×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

مرحله نخست نیروگاه خورشیدی ۲۸۰ کیلوواتی استان قم افتتاح شدیادواره شهدای جامعه اطلاعاتی قم باحضور وزیر اطلاعات برگزارشدآزاد راه امیرکبیر قم-کاشان بهسازی و رفع نقص شددولت ساعات فعالیت ادارات در روز شنبه را 6 تا 10 صبح اعلام کرددستگیری ۱۱ دلال ارزی در قمکشف ۱۰ دستگاه ماینر در قم دانشگاه حضرت معصومه(س) با دانشگاههای اندونزی همکاری می کندبرگزاری دوره تخصصی امدادرسانی در تجمعات مذهبی ویژه امدادگران و نجات گران هلال‌احمر قمواژگونی یک دستگاه خودرو سمند 2 مصدم بد حال برجا گذاشتباند چهار نفره سارقان احشام در قم منهدم شدمدیر حوزه‌های علمیه با نایب رئیس دومای روسیه دیدار کردبرنامه جامع مقابله با گردو غبار قم به تصویب رسیدماموران قلابی متهم به ۱۵ فقره سرقت از اتباع دستگیر شدندجریمه نقدی سوهان فروش متخلف و ضبط موادغذایی غیربهداشتی در قم آغاز دومین دوره مسابقات مهارتی ویژه سربازان وظیفه نیرو‌های مسلح قممدرسه ای در قم به نام شهید جمهور کلنگ زنی می شود کلنگ احداث بوستان شهید رییسی شهر دستجرد به زمین زده شدکلنگ احداث اولین مرکز توانبخشی دستجرد به زمین زده شدمرکز توانبخشی و آموزشی نیک اندیشان افتتاح شداستان قم روز چهارشنبه وپنج شنبه سوم و چهارم مرداد تعطیل شد
true
خط ۲ مترو قم از سایت ۵۶۰ هکتاری پردیسان تا میدان ۷۲ تن ادامه می یابد
استاندار قم گفت: فاز ۲ مترو قم باید از سایت ۵۶۰ هکتاری پردیسان آغاز و تا میدان ۷۲ تن ادامه داشته باشد.

به گزارش پایگاه خبری – تحلیلی فردونیوز؛سیدمحمد آقامیری شب گذشته در جلسه شورای قطار شهری قم که در تالار امام جواد(ع) استانداری برگزار شد، با بیان اینکه مترو از طرح‌های بسیار مهم استان به شمار می‌آید اظهار داشت: برای این طرح نسبت به برآورد جمعیت تحت پوشش، مطالعه‌های خوبی انجام پذیرفته است.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه مکان‌هایی که به عنوان ایستگاه مترو انتخاب شده، مناسب نیست، اما مسیر این طرح تقریبا درست است یادآور شد: مسیر مترو باید به گونه‌ای طراحی شود که بار ترافیکی را کاهش دهد، و مسافرپذیر باشد.

وی ادامه داد: خط یک متروی قم به طول ۱۴.۸ کیلومتر و ۱۴ ایستگاه عبوری در حال احداث است، فاز نخست خط یک مترو قم در قالب ۶ ایستگاه حدفاصل قلعه کامکار تا میدان مطهری قرار دارد.

استاندار قم تصریح کرد: همچنین خط ۲ مترو نیز به طول ۲۸ کیلومتر از اراضی ۵۶۰ هکتاری طرح نهضت ملی مسکن در شهرک پردیسان آغاز و در محدوده میدان ۷۲ تن و بلوار شهید خداکرم به پایان می‌رسد.

وی با ذکر این نکته که طرح‌های مترو و منوریل به لحاظ اقتصادی برای هیچ کشوری همراه با سود نیست گفت: این طرح فقط منافع اجتماعی دارد، و در کم شدن هزینه‌های شهرداری نیز موثر است.

دکتر آقامیری همچنین با انتقاد از کُند بودن روند اجرای طرح قطار شهری قم خاطرنشان کرد: اگر برای به سرانجام رساندن این طرح تا ۲ سال آینده، راهکاری پیدا نشود، از نظر اقتصادی منفعتی نخواهد داشت.

وی در ادامه گفت: سازمان قطار شهری باید با روش‌های مختلف حتی با مشارکت بخش خصوصی تکلیف طرح را مشخص کند.

استاندار قم بیان داشت: واقعیت این است طولانی شدن پروسه اجرای منوریل باعث استهلاک سازه‌های این طرح می‌شود.

اجرای طرح مونوریل قم از سال ۱۳۸۹ در بستر رودخانه قمرود شهر قم آغاز شد که مرحله نخست این طرح از پارک‌سوار شمالی تا مصلای قدس است.

در طول مسیر ۶.۸ کیلومتری مرحله نخست طرح مونوریل قم، هشت ایستگاه از جمله ایستگاه پایانه، فرهنگیان، امام موسی صدر، پل رضوی، پل شهید رجایی، شهید مطهری، حرم مطهر و مصلا در نظر گرفته شده‌است.

وی در ادامه افزود: طرح‌هایی مانند قطار شهری که خدماتی می‌باشند باید در اسرع وقت به نتیجه برسند.

آقامیری تاکید کرد: باید مواردی که  منجر به بروز مشکل در اجرای طرح مترو شده را شناسایی نموده و برای اصلاح آن تلاش کنیم.
پایان پیام

true

true
false
true