×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

مرحله نخست نیروگاه خورشیدی ۲۸۰ کیلوواتی استان قم افتتاح شدیادواره شهدای جامعه اطلاعاتی قم باحضور وزیر اطلاعات برگزارشدآزاد راه امیرکبیر قم-کاشان بهسازی و رفع نقص شددولت ساعات فعالیت ادارات در روز شنبه را 6 تا 10 صبح اعلام کرددستگیری ۱۱ دلال ارزی در قمکشف ۱۰ دستگاه ماینر در قم دانشگاه حضرت معصومه(س) با دانشگاههای اندونزی همکاری می کندبرگزاری دوره تخصصی امدادرسانی در تجمعات مذهبی ویژه امدادگران و نجات گران هلال‌احمر قمواژگونی یک دستگاه خودرو سمند 2 مصدم بد حال برجا گذاشتباند چهار نفره سارقان احشام در قم منهدم شدمدیر حوزه‌های علمیه با نایب رئیس دومای روسیه دیدار کردبرنامه جامع مقابله با گردو غبار قم به تصویب رسیدماموران قلابی متهم به ۱۵ فقره سرقت از اتباع دستگیر شدندجریمه نقدی سوهان فروش متخلف و ضبط موادغذایی غیربهداشتی در قم آغاز دومین دوره مسابقات مهارتی ویژه سربازان وظیفه نیرو‌های مسلح قممدرسه ای در قم به نام شهید جمهور کلنگ زنی می شود کلنگ احداث بوستان شهید رییسی شهر دستجرد به زمین زده شدکلنگ احداث اولین مرکز توانبخشی دستجرد به زمین زده شدمرکز توانبخشی و آموزشی نیک اندیشان افتتاح شداستان قم روز چهارشنبه وپنج شنبه سوم و چهارم مرداد تعطیل شد
true
رشد 2 برابری شرکت‌های دانش‌بنیان پارک علم و فناوری استان قم
رئیس پارک علم و فناوری استان قم با بیان اینکه مدل تسهیل‌گری دولت در پارک‌های علم و فناوری موفق بوده است، گفت: تعداد شرکت‌های دانش‌بنیان پارک علم و فناوری استان قم طی دو سال اخیر رشد دوبرابری داشته است.

به گزارش پایگاه خبری – تحلیلی فردونیوز؛دکتر خیراله رهسپار در دیدار با سردار محمدرضا موحد فرمانده سپاه امام علی بن ابی‌طالب(ع) گفت: پارک علم و فناوری استان قم از سال ۱۳۹۱ بصورت رسمی آغاز بکار کرده است که این مجموعه به سه بخش نوآوری، مراکز رشد و شرکت‌های پارکی تقسیم می‌شود.

وی افزود: تاکنون ۵ مرکز رشد در استان قم وجود دارد که ۳ مرکز متعلق به پارک و ۲ مرکز دیگر به دانشگاه آزاد و سازمان کشاورزی تعلق دارد.

رهسپار بیان داشت: نخبگان در مراکز رشد علاوه بر ارائه ایده‌ها تلاش می‌کنند تا آنها را بصورت نمونه آزمایشگاهی بسازند و در نهایت به فروش برسند.

رئیس پارک علم و فناوری استان قم ادامه داد: دبیرخانه ملی فناوری‌ها و نوآوری‌های علوم اسلامی وزارت علوم تحقیقات و فناوری به استان قم واگذار شده است.

رهسپار تصریح کرد: در سال ،۱۳۹۲ ۲۹ شرکت  فعالیت می‌کردند که تعداد این شرکت‌ها در سال ۱۴۰۲ به ۱۹۲ رسیده است با این نکته قابل توجه که در سال ۱۴۰۰، ۱۰۵ شرکت دانش بنیان در پارک فعالیت داشته‌اند که طی دو سال اخیر شاهد رشد دوبرابری هستیم.

رئیس پارک علم و فناوری استان قم اضافه کرد: ۶۷ تا از این شرکت‌ها عضو مستقیم پارک، ۴۱ شرکت علوم انسانی اسلامی، ۳۱ شرکت مهندسی، ۲۵ شرکت مربوط به حوطه کشاورزی و ۵ مراکز فن آوری در پارک علم و فناوری استان قم در حال فعالیت هستند.

رهسپار گفت: تعداد افراد شاغل در پارک علم و فناوری استان قم تقریبا به ۲ هزار و پانصد نفر می‌رسد که از فارغ التحصیلان دانشگاهی و حوزوی، طلاب و دانشجویان می‌باشند.

وی عنوان کرد: ارتقا پارک از سطح ۳ به ۲، انتخاب شرکت «باسلام» بعنوان فن‌آور برتر ملی در سال ۱۴۰۱، درخشش شرکت‌های پارکی پایا پارس و زیست فناوری سبز در صادرات، اخذ رتبه برتر در هفته پژوهش ملی ۱۴۰۲ و جشنواره ملی فیروزه از دستاوردهای پارک علم و فناوری استان قم می‌باشد.

رهسپار تصریح کرد: پارک علم و فناوری استان قم از حیث دانش بنیان رتبه ۷ را در کشور کسب کرده است ضمن اینکه ۱۶۲ شرکت معتبر پارک در معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری مشغول فعالیت می‌باشند.

رئیس پارک علم و فناوری استان قم بیان کرد: در چرخه ارتباط صنعت با دانشگاه، پارک‌های علم و فناوری در توانمندسازی دانشجویان و فارغ‌التحصیلان دانشگاهی وارد شده به کسب و کارهای دانش‌بنیان به شکل قابل ملاحظه‌ای نقش‌آفرینی دارند.

وی ادامه داد: برای حمایت بهتر از شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان مدل حکمرانی ما باید از تصدی‌گری به تسهیل‌گری تغییر پیدا کند.

رئیس پارک علم و فناوری استان قم خاطر نشان کرد: به نظر می‌رسد الگوی تسهیل‌گری در حکمرانی در پارک‌ها نتیجه داده است و با تقویت بیشتر آن می‌توان منویات مقام معظم رهبری در توسعه حمایت‌ها از دانش‌بنیان‌ها را محقق کرد.


پایان پیام

true

true
false
true