×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

مرحله نخست نیروگاه خورشیدی ۲۸۰ کیلوواتی استان قم افتتاح شدیادواره شهدای جامعه اطلاعاتی قم باحضور وزیر اطلاعات برگزارشدآزاد راه امیرکبیر قم-کاشان بهسازی و رفع نقص شددولت ساعات فعالیت ادارات در روز شنبه را 6 تا 10 صبح اعلام کرددستگیری ۱۱ دلال ارزی در قمکشف ۱۰ دستگاه ماینر در قم دانشگاه حضرت معصومه(س) با دانشگاههای اندونزی همکاری می کندبرگزاری دوره تخصصی امدادرسانی در تجمعات مذهبی ویژه امدادگران و نجات گران هلال‌احمر قمواژگونی یک دستگاه خودرو سمند 2 مصدم بد حال برجا گذاشتباند چهار نفره سارقان احشام در قم منهدم شدمدیر حوزه‌های علمیه با نایب رئیس دومای روسیه دیدار کردبرنامه جامع مقابله با گردو غبار قم به تصویب رسیدماموران قلابی متهم به ۱۵ فقره سرقت از اتباع دستگیر شدندجریمه نقدی سوهان فروش متخلف و ضبط موادغذایی غیربهداشتی در قم آغاز دومین دوره مسابقات مهارتی ویژه سربازان وظیفه نیرو‌های مسلح قممدرسه ای در قم به نام شهید جمهور کلنگ زنی می شود کلنگ احداث بوستان شهید رییسی شهر دستجرد به زمین زده شدکلنگ احداث اولین مرکز توانبخشی دستجرد به زمین زده شدمرکز توانبخشی و آموزشی نیک اندیشان افتتاح شداستان قم روز چهارشنبه وپنج شنبه سوم و چهارم مرداد تعطیل شد
درخواست شهردار قم از شهردار مشهد برای اختصاص واگن به قم؛
true
شهر دار مشهد:حل مشکل متروی قم نباید مشکلی برای مشهد به وجود بیاورد
شهردار قم در بازدید شهردار مشهد از متروی قم گفت: اختصاص واگن از متروی مشهد به قطار شهری قم می‌تواند موجب خدمت‌رسانی بهتر به زائران کریمه اهل بیت(س) شود . شهردار مشهد نیز تاکید کرد: تلاش ما بر این است که هم مشکل قم حل شود و هم مشکلی در روند بهره‌برداری از خط سوم متروی مشهد به وجود نیاید.

به گزارش پایگاه خبری – تحلیلی فردونیوز؛سید مرتضی سقائیان‌نژاد امروز  در نشست هماهنگی پروژه متروی قم که در سالن جلسات شهرداری قم برگزار شد، اظهار کرد: بهره‌برداری از حمل و نقل ریلی در شهر قم یک اتفاق بسیار مطلوب در دولت سیزدهم خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه ساخت ۵۰ واگن برای قم در حال انجام است، مطرح کرد: همچنین سه رام نیز به صورت جداگانه خریداری شده که طراحی آن انجام و تا حدود ۱۰ ماه آینده تحویل داده خواهد شد.

شهردار قم ادامه داد: پیشنهاد ما بر این است که از دپوی قطارهای مشهد استفاده کنیم و رام‌های جدیدی که تولید می‌شود به سمت مشهد برود؛ برای ضمانت پیش پرداخت و تحویل رام‌های جدید نیز از ضمانت وزارت کشور استفاده خواهیم کرد.

وی اضافه کرد: تلاش ما بر این است تا زمانی که خط سوم متروی مشهد آماده شود، از زیرساختی که برای متروی قم آماده شده است برای مردم و زائرین حرم مطهر حضرت معصومه (س) استفاده کنیم.

سقائیان‌نژاد با بیان اینکه اعتبار سه رام قطار جدید کنار گذاشته شده است، تصریح کرد: فشارهایی که بر مجموعه مدیریت شهری مشهد است را درک می‌کنیم ولی ضمانت می‌دهیم تمام پرداخت‌های واگن‌های در حال ساخت انجام شود.

وی افزود: قراردادها با شرکت‌های چینی نیز در حال پیشرفت است و تمام تلاش ما بر این است که واگن‌های جدید به موقع آماده شود.

شهر دار مشهد:حل مشکل متروی قم نباید مشکلی برای مشهد به وجود بیاورد

محمدرضا قلندر نیزدر نشست هماهنگی پروژه متروی قم که در سالن جلسات شهرداری قم برگزار شد، با اشاره به اینکه در شهر مشهد 4 خط قطار شهری در دستورکار قرار دارد، اظهار کرد: فاز نخست خط سوم متروی مشهد درحال ریل گذاری است.

وی با بیان اینکه تست گرم این خط در ایام دهه فجر انجام خواهد شد، مطرح کرد: برای خط سوم متروی مشهد تعداد 165 واگن نیاز داریم و اگر واگن‌هایی که درحال تولید است به موقع به قم نرسد، قطعا با مشکلاتی مواجه خواهیم شد.

شهردار مشهد با اشاره به اینکه در شهر مشهد مطالبه جدی بهره‌برداری از خط سه مترو وجود دارد، عنوان کرد: بیشتری بخش بودجه شهرداری مشهد برای خط سه مترو اختصاص پیدا کرده است و اگر این خط به موقع به بهره‌برداری نرسد، آبروی شهر در خطر خواهد بود.

