×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

فرزندان با مادران زندانی خود در مجتمع قضایی - حمایتی شوق زندگی دیدار کردندطرح پیش فروش بلیت سفرهای اربعین حسینی ع در استان قم آغاز شد برنامه مدیریت سازگار با پدیده گرد و غبار در منطقه سراجه قم تصویب شدمسائل فقهی بانوان و ناباروری با حضور آیت الله فاضل لنکرانی بررسی شدعملیات خنثی‌سازی مهمات جنگی در مسیر آزادراه تهران انجام شدادارات قم در روز چهارشنبه اول مرداد تعطیل شد۱۹۷ مورد عملیات امداد گاز طبیعی در قم انجام شد آتش نارضایتی، آشوب و جنایت دامن همه را خواهد گرفت۱۹ زندانی در قم از نعمت آزادی برخوردار شدندمعاون استاندارقم: شهر قم آماده پذیرایی از زائرین اربعین استتخصیص هزار و ۶۰ میلیارد ریال به طرح‌های مدیریت آب قمآغاز فروش بلیط اتوبوس های اربعین از چهارم مرداد ترمیم نرخ ناوگان اتوبوسی، تأمین آذوقه مواکب و آماده‌سازی ظرفیت‌های اسکان زائران اربعین در قمبهزیستی قم پیشرو در رفع ناترازی برق و ارائه خدمت بی وقفه58 درصد شهر قم فاقد شبکه فاضلاب است!گازرسانی به آخرین روستای قم تا پیش از زمستانساختمان توانبخشی حامیان در قم افتتاح شدسرشاخه‌های زاگرس قربانی مطامع توسعه‌طلبانه استان قم نخواهد شدشکایت بنیاد مستضعفان از نماینده مردم قم توزیع کود شیمیایی مورد نیاز کشاورزان برای کشت پائیزه به زودی آغاز می‌شود
true
۳۰۰ کیلومتر از راه‌های مواصلاتی قم، روکش ، آسفالت و بهسازی شد
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای قم گفت: در سال ۱۴۰۱، بیش از ۳۰۰ کیلومتر از راه‌های مواصلاتی استان روکش آسفالت و بهسازی شد،

به گزارش پایگاه خبری – تحلیلی فردونیوز؛مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای قم گفت: سالانه ۲۵۰ میلیون تردد سواری در محورهای مواصلاتی استان صورت می‌گیرد که این میزان چند برابر حجم تردد در بسیاری از استان‌های کشور است.

حسین زنجیرانی فراهانی روز سه‌شنبه درگفت‌وگو با خبرنگاران، بیان داشت: این میزان تردد نشان از اهمیت هرگونه فعالیت و سرمایه‌گذاری در حوزه راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان قم دارد که در همین راستا برنامه‌های گسترده و متنوعی توسط این اداره‌کل صورت پذیرفته و یا در حال انجام است.

وی با تاکید بر اینکه بیشتر مسائل مرتبط با اداره‌کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان، رسیدگی و به نتیجه مورد نظر رسیده‌است، افزود: ما در تمامی زیربخش‌های کاری برای اتمام طرح‌های مورد نظر اداره‌کل، برنامه‌ زمان بندی تعریف کردیم و بر این اساس، وضعیت پیشرفت‌ آن‌ها را به صورت مستمر رصد می‌کنیم.

وی با اشاره به بخشی از فعالیت‌های صورت گرفته توسط اداره‌کل راهداری و حمل‌ونقل‌ جاده‌ای استان درسال‌ گذشته، ادامه داد: در سال ۱۴۰۱، بیش از ۳۰۰ کیلومتر از راه‌های مواصلاتی استان روکش آسفالت و بهسازی شده و همچنین شاهد اجرای طرح‌های بزرگ و ملی در سطح راه‌های استان بودیم که به طور حتم موجب ارتقا سطح ایمنی و کاهش حوادث خواهد شد.

فراهانی گفت: همچنین در سال گذشته با تلاش صورت گرفته در زمینه آموزش نیروها و تهیه تجهیزات و وسایل جدید، امکانات فنی و مهندسی اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان علاوه بر استفاده از ظرفیت پیمانکاران بخش خصوصی، برای اجرای طرح‌های مورد نظر در بخش‌های مختلف همچون تابلوسازی، نصب‌ گاردریل و خط کشی محور ارتقا پیدا کرد.

