- 25 آبان 1404
- کد خبر 22647
- پرینت
- کپی لینک کوتاه
به گزارش پایگاه خبری – تحلیلی فردونیوز؛مهندس رحمان نیای چماچایی با بیان اینکه بازرسیهای سرزده از دستگاهها و دفاتر پیشخوان نشاندهنده نیاز جدی به تقویت فرآیندهای الکترونیکی است، اظهار داشت: دستگاههای اجرایی باید اولویت نخست خود را بر کاهش مراجعات حضوری شهروندان و ارائه خدمات بهصورت کاملاً الکترونیکی متمرکز کنند.
وی با اشاره به ظرفیت «پنجره ملی خدمات دولت هوشمند» گفت: تاکنون حدود ۹۹۰ هزار کاربر قمی از این سامانه و خدمات متصل به آن استفاده کرده و بدون مراجعه حضوری و ارائه هرگونه مدرک، خدمات مورد نیاز خود را به شکل برخط دریافت کردهاند.
وی همچنین بر لزوم اجرای پروژه ملی «جینف» (هویتبخشی به مکانها) تأکید کرد و افزود: این پروژه یکی از برنامههای اصلی وزارت ارتباطات در دولت چهاردهم است و باید با پیگیری مستمر کارگروه دولت الکترونیک استان، تا پایان آذرماه در قم به اتمام برسد.
در پایان جلسه، نماینده شهرداری قم با ارائه گزارشی از روند الکترونیکیسازی خدمات شهرداری گفت: استعلاماتی چون اطلاعات ایثارگری، ثبتاحوال، مدارک تحصیلی، موقعیت مکانی برای آتشنشانی و اصالت سند از سازمان ثبت اسناد و املاک، از بستر GSB بهصورت الکترونیکی قابل انجام است.
پایان پیام



