×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

مرحله نخست نیروگاه خورشیدی ۲۸۰ کیلوواتی استان قم افتتاح شدیادواره شهدای جامعه اطلاعاتی قم باحضور وزیر اطلاعات برگزارشدآزاد راه امیرکبیر قم-کاشان بهسازی و رفع نقص شددولت ساعات فعالیت ادارات در روز شنبه را 6 تا 10 صبح اعلام کرددستگیری ۱۱ دلال ارزی در قمکشف ۱۰ دستگاه ماینر در قم دانشگاه حضرت معصومه(س) با دانشگاههای اندونزی همکاری می کندبرگزاری دوره تخصصی امدادرسانی در تجمعات مذهبی ویژه امدادگران و نجات گران هلال‌احمر قمواژگونی یک دستگاه خودرو سمند 2 مصدم بد حال برجا گذاشتباند چهار نفره سارقان احشام در قم منهدم شدمدیر حوزه‌های علمیه با نایب رئیس دومای روسیه دیدار کردبرنامه جامع مقابله با گردو غبار قم به تصویب رسیدماموران قلابی متهم به ۱۵ فقره سرقت از اتباع دستگیر شدندجریمه نقدی سوهان فروش متخلف و ضبط موادغذایی غیربهداشتی در قم آغاز دومین دوره مسابقات مهارتی ویژه سربازان وظیفه نیرو‌های مسلح قممدرسه ای در قم به نام شهید جمهور کلنگ زنی می شود کلنگ احداث بوستان شهید رییسی شهر دستجرد به زمین زده شدکلنگ احداث اولین مرکز توانبخشی دستجرد به زمین زده شدمرکز توانبخشی و آموزشی نیک اندیشان افتتاح شداستان قم روز چهارشنبه وپنج شنبه سوم و چهارم مرداد تعطیل شد
معاون امور جوانان جمعیت هلال احمر استان قم خبرداد؛
true
معاون امور جوانان جمعیت هلال احمر قم از بهره مندی بیش از 12 هزار 800 مسافر و زائر از خدمات طرح ایمنی و سلامت مسافرین نوروزی در استان قم خبر داد.
به گزارش پایگاه خبری - تحلیلی فردونیوز؛محمد مصباحی با تشریح فعالیت های جوانان هلال احمر در اجرای نوزدهمین دوره طرح ایمنی و سلامت مسافران نوروزی اظهار کرد: در ده روز نخست از اجرای این طرح بیش از ۱۲  هزار ۸۰۰ نفر از ۲۸ اسفند تا نهم فروردین به پست های ثابت و سیار طرح ملی مراجعه کرد و از خدمات متنوع هلال احمر بهره مند شده اند. وی با اشاره به اینکه ۲۶ پست ثابت و سیار و سحاب در طرح نوروزی ایمنی و سلامت در استان قم مشغول ارائه خدمت هستند، تصریح کرد: فعالیت های جوانان در این طرح تا ۱۷ فروردین ماه ادامه دارد. ویبا بیان اینکه در این مدت ۲۷۵ نفر روز از اعضای جوان داوطلب در بخش برادران و ۲۷۲ نفر روز خواهران در این طرح ملی به صورت داوطلبانه مشارکت داشته اند، افزود: امسال نیز در اجرای این فعالیت ها در بخش های فرهنگی و آموزشی و اطلاع رسانی با دستگاه های خدمت رسانی همکاری و هماهنگی مطلوبی داشتیم که از جمله آن می توان به همکاری با ستاد اقامه نماز استان قم و نهادهای فرهنگی، همچون شورای فرهنگی مبارزه با مواد مخدر، میراث فرهنگی و شهرداری قم اشاره کرد. معاون امور جوانان جمعیت هلال احمر قم تصریح کرد: تا روز نهم فروردین ماه سال جاری ۶۶۴ نفر از خدمات خیمه نماز نوزدهمین دوره طرح ایمنی و سلامت مسافران نوروزی استفاده کرده اند. مصباحی با اشاره به اینکه در این طرح همچون سنوات پیش، ایستگاه های سلامت در کنار پایگاه های اطلاع رسانی طرح پیمان و پیشگیری از ایدز  و اعتیاد نیز برای سنجش فشار خون راه اندازی شده است، گفت: در مدت گذشته از اجرای این طرح ۸۴۱ تن به این ایستگاه ها مراجعه کرده اند و از خدمات آن بهره برده اند. وی با اشاره به اهمیت حساس سازی عموم مردم به رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی ابراز کرد: در این راستا کمپین «بهرفت» با شعار بهبود رفتارهای ترافیکی در طرح ایمنی و سلامت مسافران نوروزی اجرایی شده که در آن جوانان جمعیت هلال