×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

مرحله نخست نیروگاه خورشیدی ۲۸۰ کیلوواتی استان قم افتتاح شدیادواره شهدای جامعه اطلاعاتی قم باحضور وزیر اطلاعات برگزارشدآزاد راه امیرکبیر قم-کاشان بهسازی و رفع نقص شددولت ساعات فعالیت ادارات در روز شنبه را 6 تا 10 صبح اعلام کرددستگیری ۱۱ دلال ارزی در قمکشف ۱۰ دستگاه ماینر در قم دانشگاه حضرت معصومه(س) با دانشگاههای اندونزی همکاری می کندبرگزاری دوره تخصصی امدادرسانی در تجمعات مذهبی ویژه امدادگران و نجات گران هلال‌احمر قمواژگونی یک دستگاه خودرو سمند 2 مصدم بد حال برجا گذاشتباند چهار نفره سارقان احشام در قم منهدم شدمدیر حوزه‌های علمیه با نایب رئیس دومای روسیه دیدار کردبرنامه جامع مقابله با گردو غبار قم به تصویب رسیدماموران قلابی متهم به ۱۵ فقره سرقت از اتباع دستگیر شدندجریمه نقدی سوهان فروش متخلف و ضبط موادغذایی غیربهداشتی در قم آغاز دومین دوره مسابقات مهارتی ویژه سربازان وظیفه نیرو‌های مسلح قممدرسه ای در قم به نام شهید جمهور کلنگ زنی می شود کلنگ احداث بوستان شهید رییسی شهر دستجرد به زمین زده شدکلنگ احداث اولین مرکز توانبخشی دستجرد به زمین زده شدمرکز توانبخشی و آموزشی نیک اندیشان افتتاح شداستان قم روز چهارشنبه وپنج شنبه سوم و چهارم مرداد تعطیل شد
true
 سالروز شهادت خبرنگار بسیجی شهید غلامرضا رهبر گرامی باد
۲۱ دی سالروز شهادت خبرنگار بسیجی شهید غلامرضا رهبر که به نام روز بسیج رسانه نام‌گذاری شده است.

به گزارش پایگاه خبری – تحلیلی فردونیوز؛او متولد ۱۳۳۶ در آبادان بود و زمانی که در کودکی برای اولین بار برنامه کودک رادیو نفت آبادان را اجرا کرد، پدرش به عنوان خبرنگار سیار روزنامه اطلاعات در استان خوزستان فعالیت می‌کرد و چندین سال گویندگی برنامه‌های رادیو و تلویزیون آبادان را نیز برعهده داشت.

سرانجام آن خون نگار عاشق در ۲۱ دی ماه سال ۱۳۶۵ در مرحله دوم عملیات کربلای ۵ در منطقه شلمچه به درجه رفیع شهادت نائل آمد؛ که پیکر پاکش در منطقه به جای ماند و نام و یادش به عنوان شهید گمنام همچنان در یاد‌ها و خاطره‌ها باقیست و مزار یادبودش در قطعه شهدای آبادان قرار دارد.

غلام‌رضا رهبر در طول دفاع مقدس مأموریت خود در ثبت حماسه‌های بزرگ رزمندگان را با ثبت صدها عکس و خبر و گزارش به نحو احسن به انجام رساند و صدای حماسی او را باید «صدای ماندگار مقاومت» دانست، او خبرنگاری بود که سرانجام با اهدای جانش در این راه رهبر خبرنگاران شد.

وی در بخشی از وصیت نامه خود نوشته است؛ دنیای آبادان با دنیای خارج از آن تفاوت دارد. آبادان برای ما دنیا معنویات و الهیات و این جنگ برای ما کلاس واقعی درس است. متاسفم برای خود و دیگران که اگر لحظه‌ای از خدا غافل شویم و راهی را رویم که خواست او نیست.

سرلشکر صفوی در مورد شهید رهبر: شهید رهبر شخصیت کم‌نظیری بود. او از هیچ تلاشی برای تبلیغات جنگ دریغ نکرد و تاثیر بسیاری بر روی روحیه ملت ایران و رزمندگان گذاشت و تصویری واقعی از جنگ به همه نشان داد که در تاریخ ثبت شد.
پایان پیام

true

true
false
true