×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

مرحله نخست نیروگاه خورشیدی ۲۸۰ کیلوواتی استان قم افتتاح شدیادواره شهدای جامعه اطلاعاتی قم باحضور وزیر اطلاعات برگزارشدآزاد راه امیرکبیر قم-کاشان بهسازی و رفع نقص شددولت ساعات فعالیت ادارات در روز شنبه را 6 تا 10 صبح اعلام کرددستگیری ۱۱ دلال ارزی در قمکشف ۱۰ دستگاه ماینر در قم دانشگاه حضرت معصومه(س) با دانشگاههای اندونزی همکاری می کندبرگزاری دوره تخصصی امدادرسانی در تجمعات مذهبی ویژه امدادگران و نجات گران هلال‌احمر قمواژگونی یک دستگاه خودرو سمند 2 مصدم بد حال برجا گذاشتباند چهار نفره سارقان احشام در قم منهدم شدمدیر حوزه‌های علمیه با نایب رئیس دومای روسیه دیدار کردبرنامه جامع مقابله با گردو غبار قم به تصویب رسیدماموران قلابی متهم به ۱۵ فقره سرقت از اتباع دستگیر شدندجریمه نقدی سوهان فروش متخلف و ضبط موادغذایی غیربهداشتی در قم آغاز دومین دوره مسابقات مهارتی ویژه سربازان وظیفه نیرو‌های مسلح قممدرسه ای در قم به نام شهید جمهور کلنگ زنی می شود کلنگ احداث بوستان شهید رییسی شهر دستجرد به زمین زده شدکلنگ احداث اولین مرکز توانبخشی دستجرد به زمین زده شدمرکز توانبخشی و آموزشی نیک اندیشان افتتاح شداستان قم روز چهارشنبه وپنج شنبه سوم و چهارم مرداد تعطیل شد
در نخستین روز از هفته محیط زیست؛
true
نمایشگاه عکس «بهشت پرندگان» در قم گشایش یافت
نمایشگاه عکس «بهشت پرندگان» با موضوع تنوع زیستی در تالاب مره قم به مناسبت هفته محیط زیست در نگارخانه فرهنگ قم آغاز به کار کرد.

به گزارش پایگاه خبری – تحلیلی فردونیوز؛مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان قم در مراسم افتتاح این نمایشگاه، با بیان اینکه عرصه محیط زیست ظرفیت بسیار بزرگی برای مردمی سازی است، اظهار داشت: قم دارای ظرفیت‌های عظیم زیست‌محیطی است که تا کنون به درستی شناخته نشده است. 

محمدحسین بازگیر با اشاره به حضور بیش از ۲ میلیون پرنده در تالاب‌های کشور، خشک شدن آبگیرها و تالاب‌های فلات مرکزی ایران را مورد توجه قرار داد و گفت: در این میان تالاب مره قم یکی از مهمترین میزبان های پرندگان مهاجر است و حدود ۱۸۰ گونه از پرندگان در این تالاب ثبت شده است.

گفتنی است در این نمایشگاه که به مدت یک هفته از ساعت ۱۶ تا ۲۰ پذیرای علاقمندان خواهد بود، ۹۲ قطعه عکس از دو نفر از عکاسان طبیعت آقایان موسی مزینانیان و سعید نصرتی به نمایش درآمده است. 

مدیرکل محیط‌زیست استان قم:باید برای جبران غفلت های خود نسبت به محیط زیست تلاش کنیم 

محمدحسین بازگیر در نخستین روز از هفته محیط زیست در جمع خبرنگاران با اشاره به شعار "سهم من در تداوم حیات" گفت: ما باید هرچه بیشتر ظرفیت‌های زیست محیطی و مسئولیت‌های فراموش شده در قبال محیط زیست را بشناسیم و برای جبران غفلت ها و عقب ماندگی خود در بهبود وضعیت کنونی، اهتمام داشته باشیم.

وی با اشاره به برخی معضلات زیست محیطی در کشورمان و سبک زندگی آسیب زننده به طبیعت و محیط زیست، خاطرنشان کرد: آگاهی بخشی و فرهنگ‌سازی زیست محیطی در جامعه آنگونه که باید شکل نگرفته است و در آموزش‌های رسمی و غیر رسمی در این حوزه دچار ضعف هستیم.

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان قم همچنین موضوع دریاچه نمک را مورد توجه قرار داد و گفت: تالاب‌ها از جمله مناطقی هستند که تمامی اختیارات قانونی آنها به سازمان محیط زیست واگذار شده است، از این رو پروژه‌های اولویت دار برای دریاچه نمک در دولت تصویب شده است و امیدواریم به زودی اجرا و عملیاتی شود.

پیام استاندار قم به مناسبت فرارسیدن هفته ملی محیط زیست

متن پیام دکتر سید محمد آقامیری بدین شرح است:

امروزه با توسعه افسارگسیخته صنعتی و جمعیتی و نیاز روزافزون به منابع حیاتی در جهان که موجب تغییر اقلیم گسترده و بروز و ظهور بحران ها و چالش های عمیق زیست محیطی در سرتاسر گیتی شده است، توجه به مسأله محیط زیست از اهمیت فوق العاده ای برخوردار بوده و در کشورمان نیز بر اساس اصل ۵۰ قانون اساسی و آموزه های دینی و اخلاقی در مکتب والای اسلام، به عنوان یک وظیفه همگانی باید مورد اهتمام جدی همه مردم و مسؤولان قرار داشته باشد.

این مسأله در کشورمان با روی کار آمدن دولت مردمی و انقلابی سیزدهم بر اساس فرمایشات و منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی (مدظله العالی) به عنوان یکی از اولویت ها در برنامه ریزی ها و سیاست گذاری های کلان مورد توجه قرار گرفت و رئیس جمهور شهید حضرت آیت الله رئیسی (رحمت الله علیه) با فرعی دانستن هرگونه توسعه نسبت به محیط زیست، بر این مسأله تأکید جدی داشتند. 

بدون شک استان قم به دلیل قرار گرفتن در انتهای حوزه آبخیز و خشکسالی های مستمر در دهه های گذشته و شکل گرفتن انبوه واحدهای صنعتی در جغرافیایی کوچک، دارای اکوسیستم حساس و شکننده ای است که فراتر از تصمیمات استانی، باید در مسائل زیست محیطی مورد توجه و رسیدگی مسؤولان ملی قرار داشته باشد. 

در پایان فرارسیدن «هفته ملی محیط زیست» را به تمامی مسؤولان، صاحبنظران، فعالان و دوستداران طبیعت و محیط زیست تبریک و تهنیت عرض نموده، از همت و تلاش های مجاهدانه ایشان به ویژه کارشناسان و فعالان زیست محیطی استان قم صمیمانه تقدیر و تشکر می نمایم.
پایان پیام

true

true
false
true