×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

مرحله نخست نیروگاه خورشیدی ۲۸۰ کیلوواتی استان قم افتتاح شدیادواره شهدای جامعه اطلاعاتی قم باحضور وزیر اطلاعات برگزارشدآزاد راه امیرکبیر قم-کاشان بهسازی و رفع نقص شددولت ساعات فعالیت ادارات در روز شنبه را 6 تا 10 صبح اعلام کرددستگیری ۱۱ دلال ارزی در قمکشف ۱۰ دستگاه ماینر در قم دانشگاه حضرت معصومه(س) با دانشگاههای اندونزی همکاری می کندبرگزاری دوره تخصصی امدادرسانی در تجمعات مذهبی ویژه امدادگران و نجات گران هلال‌احمر قمواژگونی یک دستگاه خودرو سمند 2 مصدم بد حال برجا گذاشتباند چهار نفره سارقان احشام در قم منهدم شدمدیر حوزه‌های علمیه با نایب رئیس دومای روسیه دیدار کردبرنامه جامع مقابله با گردو غبار قم به تصویب رسیدماموران قلابی متهم به ۱۵ فقره سرقت از اتباع دستگیر شدندجریمه نقدی سوهان فروش متخلف و ضبط موادغذایی غیربهداشتی در قم آغاز دومین دوره مسابقات مهارتی ویژه سربازان وظیفه نیرو‌های مسلح قممدرسه ای در قم به نام شهید جمهور کلنگ زنی می شود کلنگ احداث بوستان شهید رییسی شهر دستجرد به زمین زده شدکلنگ احداث اولین مرکز توانبخشی دستجرد به زمین زده شدمرکز توانبخشی و آموزشی نیک اندیشان افتتاح شداستان قم روز چهارشنبه وپنج شنبه سوم و چهارم مرداد تعطیل شد
وزیر آموزش و پرورش: توسعه مراکز سنجش، آموزش و توانبخشی در دستور کار است
true
 افتتاح همزمان 8 مدرسه استثنایی کشور در قم
وزیر آموزش و پرورش با تصریح بر این که توسعه مراکز جامع سنجش، آموزش، توانبخشی و مداخله بهنگام در دستور کار وزارتخانه قرار دارد تأکید کرد: تحول در رسیدگی به امور دانش آموزان استثنایی، از افتخارات دولت سیزدهم است.

به گزارش پایگاه خبری – تحلیلی فردونیوز؛رضامراد صحرایی که امروز در ارتباط زنده با پنج استان کشور و در آیین افتتاح همزمان هشت مدرسه استثنایی سخن می گفت با ارائه گزارش و آماری از خدمات دولت سیزدهم در عرصه آموزش و پرورش استثنایی کشور بیان کرد: تحول در رسیدگی به امور دانش آموزان استثنایی، از افتخارات این دولت است.

وی همچنین متناسب سازی فضاهای آموزشی را در دستور کار وزارت آموزش و پرورش دانست و گفت: توسعه مراکز جامع سنجش، آموزش، توانبخشی و مداخله بهنگام در سراسر کشور را پیگیری و دنبال می کنیم.

وزیر آموزش و پرورش در ادامه سخنان خود ابراز امیدواری کرد ساخت مدرسه ویژه دانش آموزان اوتیسم به زودی عملیاتی و اجرایی شود.

در این مراسم که در قالب افتتاح متمرکز هشت مدرسه استثنایی در پنج استان کشور و به میزبانی استان قم برگزار شد، از خدمات بانیان دبستان استثنایی هادی فخار قمی و از جمله خانواده مرحوم حاج عباسعلی علی محمد بیگ به عنوان بانی زمین و علیرضا خرمی روز به عنوان بانی بنای این مدرسه تجلیل شد.

علیرضا خرمی روز در سخنانی در این مراسم گفت: بیست سال پیش که همراه پدربزرگم، نخستین مدرسه را افتتاح کردیم، برق خوشحالی را در چشمان آن مرحوم دیدم و امروز نیز خوشحالم که دبستان استثنایی هادی فخار قمی به نام دایی مرحومم به سرانجام رسیده است.

وی با اشاره به این که مرحوم هادی فخار قمی از معلولیت جسمی رنج می بُرد اظهار کرد: اطمینان داریم که آن مرحوم در سرای باقی شادمان است.

خرمی روز سخنان خود را با این بیت به پایان رساند که «ما زنده به آنیم که آرام نگیریم/ موجیم که آسودگی ما عدم ماست».

قرائت قرآن توسط قاری روشندل محمدرضا شُکرانی، ذکر توسل به مناسبت ایام فاطمیه توسط مسعود زمانی مدیر مدرسه نخبگان قم و همچنین اجرای گروه سرود دختران دانش آموز مدرسه استثنایی حسین مسعودیان از دیگر برنامه های این مراسم معنوی بود.

