- 11 مهر 1404
- کد خبر 22387
- پرینت
- کپی لینک کوتاه
به گزارش پایگاه خبری – تحلیلی فردونیوز؛جواد سلیمی مدیرکل بازرسی شهرداری از روند خدمترسانی سازمان اتوبوسرانی در پارکسوار حرم مطهر بازدید کرد.
در این بازدید، علی نیک مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی گزارشی از خدمات ارائهشده به زائران کریمه اهلبیت (س) در سالروز وفات حضرت معصومه (س) ارائه داد و گفت: با توجه به تمهیدات اندیشیده شده، خدمترسانی ناوگان با ۵۰ دستگاه اتوبوس در پارکسوارها و ۳۰ دستگاه در مسیر مسجد مقدس جمکران انجام میشود.
وی افزود: این خدمات بدون ایجاد هیچگونه خلل در خطوط سطح شهر ارائه شده و برنامههای روزمره سازمان نیز طبق روال در حال انجام است.
مدیرکل بازرسی شهرداری قم نیز با ابراز رضایت از روند خدمترسانی سازمان اتوبوسرانی، از تدابیر و آمادگی این سازمان در برگزاری مراسم تقدیر کرد و خدمت به قم بهویژه زائران بانوی کرامت را خدمت به انقلاب دانست.
وی تاکید کرد: شهرداری قم با تعامل دستگاههای اجرایی استان همواره در مسیر بهترین میزبانی از زائران در ایام مختلف سال تلاش میکند.
تدابیر شهرداری قم موجب افزایش رفاه حال زائران شد
مدیرکل بازرسی شهرداری قم همچنین گفت: با تلاش گسترده همکاران حوزههای خدمات شهری، حمل و نقل و ترافیک، به ویژه سازمان اتوبوسرانی، تدابیر شهرداری موجب تسهیل تردد، نظم و افزایش رفاه حال زائران در ایام رحلت حضرت فاطمه معصومه(س) شد.
جواد سلیمی، مدیرکل بازرسی و رسیدگی به شکایات شهرداری قم اظهار کرد: خدمترسانی گسترده همکاران حوزه خدمات شهری، حمل و نقل و ترافیک، به ویژه دوستان سازمان اتوبوسرانی، باعث شد تا با وجود حجم بالای جمعیت، تردد شهروندان و زائران تسهیل شود و انباشتگی قابل توجهی رخ ندهد.
وی ادامه داد: توسعه مواکب مردمی از هفت کشور مختلف و مدیریت دقیق فضای فیزیکی پیرامون حرم مطهر، نشاندهنده انضباط جغرافیایی و مدیریت تدبیرآمیز همکاران در ستاد خدمترسانی است که باعث شد خدمات با کیفیت و نظم و نظافت مناسبی ارائه شود.
سلیمی تأکید کرد: با توجه به محدودیتهای فیزیکی و جغرافیایی، تجربه امسال نشان میدهد که برای سالهای آینده لازم است زیرساختها تقویت و برنامهریزی دقیقتری انجام شود تا پاسخگویی به استقبال پرشور زائران تسهیل شود.
وی خاطرنشان کرد: با توجه به تغییر فصل تدابیر و اقدامات خدمات شهری و فرهنگی باید متناسب با شرایط فصلی باشد و ظرفیتها به گونهای برنامهریزی شوند که نگهداشت زائران از لحاظ بهداشت روانی، اجتماعی و فیزیکی فراهم گردد.
مدیرکل بازرسی شهرداری قم در پایان افزود: این تجربه موفق، نشاندهنده اهمیت مدیریت جامع و هماهنگ در ایام مذهبی است و برنامهریزیهای آتی باید با هدف ارتقای خدمات و رعایت سلامت و رفاه زائران انجام شود.
