×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

مرحله نخست نیروگاه خورشیدی ۲۸۰ کیلوواتی استان قم افتتاح شدیادواره شهدای جامعه اطلاعاتی قم باحضور وزیر اطلاعات برگزارشدآزاد راه امیرکبیر قم-کاشان بهسازی و رفع نقص شددولت ساعات فعالیت ادارات در روز شنبه را 6 تا 10 صبح اعلام کرددستگیری ۱۱ دلال ارزی در قمکشف ۱۰ دستگاه ماینر در قم دانشگاه حضرت معصومه(س) با دانشگاههای اندونزی همکاری می کندبرگزاری دوره تخصصی امدادرسانی در تجمعات مذهبی ویژه امدادگران و نجات گران هلال‌احمر قمواژگونی یک دستگاه خودرو سمند 2 مصدم بد حال برجا گذاشتباند چهار نفره سارقان احشام در قم منهدم شدمدیر حوزه‌های علمیه با نایب رئیس دومای روسیه دیدار کردبرنامه جامع مقابله با گردو غبار قم به تصویب رسیدماموران قلابی متهم به ۱۵ فقره سرقت از اتباع دستگیر شدندجریمه نقدی سوهان فروش متخلف و ضبط موادغذایی غیربهداشتی در قم آغاز دومین دوره مسابقات مهارتی ویژه سربازان وظیفه نیرو‌های مسلح قممدرسه ای در قم به نام شهید جمهور کلنگ زنی می شود کلنگ احداث بوستان شهید رییسی شهر دستجرد به زمین زده شدکلنگ احداث اولین مرکز توانبخشی دستجرد به زمین زده شدمرکز توانبخشی و آموزشی نیک اندیشان افتتاح شداستان قم روز چهارشنبه وپنج شنبه سوم و چهارم مرداد تعطیل شد
شهردار قم در دیدار جمعی از اساتید دانشگاه‌های اندونزی:
true
ایران امروز محور وحدت امت‌های اسلامی است
شهردار قم با بیان اینکه امروز جمهوری اسلامی محور وحدت کشورها و امت‌های اسلامی است، گفت: امت‌های مسلمان با وحدت کنار هم ایستاده و باید ظرفیت‌های درونی خود را کشف کرده و اشتراکات خود را تقویت کنند.

به گزارش پایگاه خبری – تحلیلی فردونیوز؛دکتر سید مرتضی سقائیان نژاد در دیدار جمعی از اساتید دانشگاه‌های اندونزی اظهار داشت: فراهم شدن ارتباطات همه در راستای تبیین ظرفیت‌های جهان اسلام است و تبیین درست و روشن سبب حل مشکلات در جهان اسلام می‌شود.

وی با بیان اینکه امروزه مباحث مهمی در جهان اسلام مطرح است افزود: 5 قرن تمدن اسلامی سرآمد بوده ولی در این زمان تحت تأثیر جهان غرب قرار گرفته است و این سبب نادیده گرفته شدن ظرفیت‌هایی شده که تا به امروز داشته‌ایم.

شهردار قم با تأکید بر اینکه یکی از مباحث مهم بعد از دوران رنسانس، دین زدایی و تبلیغات برعلیه جهان اسلام و کلیه ادیان بود، عنوان کرد: به‌واسطه اینکه غرب تصور می‌کرد در بخش تکنولوژی سرآمد است و دیگر نیازی به دین نیست و با تأیید نظریه‌پردازانی چون آگوست کنت، داروین، مارکس و نیچه، دین هراسی در پایان قرن 19 به یکی از مباحث اصلی تبدیل شد .

وی با اشاره به منتفی شدن موضوع دین هراسی در قرن 20 تصریح کرد: مطلق‌گرایی علمی با آمدن فیزیک کوانتوم فرو ریخت و نیاز به فلسفه و پاسخ به سؤالات درباره مرگ و چرایی سؤالات از کجا آمده‌ایم و به کجا می‌رویم ، نیاز به فلسفه را تأیید کرد و با رخ دادن دو جنگ جهانی در دو کشوری که هردو در قله علمی بودند، وجود اخلاق در کنار علم را اثبات کرد.

سقائیان نژاد ادامه داد: اتفاق دیگری در قرن بیستم افتاد و انقلابی در ایران به رهبری پیرمردی فرهیخته و بزرگ شکل گرفت و حکومتی را بر پای دین بنا کرد، درحالی‌که در گذشته جدایی دین از سیاست مطرح بود.

