×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

مرحله نخست نیروگاه خورشیدی ۲۸۰ کیلوواتی استان قم افتتاح شدیادواره شهدای جامعه اطلاعاتی قم باحضور وزیر اطلاعات برگزارشدآزاد راه امیرکبیر قم-کاشان بهسازی و رفع نقص شددولت ساعات فعالیت ادارات در روز شنبه را 6 تا 10 صبح اعلام کرددستگیری ۱۱ دلال ارزی در قمکشف ۱۰ دستگاه ماینر در قم دانشگاه حضرت معصومه(س) با دانشگاههای اندونزی همکاری می کندبرگزاری دوره تخصصی امدادرسانی در تجمعات مذهبی ویژه امدادگران و نجات گران هلال‌احمر قمواژگونی یک دستگاه خودرو سمند 2 مصدم بد حال برجا گذاشتباند چهار نفره سارقان احشام در قم منهدم شدمدیر حوزه‌های علمیه با نایب رئیس دومای روسیه دیدار کردبرنامه جامع مقابله با گردو غبار قم به تصویب رسیدماموران قلابی متهم به ۱۵ فقره سرقت از اتباع دستگیر شدندجریمه نقدی سوهان فروش متخلف و ضبط موادغذایی غیربهداشتی در قم آغاز دومین دوره مسابقات مهارتی ویژه سربازان وظیفه نیرو‌های مسلح قممدرسه ای در قم به نام شهید جمهور کلنگ زنی می شود کلنگ احداث بوستان شهید رییسی شهر دستجرد به زمین زده شدکلنگ احداث اولین مرکز توانبخشی دستجرد به زمین زده شدمرکز توانبخشی و آموزشی نیک اندیشان افتتاح شداستان قم روز چهارشنبه وپنج شنبه سوم و چهارم مرداد تعطیل شد
true
بیست و پنجمین مانور سراسری زلزله در مدارس استان قم برگزار شد
بیست و پنجمین مانور سراسری زلزله همزمان با سراسر کشور در مدارس استان قم با هدف آشنایی دانش آموزان با چگونگی مقابله با پیامد‌های زلزله برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری – تحلیلی فردونیوز؛در هشتمین روز از آذرماه که روز برگزاری مانور سراسری زلزله در مدارس کشور است، این مانور با همکاری سازمان دانش آموزی آموزش و پرورش قم، سازمان نظام مهندسی ساختمان استان، آتش نشانی و اورژانس در مدارس استان برگزار شد.

این مانور در ساعت ۱۰ صبح روز چهارشنبه با نواختن آژیر خطر و زنگ مدارس آغاز شد و دانش آموزان بر اساس آموزش‌های که از قبل دیده بودند در مناطق ایمن مدرسه پناه گرفتند و عملیات تخلیه از کلاس‌های درس و خروج به محیط آزاد و حیات مدرسه صورت گرفت.

امداد رسانی به مصدومان فرضی جا مانده زیر آوار و آموزش اطفا حریق از بخش‌های دیگر این مانور بود که آموزش‌های لازم توسط عوامل آتش نشانی و اورژانس به دانش آموزان ارائه شد.

امین مقومی رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قم نیز در جمع دانش آموزان مجتمع آموزشی فرزانگان قم پس از برگزاری مانور زلزله عنوان کرد: کشور ما روی خط زلزله قرار دارد و زلزله خیز است و به همین دلیل توجه به موضوع مقاوم سازی و استحکام بنا‌ها از جمله موارد مهم و ضروری است.

وی ادامه داد: برای ساخت و ساز در کشور، ضوابطی تدوین شده که به مجموعه مقررات ملی ساختمان شناخته می‌شود که در صورت رعایت این ضوابط، ایمنی ساختمان‌ها در برابر زلزله محقق می‌شود.

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قم گفت: استفاده از مصالح استاندارد ساختمانی نیز از دیگر مواردی است که موجب بالارفتن کیفیت و ایمنی ساختمان‌ها می‌شود که در صورت عدم رعایت این موضوع شاهد بروز خسارت‌ها در زلزله‌های با ریشتر پایین نیز خواهیم بود.

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قم بیان کرد: در زمینه رعایت مقررات ملی ساختمان، نیازمند فرهنگ سازی در جامعه هستیم و این امر نیز باید از مدارس آغاز شود چرا که دانش آموزان امروز تأثیرگذاری خوبی در خانواده‌ها دارند و می‌توانند این موضوع را از آنان مطالبه کنند، همانند کاری که در زمینه فرهنگ شدن بسته کمربند‌های ایمنی صورت گرفت و امروز این امر به یک فرهنگ در جامعه تبدیل شده است.

مقومی افزود: در ساخت و ساز‌ها نباید تجملاتی عمل کرد و آن مواردی که ضرورت ندارد نباید برای آن هزینه شود که در زلزله سرپل ذهاب نیز شاهد بودیم برخی از خسارت‌ها به دلیل سقوط اشیای تزیینی و تجملاتی که نصب مناسبی نداشتند، رغم خورد.

رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قم افزود: سازندگان ساختمان نیز در موضوع کیفیت، استحکام و ایمنی بنا‌ها نقش آفرین هستند و باید از کسانی در این عرصه استفاده شود که دارای صلاحیت‌های لازم باشند.
پایان پیام

true

true
false
true