استفاده از ظرفیت فرهنگی ایام رحلت حضرت معصومه(س) ضروری است
معاون محیط زیست و خدمات شهری شهرداری قم نیز گفت: با حضور کم نظیر زائران در ایام رحلت حضرت فاطمه معصومه(س)، استفاده از ظرفیتهای فرهنگی این مراسم ضروری است و غرفهها، ایستگاههای فرهنگی تبیین معارف را تقویت میکنند.
مهدی اصفهانیان مقدم معاون محیط زیست و خدمات شهری شهرداری قم اظهار کرد: با توجه به حجم گسترده عزاداران از سراسر کشور و کشورهای مختلف، تمام امکانات و تجهیزات شهرداری قم برای خدمترسانی بسیج شد تا علاوه بر خدمات رفاهی، بعد فرهنگی مراسم نیز بهخوبی پوشش داده شود.
وی افزود: بر همین اساس، با محوریت سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری قم غرفهها و ایستگاههای فرهنگی در اطراف حرم مطهر و نقاط مختلف شهر برپا شد که موضوعاتی همچون عفاف و حجاب، ایثار و شهادت، جبهه مقاومت و کرامات حضرت فاطمه معصومه سلاماللهعلیها را تبیین و ترویج گردد.
اصفهانیان مقدم با اشاره به حضور چشمگیر ایستگاههای فرهنگی و پذیرایی از کشورهای مختلف بهویژه جبهه مقاومت، تأکید کرد: این ظرفیت ارزشمند باید بیش از پیش در راستای ترویج فرهنگ اسلامی و انقلابی و معرفی قم بهعنوان پایگاه معارف اهلبیت(ع) مورد استفاده قرار گیرد.
فعالیت ۱۰۰ نیروی خدماتی شهرداری منطقه ۲ در ایام وفات بانوی کرامت
مدیر منطقه ۲ شهرداری قم نیز گفت: در ایام سالروز وفات حضرت فاطمه معصومه (س)، ستاد خدماترسانی منطقه با استقرار ۱۰۰ نیروی خدماتی در خیابان ارم و نقاط اطراف، به صورت شبانهروزی در حال خدمت به زائران و عزاداران کریمه اهلبیت (ع) هستند.
سیدرضا حسینی مدیر منطقه ۲ شهرداری قم اظهار کرد: شهرداری منطقه ۲ در ایام وفات حضرت فاطمه معصومه (س) با برپایی ستاد خدماترسانی در خیابان ارم، میزبان زائران و عزاداران گرامی بوده است.
وی افزود: این ستاد با استقرار ۱۰۰ نیروی خدماتی فعالیت خود را آغاز کرده و هدف اصلی آن رفع نیازهای زائران در مراسم سالروز وفات کریمه اهلبیت (س) است.
حسینی ادامه داد: برپایی ستاد خدماترسانی، استقرار تانکر آب شرب، جانمایی کارتنپلاست برای جمعآوری زباله و اجرای برنامههای نظافتی از مهمترین اقدامات انجامشده به شمار میرود.
مدیر منطقه ۲ شهرداری قم در پایان خاطرنشان کرد: با توجه به سیل حضور عزاداران و زائران، ستاد از چهار روز قبل از مراسم برپا شده و خدمات خود را به صورت مستمر به زائران ارائه داده است.
خدمات گسترده شهرداری منطقه یک قم به زائران حرم حضرت معصومه (س) در ایام وفات
سرپرست منطقه یک شهرداری قم گفت: به منظور تسهیل تردد زائران و عزاداران محترم، نیروهای منطقه از عصر چهارشنبه در محدوده چهار راه بازار تا گیت ورودی حرم مطهر مستقر شدهاند و با شیفتبندی دو شیفت ۱۲ ساعته، خدمات نظافت، فضای سبز و ایستگاههای صلواتی را ارائه میکنند.
