×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

مرحله نخست نیروگاه خورشیدی ۲۸۰ کیلوواتی استان قم افتتاح شدیادواره شهدای جامعه اطلاعاتی قم باحضور وزیر اطلاعات برگزارشدآزاد راه امیرکبیر قم-کاشان بهسازی و رفع نقص شددولت ساعات فعالیت ادارات در روز شنبه را 6 تا 10 صبح اعلام کرددستگیری ۱۱ دلال ارزی در قمکشف ۱۰ دستگاه ماینر در قم دانشگاه حضرت معصومه(س) با دانشگاههای اندونزی همکاری می کندبرگزاری دوره تخصصی امدادرسانی در تجمعات مذهبی ویژه امدادگران و نجات گران هلال‌احمر قمواژگونی یک دستگاه خودرو سمند 2 مصدم بد حال برجا گذاشتباند چهار نفره سارقان احشام در قم منهدم شدمدیر حوزه‌های علمیه با نایب رئیس دومای روسیه دیدار کردبرنامه جامع مقابله با گردو غبار قم به تصویب رسیدماموران قلابی متهم به ۱۵ فقره سرقت از اتباع دستگیر شدندجریمه نقدی سوهان فروش متخلف و ضبط موادغذایی غیربهداشتی در قم آغاز دومین دوره مسابقات مهارتی ویژه سربازان وظیفه نیرو‌های مسلح قممدرسه ای در قم به نام شهید جمهور کلنگ زنی می شود کلنگ احداث بوستان شهید رییسی شهر دستجرد به زمین زده شدکلنگ احداث اولین مرکز توانبخشی دستجرد به زمین زده شدمرکز توانبخشی و آموزشی نیک اندیشان افتتاح شداستان قم روز چهارشنبه وپنج شنبه سوم و چهارم مرداد تعطیل شد
استاندار قم:کاسبان امین در محلات قم شناسایی می شوند
true
سایت شناسایی کاسبان امین محلات قم راه‌اندازی شد
استاندار قم گفت: کاسبان امین در محلات قم با هدف افزایش تعامل دولت با آنان شناسایی خواهند شد تا مردم مواد غذایی مورد نیاز خود را با نرخ مناسب و دولتی از آنان خریداری کنند.

به گزارش پایگاه خبری – تحلیلی فردونیوز؛ دکتر سیدمحمد آقامیری شامگاه سه‌شنبه در جلسه ستاد تنظیم بازار استان قم، با بیان اینکه میدان میوه و تره‌باربه شکل درستی باید مدیریت شود، اظهار داشت: درخصوص افزایش قیمت محصول در استان موارد بسیاری تاثیرگذار هستند که یک نمونه از آن‌ها تعرفه اجاره غرفه‌ها در میدان میوه و تره بار است. 

وی ادامه داد: در جلسات منتهی به پایان سال هستیم و واقعیت این است مردم از نظر معیشتی با مشکلاتی مواجه هستند، مدیرانی که متولی تنظیم بازار در استان می باشند باید نسبت به مدیریت قیمت محصولات در این روزها اهتمام بیشتر و جدی داشته باشند. 

استاندار قم تصریح کرد: ما به عنوان مجموعه دولت موظف به خدمت‌گذاری به مردم هستیم و درهمین راستا می‌بایست بهترین برنامه‌ریزی را انجام دهیم تا مردم در بحث خرید مایحتاج زندگی خود با مشکلات مواجه نشوند. 

دکتر آقامیری در ادامه خاطرنشان کرد: در بحث تنظیم بازار به‌دنبال ارائه مدلی هستیم تا مردم برای شب عید امسال بتوانند محصولات را با قیمت مناسبی خریداری کنند. 

وی در ادامه تاکید کرد: یکی از مهم‌ترین برنامه‌های ما در بازار شب عید این است که نظارت‌ و بازرسی از واحدهای صنفی را تشدید کرده تا مانع گران‌فروشی سودجویان شویم. 

وی گفت: البته تعداد گشت‌های بازرسی مشترک بین سازمان جهاد کشاورزی، تعزیرات و سازمان صمت در استان از هفته‌های قبل افزایش داشته و بسیاری از سودجویانی که در سفره مردم اخلال ایجاد می‌کنند نقره داغ شده‌اند. 

استاندار قم افزود: یکی دیگر از برنامه‌های ما در بحث کنترل و مدیریت بازار این است که عرضه محصولات بیش از تقاضا باشد تا  قیمت‌ها را رو به پایین سوق دهیم که مردم بتوانند به راحتی معیشت خود را تامین کنند. 

