×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

مرحله نخست نیروگاه خورشیدی ۲۸۰ کیلوواتی استان قم افتتاح شدیادواره شهدای جامعه اطلاعاتی قم باحضور وزیر اطلاعات برگزارشدآزاد راه امیرکبیر قم-کاشان بهسازی و رفع نقص شددولت ساعات فعالیت ادارات در روز شنبه را 6 تا 10 صبح اعلام کرددستگیری ۱۱ دلال ارزی در قمکشف ۱۰ دستگاه ماینر در قم دانشگاه حضرت معصومه(س) با دانشگاههای اندونزی همکاری می کندبرگزاری دوره تخصصی امدادرسانی در تجمعات مذهبی ویژه امدادگران و نجات گران هلال‌احمر قمواژگونی یک دستگاه خودرو سمند 2 مصدم بد حال برجا گذاشتباند چهار نفره سارقان احشام در قم منهدم شدمدیر حوزه‌های علمیه با نایب رئیس دومای روسیه دیدار کردبرنامه جامع مقابله با گردو غبار قم به تصویب رسیدماموران قلابی متهم به ۱۵ فقره سرقت از اتباع دستگیر شدندجریمه نقدی سوهان فروش متخلف و ضبط موادغذایی غیربهداشتی در قم آغاز دومین دوره مسابقات مهارتی ویژه سربازان وظیفه نیرو‌های مسلح قممدرسه ای در قم به نام شهید جمهور کلنگ زنی می شود کلنگ احداث بوستان شهید رییسی شهر دستجرد به زمین زده شدکلنگ احداث اولین مرکز توانبخشی دستجرد به زمین زده شدمرکز توانبخشی و آموزشی نیک اندیشان افتتاح شداستان قم روز چهارشنبه وپنج شنبه سوم و چهارم مرداد تعطیل شد
true
احداث زمین های ورزشی و فضای سبز در محل ریل های متروکه در قم
رئیس شورای اسلامی شهر قم از احداث فضای سبز و زمین های ورزشی کوچک در محلات قم بویژه در محل ریل های متروکه جمع آوری شده راه آهن قم خبرداده و گفت:پیشنهاد احداث فضای سبز و زمین های ورزشی کوچک در محلات قم بعنوان جایگزین ریل های متروکه جمع آوری شده قبلا به مجموعه مدیریت شهری قم اعلام و مورد تاکید قرار گرفته است.

به گزارش پایگاه خبری – تحلیلی فردونیوز؛حسین اسلامی در نشست خبری با اصحاب رسانه قم با بیان اینکه تا طرح‌های نیمه تمام در مناطق ۸ گانه را تکمیل نکنیم هیچ طرح جدید دیگری را به مرحله اجرا نخواهیم رساند گفت: با تلاش شبانه روزی مجموعه مدیریت شهری در تلاش هستیم تا طرح‌های مهم و اثرگذار شهر مقدس قم در حوزه کاهش ترافیک شهری و افزایش رفاه شهروندان را تکمیل کنیم تا شهروندان از خدمات این طرح‌ها به نحو مطلوب بهره‌مند شوند.

تصریح کرد: تقاطع غیر همسطح شهدای روحانیت، بلوار شهید اوسطی تا میدان سپاه، مرحله پنجم تونل غدیر و تقاطع سه سطحه نماز از جمله طرح‌هایی هستند که امسال عملیات اجرایی آن‌ها به اتمام می‌رسد.

وی متروی قم را آماده بهره برداری دانست و گفت: به شرط تامین واگن‌ها که بخشی از آن ارتباط با مدیریت شهری قم ندارد، این طرح مورد استفاده مردم قم قرار می‌گیرد.

تعیین تکلیف ۱۰ هزار پرونده قطعی قلع بنا در قم تا پایان دی ماه

رئیس شورای اسلامی شهر قم با اشاره به صدور حکم برای ۱۰ هزار پرونده قطعی قلع بنا در قم گفت: شهروندانی که مشمول مصوبه تعیین و تکلیف ساختمان‌ها و مستحدثات در بودجه جاری کشور شده اند تا پایان دی ماه امسال فرصت دارند عوارض مربوطه را پرداخت و وضعیت ملک خود را مشخص کنند.

