×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

مرحله نخست نیروگاه خورشیدی ۲۸۰ کیلوواتی استان قم افتتاح شدیادواره شهدای جامعه اطلاعاتی قم باحضور وزیر اطلاعات برگزارشدآزاد راه امیرکبیر قم-کاشان بهسازی و رفع نقص شددولت ساعات فعالیت ادارات در روز شنبه را 6 تا 10 صبح اعلام کرددستگیری ۱۱ دلال ارزی در قمکشف ۱۰ دستگاه ماینر در قم دانشگاه حضرت معصومه(س) با دانشگاههای اندونزی همکاری می کندبرگزاری دوره تخصصی امدادرسانی در تجمعات مذهبی ویژه امدادگران و نجات گران هلال‌احمر قمواژگونی یک دستگاه خودرو سمند 2 مصدم بد حال برجا گذاشتباند چهار نفره سارقان احشام در قم منهدم شدمدیر حوزه‌های علمیه با نایب رئیس دومای روسیه دیدار کردبرنامه جامع مقابله با گردو غبار قم به تصویب رسیدماموران قلابی متهم به ۱۵ فقره سرقت از اتباع دستگیر شدندجریمه نقدی سوهان فروش متخلف و ضبط موادغذایی غیربهداشتی در قم آغاز دومین دوره مسابقات مهارتی ویژه سربازان وظیفه نیرو‌های مسلح قممدرسه ای در قم به نام شهید جمهور کلنگ زنی می شود کلنگ احداث بوستان شهید رییسی شهر دستجرد به زمین زده شدکلنگ احداث اولین مرکز توانبخشی دستجرد به زمین زده شدمرکز توانبخشی و آموزشی نیک اندیشان افتتاح شداستان قم روز چهارشنبه وپنج شنبه سوم و چهارم مرداد تعطیل شد
مدیر اکرام ایتام و محسنین کشور:
true
ایتام و محسنین در کشور دو میلیون حامی دارند
مدیر اکرام ایتام و محسنین کشور گفت: در سطح کشور حدود ۲ میلیون حامی داریم که از ۵۱۶ هزار فرزند یتیم حمایت می‌کنند و برخی حامیان هم چند هزار فرزند معنوی دارند.

به گزارش پایگاه خبری – تحلیلی فردونیوز؛همایش «هر فرهنگی، حامی یک یتیم به نیابت از یک شهید» با حضور مسئولین استانی و کشوری برگزار شد.

رضا نوروزی در این مراسم گفت: حفظ آبروی ناموس شیعه ارزش بسیار بالایی دارد که قابل تصور نیست و با کمک به دیگران می‌توان شاهد این امر بود، البته کم و زیاد بودن کمک‌های ما مهم نیست، در اصل اثرات آن است که اهمیت دارد.

مدیر اکرام ایتام و محسنین کشور ادامه داد: اسناد بالادستی آموزش و پرورش مانند سند تحول بنیادین مواردی دارد که همه نهادها باید برای محقق شدن آن‌ها کمک کنند، در این سند هفت تا هشت بند اساسی وجود دارد که به پرورش سرمایه اجتماعی تاکید دارد، قم با طرح فرهنگیان حامی ایتام در این مسیر پیشرو است.

وی اضافه کرد: وقتی خود فرهنگیان در مسیر خیر و احسان قرار بگیرند به ورود دانش‌آموزان به این فضا کمک می‌شود.

این مسئول با بیان اینکه طرح اکرام ایتام قسمتی از کار انفاق است، تصریح کرد: اگر خواستار این هستیم که جانعه‌ای بزرگ داشته باشیم باید در این مسیر نورانی قدم بگذاریم، ما هم تلاش می‌کنیم با فراهم کردن بسترها، در سطح کشور جامعه‌ای منفق داشته باشیم.

وی اظهار کرد: کمک به ایتام مانند نوری است که اگر عینک الهی داشته باشیم آن را می‌بینیم، البته در کشور علی‌رغم مشکلات اقتصادی و تورم موجود، در سال گذشته در اکرام ایتام شاهد افزایش ۴۰ درصدی حمایت‌ها بودیم.

نوروزی خاطرنشان کرد: آموزش پرورش از نهادهایی است که می‌تواند این کار خیر و زیبا را رشد دهد، تا به جایی برسیم که دانش‌آموزان و حتی خود فقرا هم در این انفاق‌ها مشارکت کنند.

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه:حمایت عاطفی در کنار حمایت مالی از ایتام مورد توجه قرار گیرد

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه گفت: ممکن است ایتامی داشته باشیم که مشکل مالی ندارند، اما دارای خلأ عاطفی هستند، بنابراین ما به حامی عاطفی هم نیاز داریم و باید این بعد هم مورد توجه قرار گیرد.

همایش «هر فرهنگی، حامی یک یتیم به نیابت از یک شهید» با حضور مسئولین استانی و کشوری برگزار شد.
آیت‌الله سید هاشم حسینی بوشهری در این مراسم گفت: حمایت از ایتام در آیات و روایات از جایگاه بسیار بالایی برخوردار بوده و با بعد اجتماعی اسلام مرتبط است.

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه ادامه داد: در بعد اجتماعی اسلام موارد مختلفی مورد تاکید قرار گرفته که کمک و همدلی بین افراد جامعه ازجمله آن‌ها است، اما این بعد معمولا کمتر مورد توجه قرار می‌گیرد.

