×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

مرحله نخست نیروگاه خورشیدی ۲۸۰ کیلوواتی استان قم افتتاح شدیادواره شهدای جامعه اطلاعاتی قم باحضور وزیر اطلاعات برگزارشدآزاد راه امیرکبیر قم-کاشان بهسازی و رفع نقص شددولت ساعات فعالیت ادارات در روز شنبه را 6 تا 10 صبح اعلام کرددستگیری ۱۱ دلال ارزی در قمکشف ۱۰ دستگاه ماینر در قم دانشگاه حضرت معصومه(س) با دانشگاههای اندونزی همکاری می کندبرگزاری دوره تخصصی امدادرسانی در تجمعات مذهبی ویژه امدادگران و نجات گران هلال‌احمر قمواژگونی یک دستگاه خودرو سمند 2 مصدم بد حال برجا گذاشتباند چهار نفره سارقان احشام در قم منهدم شدمدیر حوزه‌های علمیه با نایب رئیس دومای روسیه دیدار کردبرنامه جامع مقابله با گردو غبار قم به تصویب رسیدماموران قلابی متهم به ۱۵ فقره سرقت از اتباع دستگیر شدندجریمه نقدی سوهان فروش متخلف و ضبط موادغذایی غیربهداشتی در قم آغاز دومین دوره مسابقات مهارتی ویژه سربازان وظیفه نیرو‌های مسلح قممدرسه ای در قم به نام شهید جمهور کلنگ زنی می شود کلنگ احداث بوستان شهید رییسی شهر دستجرد به زمین زده شدکلنگ احداث اولین مرکز توانبخشی دستجرد به زمین زده شدمرکز توانبخشی و آموزشی نیک اندیشان افتتاح شداستان قم روز چهارشنبه وپنج شنبه سوم و چهارم مرداد تعطیل شد
true
تامین زمین و تولید مسکن موجب مهار تورم مسکن می‌شود
رئیس شورای اسلامی استان قم در بیستمین جلسه رسمی شورای استان با حضور محمد صادقی مدیرکل راه و شهرسازی قم گفت: باید بتوان مشکل مسکن در محدوده شهر و روستا را با الحاق و تامین زمین حل کرد.