شفافیت عملکرد اعضای شورای شهرقم

حسین اسلامی ظهر در خصوص موضوع شفافیت عملکرد اعضای شورای شهر اظهار داشت: جلسات شورا اسلامی شهر قم به صورت علنی و زنده پخش می‌شود و آرای اعضای شورای اسلامی شهر قم نیز به صورت کامل در مانیتورهای تعبیه شده در صحن شورای شهر قابل مشاهده است.

اسلامی در خصوص مساعدت‌های شورا به شهروندان در پرداخت عوارض شهری بیان داشت: هر شهروندی که دچار حادثه‌ای می‌شود و امکان پرداخت عوارض را ندارد با وی در چهارچوب قانون همراهی‌های لازم صورت می‌پذیرد.

وی همچنین در خصوص حضور و یا عدم حضور اعضای شورا در عرصه انتخابات آتی مجلس شورای اسلامی گفت: بهترین زمینه برای خدمت رسانی به شهروندان عرصه پارلمان شهری است و اعضای شورای شهر در سالهای فعالیت خود در این نهاد، اشراف خوبی به قانون پیدا می‌کنند.

اسلامی ادامه داد: بسیاری از افراد برای نمایندگی مجلس ثبت نام می‌کنند که اطلاعات کافی در عرصه قوانین ندارند در حالی که اعضای شورای شهر تسلط و اشراف خوبی به قوانین شهری دارند و نباید برای حضور اعضای شورای شهر محدودیت قائل شد.

شاید دو نفر از اعضای شورا در انتخابات مجلس آتی ثبت نام کنند

وی گفت: بر اساس آنچه اطلاع داریم شاید دو نفر از اعضای شورای اسلامی شهر قم در انتخابات مجلس آتی شورای اسلامی ثبت نام کنند و بیش از این تعداد نیز مطلوب و مناسب نیست.

رئیس شورای اسلامی شهر قم در ادامه بیان داشت: نظارت بر مسائل مالی شهرداری با بودجه بالغ بر ۶ هزار میلیارد تومانی بسیار مهم است و نحوه مبارزه با فساد نیز روش‌های متفاوتی دارد که برخورد با افراد خاطی از جمله آنان است و روش دیگر آن است که زمینه‌های بروز فساد را شناسایی و از ریشه اصلاح کرد.

یکی از قضات برتر استان قم در شهرداری مستقر می شود

وی ابراز داشت: با هماهنگی صورت گرفته با دستگاه قضائی یکی از قضات برتر استان قم انتخاب و مقرر شد در شهرداری مستقر شود تا پرونده‌های شهروندان که با شهرداری مرتبط است در این کمیسیون مورد بررسی قرار گیرد و در صورت تأیید محق بودن شهروندان، حقوق آنان پرداخت شود و در صورت عدم محق بودن آنان، بر اساس ۱۰ مبنا، این موضوع صورتجلسه می‌شود و فرد می‌تواند در دادگاه خواسته خود را پیگیری کند.

اسلامی بیان داشت: موضوع هوشمندسازی فرآیندها نیز باعث کمتر شدن مفاسد خواهد شد که این بخش باید با قوت ادامه یابد.

علت سلب عضویت یکی از اعضای شورا غیبت غیر مجاز بوده است

وی در خصوص سلب عضویت یکی از اعضای شورا گفت: غیبت‌های این عضو بیش از اندازه مجاز بوده است و توضیحات وی در صحن علنی شورا اعضا را قانع نکرد و در نهایت، مصوبه شورای شهر قم به شورای حل اختلاف استان که اعضای آن استاندار قم، نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی، رئیس دادگستری استان و نماینده شورای استان هستند ارسال شد و در این شورا نیز توضیحات عضو شورا ارائه و در نهایت با رأی گیری صورت گرفته سلب عضویت این عضو شورا تأیید شد.

رئیس شورای اسلامی شهر قم گفت: انتخاب شهردار اولین وظیفه اعضای شورای اسلامی شهر برای مدت ۴ سال است و شورا در طول سال‌های فعالیت شهردار، نظارت‌های خود را انجام و تذکرات را به صورت شفاهی و کتبی ارائه می‌کند.

فعلا دلیلی برای تغییر شهردار قم وجود ندارد

وی عنوان داشت: جایگزین برای شهردار قم وجود دارد و افراد زیادی برای این پست مورد بررسی قرار گرفتند و امروز هم اگر به هر دلیل از حضور شهردار فعلی محروم شویم افراد دیگری نیز داریم که در این مسند قرار گیرند و البته همانگونه که عنوان شد انتخاب شهردار برای ۴ سال است و فعلاً دلیلی برای عدم حضور آقای سقائیان نژاد وجود ندارد و شهردار هم گفته من آدم اجرایی هستم و علاقه‌ای به حضور در مجلس ندارم.

