×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

مرحله نخست نیروگاه خورشیدی ۲۸۰ کیلوواتی استان قم افتتاح شدیادواره شهدای جامعه اطلاعاتی قم باحضور وزیر اطلاعات برگزارشدآزاد راه امیرکبیر قم-کاشان بهسازی و رفع نقص شددولت ساعات فعالیت ادارات در روز شنبه را 6 تا 10 صبح اعلام کرددستگیری ۱۱ دلال ارزی در قمکشف ۱۰ دستگاه ماینر در قم دانشگاه حضرت معصومه(س) با دانشگاههای اندونزی همکاری می کندبرگزاری دوره تخصصی امدادرسانی در تجمعات مذهبی ویژه امدادگران و نجات گران هلال‌احمر قمواژگونی یک دستگاه خودرو سمند 2 مصدم بد حال برجا گذاشتباند چهار نفره سارقان احشام در قم منهدم شدمدیر حوزه‌های علمیه با نایب رئیس دومای روسیه دیدار کردبرنامه جامع مقابله با گردو غبار قم به تصویب رسیدماموران قلابی متهم به ۱۵ فقره سرقت از اتباع دستگیر شدندجریمه نقدی سوهان فروش متخلف و ضبط موادغذایی غیربهداشتی در قم آغاز دومین دوره مسابقات مهارتی ویژه سربازان وظیفه نیرو‌های مسلح قممدرسه ای در قم به نام شهید جمهور کلنگ زنی می شود کلنگ احداث بوستان شهید رییسی شهر دستجرد به زمین زده شدکلنگ احداث اولین مرکز توانبخشی دستجرد به زمین زده شدمرکز توانبخشی و آموزشی نیک اندیشان افتتاح شداستان قم روز چهارشنبه وپنج شنبه سوم و چهارم مرداد تعطیل شد
true
برخی افراد سودجو از مدد جویان کمیته امداد و بهزیستی با اجاره هویت سواستفاده می‌کنند
رئیس مرکز اطلاعات مالی و دبیر شورای عالی مبارزه با پولشویی و مبارزه با تامین مالی تروریسم: برخی افراد سودجو از افراد کم‌بضاعت که بعضا عضوی از مجموعه کمیته امداد و بهزیستی هم هستند ضمن اجاره هویت با اعداد خیلی ناچیز در قالب شرکت‌ها، خرید و فروش‌ها و وکالت های سوری سواستفاده می‌کنند.

به گزارش پایگاه خبری – تحلیلی فردونیوز؛هادی خانی معاون وزیر اقتصاد و رئیس مرکز اطلاعات مالی و دبیر شورای عالی مبارزه با پولشویی و مبارزه با تامین مالی تروریسم در همایش سراسری مدیران صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت کشور که در سالن همایش های مجتمع حضرت معصومه(س) برگزار شد، ضمن بیان مصادیق پولشویی به اهمیت مبارزه با این تخلف پرداخت و اظهار کرد: افراد سودجو همواره به دنبال کسب درآمد های نامشروع هستند که آسیب هایی را برای جامعه به دنبال دارد. 

وی ادامه داد: ما در مرکز اطلاعات مالی و دبیر شورای عالی مبارزه با پولشویی به دنبال مبارزه با فساد هستیم نه فاسد، البته پیگیری متخلفان در دستور کار این مرکز قرار دارد اما به طور کلی سیاست‌گزاری های فعلی شناسایی فساد است.

خانی با بیان این که افرادسودجو از هیچ فرصتی برای سواستفاده دریغ نمی‌کنند خاطرنشان کرد: برخی افراد سودجو از افراد کم‌بضاعت که بعضا عضوی از مجموعه کمیته امداد و بهزیستی هم هستند ضمن اجاره هویت با اعداد خیلی ناچیز در قالب شرکت‌ها، خرید و فروش‌ها و وکالت های سوری سواستفاده می‌کنند که این معضل کار جهادی فعالان مالی حوزه کمیته امداد را طلب می‌کند.

معاون وزیر اقتصاد ضمن بیان اینکه دولت همواره در تلاش است با متخلفین مبارزه کند، تصریح کرد: برقراری سامانه های نظام مالیاتی و پولی کشور یکی از اقدامات مهم سیستم مبارزه با پولشویی بوده که اثرات مثبتی هم تاکنون داشته است اما این امر مستلزم بروزرسانی و پشتیبانی بلند مدت است تا متخلفین برای نفوذ راه های جدید را جایگزین نکنند. 

وی با اشاره به اهمیت وضع قوانین برای این حوزه اضافه کرد: خوشبختانه جلساتی با ارگان های نظارتی برگزار شده و درصدد برطرف کردن عقب ماندگی های قوانین و مقررات این  حوزه هستیم که تاکنون خروجی های مناسبی را هم در این زمینه مشاهده کردیم.
 