وی با بیان اینکه راه اندازی این خط جزو دستورات و پیگیری‌های رئیس جمهور نیز بوده است، خاطرنشان کرد: تلاش ما بر این است که هم مشکل قم حل شود و هم مشکلی در روند بهره‌برداری از خط سوم متروی مشهد به وجود نیاید.

پیگیری استفاده از واگن‌های مترو مشهد برای تست گرم مترو قم

معاون امور شهرداری‌های سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های وزارت کشور نیز گفت: در صورت آماده بودن شرایط زیرساختی مترو قم از واگن‌های مترو مشهد برای تست گرم مترو قم استفاده خواهد شد.

سید سجاد انوشه امروز – چهارشنبه سوم آبان ماه- در نشست هماهنگی پروژه متروی قم که در سالن جلسات شهرداری قم برگزار شد، اظهار کرد: این جلسه با توجه به شرایط قم و محیا بودن زیرساخت‌های مترو قم برای افتتاح و استفاده از دپوی رام‌های قطار در شهرداری مشهد برای تست گرم مترو قم برگزار شده است.

وی با اشاره به اینکه نحوه تأمین قطارهای مورد نیاز شهرداری قم به جمع‌بندی رسیده و در حال تولید است، مطرح کرد: اگر مصوبه این جلسه به تحویل قطارهای مشهد به قم باشد، قطعاً قطارهای تولید شده برای قم به مشهد خواهد رسید.

معاون امور شهرداری‌های سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های وزارت کشور ادامه داد: در بازدید از پروژه متروی قم شرایط و زیرساخت‌های این پروژه جهت بهره‌برداری و انجام تست گرم بررسی خواهد شد  تا در صورت آماده بودن ناوگان مورد نیاز به آن تزریق شود.

معاون امور شهرداری‌های سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور با اشاره به اینکه رئیس جمهور پیگیر راه‌اندازی متروی قم است گفت: اگر تا زمان بهره‌برداری از خط سوم متروی مشهد قطارهای جدید نرسید، الزاماً قطارهایی که به قم آمده است برگشت داده خواهد شد.

پیشرفت ۹۵ درصدی دو ایستگاه محوری متروی قم

مدیرعامل سازمان قطار شهری قم نیزگفت: ایستگاه مطهری و کشاورز بیش از ۹۵ درصد پیشرفت داشته است و مسیر نیز کاملاً آماده است.

محمدرضا انگشت باف امروز  در نشست هماهنگی پروژه متروی قم که در سالن جلسات سازمان قطار شهری قم برگزار شد، اظهار کرد: ایستگاه مطهری و کشاورز بیش از ۹۵ درصد پیشرفت داشته است و مسیر نیز کاملاً آماده است و از امروز می‌توانیم تست گرم را آغاز کنیم.

وی با اشاره به اینکه بحث تجهیزات شبکه‌های رادیویی مترو و تهویه از دیگر الزاماتی است که باید در موضوع قطار شهری انجام شود، مطرح کرد: نصب تهویه در فاز نخست خط A متروی قم تا اوایل بهمن‌ماه انجام خواهد شد.

مدیرعامل سازمان قطار شهری قم با بیان اینکه برای محدوده شبکه‌های رادیویی نیز ماشین سوزن‌ها خریداری شده و آماده نصب است، عنوان کرد: شبکه‌های رادیویی موقت به زودی نصب خواهد شد و در ادامه شبکه‌های رادیویی دائم را نیز فعال خواهیم کرد.

وی با اشاره به اینکه همچنین در ایستگاه‌ها سیستم اعلام و اطفای حریق نیز تهیه شده است، خاطرنشان کرد: همچنین دوربین نیز برای تمام ایستگاه‌ها خریداری و نصب شده است.

انگشت باف با بیان اینکه ۶ دستگاه آسانسور نیز خریداری شده و به زودی نصب خواهد شد، تصریح کرد: همچنین تمهیدات لازم برای معلولین و نابینایان نیز دیده شده است.

تمهیدات قطعی برق برای پروژه مترو قم اندیشیده شده است

همچنین در حاشیه بازدید جمعی از مدیران شهری مشهد، قم و سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور از پست برق ۶۳ کیلوولت متروی قم تمهیدات تأمین و توزیع برق پروژه تشریح شد.

دکتر سید مرتضی سقائیان‌نژاد در حاشیه این بازدید در پاسخ به پرسشی در خصوص تک پست بودن متروی قم و احتمال قطعی برق، اظهار کرد: برای جلوگیری از این مشکل طی قراردادی که با شرکت برق منطقه‌ای منعقدشده است مقرر گردیده در صورت لزوم از فیدرهای برق منطقه‌ای برای رینگ و برق ایمن استفاده شود.

در ادامه نیز مهدی آرمیون مدیر عملیات سازمان قطار شهری قم با اشاره به اینکه این پست کاملاً اختصاصی است، اظهار کرد: در این پست دو ترانس ۶۳ مجزا خریداری و استفاده‌شده است.

وی با بیان اینکه این پست GIS سازمان قطار شهری نیازمند تعمیرات و نگهداری خاصی نیست، مطرح کرد: از این پست ۶.۸ کیلومتر کابل‌کشی تا پست دیگر پروژه انجام‌شده است.

مدیر عملیات سازمان قطار شهری قم اضافه کرد: در این پست دو ترانس با ظرفیت ۵۰ درصد فعال هستند و اگر یکی از ترانس‌ها از دسترس خارج شود، ترانس دیگر می‌تواند با ظرفیت ۱۰۰ درصدی وارد مدار شود.

پایان پیام

true

true
false
true