به گزارش پایگاه خبری – تحلیلی فردونیوز؛عضو شورای اسلامی شهر قم گفت: باید بتوان مشکل مسکن در محدوده شهر و روستا را با الحاق و تامین زمین حل کرد.
ماشاءاله سعادتمند در بیستمین جلسه رسمی شورای اسلامی استان ابتدا با گرامیداشت تقارن بهار طبیعت و بهار قرآن اظهار داشت: میلاد با سعادت امام حسن مجتبی(ع) را پشت سر گذاشتیم، نام ایشان بسیار مظلومانه در خاندان اهل بیت(ع) مطرح شده، در حالی که شجاعت مثال زدنی ایشان بر همگان مشخص است.
عضو شورای اسلامی شهر قم افزود: تبلیغات دشمن باعث شده این امام را سازشکار و مخالف با قیام جلوه دهند و این اوج مظلومیت امام حسن مجتبی(ع) است، همچنین تخریب بارگاه این امام بزرگ، سند مظلومیت ایشان در طول تاریخ است.
وی با گرامیداشت شبهای قدر بیان کرد:سرنوشت انسان‌ها در شبهای قدر مشخص می‌شود، به نحوی که می‌گویند شروع سال معنوی ما از ماه مبارک رمضان است، چرا که درشبهای قدر امورات و معیشت یک سال انسان رقم می‌خورد و به امضا ولی عصر(عج) می‌رسد.
سعادتمند همچنین با اشاره به شعار سال مبنی بر سال مهار تورم و رشد تولید عنوان کرد: با توجه به اهمیت مسائل اقتصادی و نقصان و مشکلاتی که وجود دارد و لطماتی که خورده‌ام، نظر معظم له این است با تلاش های مضاعف در سطح کلان کشور،این وضعیت اقتصادی و تورم افسارگسیخته را مقداری مهار کنیم.
وی تصریح کرد:رشد نقدینگی و رفتن به سمت فعالیت‌های دلالی مخصوصا در جامعه باعث تورم می‌شود، البته تحریم‌ها بسیار موثر بوده، اما آن چه رهبر معظم انقلاب روی آن انگشت گذاشته اند رشد تولید است.
رئیس شورای اسلامی استان قم خاطرنشان کرد: اگر تولید به مرحله خوبی برسد و رشد نسبی پیدا کند این امر باعث کاهش تورم می‌شود در این قضیه بایستی همگان تلاش کنند به خصوص ما نیز به عنوان بدنه شورایی باید تلاش کنیم و امور مربوط به رشد تولید را پیگیری و مردم و بخش خصوصی را تشویق کنیم.
وی در ادامه گفت: دولت نیز برنامه‌های خوبی را در این زمینه آغاز کرده و با برگزاری جلساتی با خیرین و تولید کنندگان، مباحثی را مطرح کرد، اگر دولت بتواند فضایی را فراهم کند و مردم با اطمینان پای کار بیایند و رشد تولید را رقم بزنند، افزایش ظرفیت باعث کاهش بیکاری و رونق اقتصادی می‌شود.
سعادتمند افزود: همچنین افزایش تولید، باعث توسعه مبادلات تجاری در کشور می‌شود و همه این اتفاقات خوب در مهار تورم نیز اثربخش است، امروز تورم سی تا چهل درصدی بسیاری از خانواده‌ها را آزار می‌دهد و سفره‌ها را کوچک می‌کند، این‌ها مسائل مهمی است و باید تلاش شود به نقطه مثبتی برسیم.
وی بیان کرد:در سطح کلان دولت فعالیت‌های خوبی در حوزه روابط خارجه در پیش گرفته است، به خصوص در بحث چین به عنوان یک قدرت برتر اقتصادی و اقتصاد کلان جهانی، ارتباطات خوبی ایجاد شده است.
عضو شورای اسلامی شهر قم عنوان کرد:با توجه به اینکه در چند سال اخیر، از اروپایی‌ها و امریکایی‌ها خیری ندیده‌ایم ناگزیر باید به سمت کشورهای دیگر که در همسایگی ما هستند و نیز منازعاتی با بلوک غرب دارند می‌رفتیم که بحث چین تقریبا به عنوان یک قطب اقتصاد جهانی، شرایط خوبی دارد، ضمن اینکه کشورهای همسایه نیز اهمیت زیادی دارند.
وی تصریح کرد: اگر بتوانیم با کشورهای همسایه مانند عراق و یا کشورهای حوزه خلیج فارس و کشورهای قفقاز و …ارتباط برقرار کنیم یک جمعیت 300 تا 400 میلیونی که دور کشور ما هستند به عنوان همسایگان بدون فاصله می‌توانیم روابط اقتصادی خوبی داشته باشیم.
سعادتمند خاطرنشان کرد: مانع بزرگی بر سر تعاملات ما با کشورهای همسایه وجود داشت و آن کشور عربستان بود، چون عربستان به عنوان برادر بزرگ کشورهای عربی و حتی کشورهای شمال افریقا به شمار می‌رفت و حرف شنوی از عربستان وجود داشت و حتی پاکستانی‌ها که در دورانی به ما نزدیک بودند نزدیکی ایدئولوژی‌شان را نسبت به خاک عربستان نمی‌توانستند از دست بدهند.
وی در این باره اظهار داشت: حتی در جنگ یمن نیز خیلی از این کشورها به صورت مستقیم و غیر مستقیم به عربستان کمک می‌کردند تا عربستان بتواند با یمن بجنگد، با توجه به اینکه نظر ایران نبود که یمن و مخصوصا انصارالله شکست بخورد، کمک‌هایی می‌کرد که جبهه مقاومت در این نقطه نیز شکل بگیرد.
عضو شورای اسلامی شهر قم گفت:عملا عربستان در این اواخر متوجه شدند توان پیروزی در جنگ یمن را ندارند، به این دلیل به سمت سازش و تفاهم پیش رفتند و بهترین شرایط این بود که بتوانند مسائل و مشکلات خود را با ایران حل کنند که با واسطه گری چین این اتفاق افتاد.
