×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

مرحله نخست نیروگاه خورشیدی ۲۸۰ کیلوواتی استان قم افتتاح شدیادواره شهدای جامعه اطلاعاتی قم باحضور وزیر اطلاعات برگزارشدآزاد راه امیرکبیر قم-کاشان بهسازی و رفع نقص شددولت ساعات فعالیت ادارات در روز شنبه را 6 تا 10 صبح اعلام کرددستگیری ۱۱ دلال ارزی در قمکشف ۱۰ دستگاه ماینر در قم دانشگاه حضرت معصومه(س) با دانشگاههای اندونزی همکاری می کندبرگزاری دوره تخصصی امدادرسانی در تجمعات مذهبی ویژه امدادگران و نجات گران هلال‌احمر قمواژگونی یک دستگاه خودرو سمند 2 مصدم بد حال برجا گذاشتباند چهار نفره سارقان احشام در قم منهدم شدمدیر حوزه‌های علمیه با نایب رئیس دومای روسیه دیدار کردبرنامه جامع مقابله با گردو غبار قم به تصویب رسیدماموران قلابی متهم به ۱۵ فقره سرقت از اتباع دستگیر شدندجریمه نقدی سوهان فروش متخلف و ضبط موادغذایی غیربهداشتی در قم آغاز دومین دوره مسابقات مهارتی ویژه سربازان وظیفه نیرو‌های مسلح قممدرسه ای در قم به نام شهید جمهور کلنگ زنی می شود کلنگ احداث بوستان شهید رییسی شهر دستجرد به زمین زده شدکلنگ احداث اولین مرکز توانبخشی دستجرد به زمین زده شدمرکز توانبخشی و آموزشی نیک اندیشان افتتاح شداستان قم روز چهارشنبه وپنج شنبه سوم و چهارم مرداد تعطیل شد
سردار کبیری‌پور:مغزها میدان نبرد قرن 21 هستند
true
آشوب‌گرایی، راهبرد تحمیل باورهای غربی است
جانشین فرمانده سپاه استان قم ایجاد تضاد و وندالیسم در جامعه را از نتایج جنگ شناختی دانسته و گفت: راهبرد وندالیسم و آشوب‌گرایی در جامعه، برای تثبیت باورها و هنجارهای تمدن غرب است.

به گزارش پایگاه خبری – تحلیلی فردونیوز؛سردار مهدی کبیری‌پور در همایش جهاد تبیین بسیج اقشار و متخصصین استان قم، تغییر رویکرد از جنگ سخت به جنگ نرم و فرهنگی را نشانه عقب رفت راهبرد دشمن دانست و اظهار کرد: دشمنان ما حاضر به تحمل ایران اسلامی، حتی برای یک روز نیستند؛ ولی در فرآیند جنگ نرم، دشمن مجبور به صبوری است، چون تاثیرگذاری جنگ نرم و فرهنگی بلند مدت است و معمولا دیر به نتیجه می‌رسد.

جانشین فرمانده سپاه امام علی بن ابی طالب(ع) با بیان اینکه جنگ ترکیبی و شناختی از آخرین حربه‌های دشمن است و این حربه را نشانه افول توان و قدرت دشمن عنوان داشت و تصریح کرد: دشمن در جنگ ترکیبی و شناختی از تمام ابزارها استفاده می‌کند تا کشور را با نا امنی و عدم تعادل مواجه کند و با عملیات روانی و کار بر روی افکار و دستگاه‌ محاسباتی یکایک افراد جامعه، بر رفتار و روش فکر کردن آنها تأثیر بگذارد.

 سردار کبیری‌پور با بیان ۲ تاثیر ناگوار جنگ شناختی در حوزه فردی و اجتماعی بیان داشت: پیامدهای فردی جنگ شناختی این است که بین رفتار و باورهای ما تضاد و تعارض ایجاد می‌شود و این تضاد ذهن‌ها را دچار اضطراب و هیجانات کاذب می‌کند.

وی افزود: کسی که درگیر این تضاد بشود، دو راه در پیش رو دارد، یا باید باورهایخود را انکار کند، یا باید رفتارهای غلطش را توجیه کند و این نفی باورها بسیار مورد تبلیغ رسانه‌های غربی است.

جانشین فرمانده سپاه استان قم با اشاره به پیامدهای منفی اجتماعی در جنگ شناختی ابراز داشت: وقتی رفتار بخشی از جامعه بسمت عدم مطلوبیت‌ها و ناهنجارها سوق پیدا کند، جامعه دچار تضاد و دوقطبی می‌شود و نتیجه این تضاد، وندالیزم یا آشوب‌گرایی جامعه است. این عدم تعادل باعث می‌شود که حاکمان مجبور به کوتاه آمدن از هنجارها، باور و آرمان‌ها شوند.

وی راهبرد مقابله با خباثت‌های دشمنان را در بعد سلبی، آشنایی با تکنیک‌های جنگ شناختی و سپس افزایش آگاهی‌ها و تثبیت باورها دانست و اذعان کرد: دشمن به‌دنبال تضعیف موانع و بازدارنده‌های درونی، مثل فطرت انسان است. لذا راهبرد مقابله با آن، تقویت باورها است تا در نتیجه‌ی آن، مهارها و موانع درونی و فطری ما تقویت بشود و این فاصله‌ و تضاد‌ها به حداقل برسد. 

وی با بیان اینکه راهبردهای مقابله با دشمن مستلزم تمرکز، اندیشه‌ورزی و تشکیل قرارگاه‌هایی بخصوص در زمینه رسانه و فضای مجازی که احصا کننده این موارد هستند، می‌باشد؛ یادآور شد: کسانی که مسلط به ابزار رسانه هستند باید توطئه‌ها و راهبرد‌های دشمن را آشکار کنند و دیگران را هم هوشیار سازند.

سردار کبیری‌پور گفت: راهبرد اصلی، تهاجمی و ایجابی ما در برابر این خباثت‌ها، ترویج فرهنگ و روحیه بسیجی، فرهنگ ایثار و گذشت، دل نبستن به مادیات، توجه بیشتر به حیات جاوید اخروی، ترویج رفتارهای الگو، مثل فعالیت گروه‌های جهادی است.

وی تاکید کرد: همه کارها باید با روحیه جهادی و با مشارکت همگانی انجام بشود.
روحیه‌ی بسیجی و جهادی فطرتا در همه‌ی افراد وجود دارد ولی غبار فتنه‌ها و سبک زندگی مادی‌گرای غرب، این روحیه را به فراموشی می‌سپارد. لذا مشارکت مردم در برنامه‌های خدمت‌رسانی و عام‌المنفعه، زمینه‌ساز ترویج و نهادینه شدن فرهنگ جهادی و تفکر بسیجی است.

جانشین سپاه استان قم در پایان تصریح کرد: مغزها میدان نبرد قرن بیست و یکم هستند، بایستی از طریق تبیین دستاوردها، واقعیت‌ها و تقویت باورهای دینی و اعتقادی، افکار و ذائقه‌ی مردم پاک‌نهاد ما، پاکسازی و مصون‌سازی بشود.

 وقتی رفتار جامعه بسمت پذیرش عدم مطلوبیت‌ها و ناهنجاری‌ها سوق پیدا کند، جامعه دچار تضاد و دو قطبی می‌شود و نتیجه این تضاد، وندالیزم یا آشوب‌گرایی در جامعه است.
پایان پیام

true

true
false
true