اسلامی افزود: دریافت هزینه پارکینگ در مناسبت‌های مختلف برای شهروندان و زائران مشکلاتی فراهم آورده و آنان ساعت‌ها باید برای خروج از پارکینگ‌ها در صف پرداخت هزینه پارکینگ باشند که باید این موضوع با برداشتن تعرفه در مناسبت‌های خاص مرتفع شود.

۷۵ درصد بودجه شهر قم به بخش عمران و توسعه اختصاص یافت

سیدمحمدحسین دهناد رئیس کمیسیون عمران و حمل‌و‌نقل نیز در این نشست درباره زمان تکمیل پروژه‌های عمرانی نیمه تمام و برنامه های این کمیسون برای آبادانی شهر گفت: شورای اسلامی شهر قم در پروژه های شهری بیشتر نقش جهت‌دهی و برنامه‌ریزی در مسائل آینده شهر را دارد و اساسا ریل‌گذاری پروژه هایی که در شهرداری اجرا می‌شود در شورای شهر صورت می‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه عمران و توسعه یکی از مسائل مهم است که تاثیر مستقیم در زندگی مردم دارد، افزود: در شورای شهر ۶ هزار میلیارد تومان در این زمینه اختصاص داده شده که می‌توان گفت به ازای هر شهروند قمی ۴میلیون و ۶۰۰ هزار تومان در سال آتی به حوزه عمران و توسعه تخصیص داده شده است. 

رئیس کمیسون عمران و حمل‌و‌نقل شورای اسلامی شهر قم گفت: در سال جدید ۷۵ درصد بودجه شهر قم به بخش عمران و توسعه اختصاص داده شده و شورا تمرکز خود را درسال جدید روی پروژه های نیمه تمام علی الخصوص پروژه های محدوه مرکزی شهر گذاشته است.

دهناد ضمن اشاره به تکمیل پروژه فاز ۴ و ۵ خیابان عماریاسرکه بعد از ده‌ها سال، در سال ۱۴۰۲ به بهره برداری می‌رسد، گفت: پروژه پارکینگ شرقی حرم مطهر حضرت معصومه(س)، تونل امام موسی صدر، تقاطع فردوسی و صدوق، زیرگذر کبیری، توسعه پیاده رو ها، تامین وسایل نقلیه عمومی از جمله مهمترین پروژه هایی هستند که در دستور کار شورا است.

پیشنهادات ۹ گانه شورای شهر قم برای مصوبات دومین سفر رییس‌جمهور به قم

دهناد همچنین پیرامون پیشنهادات شورای شهر برای دومین سفر استانی رییس‌ جمهور به استان قم اظهار کرد: در این خصوص چهارشنبه هفته گذشته، جلسه‌ای با موضوع مصوبات سفر رییس‌ جمهور به استان قم برگزار شد.

وی با بیان اینکه در این جلسه آقای استاندار از مجموعه شورای شهر درخواست کردند که پیشنهادات خود را برای سفر دهند، تصریح کرد: اعضای شورا پس از مشورت و بررسی‌های لازم، نُه عنوان پروژه که مرتبط با شهر قم هستند را در این جلسه ارائه کردند.

دهناد پروژه‌های ساخت‌وساز با محوریت حرم حضرت معصومه(س) را اولین پیشنهاد شورا برای دومین سفر رییس جمهور به استان قم عنوان کرد و در ادامه افزود: این طرح شامل پروژه‌هایی می‌شود که با انجام آن، محدوده مرکزی شهر وضعیت بهتری پیدا می‌کند.

وی از توسعه زیرساخت‌های پیرامون مسجد مقدس جمکران به عنوان دومین پیشنهاد شورای شهر نام برد و در این باره خاطرنشان کرد: در این پروژه هم از حیث شهرسازی و هم از حیث حمل‌ونقل، موضوعات متعددی دنبال می‌شود و برنامه جامعی نظیر ادامه پروژه مترو، قطار سریع السیر، توسعه پایانه، پارکینگ و فضاهای حمل‌ونقلی و همینطور اقدامات شهرسازی در نظر گرفته شده است.

