- 16 تیر 1398
- کد خبر 2125
- پرینت
- کپی لینک کوتاه
دکتر علی اکبر فرهنگی استاد پیشکسوت علوم ارتباطات وپدر مدیریت رسانه به عنوان اولین سخنران علمی این همایش بر نقش روابط عمومی برای ایفای مسئولیت اجتماعی،برند سازی وفراهم نمودن خوشنامی سازمانها اشاره نمود..قبل از شروع سخنرانی استاد فرهنگی ، کلیپی طنز از وظایف روابط عمومی در سازمانها پخش گردید که شاهد تشویق حاضرین در این جلسه بود.کلیپ ، روابط عمومی را در قامت عکاس،تصویر بردار،برگزارکننده مراسم ونصاب بنر معرفی میکرد که هرچند برخی از این فعالیتها در بخش روابط عمومی راهبری می شود ولیکن سوال اساسی بنده که از ذهن به نوشته تبدیل شد این بود که طبیعتا با این نگاه به جایگاه روابط عمومی نمی توان انتظار مدیریت افکار عمومی برای برند سازی داشت ویا به عبارتی به مسئولیت اجتماعی سازمان به عنوان فعالیت روابط عمومی پرداخت. حرکت ارزشمند اداره کل روابط عمومی برای تدوین دوره آموزشی جهت توانمند سازی روابط عمومی استان قابل تقدیر می باشد وبه عبارتی می توان این حرکت را گامی برای بهبود تاب آوری روابط عمومی ها در انجام فعالیت ها قلمداد نمود.
اما باید در نظر داشت علاوه بر برگزاری دوره های آموزشی عوامل متعدد دیگری نیز برای افزایش ویا بهبود تاب آوری روابط عمومی ها بایستی در نظر گرفت.
نان اندرسون- برای بهبود تابآوری فراهم سازی حمایت مهربانانه،طراحی وارتباط سازی برای افزایش امیدواری،فرصت سازی برای مشارکت معنادار،مرزبندی شفاف وسازگار را پیشنهاد می نماید.
خانواده بزرگ روابط عمومی استان پس از طی دوره های آموزشی ،پیشنهادات آقای اندرسن را نیز برای انجام شایسته وظایف وماموریت های خود نیاز دارند چراکه ممکن است در هنگام فعالیت با شرایط دشواری همراه باشند لذا توجه به بهبود تاب آوری در حرفه ارتباطی به معنای توانایی مقابله با شرایط دشوار وپاسخ انعطاف پذیر به فشار های موجود است که امیدوارم با آموزش های پیش بینی شده ،روابط عمومی های استان قدرت لازم را برای مقابله سالم وغلبه بر سختی ها بدست آورند.
محمد رضا هدایتی
کارشناس ارشد علوم ارتباطات