×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

پیوند 43 زوج دانشجو در دانشگاه علوم پزشکی قمبرپایی جشنواره مسابقات بومی محلی دختران و مادران در قمپایان کار همایش دو روزه یکصدمین سال بازتأسیس حوزه علمیه قمجامعه مدرسین تمام ظرفیت‌ها را برای تحقق منشور رهبر معظم انقلاب بسیج می‌کندتحقق حوزه‌ تمدن‌ساز با تربیت «مجاهد فرهنگیِ مهذّب» و «نوآور»برق هسته‌ای نیاز واقعی کشور است و باید با قاطعیت از آن دفاع کنیمعطرافشانی حرم امامزاده علی بن جعفر(ع) و شهدای گرانقدر دفاع مقدس تولد یک هزار و 928 نوزاد در بیمارستان امام رضا علیه السلام قم۲۰ زندانی جرایم غیرعمد در قم با کمک موقوفات آزاد شدندقم در لیست ۱۵ استان با بیشترین سهم در تصادفات معابر شهری آیین بازگشایی کارخانه تولید موتورسیکلت تند شهاب برگزار شدافتتاح نیروگاه خورشیدی ۱۲۵ کیلوواتی در قم توسعه همکاری‌های آموزشی ایران و عراق با محوریت تبادل فرهنگی و تربیتیاستان قم نماد پیشرفت و مقاومت در برابر تحریم‌هاست پلیس راهور استان قم ۵ کیلو و ۴۰۰ گرم تریاک کشف کردپنج‌شنبه ۱۴۰۴/۰۲/۱۸ تمامی واحدهای قضائی استان و سازمان‌های تابعه تعطیل استنیروگاه خورشیدی ۳۵۰ کیلو واتی شهید رئیسی در قم افتتاح شدتعطیلی پنج شنبه ها و تغییر ساعت کار اداری در استان قمنشست هم‌اندیشی فعالان رسانه‌ای جبهه انقلاب در قم برگزار می‌شوداستاندارد سنجی بیش از ۱۶۰۰ مورد تجهیزات اندازه گیری شرکت گاز استان قم
true
مشاور مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای قم گفت: طرح عملیاتی احداث تقاطع غیر همسطح باغیک - تفرش ۴۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد که با تکمیل آن به طور حتم شاهد کاهش چشمگیر حوادث جاده‌ای در طول این محور ارتباطی خواهیم بود.

به گزارش پایگاه خبری – تحلیلی فردونیوز؛محمد رضا زیدآبادی روز شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا،‌ در این رابطه بیان کرد: در سفر رییس جمهور به قم ( دی‌ماه ۱۴۰۰)‌ از جمله مصوباتی که قرار شد اداره کل راهداری استان قم انجام دهد، اجرای همین تقاطع غیر همسطح باغیک - تفرش بود که این موضوع نشان دهنده اهمیت اجرای طرح یاد شده‌است.

وی با اشاره به این که محور سلفچگان - ساوه، هشت کیلومتر به صورت چهار خطه انجام شده و بقیه به صورت رفت و برگشت است، افزود: با توجه به این که محور باغیک - تفرش، دارای موقعیت گردشگری است و تعداد سفر زیادی در آن به خصوص در روزهای تعطیل انجام انجام می‌شود، نقطه پرحادثه‌ای در تقاطع سلفچگان به وجود آمده بود که در سفر ریاست جمهوری مصوب شد که تقاطع غیر همسطح در آن ایجاد شود، در همین رابطه قرار شد محور سلفچگان به ساوه از رو عبور کند و محور تفرش به سمت سلفچگان یا ساوه به صورت زیرگذر باشد.

وی ادامه داد: مبلغ اولیه اجرای این طرح بیش از ۲۳ میلیارد تومان است که در مرداد ماه ۱۴۰۱ قرارداد منعقد شده،‌ مدت قرارداد ۱۲ ماه است، پیشرفت فیزیکی طرح ۴۵ درصد و متناسب با پیشرفت پیش‌بینی‌ شده در قرارداد است و ما تلاش می‌کنیم تا پایان تابستان سال‌جاری عملیات عمرانی طرح به اتمام برسد.

زیدآبادی تاکید کرد: اجرای این طرح در محور سلفچگان که بار ترافیکی سنگینی دارد به طور حتم موجب کاهش تعداد حوادث جاده‌ای و تصادفات می‌شود؛ البته باید توجه داشت در جریان وقوع تصادفات عوامل دیگری همچون خطای انسانی نیز نقش زیادی دارد و نباید تصور کرد با ایمن شدن مسیر دیگر شاهد هیچ تصادفی نخواهیم بود.

وی همچنین از تمامی کاربران جاده‌ای که از محل اجرای طرح تردد می‌نمایند درخواست کرد نسبت به رعایت جوانب ایمنی، تلاش کنند و با مجریان طرح تعامل لازم راداشته باشند.

گفتنی‌است طرح احداث تقاطع غیر همسطح باغیک - تفرش در راستای رفع نقاط حادثه خیز و تامین ایمنی سفرهای برون‌ شهری، اجرا می‌شود. در همین خصوص پس از مطالعات صورت گرفته، نسبت به احداث یک‌ دستگاه پل زیرگذر به‌منظور اجرای تقاطع غیر همسطح در محل، برنامه ریزی شد.

در این طرح یک دستگاه پل باکسی زیرگذر به ارتفاع ۴/۵ متر و دهانه ۱۲ متر درمحل احداث می‌شود.

از دیگر اقدامات اجرایی برای احداث تقاطع غیر همسطح باغیک، عملیات راهسازی است، در همین رابطه به منظور احداث رمپ‌های ورودی و خروجی تقاطع، نسبت به عملیات بار برداری و بارریزی و اجرای زیراساس، اساس، آسفالت بیندر و توپکا درسطوح جاده ای تقاطع اقدام می‌شود؛ هزینه مورد نیاز طرح نیز به صورت مشترک و از محل اعتبارات سازمان راهداری و حمل ونقل جاده‌ای و نیز اعتبارات استانی تامین شده‌است.



پایان پیام

true

true
false
true