×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

مرحله نخست نیروگاه خورشیدی ۲۸۰ کیلوواتی استان قم افتتاح شدیادواره شهدای جامعه اطلاعاتی قم باحضور وزیر اطلاعات برگزارشدآزاد راه امیرکبیر قم-کاشان بهسازی و رفع نقص شددولت ساعات فعالیت ادارات در روز شنبه را 6 تا 10 صبح اعلام کرددستگیری ۱۱ دلال ارزی در قمکشف ۱۰ دستگاه ماینر در قم دانشگاه حضرت معصومه(س) با دانشگاههای اندونزی همکاری می کندبرگزاری دوره تخصصی امدادرسانی در تجمعات مذهبی ویژه امدادگران و نجات گران هلال‌احمر قمواژگونی یک دستگاه خودرو سمند 2 مصدم بد حال برجا گذاشتباند چهار نفره سارقان احشام در قم منهدم شدمدیر حوزه‌های علمیه با نایب رئیس دومای روسیه دیدار کردبرنامه جامع مقابله با گردو غبار قم به تصویب رسیدماموران قلابی متهم به ۱۵ فقره سرقت از اتباع دستگیر شدندجریمه نقدی سوهان فروش متخلف و ضبط موادغذایی غیربهداشتی در قم آغاز دومین دوره مسابقات مهارتی ویژه سربازان وظیفه نیرو‌های مسلح قممدرسه ای در قم به نام شهید جمهور کلنگ زنی می شود کلنگ احداث بوستان شهید رییسی شهر دستجرد به زمین زده شدکلنگ احداث اولین مرکز توانبخشی دستجرد به زمین زده شدمرکز توانبخشی و آموزشی نیک اندیشان افتتاح شداستان قم روز چهارشنبه وپنج شنبه سوم و چهارم مرداد تعطیل شد
بازدید معاون اجرایی رییس جمهور از پروژه قطار سریع‌السیر تهران-قم-اصفهان ؛
true
۱۳میلیارد یوآن برای طرح ملی قطار سریع‌السیر تهران-قم-اصفهان تامین شد
معاون اجرایی رییس جمهور گفت: اعتبار ۱۳ میلیارد یوآن برای طرح ملی قطار سریع‌السیر تهران-قم-اصفهان تامین شده که مجوز آن از سوی سازمان برنامه و بودجه صادر شده است.

به گزارش پایگاه خبری – تحلیلی فردونیوز؛محسن منصوری عصر دوشنبه در جلسه بررسی طرح ملی قطار سریع السیر تهران-قم-اصفهان که در محل کارگاه این پروژه برگزار شد گفت: یکی از پروژه‌هایی که دولت مصمم است آن را اجرایی کند پروژه قطار سریع‌السیر تهران-قم-اصفهان است و دولت در زمینه توسعه تکنولوژی‌های جدید برای رفاه حال مردم عزمی جدی دارد.

معاون اجرایی رئیس جمهور با بیان اینکه پیشرفت فیزیکی پروژه قطار سریع‌السیر تهران-قم-اصفهان بیش از آن چیزی است که از آن صحبت می‌شود افزود: دولت به دنبال افزایش منابع مالی این پروژه بیش از میزانی است که در فاینانس پیش بینی شده است.

منصوری افزود: ۱۳ میلیارد یوآن برای طرح ملی قطار سریع‌السیر تهران-قم-اصفهان تأمین شده که مجوز آن از سوی سازمان برنامه و بودجه صادر شده که در این صورت این پروژه پیشرفت فیزیکی مناسبی خواهد داشت.

وی افزود: اختلاف نظری بین بین راه آهن و شرکت ساخت در خصوص پروژه قطار سریع‌السیر تهران-قم-اصفهان وجود دارد که آن نیز برطرف خواهد شد.

معاون اجرایی رئیس‌جمهور عنوان کرد: دولت پروژه قطار سریع‌السیر تهران- مشهد را نیز دنبال می‌کند که ظرفیت چند برابری نسبت به طرح قطار سریع‌السیر تهران-قم-اصفهان دارد و به زودی عملیات اجرایی آن آغاز خواهد شد.

وی علاوه بر پروژه قطار سریع‌السیر تهران-قم-اصفهان، تکمیل خطوط انتقال آب برای استان اصفهان را نیز از پروژه‌های اولویت دار دولت برای این استان برشمرد و افزود: دولت سیزدهم مصمم است تا طرح‌های نیمه تمام در کشور هر چه زودتر تکمیل شود.

بازدید معاون اجرایی رییس جمهور از پروژه قطار سریع‌السیر تهران-قم-اصفهان 

محسن منصوری بعدازظهر دوشنبه به منظور بازدید از روند پیشرفت پروژه قطار سریع السیر تهران-قم-اصفهان به شهر مقدس قم سفر کرد.

معاون اجرایی رئیس جمهور پس از ورود به شهر قم، به منطقه نیزار محل کارگاه این پروژه رفت و از نزدیک در جریان پیشرفت این پروژه قرار گرفت.

طول این پروژه ملی ۴۱۰ کیلومتر و سرعت قطار در این پروژه ۳۰۰ کیلومتر در ساعت است و مدت زمان سفر بدون توقف یک ساعت و ۴۵ دقیقه است.

کاهش زمان سفر و کاهش ترافیک و سوانح بین شهری، افزایش ظرفیت و گسترش شبکه ریلی در جابجایی مسافر و کاهش مصرف سوخت از جمله اهداف و مزایای راه آهن سریع السیر تهران - قم- اصفهان است.

معاونان استانداران قم و اصفهان نیز در این بازدید حضور داشتند.

پایان پیام

true

true
false
true