احمر مستقر در پست‌ ها ضمن اجرای طرح های ابتکاری برای رفع خستگی و استراحت رانندگان می کوشند تا بهبود رفتارهای ترافیکی را در قالب برنامه های فرهنگی اجرا کرده و مردم را به این پویش ملی که در حمایت از سلامت و زندگی انسان ها راه اندازی شده اشت دعوت کنند. معاون امور جوانان جمعیت هلال احمر استان قم افزود: در این راستا و تا کنون ۱۲۱۹ نفر از مسافران و زائران و مجاوران در قم به این کمپین پیوسته اند. مصباحی با اشاره به استقبال خانواده ها از فضای دوستدار کودک که با هدف آموزش و سرگرم سازی کودکان مسافر ایجاد شده است بیان کرد: تا کنون ۵۷۶ نفر با حضور در این ایستگاه ها ضمن مشارکت در برنامه های متنوع شامل مسابقه نقاشی صلح و دوستی، و طرح های ابتکاری خلاقانه از خدمات فضای شاد دوستدار کودک طرح ملی بهره مند شده اند. معاون امور جوانان جمعیت هلال احمر استان یادآور شد: با هدف راهنمایی و اطلاع رسانی به مسافرین تا کنون ۹۷۱۶ نسخه نقشه، ۶۷۷۲ بروشور و سایر محصولات به تعداد ۶۰۲۹ مورد در بین مسافران و زائران نوروزی توزیع شده است.
*از پاسخگویی به مسایل شرعی و اقامه فریضه بیش 660 نمازگزار در خیمه های نماز تا استقرار صندوق جمع آوری کمک های مردمی برای آسیب دیدگان از سیلمعاون امور جوانان جمعیت هلال احمر استان قم از برپایی نماز جماعت و پاسخگویی به سوالات شرعی در پایگاه‌های اجرای نوزدهمین طرح ایمنی و سلامت مسافرین نوروزی خبر داد.
محمد مصباحی با اشاره به اهمیت حضور اعضای کانون طلاب در پایگاه های طرح ملی ایمنی و سلامت در قم از مراجعه بیش از 660 نمازگزار به دو محل برپایی نماز خبر داد و اظهار کرد: با توجه به نیاز و استقبال مسافران روزانه در 4 پایگاه طرح ملی غرفه پاسخگویی به مسایل شرعی و نماز جماعت در سطح استان قم، شهر جعفریه و کهک برقرار است. وی با اشاره حضور 4 روحانی از اعضای کانون طلاب در پایگاه‌های طرح ملی ایمنی و سلامت مسافرین نوروزی قم تصریح کرد: با برپایی نماز جماعت و برنامه‌ریزی در راستای برگزاری فریضه واجب در نمازخانه های نزدیک به پایگاه های طرح ملی، شاهد استقبال خوب مسافران از اجرای این طرح هستیم. معاون امور جوانان جمعیت هلال احمر قم افزود: با توجه به نیاز مسافرین به مشاوره مذهبی و پاسخگویی به سوالات و احکام نماز، سفر و حد ترخص ایستگاه‌های پاسخ به مسایل شرعی نیز از صبح تا عصر در پایگاه های طرح ملی ایمنی و سلامت دایر است و همه روزه به پرسش های مسافران و زائران دیار کریمه اهل بیت پاسخگویی لازم صورت می گیرد. مصباحی با بیان اینکه با هدف حمایت از آسیب دیدگان از سیل در مناطق شمالی کشور، جمع آوری کمک های مردمی توسط جوانان در پایگاه های طرح ملی در حال انجام است، گفت: برای کمک به سیل زدگان در میعادگاه نماز جمعه شهر جعفریه و پایگاه های نوزدهمین دوره طرح ملی ایمنی و سلامت مسافران نوروزی کهک و قم صندوق هایی مستقر شده است و آماده دریافت این کمک ها است. وی با تاکید بر ادامه قوی پویش بهرفت در راستای بهبود رفتارهای ترافیکی تصریح کرد: در کنار عموم مسافران و مردم، خوبرو، بخشدار شهر کهک و همچنین فرمانده پاسگاه کهک در پست ایمنی و سلامت مسافران نوروزی جمعیت هلال احمر کهک با امضای میثاق نامه و به این پویش ملی پیوستند. گفتنی است، نوزدهمین دوره طرح ملی ایمنی و سلامت مسافران نوروزی اعضای سازمان جوانان هلال احمر در قالب ۲۶ پست ثابت، سیار و سحاب در قم همزمان با سراسر کشور از ۲۸ اسفندماه آغاز و تا نیمه ی فروردین ماه سال جاری ادامه دارد.
پایان پیام
true

true
false
true