همچنین در ادامه این مراسم زهرا علیخانی به عنوان دانش آموز دیروز مدرسه استثنایی حسین مسعودیان در قم و دانشجوی امروز رشته روانشناسی در سخنانی خاطر نشان کرد: امروز دوازدهم آذر ماه به عنوان روز جهانی معلولان ثبت شده است، اما من نمی خواهم از کمبودها گلایه کنم، بلکه می خواهم از انسان و انسانیت، شناختی به مخاطبان خود ارائه دهم.

وی افزود: آمده ام تا روی تمام ترس ها و ناامیدی ها خطی بکشم؛ شجاعانه می گویم خلق شده ام تا با تمام کمبودها، از خودم انسانی صبور و بی باک بسازم.

زهرا علیخانی در پایان سخنان خود خطاب به حاضران تصریح کرد: ما قول می دهیم شادمانه و قوی به ادامه زندگی بیندیشیم؛ شما هم قول بدهید تا به تمام کاستی های روحتان فکر کنید و به جبران بیندیشید.

بیش از ۵۲۰ کلاس درس در دولت سیزدهم تحویل دانش آموزان نیازمند خدمات ویژه شده است

معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور هم با اشاره به این که در دولت سیزدهم بیش از ۵۲۰ کلاس درس با مساحت بیش از ۵۸ هزار مترمربع تحویل دانش آموزان عزیز استثنایی شده است خاطر نشان کرد: هم اکنون نیز ۵۲ پروژه آموزشی برای این عزیزان با حدود ۳۰۰ کلاس درس در دست تکمیل است.

حمیدرضا خان محمدی که امروز در قم و در آیین افتتاح همزمان هشت مدرسه در کشور ویژه دانش آموزان استثنایی سخن می گفت با گرامیداشت روز جهانی معلولان و تقدیر از بانیان ساخت مدرسه استثنایی هادی فخار قمی اظهار کرد: محور کار ما در سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور، مناسب سازی همه مدارس برای همه دانش آموزان است که در این مسیر، توجه به دانش آموزان نیازمند خدمات ویژه هم در دستور کار است.

وی با اشاره به مناسب سازی سالیانه بیش از 450 مدرسه در کشور ابراز امیدواری کرد با مشارکت بیشترین خیرین گرانقدر، بتوان این آمار را به حداقل دو تا سه برابر در هر سال افزایش داد.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور همچنین با تصریح بر این که توجه به مدارس استثنایی بویژه با توجه به مصوبات سفرهای استانی ریاست محترم جمهوری، جزو وظایف موکّد سازمان متبوع خود است افزود: خوشبختانه امروز و همزمان با روز جهانی معلولان، هشت مدرسه با ظرفیت 68 کلاس درس برای دانش آموزان عزیز نیازمند خدمات ویژه در پنج استان کشور افتتاح می شود.

خان محمدی در ادامه به بیان آماری از فعالیت های دولت سیزدهم در این عرصه پرداخت و گفت: در این دولت، 85 پروژه با ظرفیت بیش از 520 کلاس درس و در مساحت 58 هزار مترمربع، برای دانش آموزان استثنایی ساخته شده و هم اکنون نیز 52 پروژه آموزشی با ظرفیت حدود 300 کلاس درس در حال تکمیل است.

وی با تقدیر از زحمات همه فعالان عرصه مدرسه سازی در استان قم و بویژه خیرین عالیقدر مدرسه ساز یادآور شد: خوشبختانه استان قم روند افتتاح پروژه های آموزشی را به صورت هفتگی با حضور مسئولان ملی و استانی دنبال کرده است.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور همچنین استان قم را مهاجرپذیرترین استان کشور خواند و اضافه کرد: روند مهاجرت و افزایش جمعیت دانش آموزی در قم سبب شده تا این استان جزو پنج استان آخر کشور در موضوع سرانه فضای آموزشی باشد، از این رو لازم است تا نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس این استان به شکل ویژه در دولت پیگیری شود.

خان محمدی همچنین با تقدیر از سخنان زهرا علیخانی، دانش آموز دیروز مدرسه استثنایی حسین مسعودیان در قم و دانشجوی امروز رشته روانشناسی بیان کرد: او امروز در این مراسم معنوی با یادآوری این که همه ما در درگاه پروردگار متعال، نقص داریم و باید برای برطرف کردن این نقص ها تلاش کنیم و در جهت تکامل خود گام برداریم، معلم همه ما بود و سبب تنبّه و بیداری ما شد.

