×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

مرحله نخست نیروگاه خورشیدی ۲۸۰ کیلوواتی استان قم افتتاح شدیادواره شهدای جامعه اطلاعاتی قم باحضور وزیر اطلاعات برگزارشدآزاد راه امیرکبیر قم-کاشان بهسازی و رفع نقص شددولت ساعات فعالیت ادارات در روز شنبه را 6 تا 10 صبح اعلام کرددستگیری ۱۱ دلال ارزی در قمکشف ۱۰ دستگاه ماینر در قم دانشگاه حضرت معصومه(س) با دانشگاههای اندونزی همکاری می کندبرگزاری دوره تخصصی امدادرسانی در تجمعات مذهبی ویژه امدادگران و نجات گران هلال‌احمر قمواژگونی یک دستگاه خودرو سمند 2 مصدم بد حال برجا گذاشتباند چهار نفره سارقان احشام در قم منهدم شدمدیر حوزه‌های علمیه با نایب رئیس دومای روسیه دیدار کردبرنامه جامع مقابله با گردو غبار قم به تصویب رسیدماموران قلابی متهم به ۱۵ فقره سرقت از اتباع دستگیر شدندجریمه نقدی سوهان فروش متخلف و ضبط موادغذایی غیربهداشتی در قم آغاز دومین دوره مسابقات مهارتی ویژه سربازان وظیفه نیرو‌های مسلح قممدرسه ای در قم به نام شهید جمهور کلنگ زنی می شود کلنگ احداث بوستان شهید رییسی شهر دستجرد به زمین زده شدکلنگ احداث اولین مرکز توانبخشی دستجرد به زمین زده شدمرکز توانبخشی و آموزشی نیک اندیشان افتتاح شداستان قم روز چهارشنبه وپنج شنبه سوم و چهارم مرداد تعطیل شد
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی فرماندهی انتظامی قم خبرداد؛
true
تردد روزانه ۳۵۰ هزار دستگاه موتور سیکلت در شهر قم
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی فرماندهی انتظامی قم گفت: ۳۵۰ هزار دستگاه موتور سیکلت بر اساس آخرین آمار در شهر قم تردد می‌کنند که با توجه به جمعیت رسمی یک میلیون و ۳۸۷ هزار نفری آن، به ازای هر چهار شهروند یک موتورسیکلت در قم وجود دارد.

به گزارش پایگاه خبری – تحلیلی فردونیوز؛به نقل از خبرگزاری ایرنا، سرهنگ غلامرضا صدفی وضعیت قم به لحاظ ترافیکی را تا حدود زیادی خاص ذکر کرد و یکی از عمده دلایل آن تردد بسیار موتورسیکلت‌ها در سطح شهر دانست.

طبق آخرین آماری که در سال ۱۴۰۱ از سوی پلیس راهنمایی و رانندگی کشور منتشر شد، موتور سوارترین استان‌های کشور یزد ، قم و بوشهر است که در آن ها حداقل نیمی از خانواده ها دارای موتورسیکلت هستند.

وی با اشاره به اینکه عمده تصادف‌های جرحی و فوتی مربوط به موتورسیکلت سوارهاست ادامه داد: بیشترین ضرباتی که به موتور سواران وارد شده، به ناحیه سر و صورت است و ۸۰ درصد تصادف‌های موتورسیکلت سواران منجر به فوت ناشی از ضربه به سر و صورت می‌باشد.

وی تاکید کرد: عمده مشکل ترافیکی در حوزه موتورسیکلت عدم استفاده از کلاه ایمنی است و در این باب روزانه در حال برگزاری طرح‌هایی هستیم و با موتورسواران فاقد کلاه ایمنی برخورد می‌کنیم.

رئیس پلیس راهور استان قم افزود: در مورد فرهنگ ترافیکی استفاده از موتورسیکلت،‌ کلاس‌های آموزشی زیادی برگزار کرده‌ایم و در فضای مجازی کار فرهنگ سازی انجام داده‌ایم ولی نیاز است دستگاه‌های فرهنگی دراین زمینه مساعدت بیشتری داشته باشند.

وی بیان کرد: پلیس تا جایی که توان دارد فرهنگ سازی را انجام می‌دهد و در این بین بخشی از فرهنگ‌سازی به آموزش و پرورش بر می‌گردد که کلاس‌های خوبی برگزار کردند.

صدفی افزود: در قم، شهرداری، استانداری و دانشگاه علوم پزشکی هم پای کار هستند اما بقیه سازمان‌ها که کار فرهنگ سازی در جامعه را بر عهده دارند باید در این زمینه فعال‌تر باشند.

عابران پیاده دومین گروه پر خطر در تصادف های شهری قم

صدفی در ادامه با اشاره به اینکه دومین گروهی که در حوزه ترافیک استان قم بیشترین سانحه را شاهد هستند عابران پیاده می‌باشند گفت: سالمندان بالای ۶۰ سال بدلیل کهولت سن و نداشتن چابکی لازم برای عبور از خیابان همچنین امکان ضعف شنوایی و بینایی بیشتر در معرض حوادث هستند.

وی ابراز داشت: امسال تعداد زیادی از پل‌های عابر پیاده در شهر قم مکانیزه شدند و این امر به پیشگیری از تصادف‌ها در حوزه عابر پیاده کمک می‌کند و باید با جدیت بیشتری ادامه یابد.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان قم افزود: بخشی از مشکل تصادف‌های عابران پیاده نیز به ضعف سیستم روشنایی بر می‌گردد و امسال خوشبختانه شرکت توزیع نیروی برق قم در خیابان‌های اصلی چراغ‌های جدید ال ای دی استفاده کرده‌است ولی گسترش این طرح به سایر نقاط شهر باید با سرعت بیشتری انجام شود.
پایان پیام

true

true
false
true