خانی با بیان انیکه این شورا در مباحث نظارتی وکنترلی دستگاه ها نیز فعال است، گفت: پیگیری جریانات مالی مشکوک و شفاف‌سازی آنها از جمله وظایف این شورا است  

وی در آخر افزود: تمامی اشخاص حقیقی و حقوقی که فعالیت های اقتصادی دارند باید پیرو قوانین مبارزه با پولشویی باشند تا کشور هرچه سریعتر روی ریل شفاف‌سازی جریانات مالی قرار گیرد و به  دنبال آن جلوی پرداخت هزینه های سنگین برای دولت و کشور گرفته شود.

مدیرعامل صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت:این صندوق برای کمیته امداد امام خمینی‌(ره) افتخارآفرین بوده است

دکتر علی عاشوری مدیرعامل صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت نیز در همایش سراسری مدیران صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت کشور که در سالن همایش های مجتمع حضرت معصومه(س) برگزار شد، اظهار کرد: در این همایش دو روزه مطالب به صورت فنی، کارشناسی و به دور از هرگونه تعارف مطرح می‌شود. 

وی در خصوص هدف اصلی برگزاری این همایش دو روزه خاطرنشان کرد: ارتقا کیفیت خدمات‌رسانی و استفاده از تجارب استان‌ها اصلی‌ترین هدف برگزاری این همایش است.

عاشوری  ادامه داد: در این دو روز تلاش می‌شود تا از تمامی نقطه نظرات نمایندگان استان‌ها جهت ارتقا کیفیت خدمات رسانی به جامعه هدف بهترین استفاده صورت گیرد و یک دیدگاه جدید در ارائه خدمات شکل گیرد.

مدیرعامل صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت کشور با بیان اینکه خدمات ارائه شده در این صندوق برای کمیته امداد امام خمینی‌(ره) افتخارآفرین بوده است تصریح کرد: امیدواریم با کمک خداوند و استفاده از تجارب و نقطه نظرات نمایندگان حاضر در این همایش بتوانیم این راه را به بهترین شکل ادامه دهیم و در ارائه خدمات سربلند باشیم.

رئیس هیئت امنای کمیته امداد امام خمینی(ره) :صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت باعث حفظ آبرو کمیته امداد شده است

آیت الله محسن کازرونی رئیس هیئت امنای کمیته امداد امام خمینی(ره) هم در همایش سراسری مدیران صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت کشور که در سالن همایش های مجتمع حضرت معصومه(س) برگزار شد، ضمن تبریک ولادت حضرت فاطمه زهرا(س)، اظهار کرد: اهتمام به اصول و ضوابط در فعالیت های کمیته امداد مخصوصا بخش اهدا وام ها را می‌توان یک کار فاطمی در عرصه امدادرسانی شمرد. 

آیت‌الله کازرونی با اشاره به آیاتی از قرآن کریم ادامه داد: در بخش هایی از سوره بقره آمده است، کسانی هستند که اموالشان را شب و روز در راه خدا اهدا می‌کنند، بصورت آشکار و پنهان، اینها پاداششان را دارند و هیچ خوفی نخواهند داشت.

وی ادامه داد: قرآن کریم می‌فرماید از مال خوب و پاکیزه خود انفاق کنید همچنین از قرض‌الحسنه به بهترین شکل یاد شده است.

رئیس هیئت امنای کمیته امداد امام خمینی(ره) تصریح کرد: مبحث مهم دیگری که مقام معظم رهبری هم به آن پرداخته است این است که، مالی که انفاق می‌کنیم بدون منت باشد، این امربسیار مهمی است چرا که این عدم منت در کار خیر باعث پایداری آن می‌شود و لذا مستلزم توجه ویژه‌ است.

وی در آخر با بیان این که اهدا وام های قرض‌الحسنه موجب حفظ آبرو برای کمیته امداد شده است، ابراز کرد: از زمانی که این صندوق راه‌اندازی شده است و با توجه به گزارشات موجود از فعالیت های صورت گرفته می‌توان گفت این صندوق به خوبی توانسته ماموریت محوله خود را پیش ببرد و باعث افتخار کمیته امداد امام خمینی(ره) باشد.

صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت پیشرو در خدمات‌رسانی به نیازمندان است

حجت الاسلام والمسلمین مهری مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان قم نیز در همایش سراسری مدیران صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت کشور که در سالن همایش های مجتمع حضرت معصومه برگزار شد، اظهار کرد: راه‌اندازی صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت توانسته کمک شایانی به ارائه خدمات کمیته امداد به جامعه هدف خود کند چرا که منابع کمیته امداد برای خدمات‌رسانی به مددجویان محدود است. 

وی در ادامه اضافه کرد: باید همواره به دنبال جذب منابع بیشتر برای این صندوق باشیم تا روزبه روز شاهد ارائه خدمات بیشتر در کمیته امداد باشیم. 