وی اضافه کرد: اواخر قرن بیستم گرایش به دین با شدت زیادی تشدید یافت، به‌طوری‌که در نیویورک روز جمعه برای نماز مسلمین و یکشنبه‌ها برای رفتن به کلیسا خیابان‌ها بسته می‌شد و این عللی برای دین‌گرایی در آخر قرن بیستم بود.

شهردار قم با بیان اینکه اسلام هراسی، آتش زدن قرآن و مخالفت با حجاب در جهان غرب حرکت‌هایی پنهان در راستای مقابله با اسلام است، افزود: این نشان‌دهنده آن بوده که نظم نوین جهانی را که اسلام به تصویر می‌کشد با نظم نوین غربی در تضاد است.

وی مطرح کرد: زیربنای فرهنگ غرب بر مبنای " قدْ أَفْلَحَ الْيَوْمَ مَنِ اسْتَعْلَىٰ" است و کسی امروز به فلاحت می‌رسد که قدرت داشته باشد، درحالی‌که زیربنای فرهنگ اسلامی "قد افلح من  تزکی" است و این دو با یکدیگر متفاوت است.

به گفته سقائیان نژاد، با اتفاقاتی که امروزه در غزه به وقوع پیوسته  و کشتار 6هزار کودک مظلوم ماهیت غرب بیش از هر زمان دیگر برای همگان روشن‌شده است .

وی خاطرنشان کرد: وجود امت‌های مسلمان در اینجا معنی پیدا می‌کند و باید با وحدت کنار هم ایستاده و ظرفیت‌های درونی خود را کشف کرده و اشتراکات خود را تقویت کنند و در مقابل تهاجمات ایستادگی و از کیان، فطرت و ماهیت خود دفاع کنند.

شهردار قم با تأکید بر اینکه امت‌ها مسلمان بیدار شده‌اند و باید این وحدت را روزبه‌روز همچون که در حج ابراهیمی همه گرد هم جمع می‌شوند و منادی وحدت می‌دهند، بین این مسلمان وحدت برقرار شود، گفت: بدانیم تا خودمان مشکلمان را حل کنیم کسی جز خودمان به داد جهان اسلام نخواهد رسید.

وی اظهار داشت: جامعه المصطفی قدم‌های استوار و مثبتی از ابتدا برداشته و نماینده‌هایی که در سراسر دنیا از جامعه المصطفی هستند برای تبیین این موضوع و در حقیقت اعلان ظرفیت‌های که جمهوری اسلامی برای دیگر کشورها می‌تواند بردارد، فعالیت می‌کنند.

سقائیان نژاد یادآور شد: قابل‌توجه است که سید حسن نصرالله و شیخ زکزاکی و بسیاری از کسانی که امروز پرچم‌دار جمهوری اسلامی هستند در این کشور به تلمز  و طلبگی پرداخته و منادی انتشار این تفکر در جهان اسلام شده‌اند.

به گفته وی، حرکت‌های کوتاه‌مدت تحت عنوان فرصت‌های مطالعاتی پیش‌بینی‌شده است می‌تواند خودش محفظی و مسیری باشد که ما بتوانیم تبادل اطلاعات کرده و از داشته و ظرفیت‌های درونی خود اطلاع داشته باشیم و در پرتو آن بتوانیم درجهت استحکام پیکر اسلامی حرکت‌های بایسته‌ای را داشته باشیم .

شهردار قم با بیان اینکه جمهوری اسلامی به دنبال این محوریت است و اگر با او در جهان مخالفت می‌شود به همین دلیل است افزود: جمهوری اسلامی به دنبال وحدت امت‌های اسلامی است و تمام ظرفیت‌هایی که دارد را به جهان اسلام ارائه داده و تمام کسانی که نگران تمدن نوین اسلامی هستند در مقابل آن ایستاده‌اند والا کشور با کسی سر جنگ نداریم .

وی در پایان اظهار داشت: شما پیام دوستی و محبت برادران خود در ایران و قم را به کشور اندونزی ببرید و دعا کنید در پرتو این صمیمت و محبت بتوانیم پیوند مستحکمی را داشته باشیم و نتیجه آن برای امت اسلامی باشد.
پایان پیام

true

true
false
true