×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

مرحله نخست نیروگاه خورشیدی ۲۸۰ کیلوواتی استان قم افتتاح شدیادواره شهدای جامعه اطلاعاتی قم باحضور وزیر اطلاعات برگزارشدآزاد راه امیرکبیر قم-کاشان بهسازی و رفع نقص شددولت ساعات فعالیت ادارات در روز شنبه را 6 تا 10 صبح اعلام کرددستگیری ۱۱ دلال ارزی در قمکشف ۱۰ دستگاه ماینر در قم دانشگاه حضرت معصومه(س) با دانشگاههای اندونزی همکاری می کندبرگزاری دوره تخصصی امدادرسانی در تجمعات مذهبی ویژه امدادگران و نجات گران هلال‌احمر قمواژگونی یک دستگاه خودرو سمند 2 مصدم بد حال برجا گذاشتباند چهار نفره سارقان احشام در قم منهدم شدمدیر حوزه‌های علمیه با نایب رئیس دومای روسیه دیدار کردبرنامه جامع مقابله با گردو غبار قم به تصویب رسیدماموران قلابی متهم به ۱۵ فقره سرقت از اتباع دستگیر شدندجریمه نقدی سوهان فروش متخلف و ضبط موادغذایی غیربهداشتی در قم آغاز دومین دوره مسابقات مهارتی ویژه سربازان وظیفه نیرو‌های مسلح قممدرسه ای در قم به نام شهید جمهور کلنگ زنی می شود کلنگ احداث بوستان شهید رییسی شهر دستجرد به زمین زده شدکلنگ احداث اولین مرکز توانبخشی دستجرد به زمین زده شدمرکز توانبخشی و آموزشی نیک اندیشان افتتاح شداستان قم روز چهارشنبه وپنج شنبه سوم و چهارم مرداد تعطیل شد
همزمان با دهه فجر انقلاب اسلامی ؛
true
 ۶۱ طرح روستایی در استان قم افتتاح شد
۶۱ طرح روستایی قم در حوزه‌های کشاورزی، آب و خاک، عشایری، کشت گلخانه‌ای، آبزی پروری و... به بهره‌برداری رسید.

به گزارش پایگاه خبری – تحلیلی فردونیوز؛محمدرضا حاجی رضا، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قم روز چهار شنبه در مراسم افتتاح طرح‌های کشاورزی قم که در محل سالن کرامت استانداری و با حضور جمعی از مسئولان استانی، کشور و کشاورزان برگزار شد با اشاره به هزینه‌ بیش از ۲ هزار و ۴۵۸ میلیارد ریالی طرح‌های اجرایی شده، گفت: این پروژه‌ها در امور زیربنایی شامل ۲۵ طرح آب و خاک، یک طرح امور عشایر، ۸ طرح باغبانی و گلخانه‌ای، ۳ طرح تحقیقاتی و ترویجی، ۶طرح دامی، ۳طرح شیلات و آبزی پروری و ۵ طرح صنایع کشاورزی با اشتغال زایی برای ۲ هزار ۰۷۳ نفر می‌باشد.

سیدمحمد آقامیری، استاندار قم در این همایش افزایش بهره‌وری تولید در واحد سطح را یکی از مهم‌ترین عوامل اقتصادی شدن کشاورزی و ایجاد شغل پایدار برای کشاورزان برشمرد و بر لزوم حرکت در این مسیر تاکید کرد.

وی همچنین توجه به کشاورزی توسعه یافته و دانش بنیان را به عنوان عامل مهمی برای افزایش درآمد و کاهش هزینه‌ها در بخش‌های مختلف کشاورزی برشمرد.

ایوب فصاحت، معاون وزیر جهاد کشاورزی هم با اشاره به ظرفیت‌های موجود در استان قم ایجاد و اجرای الگوی کشت کشوری را در حد توان و ظرفیت‌های قم برشمرد و گفت: انتظار سازمان تعاون روستایی، ایجاد مسیر‌های جدید برای اجرای الگوی کشت با هدف کاهش هزینه‌ها و افزایش بهره‌وری است که باید مورد توجه جدی قرار گیرد.

رئیس سازمان مرکز تعاون روستایی کشور همچنین تقویت اصناف و صنوف کشاورزی را مهم‌ترین عامل برای تقویت و تامین امنیت غذایی برشمرد.