دکتر آقامیری با بیان اینکه به‌دنبال شناسایی کاسبان امین در محلات هستیم، گفت: با همکاری اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری قم، سازمان جهاد کشاورزی و اداره کل صمت  بستری ایجاد خواهد شد تا کاسبان امین محلات بعد از بررسی صلاحیتشان، از طرف دولت مواد غذایی با نرخ دولتی به آنان  اختصاص داده شود. 

وی در ادامه با اشاره به زمان فعالیت اصناف در قم، مطرح کرد: براساس مصوبات جلسات مربوطه مقرر شد کلیه اصناف نهایتا تا ساعت 12 شب فعالیت داشته باشند. 

وی افزود: این موضوع توسط اصناف به واحدهای فروش کالا در سطح شهر تذکر داده شده و همکاران ما در نیروی انتظامی نیز با گشت‌های شبانه پیگیر این موضوع هستند. 

استاندار قم با بیان اینکه جریمه اخلال‌گران در معیشت مردم باید بازدارنده باشد، تاکید کرد: بارها به تعزیرات گفته‌ایم در صورت مشاهده هرگونه تخلف از سوی اصناف مختلف، واحدی که اقدام به هرگونه تخلف کرده است باید به حدی جریمه شود که دیگر دست به خطا نزند. 

دکتر آقامیری بیان کرد: اداره کل دامپزشکی استان موظف است نظارت‌های خود مربوط به مسائل بهداشتی از دامداری‌ها را افزایش داده و مطابق قانون با آن‌ها برخورد کنند، بهداشت کالا در کنار قیمت از مهم‌ترین ارکانی است که به آن توجه جدی و ویژه داریم. 

وی در ادامه درخصوص اینکه حقوق مردم خط قرمز ماست، عنوان کرد: در برخورد با کسانی که حقوق مردم را زیر پا گذاشته و به آن توجه نمی‌کنند، از همه امکانات و ظرفیت خود استفاده کرده و هیچ اغماضی با آن‌ها نداریم، هیچ شخص حقیقی و حقوقی اجازه این را ندارد در سفره مردم اخلالی ایجاد کرده و آنان را در مسائل معیشتی دچار مشکل کنند. 

استاندار قم با اشاره به طولانی شدن جلسات ستاد تنظیم بازار استان تاکید کرد: درصورتی که بازار مورد بررسی و کنترل قرار نگیرد افراد سودجو فضا را مناسب دیده و به دنبال منفعت خود می‌روند، مدیران استان در جلسات 5 الی 6 ساعته تنظیم بازار حاضر می‌شوند تا با بررسی دقیق قیمت‌ها به صورت هفتگی مانع سوداگری در بازار شوند.

 

سایت شناسایی کاسبان امین محلات قم جهت دریافت کالاهای تنظیم بازار راه‌اندازی شد

سرپرست اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری قم نیز گفت: پیرو دستور دکتر آقامیری مقرر شد سایتی جهت شناسایی کاسبان امین جهت

دریافت کالاهای تنظیم بازار راه‌اندازی شود تا مردم عزیز قم بتوانند به راحتی کالاهای تنظیم بازار را خریداری کنند.

علی اقبالی سرپرست اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری قم امروز در گفتگویی اظهار داشت: در شانزدهمین جلسه ستاد تنظیم بازار استان که به ریاست دکتر آقامیری استاندارقم برگزار شده بود استاندار قم دستوری مبنی بر شناسایی کاسبان امین در محلات قم را صادر کردند.

وی ادامه داد: لذا پیرو دستور دکتر آقامیری در مدت زمانی کوتاه بستری آماده شد تا کاسبان فعال در محلات قم با ثبت نام در این سایت خود را به ما معرفی کنند.

اقبالی در ادامه خاطرنشان کرد: در این طرح مقرر شده واحدهای فروش کالا فعال در محلات قم به آدرس اینترنتی:

https://ghom.ir/index.aspx?siteid=1&pageid=4818

مراجعه کرده و اطلاعاتی که از آن‌ها خواسته شده‌است را برای ما ارسال کرده و سپس در صورت احراز صلاحیت توسط مسئولین مربوطه، با آن‌ها تماس گرفته خواهد شد.

لینک جمع آوری اطلاعات کاسبان امین محلات:

https://ghom.ir/index.aspx?siteid=1&pageid=4818

اخبار استانداری قم را در فضای مجازی دنبال کنید:

https://ghom.ir/

https://www.moi.ir/service/Provinces/qom
پایان پیام

true

true
false
true