وی با اشاره به اینکه استان قم با اختصاص اعتبارات و تلاش‌های شبانه روزی در حوزه راه‌های روستایی وضعیت خوبی دارد، بیان داشت: در سال ۱۴۰۱ روکش آسفالت برای ۳۰ مورد از روستاهای استان نیز انجام شد و ساختمان راهداری سلفچگان در مدار فعالیت قرار گرفت که توانست در برف‌روبی‌ها و بازگشایی مسیر در فصل زمستان عملکرد بسیار موثری داشته باشد.

وی با تاکید بر اینکه استفاده از فناوری‌های جدید برای پایش و کنترل مستمر وضعیت راه‌های ارتباطی استان به جد در دستور کار اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده ای استان است، ادامه داد: در همین رابطه برای تقویت بخش‌های فنی تلاش شد تا تعداد و کارایی دوربین‌های نظارتی در راه‌های مواصلاتی استان تقویت شود.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای قم گفت: در حوزه ایمنی و ترافیک نیز همه اقدام‌های لازم را انجام دادیم تا جز استان‌های پرتصادف کشور نباشیم و در این خصوص عملکرد قابل قبولی داشتیم به نحوی که اکنون تمامی نقاط حادثه خیز محورهای مواصلاتی استان که در سال ۹۵ مشخص شده بود،‌ با استفاده از ۵۰ میلیارد تومان اعتبار اختصاص یافته در سفر آیت الله رییسی به قم و ۵۰ میلیارد تومان متمم آن برطرف شده و اکنون به دنبال اصلاح نقاط جدیدی هستیم که امکان وقوع تصادف در آن‌ها بیشتر است.

وی بیان داشت: در حوزه حمل و نقل بار نیز تلاش کردیم تا با استفاده از برنامه‌های هوشمند، همه ثبت سفارش‌ها را شفاف و رانت‌ها را حذف کنیم، به نحوی که رانندگان بتوانند در مبدا و مقصد تقاضاهای موجود برای حمل بار را مشاهده و در صورت امکان، برای بارگیری آن اقدام کنند؛ از جمله مزایای بسیار قابل توجه این طرح علاوه بر شفافیت جلوگیری از تردد وسایل نقلیه سنگین بدون بار در یک طرف مسیر است، (یعنی تنها در یک مسیر رفت و یا برگشت بار دارند).

وی ادامه داد: همچنین در زمینه حمل‌ونقل مسافری برای رضایت بیشتر مراجعان از نحوه فعالیت پایانه‌های استان، سرویس ثابت برای مسیرهایی که تعداد مسافر لازم را دارد، تعریف شد، همچنین به دنبال رفع نواقص پایانه‌ها در بخش‌های مختلف نیز هستیم و در این خصوص اعتبارات لازم دیده شده‌است، نمایندگان اداره‌کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان هم در پایانه‌های اصلی قم مستقر شده‌اند تا نحوه خدمت رسانی به مردم در این مراکز ارتقا یابد، نتیجه این فعالیت‌ها پایین بودن شکایت مسافران به خصوص در زمان‌های اوج سفر همچون ایام اربعین و نیمه شعبان بود.

در حوزه راهداری استان قم یک هزار و ۸۰۰ کیلومتر راه شامل ۲۱۳ کیلومتر آزادراه، ۲۳۲ کیلومتر بزرگراه، ۱۵۴ کیلومتر راه اصلی، ۱۵۰ کیلومتر راه فرعی و یک هزار کیلومتر راه روستایی وجود دارد.

استان قم دارای هشت راه مواصلاتی اصلی و چهار راه فرعی است که از جمله آنان می‌توان به آزادراه قم - تهران به طول ۱۳۰ کیلومتر، جاده قدیم قم - تهران، بزرگراه قم - ساوه به طول ۸۷ کیلومتر، جاده قدیم قم - کاشان، آزادراه قم - کاشان به طول ۱۰۴ کیلومتر، آزادراه قم - گرمسار به طول ۱۷۳ کیلومتر و بزرگراه قم - سلفچگان - اراک به طول ۱۳۶ کیلومتر اشاره کرد.



پایان پیام

true

true
false
true