایر هم استانی ها و مردم تاکید کرد:از نزدیک شدن به رودخانه های استان قم بویژه رودخانه های بخش خلجستان و قمرود خود داری کنند.
یاد آوری می گردد مسیر رودخانه قمرود ازاوائل دهه 80 شمسی برای آمد و شد خودروها و کاهش ترافیک هسته مرکزی قم مهیا شد و در سال های گذشته به صورت بلوار در 2 مسیر در حدود هشت کیلومتر به صورت رفت و برگشت در آمده است. وقوع سیل 11 فروردین سال 1388 در بستر رودخانه قمرود که جان چهار تن را گرفت، باعث شد از آن زمان مسئولان قم نسبت به بارش های شدید باران در منطقه بالادست این شهر و جلوگیری از خطر احتمالی در مسیر رودخانه قمرود حساسیت بیشتری داشته باشند. روستای ساریه خاتون و دولت آباد در دهستان نیزار بخش سلفچگان قرار دارند؛ سلفچگان از بخش های پنج گانه استان قم و دارای 2 دهستان راهجرد و نیزار و 40 روستاست. فاصله این بخش تا شهر قم 46 کیلومتر است.
استاندار، فرماندار و مدیر کل مدیریت بحران استان قم امروز صبح عازم بازدید از بخشهای سلفچگان،خلجستان و کهک شدند. بارش باران که از عصر دیروز در قم آغاز شده ، همچنان در برخی مناطق و بخش های قم ادامه دارد.
پایان پیام
true

true
false
true