×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

هیات دولت یارانهٔ ۳ دهک یارانه بگیران را قطع کرداجرای طرح جمع‌ آوری انشعابات غیرمجاز در روستاهای قم؛ممیزی فعالیت‌های روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق استان قم فرآیند انتخابات شورای اسلامی شهرها آغاز شدبرای یک راهدار انجام وظیفه عین زندگی استبرنامه‌های ششمین سالگرد سردار سلیمانی محور بصیرت و تجلیل از شهدا خواهد بودششمین سالگرد شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی در قم برگزار می‌شوداجرای ۲۷ پروژه اساسی علوم انسانی اسلامی در نیروهای مسلح سفر های غیر ضروری نرویدپیشرفت قوه قضاییه در عدالت هوشمندارجاع هوشمند پرونده‌های قضایی در قمتوسعه سامانه هوشمند پرونده‌های قضایی در قمجشن روز ملی حمل و نقل و رانندگان شهرداری قم برگزار شدبسیج برای حل مشکلات استان قم و حمایت از دستگاه‌های اجرایی آماده استهمکاری سپاه، بسیج و دولت، کلید توسعه پایدار کشور استبخش حمل و نقل قم نیازمند برنامه ریزی و نگاه ویژه ملی است26 آذر روز حمل‌ونقل و رانندگان بر مدیران حمل ونقل و رانندگان مبارکباد۳۴ میلیون لیتر سوخت به واحدهای تولیدی قم تخصیص یافتدومین نمایشگاه عرضه محصولات خانگی و محلی شهرستان جعفرآباد افتتاح شدآیین اختتامیه ۴۰ طرح پژوهشی شهرداری قم برگزار شد
true
ارتقاء کیفی خدمات و پایش و بررسی مستمر فعالیت مراکز جهت افزایش رضایتمندی مراجعین و مردم اولویت سال 1398 بهزیسیتی استان قم می باشد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری – تحلیلی فردونیوز؛دکتر رضا سلیقه مدیر کل بهزیستی استان قم ضمن اعلام مطلب فوق افزود در حال حاضر بیش از 300 مرکز و موسسه غیردولتی تحت نظارت این اداره کل در حال فعالیت در استان هستند که تقریبا 98% خدمات بهزیستی از طریق بخش غیردولتی به مردم ارائه می گردد و بهزیستی از اولین دستگاه های موفق در واگذاری امور به مردم است .

مدیر کل بهزیستی قم با اشاره به فعالیت 69 مهد کودک 5 هیات فرهنگی مذهبی مددجوئی  34 مرکز توانبخشی شبانه روزی و روزانه 10 مرکز اقامتی درمان و بازتوانی معتادین 20 مرکز درمان سرپائی معتادین و کاهش آسیب 22 مرکز ارائه خدمات روانشناخی و مشاوره و سلامت روان محلی 7 مرکز مشاوره پزشکی ژنتیک 5 مرکز شبانه روز شبه خانواده 19 مرکز و کلینیک مددکاری اجتماعی 20 پایگاه خدمات اجتماعی و پایگاه سلامت روان و 72 موسسه و تشکل غیردولتی در استان قم افزود در کنار گسترش کمی خدمات و مراکز ، بحث نظارت بر مراکز هم از اولویتهای اصلی سازمان است که سازمان بهزیستی کشور طی فرایندی مدون جهت ارتقاء سطح کیفی خدمات، برنامه‌ریزی منسجم، شناسایی نقاط قوت و ضعف ، ارتقاء  رضایتمندی جامعه هدف، جمع‌آوری داده‌ها و تجزیه و تحلیل اطلاعات و رتبه‌بندی عملکرد استانها نظام نامه ای را تدوین و ابلاغ نموده است  که تحت عنوان نظام‌نامه نظارتی در دستور کار قرار گرفته است که انشاء الله این نظارت منجر بهبود کیفیت و ارتقاء خدمات مراکز تحت نظارت در کلیه حوزه ها خواهد شد.

دکتر سلیقه با تاکید بر اهمیت نظارتهای مردمی  بر خدمات بهزیستی نظارت مردم بر فعالیت‌های سازمان را یکی از روش‌های نظارتی  این نظام‌نامه برشمرد و ادامه داد: مرم بهترین ناظر عملکرد ما هستند و هرچه نظارت بیشترباشد ، رضایت و سلامت هم بیشتر می شود و این امر موجب ارتقاء کیفیت خدمات می‌شود که افزایش رضایت مردم را به دنبال خواهد داشت.

مدیر کل بهزیستی قم با اشاره به بازدیدهای مستمر دفاتر نظارتی و کارشناسان ناظر سازمان بر مراکز و خدمات  با بیان این که هدف از این بازدیدها ارتقاء کیفیت خدمات تخصصی است افزود :آگاهسازی و آموزش پرسنل مرکز غیردولتی وظایفشان،بررسی کلی ساختار مراکز از قبیل بررسی پروانه فعالیت ها،مسائل بهداشتی و ایمنی و همچنین روند پذیرش و ترخیص مددجویان در این مراکز از دیگر اهداف بازدید های مستمر می باشد و کمیسیون نظارتی استان قم بعد از طی فرایند تعریف شده نظارت با متخلفین برخورد قاطع و قانونی خواهد نمود . در همین راستا سامانه پیامکی 30008530 و شماره تلفن دفتر ارزیابی عملکرد بهزیستی قم 37789783 در خدمت همشهریان محترم می باشد.

پایان پیام

true

true
false
true