دهناد اضافه کرد: بحث احداث شهرک زیارت، پیرامون مسجد جمکران نیز یکی از موضوعاتی است که در جلسه پیشنهادات مصوبات دومین سفر رییس جمهور به استان قم توسط شورای شهر قم مطرح شده است.

وی در ادامه اظهارات خود، توسعه پروژه‌های حمل‌ونقل ریل مبنا در شهر قم را مورد توجه قرار داد و در این خصوص ابراز کرد: با توجه به نیازهای حمل‌ونقلی ایمن برای زائران، علاوه بر ضرورت اتمام پروژه قطار سریع‌السیر تهران-قم-اصفهان، تامین رام قطار برای پروژه متروی قم نیز در پیشنهادات ارائه شده، گنجانده شده است.

دهناد با اشاره به ساماندهی کاربری‌های محور بلوار پیامبر اعظم(ص) نیز بیان کرد: تامین زیرساخت‌های انرژی و الحاق زمین‌های مجاور این بلوار به محدوده شهری از دیگر پیشنهادات شورا است.

وی همچنین ساخت دو تقاطع غیرهمسطح در قم را از دیگر ضروریات ایجاد زیرساخت‌های حمل‌ونقلی مرتبط با سفرهای بین شهری و درون شهری دانست و در ادامه افزود: احداث شهرک مسکونی در مجاورت‌های شهرک‌های صنعتی، بازآفرینی محله‌های قدیمی قم مثل امامزاده ابراهیم، دروازه ری، خاکفرج، نوبهار، بحث فرودگاه نیز از پیشنهادات شورا در راستای ارتقای خدمات به مجاوران و زائران حرم کریمه اهل بیت(س) است.

دهناد در پایان، با بیان اینکه راه‌اندازی یک مرکز نوآوری و فناوری خدمات مدیریت شهری نیز در بسته پیشنهادی شورا آمده است، گفت: معاونت علمی و فناوری نهاد ریاست جمهوری در یک سری از شهرها در حال ایجاد اینگونه مراکز است و با راه‌اندازی آن در قم، مجموعه‌های دانش‌بنیان می‌توانند محصولی که با حوزه مدیریت شهری مرتبط است را ارائه دهند.

راه اندازی خط سوم پردازش پسماند شهر قم با هدف تولید سوخت

رئیس کمیسیون خدمات شهری و امور زائرین شورای اسلامی شهر قم نیز از راه اندازی خط سوم پردازش پسماند شهر قم با هدف تولید سوخت خبر داد.

سید مجتبی سبحانی ثابت اظهار داشت: رعایت حجاب و عفاف وظیفه همگان است و نظارت بر آن در بوستان‌ها بر عهده شهرداری گذاشته شده است و البته سایر نهادها نیز باید به وظایف خود در این حوزه عمل کنند.

رئیس کمیسیون خدمات شهری و امور زائرین شورای اسلامی شهر قم بیان داشت: شهروندان قمی در بوستان‌ها با رعایت موازین اسلامی اوقات فراغت خود را صرف می‌کنند و هر چند برخی از افراد هنجارشکن نیز دیده می‌شوند که باید اقدامات فرهنگی و ایجابی در این زمینه صورت گیرد چرا که حجاب و عفاف تکلیف الهی و موضوع اجتماعی است و در این زمینه مسئولیت داریم.

سبحانی با اشاره به در پیش بودن دور دوم سفر رئیس جمهور به قم گفت: تجهیزات ایمنی آتش نشانی از جمله درخواست‌های مدیریت شهری در این سفر است که نردبان ۴۵ متری از جمله آنان می‌باشد که ۷۵ میلیارد تومان هزینه آن است که شهرداری از عهده خرید آن بر نمی‌آید.

وی در خصوص ایجاد فضای سبز در مناطق کم برخوردار قم بیان داشت: در بافت فرسوده زمین بزرگ و وسیع نداریم که در تمام مناطق تلاش داریم تا زمین‌های مناسب شناسایی و در این زمین‌ها فضای سبز ایجاد شود که البته این امر کاری سختی است.

همه زباله‌های دریافتی در قم تفکیک می‌شوند

رئیس کمیسیون خدمات شهری و امور زائرین شورای اسلامی شهر قم گفت: هم اکنون روزانه ۷۲۰ تن زباله در قم جمع آوری می‌شود که ۳۵۰ تن از آنان تفکیک می‌شود و امروز دفن زباله در قم نداریم و همه زباله‌های دریافتی، تفکیک می‌شوند.

