×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

مرحله نخست نیروگاه خورشیدی ۲۸۰ کیلوواتی استان قم افتتاح شدیادواره شهدای جامعه اطلاعاتی قم باحضور وزیر اطلاعات برگزارشدآزاد راه امیرکبیر قم-کاشان بهسازی و رفع نقص شددولت ساعات فعالیت ادارات در روز شنبه را 6 تا 10 صبح اعلام کرددستگیری ۱۱ دلال ارزی در قمکشف ۱۰ دستگاه ماینر در قم دانشگاه حضرت معصومه(س) با دانشگاههای اندونزی همکاری می کندبرگزاری دوره تخصصی امدادرسانی در تجمعات مذهبی ویژه امدادگران و نجات گران هلال‌احمر قمواژگونی یک دستگاه خودرو سمند 2 مصدم بد حال برجا گذاشتباند چهار نفره سارقان احشام در قم منهدم شدمدیر حوزه‌های علمیه با نایب رئیس دومای روسیه دیدار کردبرنامه جامع مقابله با گردو غبار قم به تصویب رسیدماموران قلابی متهم به ۱۵ فقره سرقت از اتباع دستگیر شدندجریمه نقدی سوهان فروش متخلف و ضبط موادغذایی غیربهداشتی در قم آغاز دومین دوره مسابقات مهارتی ویژه سربازان وظیفه نیرو‌های مسلح قممدرسه ای در قم به نام شهید جمهور کلنگ زنی می شود کلنگ احداث بوستان شهید رییسی شهر دستجرد به زمین زده شدکلنگ احداث اولین مرکز توانبخشی دستجرد به زمین زده شدمرکز توانبخشی و آموزشی نیک اندیشان افتتاح شداستان قم روز چهارشنبه وپنج شنبه سوم و چهارم مرداد تعطیل شد
سفر دبیر کل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور به قم؛
true
مهدی رمضانی: 250 کتابخانه سیار در کشور راه اندازی می شود
دبیر کل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور: تا پایان دولت سیزدهم، بیش از ۲۵۰ کتابخانه سیار در کشور راه‌اندازی می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری – تحلیلی فردونیوز؛مهدی رمضانی در نشست خبری با اصحاب رسانه در قم با بیان اینکه پیش از دولت سیزدهم تعداد کتابخانه‌های سیار ۳۰ مورد بود افزود: در حال حاضر این تعداد به ۵۳ کتابخانه افزایش یافته است.

وی با اشاره به اینکه این کتابخانه‌های سیار با اولویت به مناطق کم برخوردار اختصاص خواهد یافت افزود : پیش بینی می شود تا قبل از پایان دولت سیزدهم ، ۲۰۰ دستگاه خودروی دیگر نیز برای فعالیت در این حوزه اختصاص یابد.

رمضانی افزود: با تامین خودرو‌های جدید کتابخانه سیار در استان قم نیز راه اندازی خواهد شد.

وی راه‌اندازی کتابخانه‌های عمومی در مناطق روستایی و پردیسان را از اولویت‌های استان قم برشمرد و گفت: در صورت تامین زمین و مکان مورد نیاز به سرعت کار تجهیز کتابخانه ها در این مناطق انجام می‌گیرد.

سفر دبیر کل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور به قم و دیدار با آیات عظام سبحانی ،سعیدی و استاندار قم؛

مهدی رمضانی دبیر کل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور امروز در سفر به قم با آیت الله سبحانی از مراجع تقلید، آیت الله سعیدی تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه (سلام الله علیها) و آقامیری استاندار قم دیدار و گفتگو کرد. 

مهدی رمضانی دبیر کل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور امروز در سفر به قم با آیت الله جعفر سبحانی از مراجع تقلید، آیت الله سید محمد سعیدی تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه (سلام الله علیها) و سید محمد آقامیری استاندار قم دیدار و گفتگو کرد.

آیت الله سبحانی در دیدار دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور ساخت کتابخانه در منطقه پردیسان را خواستار شد و گفت: از نظر اسلام کتاب ارزش بالایی دارد و خداوند در قرآن به قلم و هم به چیزی که با قلم نوشته می‌شود قسم خورده است.

این مرجع تقلید کتاب را وسیله حفظ تمدن‌ها دانست و افزود: توجه مسئولان کتابخانه‌ها به این حوزه باید ویژه باشد. 

آیت الله سعیدی تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه (سلام الله علیها) هم گفت: صرف ساخت کتابخانه و بالابردن سرانه مطالعه نباید هدف اصلی باشد، بلکه حکمت در همه امور کتابخانه‌ها باید حاکم باشد.

وی نقش مسئولان کتابخانه‌ها را بسیار خطیر و مهم عنوان کرد و افزود: رفتار و برخورد مسئول و حتی چیدمان کتاب هم در کتابخانه باید از روی حکمت باشد. 

امام جمعه قم تصریح کرد: رسالت کتابخانه فقط فراهم کردن فضای مطالعاتی نیست بلکه ترویج فرهنگ کتابخوانی هم هست.

استاندار قم نیز در دیدار با دبیر کل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور بر ساخت کتابخانه و فضای مطالعاتی در بخش‌ها و روستا‌های استان تاکید کرد.

سید محمد آقامیری در این دیدار با اشاره به اینکه شهر قم با وجود حوزه علمیه و مراکز پژوهشی متعدد وضعیت نسبتا خوبی از لحاظ وجود کتابخانه و فضای مطالعاتی دارد تاکید کرد: ساخت کتابخانه در بخش‌ها و روستا‌های پرجمعیت استان نیاز است و ما با جدیت این موضوع را پیگیری خواهیم کرد.

پایان پیام

true

true
false
true