×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

مرحله نخست نیروگاه خورشیدی ۲۸۰ کیلوواتی استان قم افتتاح شدیادواره شهدای جامعه اطلاعاتی قم باحضور وزیر اطلاعات برگزارشدآزاد راه امیرکبیر قم-کاشان بهسازی و رفع نقص شددولت ساعات فعالیت ادارات در روز شنبه را 6 تا 10 صبح اعلام کرددستگیری ۱۱ دلال ارزی در قمکشف ۱۰ دستگاه ماینر در قم دانشگاه حضرت معصومه(س) با دانشگاههای اندونزی همکاری می کندبرگزاری دوره تخصصی امدادرسانی در تجمعات مذهبی ویژه امدادگران و نجات گران هلال‌احمر قمواژگونی یک دستگاه خودرو سمند 2 مصدم بد حال برجا گذاشتباند چهار نفره سارقان احشام در قم منهدم شدمدیر حوزه‌های علمیه با نایب رئیس دومای روسیه دیدار کردبرنامه جامع مقابله با گردو غبار قم به تصویب رسیدماموران قلابی متهم به ۱۵ فقره سرقت از اتباع دستگیر شدندجریمه نقدی سوهان فروش متخلف و ضبط موادغذایی غیربهداشتی در قم آغاز دومین دوره مسابقات مهارتی ویژه سربازان وظیفه نیرو‌های مسلح قممدرسه ای در قم به نام شهید جمهور کلنگ زنی می شود کلنگ احداث بوستان شهید رییسی شهر دستجرد به زمین زده شدکلنگ احداث اولین مرکز توانبخشی دستجرد به زمین زده شدمرکز توانبخشی و آموزشی نیک اندیشان افتتاح شداستان قم روز چهارشنبه وپنج شنبه سوم و چهارم مرداد تعطیل شد
true
اعلام برنامه‌های ستاد اقامه نماز قم در ایام نوروز
مدیر ستاد اقامه نماز قم با اعلام برنامه‌های ستاد اقامه نماز قم در ایام نوروز از تشکیل شورای فرهنگی ایام نوروز در مسجد اهل‌البیت(ع) قم خبرداد.

به گزارش پایگاه خبری - تحلیلی فردونیوز،محمد خامه‌یار افزود: به همین منظور گشت‌های مشترکی با برخی دستگاه‌های ذی ربط از امروز تا پایان تعطیلات نوروزی به صورت مستمر انجام می‌شود و نمازخانه‌ها و مساجد و سرویس‌های بهداشتی مجتمع‌های خدماتی رفاهی مورد بازدید قرار خواهد گرفت.

وی افزود: بیش از 120 نمازخانه بین‌راهی در ایام نوروز مورد بازدید قرار خواهد گرفت.

مدیر ستاد اقامه نماز گفت: علاوه بر این از نمازخانه‌های هتل‌ها، زائرسرا‌ها، بوستان‌ها، پارک‌ها، توقفگاه‌ها و کمپ‌های مسافری بازدید می‌شود و در بوستان‌های شهر نماز جماعت در دو نوبت ظهر و مغرب برگزار می‌شود.

خامه‌یار گفت: طبق برنامه‌ریزی‌های به عمل آمده در نمازخانه‌ها و مساجد بزرگ بین راهی نماز جماعت برگزار خواهد شد.

وی خاطر نشان کرد: علاوه بر این حدود 35 روحانی با استقرار در این محل‌ها با برگزاری نماز جماعت پاسخگوی مسایل شرعی مسافران خواهند بود.

خامه‌یار گفت: مسجد اهل‌البیت(ع) که بزرگ‌ترین مسجد بین‌راهی کشور در طول این ایام به اقدام به برگزاری نمایشگاه نماز و حجاب در غرفه‌های متعدد خواهد کرد.

وی خاطرنشان کرد: در این مسجد در هر وعده چند نماز جماعت برگزار خواهد شد و به همه مسافران خدمات فرهنگی ارائه خواهد شد.

مدیر مسجد اهل‌البیت(ع) افزود: هزاران نرم افزار سخنرانی استاد قرائتی و دیگر بزرگان راجع به نماز و نوروز توسط واحد فرهنگی مسجد تکثیر شده است و به صورت رایگان در اختیار مسافران قرار خواهد گرفت.

وی گفت: توزیع هزاران پوستر نماز، کتاب و اقلام فرهنگی از اقدامات دیگر این مسجد است.

خامه‌یار گفت: اعزام کاروان زائران عتبات در قالب هشت دستگاه اتوبوس متشکل از ائمه جماعات برخی مساجد که اقدام به برگزاری نماز صبح می‌کنند در روز دوشنبه پنجم فروردین 98 صورت خواهد گرفت.

تشکیل شورای فرهنگی ایام نوروز در مسجد اهل‌البیت(ع) قم

شورای فرهنگی مسجد اهل‌البیت(ع) قم نیز به منظور ارائه خدمات فرهنگی به مسافران نوروزی تشکیل جلسه داد.

در این جلسه که برخی اعضای هیأت امنای مسجد، نمایندگان شهرداری، فرهنگ و ارشاد اسلامی و یاوران نماز حضور داشتند، پیرامون نحوه ارائه خدمات فرهنگی به زائران و مسافران نوروزی در قم تبادل نظر به عمل آمد.

در این جلسه مدیر مسجد اهل‌البیت(ع) اعلام کرد: با استفاده از همه ظرفیت‌های موجود و استقرار یاوران نماز در روز‌های پایانی سال و تعطیلات نوروزی، اقدامات فرهنگی مناسبی از جمله برپایی نمایشگاه، ایستگاه‌های پاسخ به مسایل شرعی اقامه نماز جماعت در هر وعده چند نوبت، اهدا پک‌های فرهنگی خواهد کرد.

محمد خامه‌یار گفت: همزمان با سیزدهم رجب سالروز میلاد حضرت علی بن ابی طالب(ع) نمایشگاهی در زمینه ارائه محصولات فرهنگی، حجاب و عفاف، ایستگاه نقاشی، نماز و نیایش، عرضه کتاب‌های نماز با تخفیف ویژه در صحن مسجد اهل‌البیت(ع) برپا خواهد شد.

وی افزود: این نمایشگاه تا پایان تعطیلات نوروزی به کار خود ادامه خواهد داد.

مدیر ستاد اقامه نماز قم گفت: در برپایی این نمایشگاه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی در قم، ستاد اقامه نماز را همراهی خواهند کرد.

وی گفت: تعدادی از روحانیان با حضور دائمی خود در مسجد پاسخگوی مسایل شرعی خواهند بود و به اقامه نماز جماعت خواهند پرداخت.

مدیر مسجد اهل‌البیت(ع) اعلام کرد: تولید یک نرم‌افزار نماز و اهدا آن به مسافران نوروزی، اهدا کتاب و محصولات فرهنگی از برنامه‌های فرهنگی این مسجد در ایام نوروز است.

وی خاطرنشان کرد: مسجد اهل‌البیت(ع) که در کنار محل اخذ عوارضی آزاد راه قم – تهران قرار دارد از چند ماه پیش زیر ساخت‌هایی را به منظور اسکان و استقرار مسافران نوروزی را فراهم کرده است.

پایان پیام

true

true
false
true