×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق استان قم موفق به کسب مقام برتر در کشور شددستاورد های خیریه دارالاکرام حضرت ابوالفضل (ع) اعلام شدمیدان ایستگاه قم به میدان راه آهن تغییر یافت ۵۵ میلیارد تومان تجهیزات آموزشی در مدارس قم توزیع شدسیلوی قم به شبکه سراسری راه آهن متصل شدهفت پروژه مهم جاده ای در استان قم اجرا می شودانجام چهار عمل جراحی بای‌پس عروق کرونر (CABG) در قماحیای خطوط ریلی شهری قم مطالبه جدی مردم استواقعی‌سازی قیمت انرژی، مقدمه توسعه حمل‌ونقل ریلی و کاهش هزینه‌های تولید استبهنامجو:توسعه ریلی قم با پیوند به مناطق صنعتی شتاب می‌گیردوزیر تجارت و بازرگانی پاکستان به حرم حضرت فاطمه معصومه س مشرف شدفوت دلخراش موتورسوار بی‌کلاه در برخورد با کامیون در قماجرای ۱۵۰ پروژه شهری در منطقه یک قم با مشارکت مردم آفرین بر شماافزایش بهره‌وری موقوفات قم با رویکرد سرمایه‌گذاری پویا و درآمدزا رقابت‌های سامبو استان قم به مناسبت هفته وقف با شکوه برگزار شدکشف و ضبط ۲۳ دستگاه استخراج رمز ارز غیرمجاز در استان قماحداث اردوگاه وقفی در منطقه فُردو استعدادهای هنری قم قابلیت درخشش در صحنه‌های جهانی را دارندمقامات محلی برای نامزد شدن باید سه ماه قبل از ثبت نام استئفا دهند
اتصال خطوط ریلی کاشان – قم به مرکز شهر ضروری است
true
احیای خطوط ریلی شهری قم مطالبه جدی مردم است
نمایندگان مردم قم در مجلس شورای اسلامی بر احیای خطوط ریلی شهری قم و اتصال مستقیم خطوط ریلی کاشان – قم به مرکز شهر تاکید کردند.

به گزارش پایگاه خبری – تحلیلی فردونیوز؛ محمد منان رئیسی نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی در هفتاد و سومین نشست شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان قم که با حضور معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت راه‌آهن کشور، استاندار، نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی، معاون دادستان، مدیران دستگاه‌های اجرایی و جمعی از فعالان اقتصادی استان در سالن ابریشم اتاق بازرگانی قم برگزار شد با اشاره به نیاز جدی استان به گسترش شبکه قطارهای حومه‌ای، گفت: بر اساس خواسته‌های مردمی، ضروری است دو محور ریلی قم – کاشان و قم – اراک در قالب قطار حومه‌ای فعال شود، چرا که این مسیرها در حال حاضر چنین امکانی ندارند و این کمبود، توسعه حمل‌ونقل عمومی و کاهش ترافیک جاده‌ای را با مشکل مواجه کرده است. 
وی همچنین افزود: محور قم – تهران باید متناسب با میزان تقاضا ارتقا یابد، زیرا خدمات موجود نه تنها پاسخگوی نیاز مسافران نیست، بلکه از نظر سرعت و کیفیت نیز نیازمند برنامه‌ریزی و بهبود جدی است.  
رئیسی در بخش دیگری از سخنان خود با انتقاد از تصمیم غیرکارشناسی سال‌های گذشته مبنی بر جمع‌آوری ریل درون‌شهری قم، اظهار داشت: این اقدام که بدون توجه به آینده حمل‌ونقل استان انجام شد، امروز خسارت‌های قابل توجهی را به شهر و شهروندان تحمیل کرده است. 
نماینده مردم قم در ادامه، آمادگی مجلس و کمیسیون‌های تخصصی به‌ویژه کمیسیون عمران را برای پشتیبانی از این طرح اعلام کرد و افزود: استاندار قم نیز با پیگیری‌های خود می‌تواند نقش مؤثری در پیشبرد این مطالبه ایفا کند، و ما نیز از ظرفیت کامل مجلس برای حمایت از آن بهره خواهیم گرفت.  
وی با اشاره به پیامدهای رها شدن مسیر ریلی جمع‌آوری‌شده، اظهار داشت: این محور به‌ویژه در برخی فصول سال، به کانون خیزش گرد و غبار تبدیل شده و از منظر مبلمان شهری نیز بدون استفاده مانده است. علاوه بر آن، عدم وجود ایستگاه در محدوده شهری باعث شده تا مسافران در ساعات نیمه‌شب در فاصله‌ای دور از شهر پیاده شوند که این مسئله تبعات اجتماعی و امنیتی ناپسندی به همراه دارد.  
رئیسی تاکید کرد: احیای ریل درون‌شهری، علاوه بر رونق دوباره بخش‌هایی از مسیر، می‌تواند مشکلات ایستگاه محمدیه را کاهش داده و بخشی از دغدغه‌های امنیتی و رفاهی مردم را برطرف کند. 
نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی در پایان با تأکید بر نقش حیاتی شبکه حمل‌ونقل ریلی در پشتیبانی از تولیدکنندگان و فعالان اقتصادی استان اظهار داشت: توسعه خطوط ریلی علاوه بر تسهیل جابه‌جایی مسافران، امکان حمل بار با هزینه کمتر، ایمنی بالاتر و سرعت بیشتر را برای واحدهای صنعتی و صادرکنندگان قم فراهم می‌کند و این امر می‌تواند سهم استان را در بازارهای داخلی و خارجی افزایش داده و مسیر رونق تولید و اشتغال را هموارتر سازد.