حجت‌الاسلام مهری خاطرنشان کرد: قرض ماندگار و اهتمام به عقد تفاهمات جهت هم‌افزایی بیشتر باید سرلوحه امورات کمیته امداد قرار گیرد همچنین جذب خیرین مردمی از جمله فعالیت هایی است که باید در آینده صورت گیرد تا منابع کمیته امداد افزایش یابد. 

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان قم با اشاره به اثرگذاری مثبت صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت تصریح کرد: برخی افراد نیازمند هستند ولی مددجو نیستند، خوشبختانه این صندوق توانسته به خوبی در ارائه خدمات به این عزیزان پیشرو باشد و کمک های شایانی عملکرد کمیته امداد در امر امدادرسانی کرده است.

رئیس جامعه مدرسین حوزه علیمه قم: ترویج فرهنگ قرض الحسنه قابل تقدیر است

آیت‌الله سید هاشم حسینی بوشهری رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم نیز در همایش سراسری مدیران صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت کشور که در سالن همایش های مجتمع حضرت معصومه(س) برگزار شد، ضمن بیان اینکه از حمله فعالیت های کمیته امداد کمک های بلاعوض و قرض‌الحسنه است، اظهار کرد: همایش امروز مربوط به بخش اعطا قرض‌الحسنه در کمیته امداد است که یکی از بهترین اعمال نزد خداوند شمرده می‌شود.

وی ضمن تبریک ولادت حضرت زهرا(س) خاطرنشان کرد: حضرت فاطمه زهرا(س) که امروز هم به نام ایشان است بر اساس نقل‌ها جز بخشنده‌ترین افراد در رابطه با حل مشکل نیازمندان بوده‌اند.
 
آِیت‌الله حسینی بوشهری تصریح کرد: از این صندوق قرض‌الحسنه انتظار می‌رود در راستای کمک به نیازمندان به بهترین شکل ممکن درخشان باشد، همانطورکه کمیته امداد سالهاست در این امر پیشرو بوده است.

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان اینکه امروزبانک های ما امروز روند قابل قبولی در ارائه وام های قرض‌الحسنه ندارند اظهار کرد: از شما فعالان عرضه امدادرسانی علی‌الخصوص متولیان این صندوق توقع می‌رود با تلاش های خیرخواهانه این خلا را پر کنید. 

وی ضمن بیان اینکه تاسیس صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت کار ارزشمندی بوده است، اضافه کرد: با وجود وام های ۲۴درصد و بعضا بالاتر در بانک‌ها، ترویج فرهنگ قرض الحسنه در جامعه از سوی این صندوق و کمیته امداد امام خمینی‌(ره) قابل تقدیر است

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی(ره) کشور:

صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت و کمیته امداد  تحت لوای یک پرچم حامی جامعه هدف خود هستند

حبیب‌الله آسوده معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی(ره) کشور نیز در همایش سراسری مدیران صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت کشور که در سالن همایش های مجتمع حضرت معصومه(س) برگزار شد، اظهار کرد: سال گذشته اجلاسیه ذکات را با رویکرد توجه به مسئولین محلی، سال جاری ضمن توجه به گروه های مردمی اجلاسیه موسسات خیریه را برگزار کردیم همچنین بنا داریم سال آینده نیز با اولویت قرار دادن کارخانجات و صاحبان اجلاسیه هایی را برگزار کنیم.

وی در خصوص هدف برگزاری این اجلاسیه های ادامه داد: هدف اصلی از برگزاری این اجلاسیه‌ها تعامل و هم‌افزایی کمیته امداد با موسسات خیریه بوده که تا حدود فراوانی هم موفق عمل کرده است.

آسوده با اشاره به اهمیت سپرده‌گذاری و قرض ماندگاردر کمیته امداد خاطرنشان کرد: با اهتمام با این دو مبحث به سراغ موسسات خیریه رفتیم و پیوسته به دنبال هم‌افزایی و تعامل در امور خیریه هستیم. 

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی(ره) ادامه داد: صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت و کمیته امداد همواره تحت لوای یک پرچم به دنبال حمایت از جامعه هدف خود بوده و سعی دارد با گفتمان درون سازمانی کیفیت این خدمات را بهبود ببخشد.

آسوده در خصوص اهمیت فضای مجازی و استفاده از آن برای هم‌افزایی و تعامل گفت: رایزنی های مطلوبی در خصوص فعالیت رسانه‌ای در خصوص جهت‌سازی مردم به سمت صندوق قرض‌الحسنه صورت گرفته است.

وی در پایان افزود: در بودجه سال آینده طی توافق نامه‌ هایی که به انعقاد رسید است، میحث شفاف سازی های مالی به خوی رعایت شده است همچنین اهتمام به قرض ماندگار، یکی دیگر از فعالیت های مطلوب است که در آن صورت گرفته است.


پایان پیام

true

true
false
true