×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

مرحله نخست نیروگاه خورشیدی ۲۸۰ کیلوواتی استان قم افتتاح شدیادواره شهدای جامعه اطلاعاتی قم باحضور وزیر اطلاعات برگزارشدآزاد راه امیرکبیر قم-کاشان بهسازی و رفع نقص شددولت ساعات فعالیت ادارات در روز شنبه را 6 تا 10 صبح اعلام کرددستگیری ۱۱ دلال ارزی در قمکشف ۱۰ دستگاه ماینر در قم دانشگاه حضرت معصومه(س) با دانشگاههای اندونزی همکاری می کندبرگزاری دوره تخصصی امدادرسانی در تجمعات مذهبی ویژه امدادگران و نجات گران هلال‌احمر قمواژگونی یک دستگاه خودرو سمند 2 مصدم بد حال برجا گذاشتباند چهار نفره سارقان احشام در قم منهدم شدمدیر حوزه‌های علمیه با نایب رئیس دومای روسیه دیدار کردبرنامه جامع مقابله با گردو غبار قم به تصویب رسیدماموران قلابی متهم به ۱۵ فقره سرقت از اتباع دستگیر شدندجریمه نقدی سوهان فروش متخلف و ضبط موادغذایی غیربهداشتی در قم آغاز دومین دوره مسابقات مهارتی ویژه سربازان وظیفه نیرو‌های مسلح قممدرسه ای در قم به نام شهید جمهور کلنگ زنی می شود کلنگ احداث بوستان شهید رییسی شهر دستجرد به زمین زده شدکلنگ احداث اولین مرکز توانبخشی دستجرد به زمین زده شدمرکز توانبخشی و آموزشی نیک اندیشان افتتاح شداستان قم روز چهارشنبه وپنج شنبه سوم و چهارم مرداد تعطیل شد
true
معرفی برگزیدگان چهارمین جشنواره فیلم دینی اشراق در قم
مراسم اختتامیه چهارمین جشنواره فیلم دینی اشراق در مرکز همایش‌های غدیر قم برگزار شد و برگزیدگان این دوره جشنواره معرفی شدند.

به گزارش پایگاه خبری – تحلیلی فردونیوز؛در مراسم اختتامیه چهارمین جشنواره فیلم دینی اشراق که عصر امروز در مرکز همایش‌های غدیر قم برگزار شد، دکتر مسعود معینی پور معاون فضای مجازی، هنر و رسانه و دبیر جشنواره به ارائه گزارشی از برپایی این دوره جشنواره پرداخت.

مهدی همایونفر (تهیه کننده سینما)، محمد رضا حسنایی (رئیس دانشگاه هنر)، محمد رضا جعفری جلوه (مشاور رئیس سازمان صدا و سیما)، هادی مقدم دوست (کارگردان و فیلمنامه‌نویس) ، سید محمود رضوی (تهیه کننده سینما)، حمید بهمنی (کارگردان سینما) و سعید الهی (مستندساز و منتقد سینما) نیز در این مراسم به ارائه دیدگاه‌هایشان درباره سینمای دینی پرداختند.

حجت الاسلام و المسلمین دکتر احمد واعظی رئیس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم در این مراسم با اشاره به این که تکنولوژی و ابزار فرهنگ‌ها را به سلطه در آورده‌اند و فضای فرهنگ به خاطر این سلطه فضای خطرناکی شده، اظهار داشت: در شرایطی که رسانه‌ها قادر شده‌اند افکار اقشار مختلف مردم را با افکار منحرف خودشان تغییر دهند، مزیت نسبی ما در هنر سینما مسئله غنای پیام دینی است. که با هنرمندی می‌توان آنها را ارائه داد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: این دوره از جشنواره فیلم اشراق گامی به جلو است. دفتر تبلیغات باید بیش از گذشته از هنرمندان این عرصه حمایت و پشتیبانی کنند.

در این مراسم، جوایز ویژه قطب‌ها به آثار زیر اهدا شد:
– فیلم اسنایپر به کارگردانی حسین طالبی
– مستند معادله به کارگردانی حسین آزادی
– فیلم سه قلوها به کارگردانی حمید اسماعیلی

در ادامه جوایز بخش مستند به شرح زیر به برگزیدگان تعلق گرفت:
٭ بخش یکصدمین سال باز تاسیس حوزه علمیه:
– مستند فیضیه به کارگردانی آقایان محمودی و نصرالهی
– مستند ضیاء الدین به کارگردانی محمدرضا دهستانی

٭ بخش مستند رواق:
– مستند ابو منتظر به کارگردانی حمید عبدالله زاده
– مستند جزیره بهرام به کارگردانی مسعود زارعیان

– تندیس بهترین کارگردانی مستند:
مستند صدای بهمن
مستند قطعه ۱۹ به کارگردانی موسسه روایت فتح

٭ جایزه ویژه بخش بین الملل
-جمعه دوم آوریل به کارگردانی سمانه رمضانی

معاونت فضای مجازی هنر و رسانه دفتر تبلیغات اسلامی بعد از برگزاری موفق سه دوره از جشنواره فیلم اشراق در دهه ۹۰ شمسی، برگزاری چهارمین دوره‌ جشنواره‌ی فیلم دینی اشراق را در دستور کار خود قرار داد.

بر اساس این گزارش: این جشنواره همزمان با یکصدمین سالگرد باز تأسیس حوزه علمیه قم و در عصر ضرورت جهاد تبیین تلاش کرد تا بستری برای پذیرش و نمایش آثار هنرمندان طلبه و غیر طلبه در موضوعات روحانیت و حوزه‌های علمیه، گفتمان انقلاب اسلامی، سبک زندگی اسلامی، مهدویت و آخرالزمان و … باشد.

همچنین این جشنواره سعی نمود تا محفلی برای ملاقات فیلم‌سازان جهان اسلام باشد تا آن ها ضمن تبادل تجربه‌ها، موقعیتی برای طرح ایده‌های نو و خلاقانه داشته باشند.

برهمین اساس، از میان ۸۰۵ اثر رسیده به دبیرخانه جشنواره، ۱۳۲ اثر برای شرکت در بخش مسابقه برگزیده شد که از ۲۰ الی ۲۳ اسفندماه در دو سالن غدیر و سینما اشراق قم به نمایش درآمد.

گفتنی است شبکه قرآن و معارف سیما اختتامیه چهارمین جشنواره فیلم دینی اشراق را به‌صورت زنده روی آنتن برد.

چهارمین جشنواره فیلم دینی اشراق با اکران فیلم ها از ۲۰ اسفندماه سال جاری به همت معاونت فضای مجازی، هنر و رسانه دفتر تبلیغات اسلامی در سالن مرکز همایش های غدیر و سالن سینما اشراق شهر مقدس قم کار خود را آغاز کرد.

پایان پیام

true

true
false
true