- 23 شهریور 1403
- کد خبر 20039
- پرینت
- کپی لینک کوتاه
به گزارش پایگاه خبری – تحلیلی فردونیوز؛در این جلسه که تجار و بازرگانانی از اتیوپی، سومالی، لیبی و جیبوتی و تعدادی از تولیدکنندگان داخلی از استانهای قم، تهران، اصفهان و مازندران حضور داشتند، شرکت کنندگان موانع توسعه صادرات به کشورهای آفریقایی و راهکارهای رفع این موانع را بررسی کردند.
بازاریابی ضعیف، موانع ارزی، محدودیتهای بین الملی تجاری، نبود پیوستگی بین تولید، بازاریابی و فروش و همچنین مانع تراشی برخی دستگاههای دولتی از مواردی بود که تجار و بازرگانان آفریقایی و تولیدکنندگان داخلی درباره موانع توسعه صادرات محصولات ایرانی به آفریقا مطرح کردند.
نایب رئیس خانه صنعت معدن و تجارت استان قم با اشاره به سهم ناچیز اقتصاد ایران و کالاهای ایرانی در بازار آفریقا گفت: سهم ایران از بازار آفریقا تنها ۲ درهم درصد است که با توجه به ظرفیتهای تولیدکنندگان داخلی و کیفیت محصولات تولیدی، این میزان بسیار ناچیز است.
کرمانی با اشاره به سهم ۱ و ۲ دهم میلیارد دلاری ایران از بازار ششصد میلیارد دلاری بازار آفریقا گفت: هریک از تجار و بازرگانان آفریقایی حاضر در ایران به عنوان سفیران تجاری ایران در کشورهای آفریقایی هستند و میتوانند راه ورود کالاهای ایرانی را به آفریقا بازکنند.
نایب رئیس خانه صنعت معدن و تجارت استان قم برپایی نمایشگاههای بین المللی در ایران و آفریقا را راهکار مناسبی برای معرفی کالاهای ایرانی به تجار بین المللی دانست و اضافه کرد: این نمایشگاهها باید به درستی به تولید کنندگان اطلاع رسانی داشته شود تا بتوانیم سهممان در تجارت بین المللی را افزایش دهیم.
کرمانی افزود: کالاهای تولیدی و صادراتی در کشور ما از تنوع بسیار بالایی برخوردار است و باید در حوزههای گوناگون تخصصیتر وارد عمل شویم تا بتوانیم سهم خود را در بازارهای فراسرزمینی توسعه دهیم.
وی گفت: کالاهای داخلی ما دارای استانداردهای بین المللی است ولی بازاریابی ضعیف سبب شده تولیدکنندگان ما سهم اندکی در بازارهای خارجی داشته باشند.
منبع:صدا و سیما
پایان پیام