×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

سه باند سرقت خودرو طی ۴۸ ساعت در قم متلاشی‌شد۴۰ دستگاه اتوبوس جدید به سیستم حمل و نقل شهری قم افزوده می شودتجهیز ۵ ون ویژه حمل ویلچر برای استفاده معلولین در قمخط یک متروی قم بزودی راه اندازی می شوداجرای طرح تعریض قوس محور دستجرد – تفرش در محدوده روستای فوجرد ۴۹۶ پرونده قضایی در قم به صلح و سازش ختم شدآغاز نظارت عالیه توانیر بر حوزه ایمنی در شرکت توزیع نیروی برق استان قم ۲۱۰ زوج جوان در حرم کریمه اهلبیت زندگی مشترک خود را آغاز کردنداسناد راهبردی مدیریت بحران استان قم رونمایی شدبرش شهرستانی اسناد راهبردی مدیریت بحران قم تهیه و ابلاغ شودتوسعه استان قم با واحدهای اقتصادی بزرگ ممکن می‌شودکتائب سیدالشهدا آماده ورود جدی در حمایت از نیجریه استهمسر اسیر ۱۰۰۰ روزه در جمکران تقدیر شدپروژه احداث فضای شهری ریل راه‌آهن قم اجرا می شودجشن همیاران ترافیک با عنوان «شهردار شو» در قم برگزار شد ۵ بانوی زندانی همزمان با میلاد حضرت فاطمه زهرا س در قم آزاد شدندنیروگاه خورشیدی ۵۰ کیلوواتی در شهرداری منطقه شش قم راه‌اندازی شدنیروگاه خورشیدی 100 کیلوواتی فرمانداری قم به بهره‌برداری رسید احداث دو نیروگاه خورشیدی ۵۰۰ مگاواتی و ۲۰۰ مگاواتی در قم تکذیب یک خبرسازی دروغ در مورد تعطیلی یک‌هفته‌ای مدارس در استان قم
رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر قم:
true
۴۰ دستگاه اتوبوس جدید به سیستم حمل و نقل شهری قم افزوده می شود
رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر قم در ادامه با اشاره به وضعیت ناوگان حمل و نقل کلانشهر قم گفت: با ورود ۴۰ دستگاه اتوبوس در دست پیگیری، طی یک دوره چهار تا پنج‌ساله، ظرفیت ناوگان شهری قم رشدی سه‌برابری خواهد داشت.

به گزارش پایگاه خبری – تحلیلی فردونیوز؛سید محمد حسین دهناد ظهر یکشنبه در نشست خود با خبرنگاران که در محل سالن اجتماعات شهرداری قم هم زمان با روز ملی حمل و نقل برگزار شد بیان کرد: مدیریت ترافیک در کلانشهری مانند قم در مناسبت‌های خاص مذهبی باید مدیریت شود و الویت ما در این ایام توسعه پارک سوارها بوده به طوری که در طرح جامع قم، چهار پارک‌سوار در چهار جهت شهر پیش‌بینی شده‌است.

وی ابراز کرد: رایگان شدن پارک‌سوارها و انتقال زائران با ناوگان اتوبوسرانی به حرم مطهر از جمله اقدامات تشویقی برای کاهش ورود خودرو به هسته مرکزی شهر به‌شمار می‌رود.

دهناد در ادامه در پاسخ به سوال خبرنگار مهر در ارتباط با مشکلات گره‌های ترافیکی در مناسبت‌های خاص مذهبی در قم اظهار داشت: هنوز به سیستم حمل‌ونقل عمومی مطلوب و کارآمد نرسیده‌ایم، با وجودی که وضعیت در مقایسه با گذشته مطلوب‌تر شده است اما هم چنان با چالش‌های ترافیکی روبرو هستیم مشکلاتی از قبیل معابر کم عرض در هسته مرکزی و اطراف حرم و هم چنین محدودیت در ایجاد خطوط ویژه اتوبوس وجود دارد در قم نگاه خودرو محوری در طراحی‌های شهری غلبه کرده است.

وی با اشاره به اهمیت شفاف سازی عنوان کرد: موضوع شفاف سازی از دغدغه‌های مهم ما بوده و معتقد هستیم هنوز به جایگاه مطلوبی نرسیده ایم و طرح‌هایی که در این زمینه تهیه شده در اتاق شیشه‌ای شکل نگرفته شورای شهر جلسات هفتگی را به صورت علنی برگزار می‌کند و قبول داریم اراده لازم برای قرار گرفتن همه فرآینده شکل نگرفته است.

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر قم در ادامه با اشاره به وضعیت ناوگان حمل و نقل کلانشهر قم گفت: اگر بخواهیم مقایسه‌ای از وضعیت موجود ناوگان عمومی شهری قم داشته باشیم باید توجه کنیم در سال ۱۴۰۰، تعداد اتوبوس‌های فعال در خطوط شهری حدود ۱۰۰ دستگاه بود که فاصله قابل توجهی با وضعیت مطلوب داشت.

دهناد افزود: امروز این عدد حداقل ۲ برابر شده که طی برنامه ریزی صورت گفته در چند ماه آینده، تعداد اتوبوس‌های فعال به ۳۰۰ دستگاه خواهد رسید، تحقق این هدف با قراردادهای جدید و ورود ۴۰ دستگاه اتوبوس در دست پیگیری است و به این ترتیب، طی یک دوره چهار تا پنج‌ساله، ظرفیت ناوگان شهری رشدی سه‌برابری خواهد داشت.
پایان پیام

true

true
false
true