×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

مرحله نخست نیروگاه خورشیدی ۲۸۰ کیلوواتی استان قم افتتاح شدیادواره شهدای جامعه اطلاعاتی قم باحضور وزیر اطلاعات برگزارشدآزاد راه امیرکبیر قم-کاشان بهسازی و رفع نقص شددولت ساعات فعالیت ادارات در روز شنبه را 6 تا 10 صبح اعلام کرددستگیری ۱۱ دلال ارزی در قمکشف ۱۰ دستگاه ماینر در قم دانشگاه حضرت معصومه(س) با دانشگاههای اندونزی همکاری می کندبرگزاری دوره تخصصی امدادرسانی در تجمعات مذهبی ویژه امدادگران و نجات گران هلال‌احمر قمواژگونی یک دستگاه خودرو سمند 2 مصدم بد حال برجا گذاشتباند چهار نفره سارقان احشام در قم منهدم شدمدیر حوزه‌های علمیه با نایب رئیس دومای روسیه دیدار کردبرنامه جامع مقابله با گردو غبار قم به تصویب رسیدماموران قلابی متهم به ۱۵ فقره سرقت از اتباع دستگیر شدندجریمه نقدی سوهان فروش متخلف و ضبط موادغذایی غیربهداشتی در قم آغاز دومین دوره مسابقات مهارتی ویژه سربازان وظیفه نیرو‌های مسلح قممدرسه ای در قم به نام شهید جمهور کلنگ زنی می شود کلنگ احداث بوستان شهید رییسی شهر دستجرد به زمین زده شدکلنگ احداث اولین مرکز توانبخشی دستجرد به زمین زده شدمرکز توانبخشی و آموزشی نیک اندیشان افتتاح شداستان قم روز چهارشنبه وپنج شنبه سوم و چهارم مرداد تعطیل شد
مدیرکل نوسازی مدارس استان قم خبرداد؛
true
رشد چهار برابری مدرسه سازی دراستان قم
مدیرکل نوسازی مدارس استان قم گفت:به حمد الله با تلاش مضاعف خیرین و دولت سیزدهم چهار برابر بیشتر از دولت قبل در استان قم مدرسه ساخته و تحویل دانش آموزان شده است.

به گزارش پایگاه خبری – تحلیلی فردونیوز؛احمدرضا اجتهادی امروز در نشست رسانه ای که با حضور خبرنگاران و اصحاب رسانه استان برگزار شد با اشاره به این که 21 درصد مدارس قم نیازمند بازسازی است اظهار کرد: ۲۵ درصد مدارس استان نیز نیازمند مقاوم‌سازی و تعمیرات اساسی است.

مدیرکل نوسازی مدارس استان قم با تصریح بر این که ۳۵۰ کلاس درس در این استان در حال احداث است تأکید کرد: قم جزو استان های پیشرو کشور در خودکفا کردن مدارس با ایجاد سامانه های تولید برق از انرژی خورشیدی و همچنین ساخت فضای تجاری برای مدارس است.

رشد چهار برابری مدرسه سازی دراستان قم

وی همچنین با ابراز خرسندی از رشد مدرسه سازی در قم خاطر نشان کرد: بحمدالله با تلاش مضاعف خیرین و دولت سیزدهم در قم، چهار برابر بیشتر از دولت قبل مدرسه ساخته و تحویل دانش آموزان عزیز قمی شده است، ضمن آن که در حال حاضر نیز 350 کلاس درس در استان در دست ساخت است.

مدیرکل نوسازی مدارس استان ادامه داد: بیشتر مدارس قم طی سال های اخیر در مناطق کمتربرخوردار استان ساخته شده‌ است.

وی با تصریح بر این که معضل تأمین زمین با کاربری آموزشی همچنان در شهر مقدس قم وجود دارد گفت: لازم است تا کمیته ای متشکل از نمایندگان استانداری، شهرداری و آموزش و پرورش، این معضل را در استان حل و فصل کنند.

اجتهادی با بیان این ‌که در ۲ سال گذشته ۸۰ میلیارد تومان برای تجهیزات مدارس قم هزینه شده است، گفت: تنها ۱۰ درصد مدارس قم دارای بخاری گازی است که این امر را غیراستاندارد می‌ دانیم و نیاز است تا همین تعداد هم استاندارد شود.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان قم با تقدیر از کوشش های فراوان خیرین مدرسه ساز استان خاطر نشان کرد خیرین مدرسه ساز استان در سال 1402، در 70 درصد پروژه ها مشارکت داشته اند که البته میزان دقیق تأمین مالی این عزیزان، حدود 50 درصد است.

برگزاری بیست ‌و ششمین جشنواره خیرین مدرسه‌ ساز استان قم

وی در ادامه به برگزاری بیست ‌و ششمین جشنواره خیرین مدرسه‌ ساز استان قم توجه داد و گفت: این جشنواره روز پنج شنبه بیست و هفتم اردیبهشت ماه با حضور خیران معزز و همچنین مسئولان ملی و استانی در اردوگاه شهدای 15 خرداد قم برگزار خواهد شد.

اجتهادی همچنین به اهمیت درآمدزایی برای مدارس و خودکفایی فضاهای آموزشی پرداخت و تأکید کرد: قم جزو استان های پیشرو کشور در خودکفا کردن مدارس با ایجاد سامانه های تولید برق از انرژی خورشیدی و همچنین ساخت فضای تجاری برای مدارس نوساز است و همچنان این سیاست را پیگیری خواهد کرد.

نبود زمین برای ساخت مدرسه در برخی مناطق قم

به گفته وی، مشکل اصلی مدرسه‌سازی در مناطق جمکران، ۱۵ خرداد، هنرستان، کلهری، بلوار غدیر و شهرک قدس نبود زمین است.

وی خاطرنشان کرد: در سایت‌های ساخت نهضت ملی مسکن، شهرک پردیسان، بخشی از شهرک قدس و شهرک شهید زین‌الدین زمین قابل تامین است و مشکل تملک وجود دارد.

اجتهادی با بیان این‌که در ۲ سال گذشته ۸۰ میلیارد تومان برای تجهیزات مدارس قم هزینه شده است، گفت: ۱۰ درصد مدارس قم بخاری گازی دارد که غیراستاندارد می‌دانیم و باید تعویض شود.

یادآوری می گردد استان قم از لحاظ سرانه آموزشی رتبه بیست و هفتم را در سطح کشور دارد و در کنار استان‌های سیستان‌وبلوچستان، آذربایجان غربی، البرز و تهران قرار گرفته است.

پایان پیام

true

true
false
true