وی افزود: در حال حاضر در حوزه بلوک شرق با محوریت روسیه و چین دچار مشکل نیستیم و کشورهایی که به نحوی وابسته به این بلوک هستند با ما همراهی می‌کنند،در رابطه با کشورهای پیرامونی مانند کشورهای حاشیه خلیح فارس که مواضع مخالفی علیه ما داشتند با توجه به تفاهم با کشور عربستان، می‌توان مواضع را به رافت و دوستی تبدیل کنیم که این امر می‌تواند دستاوردهای خوبی برای ما داشته باشد.
سعادتمند بیان کرد: یکی از کارهایی که آمریکا و اسرائیل انجام می‌دادند ترساندن این کشورها از ایران بود و می‌گفتند ایران به دنبال این است کشور شما را اشغال کند و یا ایدئولوژی تشیع را می خواهند در منطقه خلیج فارس فراگیر نمایند.
وی در این باره عنوان کرد: به هر حال ایران هراسی یکی از برنامه های آنها بود و در 8 سال اخیر تا حدی موفق شدند، ولی با تدبیری که در دولت سیزدهم انجام شد و نظرات خوب و مثبتی که رئیس جمهور محترم دارد این مسائل نیز حل می‌شود و ما نیز فراغ بالی را به ویژه در کشورهای همسایه و حاشیه‌ای به دست می‌آوریم و امید است از رهگذر این تفاهم و دوستی‌ها بتوانیم وضعیت اقتصادی خود را ساماندهی کنیم.
عضو شورای اسلامی شهر قم تصریح کرد: در حال حاضر، ساماندهی وضعیت اقتصادی در جامعه حرف نخست را می‌زند، اگر چه انقلاب‌مان، انقلاب فرهنگی و ایدئولوژی بوده ولی به هر حال بحث اقتصادی در حال حاضر به گونه ای است که مردم آن را با همه وجود خوشان حس می کنند و شعار نمی‌تواند جایگزین حل مشکلات و مسائل اقتصادی شود.
وی اظهار داشت: در روابط خارجه مشکلی نداریم و در بحث جهان اسلام و جبهه مقاومت نیزدست برتری داریم و این فرصت خوبی در زمینه پیشرفت و تعالی است، همان طور که رهبری فرمودند اقتصاد به عنوان پاشینه آشیل است و ما باید این ضعف‌ها را جبران کنیم.
سعادتمند بیان کرد: شعار امسال در رابطه با مهار تورم و رشد تولید است که در ادامه رشد تولید فضای بهتری برای مهار تورم ایجاد می‌شود، امسال سال حساسی به شمار می‌رود و انتخابات مجلس را پیش رو داریم و باید به عنوان تکلیف شرعی و ملی و اخلاقی به آن توجه داشته باشیم.
وی خاطرنشان کرد:حرکت ما باید به سمت تقویت زیرساختهای انقلاب باشد، انقلاب ما بر دو پایه استوار است یک پایه جمهوری و دیگری اسلامی است و هر کدام این دو ضربه بخوردند ما لطمه می‌بینیم، پایه جمهوری این است که مردم در صحنه باشند و پای انتخابات بیایند و نظام را از خود بدانند.
عضو شورای اسلامی شهر قم گفت: همچنین قوانین با شاخص‌های اسلامی مطابقت داشته و براساس دین و شریعت و تشیع باشد و باید این دو بال جمهوریت و اسلامیت را در کنار هم تقویت کنیم، شاید نخستین وظیفه امسال نیروهای انقلابی، کشاندن مردم پای صندوق‌های رای است و اگر مشارکت 70 درصدی را بتوانیم در این انتخابات رقم بزنیم دهان بسیاری از سازمان‌های بین المللی و کشورهای متخاصم بسته می‌شود.
وی افزود: اینکه چه فرد و طیفی رای بیاورد شاید اهمیت آن به اندازه مرحله اول نباشد، چون مشکل داخلی است، اما مشارکت بالا اهمیت زیادی از نظر بین‌المللی دارد و همه باید پای صندوق رای بیایند تا دشمن نتواند توطئه‌های خود را عملیاتی کند و یا به این کشور حمله کرده و ما را زیر سوال ببرد.
سعادتمند خاطرنشان کرد: انتظاری که شهدا و امام خمینی(ره) از ما دارند این است که پای این اصول انقلاب بایستیم و بتوانیم وظیفه خود را انجام دهیم.
وی در ادامه با تقدیر از تلاش‌های راه و شهرسازی و راهداری و بنیاد مسکن در روند اجرای پروژه‌های مسکن بیان کرد: وزارت دو تا سه مدیر در ارتباط با شهرسازی و راه در قم دارد، یکی از اقدامات مهم مهار تورم در حوزه مسکن است که با تامین زمین و تولید مسکن توسط بخش دولتی و خصوصی به وجود می‌آید.
رئیس شورای اسلامی استان قم تصریح کرد: باید بتوان مشکل مسکن در محدوده شهر و روستا را با الحاق و تامین زمین حل کرد، در این ارتباط راه و شهرسازی در کنار هم اهمیت زیادی دارد، در حال حاضر علاه بر شهر قم در سطح استان در بخش‌ها و شهرستان‌ها نیز 150 رده شورایی در استان قم فعال است.
وی اظهار داشت: عمده فضاهای شورایی ما در روستاها و بخشهاست و همه فعال و پای کار و آماده کمک به حوزه راه و مسکن هستند، در هر جلسه رسمی استان نیز یکی از مدیران کل دعوت می‌شوند و و مسائل را پاسخ می‌دهند.

پایان پیام

true

true
false
true