وی عنوان کرد: گاهی با امکانات مالی کمک می‌کنیم اما براساس بعد اجتماعی اسلام نباید کمک را به این بخش محدود کرد؛ کمک‌های آموزشی، تربیتی و عاطفی هم دارای اهمیت هستند.

این عالم دینی تاکید کرد: باید بدانیم که خلأ عاطفی با صرف کمک مالی تامین نمی‌شود، براساس روایات دینی بهترین خانه، خانه‌ای است که یتیم در آن مورد تکریم قرار می‌گیرد، می‌توانیم افراد تحت پوشش را مانند فرزند خود بدانیم.

به گفته آیت الله بوشهری، براساس روایتی از پیامبر اکرم (ص) کسی که تکفل یتیمی را به عهده می‌گیرد، در روز قیامت کنار ایشان خواهد بود، همچنین دل این افراد نرم و حاجت‌هایشان برآورده می‌شود.

وی اظهار کرد: حمایت از ایتام توسط فرهنگیان می‌تواند به الگویی برای سایر افراد تبدیل شود، می‌توان این نگاه و کار خیر را از طریق دانش‌آموزان به خانواده‌ها منتقل کرد.

در پایان مراسم از تعدادی از فرهنگیان حامی ایتام و محسنین تقدیر شد.

نماینده منتخب مردم قم در مجلس:قم می‌تواند در حمایت فرهنگیان از ایتام الگوی جهانی باشد

نماینده منتخب مردم قم در مجلس شورای اسلامی گفت:طرح حمایت از ایتام به نیابت از شهدا کاری بسیار ارزشمند و ابداع فرهنگیان قمی است که می‌تواند الگویی برای سایر استان‌ها و حتی سایر کشورها باشد. 

همایش «هر فرهنگی، حامی یک یتیم به نیابت از یک شهید» با حضور مسئولین استانی و کشوری برگزار شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین قاسم روانبخش در این مراسم گفت: در روایت‌های دینی به حمایت از ایتام اشاره شده و برای آن ثواب و ارزش بسیار زیادی درنظر گرفته شده است.

نماینده منتخب مردم قم در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: روایت‌های مختلفی درباره حمایت از ایتام داریم و باتوجه به جایگاه این کار، باید فرهنگ کفالت و حمایت از یتیم در جامعه نهادینه شود.

وی با بیان اینکه لازم است محبت به یتیم در کنار حمایت مالی مورد توجه باشد، عنوان کرد: این اقدام ثواب بالایی دارد، از این رو سعی کنید یتیمی که حامی او هستید را بشناسید و با آن‌ها رفت و آمد داشته باشید.

روانبخش گفت: امروز در جهان اسلام و جاهایی مانند فلسطین و غزه یتیم‌های زیادی داریم که کم‌کم باید حمایت از آن‌ها هم مورد توجه قرار گیرد.

مدیرکل کمیته امداد امام استان قم: ۶۵۲۲ فرهنگی در قم حامی ایتام و محسنین هستند

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان قم گفت: در حال حاضر ۶ هزار و ۵۲۲ نفر از حامیان اکرام استان جزء فرهنگیان هستند و تعداد از ۶ هزار و ۹۰ شهیدی که در طرح "هر فرهنگی حامی یک یتیم، به نیابت از یک شهید" در نظر گرفته شده بود، فراتر رفت.

همایش «هر فرهنگی، حامی یک یتیم به نیابت از یک شهید» با حضور مسئولین استانی و کشوری برگزار شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدطه مهری در این مراسم گفت: این طرح از زمان آغاز تاکنون با استقبال خوبی همراه بوده و شاهد حضور معلمانی بودیم که در حمایت از ایتام پیش قدم شدند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان قم در ادامه با اشاره به آمار فرزندان ایتام و محسنین استان عنوان کرد: در قم ۲۱ هزار و ۵۱۸ خانوار که ۳۹ هزار و ۱۹۰ نفر هستند، تحت حمایت کمیته امداد قرار دارند.

وی ادامه داد: در استان یک‌هزار و ۷۵۳ نفر جزء ایتام و ۵ هزار و ۴۳ نفر فرزندان محسنین هستند.

به گفته این مسئول تمام کمک‌هایی که حامیان برای ایتام و محسنین درنظر دارند به طور مستقیم به حساب افراد واریز می‌شود و کمیته امداد صرفا یک حلقه وصل است.

قم پیشتاز در حمایت از ایتام و محسنین

وی با اشاره به اینکه تعداد حامیان اکرام استان ۴۲ هزار و ۱۹۲ نفر است، گفت: ۱۶ درصد حامیان ما جزء فرهنگیان هستند.

مهری عنوان کرد: سرانه دریافتی ایتام در استان ۲ میلیون تومان است، این درحالی است که میانگین کشوری یک میلیون تومان است، در بخش محسنین هم قم با ۸۳۰ هزار تومان از میانگین کشوری که ۴۷۰ هزار تومان است بالاتر قرار دارد.

وی ادامه داد: در مجموع در سال گذشته مبلغ‌های پرداختی به ایتام و محسنین ۹۵ میلیارد تومان بود.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان قم با بیان اینکه در سال گذشته در کمک‌های مردمی شاهد افزایش ۴۶ درصدی بودیم، تصریح کرد: مردم استان علی‌رغم مشکلات اقتصادی ۳۲۴ میلیارد تومان کمک کردند که نشانگر روحیه و فرهنگ نیکوکاری و اعتماد به نهاد مقدس کمیته امداد است.

پایان پیام

true

true
false
true