×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

سرپرست مدیریت فناوری اطلاعات، امنیت فضای مجازی و شبکه دولت استانداری قم منصوب شدبرخورد خودروی کامیونت فوتون و بهمن ۱ فوتی بر جا گذاشتمرکز آموزشی جوار کارگاهی اتاق بازرگانی قم افتتاح شداولین هنرستان آشپزی پسران در قم راه اندازی شدهمکاری بخشهای مختلف دستگاه قضایی برای پیشگیری از وقوع جرم ۳۵۱ میلیون دلار کالا از طریق گمرکات قم وارد کشور شد۳۹ ماینر غیرمجاز از یک خانه در قم کشف وجمع آوری شدبیش از ۴ میلیون زائر در جشن های ایام نیمه شعبان قم شرکت کردنددو طرح آموزشی در قم به بهره برداری رسیدبیش از ۳۵ هزار عدد انواع مواد محترقه در قم کشف شدمدیر جدید کانون‌های خدمت رضوی استان قم معارفه شد۹۶ واحد نهضت ملی مسکن در قم به بهره برداری رسیدرئیس آموزش فنی و حرفه‌ای:نیروی آموزش‌دیده اهرم پیشرفت کشور استصاحبان ۱۱ اثر برگزیده رویداد ملی "صاد" تقدیر می شونداحداث ۳ بیمارستان جدید در قم ۱۶۰ عنوان کتاب در قم در حوزه علوم انسانی رونمایی شد مشکلات ۲۰ پهنه شناسایی شده جهت اکتشافات بررسی می شودآقایان اگر نمی‌توانند دولت را به اهلش بسپارندتشکر استاندار قم از مردم و دست اندرکاران مراسم نیمه شعبانپیروزی امیدبخش کلینیک ایرانیان در لیگ برتر فوتسال
آیت‌الله نوری همدانی: مهارت‌های فردی دانش‌آموزان تقویت شود:کمبود معلم جبران می‌شود
true
آیت‌الله نوری همدانی: مهارت‌های فردی دانش‌آموزان تقویت شود
وزیر آموزش و پرورش گفت: امسال با تقویت دانشگاه فرهنگیان ۳۰ هزار نفر از دانش آموزان جذب این دانشگاه شدند و تا به مرور زمان و افزایش سیستم تربیت معلم در این دانشگاه کمبود معلم در کشور رفع شود.

به گزارش پایگاه خبری – تحلیلی فردونیوز؛رضامراد صحرایی روز پنجشنبه در دیدار با آیت‌الله حسین نوری همدانی از مراجع تقلید قم، بیان کرد: امید، ایمان، خودباوری، نشاط و هویت از عناوین و اهدافی است که در بعد تربیتی و پرورشی در مدارس اجرایی می شود.

وی با اشاره به اینکه از ۱۰۰ هزار مدرسه در کشور در ۴۷ هزار مدرسه بزرگ نماز جماعت اقامه می شود، گفت: در سایر مدارس به دلیل کوچک بودن یا کمی تعداد دانش آموزان و کمبود امام جماعت نماز جماعت اقامه نمی شود.

صحرایی با تاکید بر اینکه دولت بر ورودی دانشگاه از طریق امتحانات نهایی تاکید دارد، تصریح کرد: مبنای اصلی پذیرش در دانشگاه‌های پر طرفدار از طریق امتحانات نهایی سه سال متوسطه خواهد بود و با این رویه دولت توانست فشار و استرس کنکور را کاهش دهد.

وی ادامه داد: در گذشته دانش آموزان مناطق محروم کمتر امکان حضور در دانشگاه‌های مطرح و برتر را پیدا می کردند که با اجرایی شدن طرح معدل دبیرستان برای ورود به دانشگاه امسال شاهد حضور بیشتر دانش آموزان مناطق محروم در دانشگاه‌های پر تقاضا هستیم.

وزیر آموزش و پرورش توجه به بعد معنوی در بین دانش آموزان را از دیگر برنامه های ترییتی وزارتخانه دانست و یادآور شد: امسال ۵ هزار دانش اموز مناطق محروم به عنوان زیارت اولی توانستند به زیارت حرم کریمه اهل بیت «س» در قم مشرف شوند.

صحرایی مهارت آموزی را از دیگر برنامه های آموزش و پرورش عنوان کرد و افزود: امسال ۲۰۰ رشته هنرستانی ایجاد شده است و این رشته‌ها بر اساس نیازهای مناطق و استان‌های کشور طراحی و اجرایی شده است.

وی با اشاره به اینکه آموزش و پرورش با ۲۰۰ هزار کمبود معلم روبه رو بود، گفت: امسال برای رفع کمبود معلم در اقدامی کم سابقه ۷۰ هزار معلم استخدام شدند که پنج هزار و ۸۰۰ نفر از افراد جهادی، یک هزار و ۳۰۰ نفر مربی قرآن از جمله آنها بود.

صحرایی اظهارداشت: همچنین با حضور مناسب طلاب حوزه علمیه قم زمینه مطلوبی برای اجرای برنامه‌های تربیتی و دینی در مدارس فراهم شده است.

وی افزود: با همکاری حوزه علمیه حضور ۲۵ هزار نفر طلبه با هدف توجه به ابعاد اعتقادی و فرهنگی دانش آموزان استخدام شده‌اند که می‌توانند زمینه‌های اعتقادی دانش آموزان را تقویت نمایند.

وزیر آموزش و پرورش درخصوص شرایط دولت در زمان آغاز کار خود گفت: این دولت کار را در زمانی شروع کرد که همه می‌گفتند کار کشور تمام شده است و دولت زمین سوخته تحویل گرفته است اما با تمام مشکلات توانست کشور را مدیریت نماید.

وی ادامه داد: بودجه کشور از سال ۹۲ تا۱۴۰۰ سالی ۲۵ درصد افزایش می یافت اما در سال ۱۴۰۰ بیش از ۱۰۰ درصد بودجه کشور افزایش یافت که هزینه های زیادی را به دولت در ابتدای کار تحمیل کرد.

صحرایی افزود: اوضاع دولت مطلوب است و با افزایش فعالیت اقتصادی و رشد صادرات نفت به بیش از یک و نیم میلیون بشکه توانسته بر مشکلات فائق آید و آمار های اقتصادی کشور را نسبت به دو سال قبل بهبود دهد.

دیدار با شماری از علما و مراجع حوزه‌های علمیه قم و شرکت در اجلاسیه طلاب و روحانیون مدیر در آموزش و پرورش از برنامه‌های وزیر آموزش و پرورش در سفر به قم است.


پایان پیام

true

true
false
true