محمدمهدی قاسمی، سرپرست موسسه آموزش و ترویج کشاورزی کشور هم، کشاورزان را سفیران بهره‌وری دانست و افزود: بهره وری در کشاورزی با تلفیق علم و عمل و توجه به دانش بومی حاصل می‌شود.

در این مراسم همچنین از ۳۰ کشاورز نمونه‌های ملی و استانی در بخش‌های مختلف زراعت، باغبانی، امور دام، ترویجی، تعاون روستایی، شیلات، عشایر، منابع طبیعی و آب تجلیل شد.

افتتاح ۶۱ پروژه کشاورزی با اعتباری بیش از ۲ هزار میلیارد ریال در قم

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قم گفت: استان قم امروز نقش مهمی در تولیدات کشاورزی و زنجیره غذایی کشور دارد؛ امروز به مناسبت فرارسیدن ایام‌الله دهه فجر و جشن پیروزی انقلاب اسلامی ۶۱ پروژه کشاورزی در استان با اعتبار ۲ هزار و ۴۵۸ میلیارد ریال افتتاح خواهد شد.

محمدرضا حاجی‌رضا رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قم در مراسم افتتاحیه ۶۱ پروژه کشاورزی به مناسبت ایام‌الله دهه فجر، اظهار داشت: روندی که انقلاب اسلامی در طول این ۴۵ سال داشته حامل پیام انسجام و قدرت بوده است.

وی ادامه داد: در این روزها وظیفه داریم کارکردها و دستاوردهای خود را در بخش‌های مختلف به مردم معرفی کنیم؛ سازمان جهاد کشاورزی در طول این مدت کارکردها و عملکرد قابل قبولی داشته که باید به اطلاع عموم مردم برسد‌.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تصریح کرد: جهاد سازندگی ثمره تفکر جهادی و اندیشمندانه امام خمینی(ره) بود که به دستور ایشان در کشور ایجاد شد و توانست در توسعه کشور گام‌های مثبتی بردارد.

وی اشاره کرد: جهاد کشاورزی از ابتدا تا امروز توانسته امنیت غذایی کشور که مورد تأکید امامین انقلاب بوده است را تأمین کند و امروز با افتخار می‌گویم که جهاد کشاورزی امنیت غذایی قدرتمندی در کشور ایجاد کرده است.

حاجی‌رضا تأکید کرد: استان قم امروز  قطب دامداری در کشور لقب گرفته است؛  اگر بخواهیم آمار تولیدات استان در اوایل انقلاب و امروز را مقایسه کنیم لازم است بگویم که برای مثال تولید تخم‌مرغ استان در ابتدای دهه ۶۰ سالیانه ۲ هزار و ۷۰۰ تن بوده اما امروز ۱۸۰ واحد مرغ تخم‌گذار در این استان مشغول به فعالیت هستند که سالیانه ۱۲۰ هزار تن تولید دارند.

وی افزود: در حوزه گوشت قرمز نیز اوایل دهه ۶۰ حدود ۷ هزار تن تولید داشتیم اما امروز این آمار به ۲۹ هزار تن رسیده است.‌ همچنین در بخش مرغ هم حدود ۴ هزار تن تولید داشتیم که امروز به ۲۴ هزار تن رسیده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قم عنوان کرد: استان قم امروز نقش مهمی در تولیدات کشاورزی و زنجیره غذایی کشور دارد؛ امروز به مناسبت فرارسیدن ایام‌الله دهه فجر و جشن پیروزی انقلاب اسلامی ۶۱ پروژه کشاورزی در استان با اعتبار ۲ هزار و ۴۵۸ میلیارد ریال افتتاح خواهند شد.

حاجی‌رضا مطرح کرد: در بیانیه گام دوم انقلاب مأموریت مهمی به بخش کشاورزی در کشور واگذار شده آن‌ هم عملیاتی کردن الگوی کشت در تولیدات مختلف است.

وی افزود: از ابتدای دولت سیزدهم در تلاش بودیم با رعایت الگوی کشت بتوانیم بهترین بهره‌برداری را از بخش کشاورزی استان داشته باشیم و به نوعی دنبال ورود علم به بخش کشاورزی هستیم.

لازم به ذکر است در این مراسم از ۳۰ تولیدکننده نمونه در بخش کشاورزی استان قم با حضور سیدمحمد آقامیری استاندار قم، ایوب فصاحت مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی کشور و سایر مسئولین استانی و کشوری تجلیل به عمل آمد.

پایان پیام

true

true
false
true