×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

چهار اردوگاه دانش‌آموزی و ورزشگاه ۴۵۰۰ نفری قم تا سال آینده تکمیل می‌شودنمایشگاه استانی «اسوه» در قم افتتاح شدایده‌های دانشجویی مسیر نوآوری در مدیریت شهری را متحول می کندمدارس استان قم در روز دوشنبه 17 آذر غیر حضوری شدنخبگان قرآنی و معارفی در این دوره از رقابت‌ها خوش درخشیدندرونمایی از گاهنامه «رشدستان» مدرسه ملی نخبگان تلاوت در قم منشور قرآن کریم بر اساس دیدگاه شیعیان اهل بیت(ع) رونمایی شد پیروزی جبهه مقاومت تجلی پیش‌بینی‌های قرآنی است نیاز امروز جامعه، معارف قرآن و نهج البلاغه است بخش معارفی مسابقات سراسری قرآن بین المللی شودبرگزیدگان چهل و هشتمین دوره مسابقات معارفی قرآن معرفی شدند همکاری مستمر شرکت توزیع برق قم برای تسریع در احداث نیروگاه‌ها۱۲ کیلومتر از آزادراه بتنی قم- سلفچگان- راهجرد به بهره برداری می رسدآب برخی مناطق قم در روز یکشنبه با افت فشار و قطعی مواجه استتوزیع شیر رایگان از امروز در مدارس ابتدایی قم آغاز شدنخستین تفاهم‌نامه «نگارگذر فرهنگی سلامت» در قم امضا شدواژگونی خودروی ساینا در قم با یک فوتی و هفت مصدوماستاندار قم: دانشجو قلب تپنده جامعه پویا استبرنامه‌ریزی گسترده برای مراسم نیمه شعبان ۱۴۰۴ در قم طرح نهایی ترمینال فرودگاه قم انتخاب شد
true
ارتقاء کیفی خدمات و پایش و بررسی مستمر فعالیت مراکز جهت افزایش رضایتمندی مراجعین و مردم اولویت سال 1398 بهزیسیتی استان قم می باشد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری – تحلیلی فردونیوز؛دکتر رضا سلیقه مدیر کل بهزیستی استان قم ضمن اعلام مطلب فوق افزود در حال حاضر بیش از 300 مرکز و موسسه غیردولتی تحت نظارت این اداره کل در حال فعالیت در استان هستند که تقریبا 98% خدمات بهزیستی از طریق بخش غیردولتی به مردم ارائه می گردد و بهزیستی از اولین دستگاه های موفق در واگذاری امور به مردم است .

مدیر کل بهزیستی قم با اشاره به فعالیت 69 مهد کودک 5 هیات فرهنگی مذهبی مددجوئی  34 مرکز توانبخشی شبانه روزی و روزانه 10 مرکز اقامتی درمان و بازتوانی معتادین 20 مرکز درمان سرپائی معتادین و کاهش آسیب 22 مرکز ارائه خدمات روانشناخی و مشاوره و سلامت روان محلی 7 مرکز مشاوره پزشکی ژنتیک 5 مرکز شبانه روز شبه خانواده 19 مرکز و کلینیک مددکاری اجتماعی 20 پایگاه خدمات اجتماعی و پایگاه سلامت روان و 72 موسسه و تشکل غیردولتی در استان قم افزود در کنار گسترش کمی خدمات و مراکز ، بحث نظارت بر مراکز هم از اولویتهای اصلی سازمان است که سازمان بهزیستی کشور طی فرایندی مدون جهت ارتقاء سطح کیفی خدمات، برنامه‌ریزی منسجم، شناسایی نقاط قوت و ضعف ، ارتقاء  رضایتمندی جامعه هدف، جمع‌آوری داده‌ها و تجزیه و تحلیل اطلاعات و رتبه‌بندی عملکرد استانها نظام نامه ای را تدوین و ابلاغ نموده است  که تحت عنوان نظام‌نامه نظارتی در دستور کار قرار گرفته است که انشاء الله این نظارت منجر بهبود کیفیت و ارتقاء خدمات مراکز تحت نظارت در کلیه حوزه ها خواهد شد.

دکتر سلیقه با تاکید بر اهمیت نظارتهای مردمی  بر خدمات بهزیستی نظارت مردم بر فعالیت‌های سازمان را یکی از روش‌های نظارتی  این نظام‌نامه برشمرد و ادامه داد: مرم بهترین ناظر عملکرد ما هستند و هرچه نظارت بیشترباشد ، رضایت و سلامت هم بیشتر می شود و این امر موجب ارتقاء کیفیت خدمات می‌شود که افزایش رضایت مردم را به دنبال خواهد داشت.

مدیر کل بهزیستی قم با اشاره به بازدیدهای مستمر دفاتر نظارتی و کارشناسان ناظر سازمان بر مراکز و خدمات  با بیان این که هدف از این بازدیدها ارتقاء کیفیت خدمات تخصصی است افزود :آگاهسازی و آموزش پرسنل مرکز غیردولتی وظایفشان،بررسی کلی ساختار مراکز از قبیل بررسی پروانه فعالیت ها،مسائل بهداشتی و ایمنی و همچنین روند پذیرش و ترخیص مددجویان در این مراکز از دیگر اهداف بازدید های مستمر می باشد و کمیسیون نظارتی استان قم بعد از طی فرایند تعریف شده نظارت با متخلفین برخورد قاطع و قانونی خواهد نمود . در همین راستا سامانه پیامکی 30008530 و شماره تلفن دفتر ارزیابی عملکرد بهزیستی قم 37789783 در خدمت همشهریان محترم می باشد.

پایان پیام

true

true
false
true