لذت مدرسه سازی برای دانش آموزان نیازمند خدمات ویژه، مضاعف است

مؤسس انجمن خیرین حامیان دانش آموزان استثنایی کشورنیز تصریح کرد: تردیدی نیست که پروردگار متعال، نظر عنایت ویژه ای به خیرین مدرسه سازی که برای دانش آموزان نیازمند خدمات ویژه مدرسه می سازند دارد.

هاشم سلیمی آشتیانی که امروز در آیین افتتاح همزمان هشت مدرسه استثنایی کشور در قم سخن می گفت با اشاره روایتی از حضرت مولا امیرالمؤمنین (ع) گفت: بر اساس این روایت، انسان ها در دنیا یا اهل فروش اند و یا اهل خرید و البته چه زیباست که این خرید یا فروش، در راه کسب رضای الهی باشد.

وی با تأکید که فرصت های دنیا زودگذر است و باید آن ها را درک کرد و مغتنم شمرد اضافه کرد: نباید فراموش کرد که ناگهان چقدر زود دیر می شود.

مؤسس انجمن خیرین حامیان دانش آموزان استثنایی کشور سپس مخاطبان خود را به این جمله توجه داد که «هر که از پول بگذرد، می تواند از پُل نیز عبور کند».

وی افزود: همه بدانیم اگر کسی برای خدا خرج کند، خداوند نیز برای او ضرب می کند و همه چیز چند برابر می شود.

سلیمی آشتیانی همچنین خاطر نشان کرد: شیرینی و لذت عرصه مدرسه سازی تا آن جاست که هرکه وارد این عرصه شده، هیچ گاه از آن خارج نمی شود.

مؤسس انجمن خیرین حامیان دانش آموزان استثنایی کشور در ادامه با اشاره به آمار 120 هزار دانش آموز استثنایی در کشور ادامه داد: تردیدی نیست که پروردگار متعال به خیرین فعال در عرصه مدرسه سازی برای دانش آموزان نیازمند خدمات ویژه، عنایت ویژه ای خواهد داشت.

سلیمی آشتیانی با بیان این که همه انسان ها در بین دو اجبار تولد و مرگ خود زندگی می کنند یادآور شد: البته در بین این دو اجبار، همه مختارند تا نوع زندگی خود را انتخاب کنند و چه خوب که همه بتوانند از این امتحان الهی سربلند بیرون بیایند.

شهرستان های کهک و جعفرآباد، نیازمند تأسیس مدارس استثنایی

رئیس مجمع خیرین مدرسه ساز استان قم نیز با تأکید بر نیاز شهرستان های کهک و جعفرآباد استان قم به تأسیس مدرسه برای دانش آموزان نیازمند خدمات ویژه، ابراز امیدواری کرد این مهم با همت خیرین مدرسه ساز حل و فصل شود.

سیدناصر علایی طباطبایی امروز و در آیین افتتاح 68 کلاس استتثنایی در پنج استان کشور که به صورت متمرکز در قم برگزار شد، با اشاره به این که مدرسه سازی از مصادیق صدقه جاریه است بیان کرد: بر اساس متون دینی، کسی که صدقه جاریه ای در دنیا باقی گذارد، پرونده اش باز خواهد ماند و بسته نمی شود.

وی با بیان این که برخی خیرین مدرسه ساز توفیق دارند به صورت خانوادگی در این عرصه جهادی فعال باشند گفت: خانواده هایی مانند خانواده خرمی روز و فخار قمی از جمله این عزیزان هستند که همچنان در امور خیریه آموزشی و درمانی توفیق حضور دارند.

رئیس مجمع خیرین مدرسه ساز استان قم با تقدیر از بانیان دبستان استثنایی هادی فخار قمی افزود: مرحوم عباسعلی علی محمد بیگ به عنوان بانی زمین این مدرسه و همچنین مهندس علیرضا خرمی روز به عنوان بانی بنای این مدرسه توانسته اند صدقه جاریه ای برای خود به یادگار بگذارند.

علایی طباطبایی سپس به فعالیت 24 مدرسه در استان قم برای حدود یک هزار و 500 دانش آموز نیازمند خدمات ویژه توجه داد و افزود: دو باب از این مدرسه ها نیازمند تخریب و بازسازی است، ضمن آن که تأسیس مدارس استثنایی در شهرستان های کهک و جعفرآباد استان نیز یک ضرورت است که امیدواریم با همت والای خیرین به سرانجام مطلوب برسد.

وی با تصریح بر این که استان قم بر اساس آمار، نیازمند توسعه جدی فضاهای آموزشی است ادامه داد: هر یک از فعالان و خیرین عرصه مدرسه سازی، باید نقش ویژه ای در توضیح و تبیین این مهم ایفا کنند تا ان شاء الله با همت و یاری همه مسئولان و مردم، به نقطه مطلوبی در این عرصه خطیر برسیم.