سبحانی عنوان داشت: خط سوم تفکیک زباله در قم نیز در حال آماده سازی است که این امر در ایران سابقه ندارد که طی این فرآیند محصولات خط اول و دوم تفکیک زباله مجدد پردازش می‌شود که در حدود ۴۰ تن خروجی است و محصول نهایی خط سوم برای تولید نفت و گازوئیل استفاده می‌شود.

وی ادامه داد: طرح جامع برای شناسایی باغات قم داشتیم که متأسفانه باغات قم نسبت به ۲۰ سال قبل کاهش یافته است و هر کدام از شهروندان باغی دارند شناسایی و شناسنامه برای آنان صادر می‌شود و رسیدگی لازم صورت می‌گیرد.

رئیس کمیسیون خدمات شهری و امور زائرین شورای اسلامی شهر قم ابراز داشت: در راستای استفاده از املاک بلااستفاده سطح شهر نیز طرحی وجود دارد سرمایه گذاران با هر کسی که زمین بلااستفاده دارد می‌توانند مذاکره کنند و در این صورت شهرداری و شورا تخفیفاتی در راستای اخذ مجوزها و تهیه تجهیزات کمک می‌کند که این امر در راستای پیشرفت ورزش و نشاط ورزشی مؤثر است.

بازگشایی 12 خیابان بن‌بست طی 6 سال اخیر در قم

روح‌الله امراللهی رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر قم نیز امروز در نشست خبری به مناسبت روز ملی شوراها که در سالن جلسات ساختمان شهید باکری برگزار شد، طی سخنانی گفت: در دوره پنجم شورای اسلامی شهر قم، اعضای شورا عهدی با یکدیگر بستند که اقدامی را بدون مطالعه و نظر کارشناسی در دستور کار قرار ندهند. این موضوع نه تنها در دوره پنجم بلکه در دوره ششم هم محوریت اقدامات قرار گرفت.

وی افزود: موفقیت‌هایی که امروز در شهر و شورا شاهد آن هستیم نتیجه همان عهدی است که با هم بستیم، تمام تلاشمان هم این بود که تمام دغدغه‌ها و مسائلی که مطرح می‌شود با نظرات کارشناسی پیگیری شود. سال ۹۶ اعلام کردیم که شهر قم ۱۶ خیابان بن‌بست دارد. طی این ۶ سال ۱۲ مورد از آن خیابان‌ها بازگشایی شده‌اند ودیگر بن‌بست نیستند.

رئیس کمسیون معماری شورای شهر قم گفت: این موضوع در تاریخ مدیریت شهری قم بی‌سابقه بوده است، در سطح شهر قم در بحث تملکات و بازگشایی‌ها اقدامات خوبی انجام شده و امروز خیابان‌ها و تقاطع‌ها مورد استفاده و تردد شهروندان قرار گرفته است. برای مثال در خیابان عمار یاسر مدیریت شهری طی 2 سال اخیر مبلغی بالغ‌بر ۸۰۰ میلیارد تومان هزینه کرده است، حدود ۴۷ پلاک دیگر مانده که هنوز تملک نشده‌اند.

رئیس کمیسیون شهرسازی شورای اسلامی شهر قم تصریح کرد: در سال ۱۴۰۲ خیابان عمار یاسر بعد از ۵۶ سال به صورت کامل بازگشایی خواهد شد، عمده فعالیت ما در حوزه شهرسازی معطوف به شهرسازی الکترونیک است که اقدامات خوبی انجام شده است.

امراللهی تاکید کرد: مهمان‌پذیرها و مسافرخانه‌های اطراف حرم از استحکام لازم برخوردار نیستند و باید سیاست‌های تشویقی برای نوسازی این مراکز پیش‌بینی شود و در این راستا مجوز ساخت در بافت فرسوده قم تا چهار طبقه افزایش یافت که البته در اکثر مراکز استان تا ۷ طبقه مجوز داده می‌شود و باید این مشوق‌ها افزایش یابد.

نشست خبری اعضای شورای اسلامی شهر قم با خبرنگاران به مناسبت روز ملی شوراها، پیش از ظهر امروز در سالن شهید باکری ساختمان شورای اسلامی شهر قم برگزار شد.
پایان پیام

true

true
false
true