×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

رویداد ملی سقاخونه به همت شهرهای شاخص زیارتی کشور درقم آغاز شدتودیع و معارفه مدیرکل تعزیرات حکومتی استان قم«برگه های سفید، دیو های سیاه» رونمایی شداعطای نشان فتح توسط فرمانده کل قوا به سردار حاجی‌زادهسردار میر حیدری:شعار هفته انتظامی« پلیس هوشمند ، مردم قانون مدار» است۳۵ کیلومتر از آزادراه قم - کاشان بهسازی شدعملیات وعده صادق ۲ اعجاز نیروهای مسلح کشور را به جهانیان نشان داداقدام درخشان نیروهای مسلح در مجازات رژیم صهیونیستی کاملاً قانونی و مشروع بودمسائل و تحولات جدید منطقه برای نسل جوان تبیین شودکشف بيش از 90 دستگاه لپ تاپ قاچاق آيت الله فاضل لنکراني از سپاه پاسداران انقلاب اسلامي تشکر کرداتاق عملیات پشتیبانی شبکه مقاومت در قم تشکیل شدتنها راه پایان جنگ در منطقه، کم شدن شرّ آمریکااسرائیل موشک‌باران شدهشتمین دوره قم شوز در قم برگزار می شودهشتمین نمایشگاه تخصصی بین المللی صنعت کفش قم برگزار می شودشهید تازه تفحص مدافع حرم در قم تشییع می‌شودباند بزرگ گروگان‌گیری و کلاهبرداری در تهران و قم منهدم شداستاندار قم از مدیران و کارکنان شرکت نفت استان قدردانی کرد برگزیدگان سوگواره روضه‌های داستانی قم معرفی شدند
به میزبانی قم و با حضور بازرگانان ایرانی و آفریقایی ؛
true
در نشست مشترک بازرگانان و تجار ایران و آفریقا به میزبانی خانه صنعت معدن و تجارت استان قم راهکار‌های توسعه تجارت بین دو طرف بررسی شد.

به گزارش پایگاه خبری – تحلیلی فردونیوز؛در این جلسه که تجار و بازرگانانی از اتیوپی، سومالی، لیبی و جیبوتی و تعدادی از تولیدکنندگان داخلی از استان‌های قم، تهران، اصفهان و مازندران حضور داشتند، شرکت کنندگان موانع توسعه صادرات به کشور‌های آفریقایی و راهکار‌های رفع این موانع را بررسی کردند.

بازاریابی ضعیف، موانع ارزی، محدودیت‌های بین الملی تجاری، نبود پیوستگی بین تولید، بازاریابی و فروش و همچنین مانع تراشی برخی دستگاه‌های دولتی از مواردی بود که تجار و بازرگانان آفریقایی و تولیدکنندگان داخلی درباره موانع توسعه صادرات محصولات ایرانی به آفریقا مطرح کردند.

نایب رئیس خانه صنعت معدن و تجارت استان قم با اشاره به سهم ناچیز اقتصاد ایران و کالا‌های ایرانی در بازار آفریقا گفت: سهم ایران از بازار آفریقا تنها ۲ درهم درصد است که با توجه به ظرفیت‌های تولیدکنندگان داخلی و کیفیت محصولات تولیدی، این میزان بسیار ناچیز است.

کرمانی با اشاره به سهم ۱ و ۲ دهم میلیارد دلاری ایران از بازار ششصد میلیارد دلاری بازار آفریقا گفت: هریک از تجار و بازرگانان آفریقایی حاضر در ایران به عنوان سفیران تجاری ایران در کشور‌های آفریقایی هستند و می‌توانند راه ورود کالا‌های ایرانی را به آفریقا بازکنند.

نایب رئیس خانه صنعت معدن و تجارت استان قم برپایی نمایشگاه‌های بین المللی در ایران و آفریقا را راهکار مناسبی برای معرفی کالا‌های ایرانی به تجار بین المللی دانست و اضافه کرد: این نمایشگاه‌ها باید به درستی به تولید کنندگان اطلاع رسانی داشته شود تا بتوانیم سهممان در تجارت بین المللی را افزایش دهیم.

کرمانی افزود: کالا‌های تولیدی و صادراتی در کشور ما از تنوع بسیار بالایی برخوردار است و باید در حوزه‌های گوناگون تخصصی‌تر وارد عمل شویم تا بتوانیم سهم خود را در بازار‌های فراسرزمینی توسعه دهیم.

وی گفت: کالا‌های داخلی ما دارای استاندارد‌های بین المللی است ولی بازاریابی ضعیف سبب شده تولیدکنندگان ما سهم اندکی در بازار‌های خارجی داشته باشند.

منبع:صدا و سیما
پایان پیام

true

true
false
true