همچنین در این مراسم، مدیرکل آموزش و پرورش استان قم نیز در سخنانی، فعالیت در عرصه مدرسه سازی و از جمله حضور در مراسم افتتاح مدارس را یکی از برترین عبادات معرفی کرد و گفت: هدف مهم خلقت، تربیت انسان است و تربیت انسان نیز در مدرسه محقق می شود.

علیرضا رحیمی با اشاره به این که حدود 12 تا 15 درصد دانش آموزان، نیازمند خدمات ویژه هستند خاطر نشان کرد: غنی سازی محیط آموزش، زندگی را برای دانش آموزان عزیز نیازمند خدمات ویژه شیرین تر می کند.

وی همچنین به فیلم سینمایی «فرشتگان روی زمین» توجه داد و با بیان این که این فیلم به خوبی توانسته است اختلالات یادگیری را گوشزد کند گفت: پیشنهاد می کنم همه دست اندرکاران عرصه تعلیم و تربیت این فیلم خوب را ببینند و از آن درس گیرند.

وی در ادامه سخنان خود از همه فعالان ساخت دبستان استثنایی هادی فخار قمی در قم تقدیر و تشکر کرد.

لزوم افتتاح معبرهای اعتباری ملی برای توسعه مدارس قم

مدیرکل نوسازی مدارس استان قم نیز با تصریح بر ضرورت افتتاح معبرهای جدید اعتباری برای مدارس استان قم، از صندوق های ملی مسکن، اعتبارات محرومیت زدایی، مولد سازی و پیش بینی ایجاد یک ردیف اعتباری اختصاصی با عنوان احداث فضاهای آموزشی استان قم در بودجه سنواتی به عنوان بخشی از این معابر نام برد.

احمدرضا اجتهادی که در آیین افتتاحیه نخستین مدرسه از مجتمع آموزشی خیری سرای ایرانی سخن می گفت با تقدیر از عملکرد خیرین مدرسه ساز اظهار کرد: خوشبختانه در دولت سیزدهم و با تغییر نگاه در برنامه و بودجه کشور نسبت به ضرورت توسعه فضاهای آموزشی، کارهای ویژه ای در کشور و همچنین در قم انجام شده است.

وی با اشاره به این که نوسازی مدارس قم در سال جاری نسبت به سال ۱۴۰۰، رشدی سه تا چهار برابری را شاهد بوده است افزود: بحمدالله در عرصه استانداردسازی گرمایش و سرمایش مدارس استان نیز اتفاق های خوبی افتاده است.

مدیرکل نوسازی مدارس استان سپس به چهار نکته کلیدی در عرصه فضاهای آموزشی استان توجه داد و خاطر نشان کرد: استان قم با حدود ۳۰۰ هزار دانش آموز و هفت هزار کلاس درس، سومین استان پرتراکم دانش آموزی کشور است که این موضوع نشان دهنده کمبود یک هزار و ۵۰۰ کلاس درس در استان است که اصلا زیبنده دیار کریمه اهل بیت (س) نیست.

اجتهادی ادامه داد: رشد جمعیت و مهاجرت قم نیز بیانگر افزایش حدود ده هزار نفری جمعیت دانش آموزی در استان و در هر سال تحصیلی است که این دانش آموزان نیز به ۳۳۰ کلاس درس نیاز دارند.

وی همچنین استان قم را یکی از استان های اصلی در میزبانی از دانش آموزان اتباع معرفی کرد و گفت: حداقل ۱۴ درصد دانش آموزان اتباع کشور در قم تحصیل می کنند.

اجتهادی در ادامه یادآور شد: بیش از ۲۰ درصد فضای آموزشی استان نیازمند تخریب و حدود ۳۰ درصد نیز نیازمند مقاوم سازی است.

مدیرکل نوسازی مدارس تاکید کرد: با توجه به این چهار نکته، باید اذعان داشت که استان قم در سه سال آینده وضعیت نامطلوبی در عرصه مدارس خواهد داشت، بنابراین باز شدن معبرهای جدید اعتباری برای این استان مانند صندوق های ملی مسکن، اعتبارات محرومیت زدایی، مولدسازی و البته پیش بینی و ایجاد یک ردیف اعتباری اختصاصی با عنوان احداث فضاهای آموزشی استان قم در بودجه سنواتی، برخی از این معابر است که باید مورد توجه مسئولان ملی و در دستور کار سازمان برنامه و بودجه قرار گیرد.

پایان پیام

true

true
false
true