×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

مرحله نخست نیروگاه خورشیدی ۲۸۰ کیلوواتی استان قم افتتاح شدیادواره شهدای جامعه اطلاعاتی قم باحضور وزیر اطلاعات برگزارشدآزاد راه امیرکبیر قم-کاشان بهسازی و رفع نقص شددولت ساعات فعالیت ادارات در روز شنبه را 6 تا 10 صبح اعلام کرددستگیری ۱۱ دلال ارزی در قمکشف ۱۰ دستگاه ماینر در قم دانشگاه حضرت معصومه(س) با دانشگاههای اندونزی همکاری می کندبرگزاری دوره تخصصی امدادرسانی در تجمعات مذهبی ویژه امدادگران و نجات گران هلال‌احمر قمواژگونی یک دستگاه خودرو سمند 2 مصدم بد حال برجا گذاشتباند چهار نفره سارقان احشام در قم منهدم شدمدیر حوزه‌های علمیه با نایب رئیس دومای روسیه دیدار کردبرنامه جامع مقابله با گردو غبار قم به تصویب رسیدماموران قلابی متهم به ۱۵ فقره سرقت از اتباع دستگیر شدندجریمه نقدی سوهان فروش متخلف و ضبط موادغذایی غیربهداشتی در قم آغاز دومین دوره مسابقات مهارتی ویژه سربازان وظیفه نیرو‌های مسلح قممدرسه ای در قم به نام شهید جمهور کلنگ زنی می شود کلنگ احداث بوستان شهید رییسی شهر دستجرد به زمین زده شدکلنگ احداث اولین مرکز توانبخشی دستجرد به زمین زده شدمرکز توانبخشی و آموزشی نیک اندیشان افتتاح شداستان قم روز چهارشنبه وپنج شنبه سوم و چهارم مرداد تعطیل شد
true
خطیب نماز جمعه قم، حضور بشار اسد به ایران را اعلام وفاداری یک شخصیت مقام جهان عرب به پیشگاه رهبر بزرگ انقلاب و نمادی از موفقیت ملت ایران و جریان مقاومت بود.

به گزارش پایگاه خبری فردو نیوز، آیت الله علیرضا اعرافی در خطبه های نماز جمعه شهر مقدس قم در مصلای قدس، افزود: حضور رئیس جمهوری سوریه درایران با گذر از سختی های زیاد ، بسیار پر معنا بود ولی ما خوب به این مساله توجه نکردیم.

وی درادامه گفت: همه دنیا آمده بودند که کمر انقلاب و مقاومت را در سوریه و عراق بشکنند، اما امتداد این دو جریان و مقاومت آنها کمر دشمنان را در منطقه شکست.

وی اظهار کرد: اقدامات جبهه مقاومت در منطقه به فضل الهی ادامه پیدا می کند و بینی قدرتمندان و مستکبران عالم را به خاک خواهد مالید.

آیت الله اعرافی در ادامه با اشاره به بیانیه گام دوم رهبر معظم انقلاب اسلامی گفت: اقدام های مهمی درحوزه، دانشگاه و نهادهای گوناگون برای وفاداری به این بیانیه انجام شد، از این پس همه، به ویژه مسئولان باید تلاش کنند که گام دوم و حرکت نوین کشور را رقم بزند.

وی انقلاب اسلامی آغازگر یک عصر جدید را یکی از محورهای مهم این بیانیه برشمرد و گفت: گاهی از نگاه بلند تمدنی انقلاب غافل می شویم و گاهی هم کسانی عمدا به آن توجه نمی کنند، رهبر معظم انقلاب اسلامی آغاز بیانیه را با تاکید بر این نگاه بلند داشتند.

مدیر حوزه های علمیه خاطرنشان کرد: باید مُچ کسانی را که همراه انقلاب، گام های استوار بر نمی دارند را، بگیریم و قاطع و محکم در برابر فساد، تبعیض و فقر بایستیم.

حضرت‌ آیت ‌الله خامنه‌ ای رهبر معظم انقلاب، بیست و یکم بهمن ماه امسال در بیانیه ‌ای خطاب به جوانان و آینده ‌سازان ایران، برداشتن گام بزرگ دوم به سمت آرمان ‌های انقلاب اسلامی را در هفت فصل تبیین کردند.

وی درادامه با اشاره به آغاز ماه رجب گفت: این ماه شروع یک زندگی اخلاقی و ایمانی است و اولیای الهی و انسان های پاک از روز اول ماه رجب برنامه ای نو آغاز می کنند و یکی از مهم ترین برنامه های این ماه؛ دعا، مناجات و استغفار است.

وی همچنین به سنت اعتکاف در این ماه اشاره و بیان کرد: ان شاءالله امسال نیز همچون سال های گذشته شاهد حضور پرشور جوانان در این آیین عبادی و سایر مراسم های عبادی ماه های رجب، شعبان و رمضان باشیم.

مدیر حوزه های علمیه در ادامه ، با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان به 22 اسفندماه سالروز تاسیس بنیاد شهید انقلاب اسلامی به فرمان امام خمینی در سال 1358 اشاره کرد و آن را گرامی داشت.

وی به روز درختکاری و هفته منابع طبیعی نیز اشاره و اظهار کرد: یکی از چالش های امروز بشر در جهان؛ از بین رفتن جنگل ها، مراتع و منابع طبیعی است.

وی با اشاره به کمبود سرانه فضای سبز گفت: باید همه در توسعه فضای سبز اهتمام جدی داشته باشند و جبران این مساله یک وظیفه الهی، شرعی، اخلاقی و دینی است و باید مسئولان بیش از گذشته در این مساله کار کنند.

آیت الله اعرافی افزود: نهادهای مسئول در منابع طبیعی، جهاد کشاورزی و شهرداری ها برای حفظ اراضی کشاورزی، منابع طبیعی و فضاهای سبز به کمک بیایند و در توسعه آنان بکوشند. وی درادامه با اشاره به هفته احسان و نیکوکاری گفت: در شرایطی قرار داریم که افراد زیادی در جامعه ما با مشکلاتی مواجه اند که دراین رابطه مسئولیت دولتمردان بسیار سنگین است؛ نباید به سادگی از مساله گرانی، موج گرانی و سختی روی دوش مردم بگذرند.

true

true
false
true