حسین رضایی نسب سرپرست شهرداری منطقه یک قم درباره خدماترسانی به زائران حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه (س) در ایام سالروز وفات ایشان بیان کرد: به منظور تسهیل تردد زائرین و عزاداران محترم، نظافت بخشی از محدوده منطقه هفت به منطقه یک واگذار شد که مسیر چهار راه بازار تا گیت ورودی حرم مطهر را شامل میشود. از عصر چهارشنبه نیروهای منطقهای در این محدوده مستقر شدهاند.
سرپرست شهرداری منطقه یک قم افزود: نیروها بر اساس شیفتبندی دو شیفت ۱۲ ساعته فعالیت میکنند و در هر شیفت، ۲۳ نفر شامل پاکبان، سرکارگر و نیروهای فضای سبز به همراه ماشین پرس، مشغول خدماترسانی هستند.
وی همچنین تأکید کرد: خدماتدهی علاوه بر باغراه ارم شرقی، در بلوار عمار یاسر، خیابان طالقانی و بیتالنور نیز ادامه دارد. برای بیش از ۱۰ ایستگاه صلواتی مجوز صادر شده و در این ایستگاهها ۳۰ مخزن فان، ۲۰ کارتن پلاست و ۵ نیروی نگهدارنده تامین شده است.
رضایی نسب در پایان با تسلیت سالروز وفات حضرت فاطمه معصومه (س) به شیعیان گفت: امیدواریم این اقدامات گامی کوچک در راستای میزبانی شایسته از زائران کریمه اهلبیت (ع) باشد و آرامش و امنیت را برای همه عزاداران فراهم کند.
فعالیت ۲۲۰ نیروی خدماتی منطقه چهار شهرداری قم برای خدمت به زائران کریمه اهل بیت(س)
مدیر منطقه چهار شهرداری قم گفت: بیش از ۲۲۰ نیروی خدماتی، پاکبان و اجرایی منطقه چهار در قالب ۱۰ شیفت کاری بهصورت آمادهباش کامل مشغول خدمترسانی به زائران و مجاوران کریمه اهلبیت(س) هستند.
سید محمد موسویمنش ،ضمن تسلیت ایام وفات حضرت معصومه(س) اظهار کرد: ستاد خدماترسانی به زائران و عزاداران کریمه اهل بیت(س) در خیابان چهارمردان تا تقاطع عماریاسر مستقر شده است.
وی با اشاره به تمهیدات منطقه چهار شهرداری قم برای زائران افزود: ستاد خدمترسانی از غروب سهشنبه ۸ شهریور فعالیت خود را آغاز کرده و بیش از ۲۲۰ نیروی خدماتی، پاکبان و اجرایی در قالب ۱۰ شیفت کاری بهصورت آمادهباش کامل مشغول خدمترسانی به زائران و مجاوران هستند.
مدیرمنطقه چهارشهرداری قم خاطرنشان کرد: استقرار کانکس، مخازن پسماند، تانکر و آب شرب، تأمین آب یخ بهداشتی، نصب ۵۰ کارتن پلاست و ۲۰ مخزن زباله در طول مسیر از جمله اقدامات منطقه چهار برای رفاه زائران است.
وی تصریح کرد: همچنین دستگاه واترجت برای شستوشو و خودرو آبپاش در این محدوده بهکار گرفته شده است.
موسوی منش از حضور مستمر معاونت خدمات شهری منطقه چهار شهرداری قم در محدوده چهارمردان خبر داد و گفت: مجموعه مدیریت شهری با تمام ظرفیتها برای ارائه خدمات مطلوب به زائران و مجاوران کریمه اهل بیت(س) به کار گرفته شده است.
بازدید رئیس شورای اسلامی شهر مقدس قم از نحوه خدمات رسانی به عزاداران حضرت فاطمه معصومه(س)
مهندس امرالهی رئیس شورای اسلامی شهر مقدس قم نیز در بازدید میدانی از مواکب مستقر در میدان بزرگ امام خمینی(ره) از روند خدمت رسانی به زائران و عزاداران حرم حضرت معصومه(س) دیدن کرد..
پایان پیام