اتصال مستقیم خطوط ریلی کاشان – قم به مرکز شهر ضروری است

همچنین نماینده دیگر مردم قم در مجلس شورای اسلامی، در هفتاد و سومین نشست شورای گفت‌وگوی استان که با حضور مدیرعامل شرکت راه‌آهن کشور برگزار شد، اتصال مستقیم خط ریلی کاشان ـ قم به مرکز شهر را ضروری دانست.

حجت‌الاسلام قاسم روانبخش، نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی در هفتاد و سومین نشست شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان که با حضور معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران، استاندار، نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی، رئیس اتاق بازرگانی قم، معاون دادستان، مدیران دستگاه‌های اجرایی و جمعی از فعالان اقتصادی استان در سالن ابریشم اتاق بازرگانی قم برگزار شد با انتقاد از جایگاه فعلی قم در سامانه فروش بلیت قطار اظهار داشت: متأسفانه در فرآیند صدور بلیت، قم به‌عنوان مقصد مستقل شناخته نمی‌شود و مسافران ناچارند بلیت تهران را تهیه کنند و در مسیر در قم پیاده شوند، درحالی‌که این رویه علاوه بر تحمیل هزینه اضافی به مسافران، شأن و موقعیت قم را در مسیرهای ریلی تضعیف می‌کند. 
وی همچنین با اشاره به ضرورت اجرای طرح قطارهای حومه‌ای، این اقدام را بدون تکمیل ریل‌گذاری و اتصال مستقیم خطوط به ایستگاه‌های مرکزی شهرها غیرقابل تحقق دانست و تصریح کرد: اجرای مسیر کاشان – قم باید به‌گونه‌ای باشد که مسافران در ایستگاه محمدیه یا نقاط حاشیه‌ای پیاده نشوند و برای رسیدن به قم با مشکلات رفت‌وآمد مواجه نباشند.  
نماینده مردم قم در ادامه با پرداختن به ابعاد فرهنگی سفرهای ریلی، عملکرد فعلی در این حوزه را ناکافی دانست و افزود: هرچند کیفیت فنی، صندلی‌ها، پذیرایی و امکانات قطارها رضایت‌بخش است، ولی از ظرفیت فرهنگی سفرهای طولانی‌مدت استفاده مؤثری نمی‌شود و این مغفول ماندن فرهنگ، بر کیفیت تجربه سفر اثر منفی دارد.  
حجت الاسلام روانبخش در بخش دیگری از سخنان خود، به اهمیت گسترش کتاب‌های صوتی در قطارها اشاره و پیشنهاد کرد: با همکاری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سازمان تبلیغات اسلامی و حوزه علمیه قم، مجموعه‌ای از آثار اندیشمندان و مبلغان برجسته در قالب نسخه‌های صوتی تهیه و در اختیار مسافران قرار گیرد.
پایان پیام

true

true
false
true