×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

مرحله نخست نیروگاه خورشیدی ۲۸۰ کیلوواتی استان قم افتتاح شدیادواره شهدای جامعه اطلاعاتی قم باحضور وزیر اطلاعات برگزارشدآزاد راه امیرکبیر قم-کاشان بهسازی و رفع نقص شددولت ساعات فعالیت ادارات در روز شنبه را 6 تا 10 صبح اعلام کرددستگیری ۱۱ دلال ارزی در قمکشف ۱۰ دستگاه ماینر در قم دانشگاه حضرت معصومه(س) با دانشگاههای اندونزی همکاری می کندبرگزاری دوره تخصصی امدادرسانی در تجمعات مذهبی ویژه امدادگران و نجات گران هلال‌احمر قمواژگونی یک دستگاه خودرو سمند 2 مصدم بد حال برجا گذاشتباند چهار نفره سارقان احشام در قم منهدم شدمدیر حوزه‌های علمیه با نایب رئیس دومای روسیه دیدار کردبرنامه جامع مقابله با گردو غبار قم به تصویب رسیدماموران قلابی متهم به ۱۵ فقره سرقت از اتباع دستگیر شدندجریمه نقدی سوهان فروش متخلف و ضبط موادغذایی غیربهداشتی در قم آغاز دومین دوره مسابقات مهارتی ویژه سربازان وظیفه نیرو‌های مسلح قممدرسه ای در قم به نام شهید جمهور کلنگ زنی می شود کلنگ احداث بوستان شهید رییسی شهر دستجرد به زمین زده شدکلنگ احداث اولین مرکز توانبخشی دستجرد به زمین زده شدمرکز توانبخشی و آموزشی نیک اندیشان افتتاح شداستان قم روز چهارشنبه وپنج شنبه سوم و چهارم مرداد تعطیل شد
تامین زمین برای ۷۰ هزار متقاضی مسکن آپارتمانی و ویلایی در قم؛
true
اراضی ۴۸ هکتاری برای توسعه ۱۰ محله قدیمی قم اختصاص یافت
استاندار قم با بیان اینکه با پیگیری‌هایی که از دولت شد، اراضی ۴۸ هکتاری پردیسان برای پشتیبانی طرح‌های بازآفرینی شهری اختصاص یافت، گفت: این اراضی برای ۱۰ محله قم در نظر گرفته شده است.

به گزارش پایگاه خبری – تحلیلی فردونیوز؛سید محمدتقی شاهچراغی در دیدار مردمی و چهره به چهره با اهالی محله چهل اختران، با اشاره به تلاش‌های دستگاه‌های مختلف برای تعیین تکلیف و ساماندهی این محله شهری، اظهار داشت: با پیگیری‌هایی که از دولت شد، اراضی ۴۸ هکتاری پردیسان برای پشتیبانی طرح‌های بازآفرینی شهری اختصاص یافت.

وی این موضوع را اقدامی مهم و تأثیرگذار برای شهر دانست و افزود: این اراضی برای ۱۰ محله قم ازجمله چهل اختران، دروازه ری، قبرستان نو، میدان مطهری و… در نظر گرفته‌شده که در حال حاضر قرارداد ۵ پروژه نهایی و مراحل اجرایی آن‌ها آغاز می‌شود.

استاندار قم با بیان اینکه نبود منابع و افزایش قیمت‌ها در گذشته سبب بلاتکلیفی پروژه ساماندهی چهل اختران شده بود، ابراز کرد: با همکاری بین دستگاهی، طرح ساماندهی محله چهل اختران باید تا پایان فروردین نهایی و روند اجرایی آن آغاز شود.

شاهچراغی با درخواست برای تعیین کامل نظام مسائل این محله ازجمله مسائل فرهنگی، تجاری، خدماتی و… یادآور شد: پروژه ساماندهی چهل اختران دغدغه چندساله بوده و خوشبختانه تعیین تکلیف آن با سرعت در حال انجام است. شاهچراغی مسائل اجرایی پروژه را زمان‌بر برشمرد و اضافه کرد: امیدواریم با همکاری اهالی محل، تملکات که مهم‌ترین و سخت‌ترین اقدام بوده به‌سرعت انجام شود.

وی از حل مشکلات بافت تاریخی شهر قم خبر داد و اضافه کرد: این طرح نیز نیاز به مصوبات در سطح ملی داشته که امیدواریم هرچه سریع‌تر تعیین تکلیف و مشکلات مردم رفع شود.

تامین زمین برای ۷۰ هزار متقاضی مسکن آپارتمانی و ویلایی در قم

استاندار قم همچنین با اشاره به اینکه برای تأمین زمین مشکلی نداریم، گفت: برای ۷۰ هزار نفر از متقاضیان مسکن اعم از آپارتمانی و ویلایی زمین در اختیار داریم.

سید محمد تقی شاهچراغی ظهر یکشنبه در بازدید از طرح نهضت ملی مسکن قم در گفتگو با خبرنگاران اظهار داشت: با توجه به عدم موافقت سازمان ملی مسکن برای الحاق زمین‌های جدید به قم، در نقاط پیرامونی قم زمین‌ها برای ساخت مسکن ویلایی شناسایی و معرفی شده و مقدمات کار در حال انجام است و مشاور هم برای این امر در نظر گرفته شده است.

استاندار قم بیان داشت: سازمان ملی مسکن نیز در دو هفته گذشته بازدیدی از شناسایی زمین برای ساخت مسکن ویلایی قم داشته است و امیدواریم از اردیبهشت ماه سال آینده بتوانیم ساخت مسکن به صورت ویلایی را در قم آغاز کنیم.

شاهچراغی ادامه داد: ساخت مسکن ویلایی در قطعات ۱۶۰ تا ۲۵۰ متری انجام می‌شود و در این روش بخشی از ساخت و سازها توسط مجموعه دولت و مابقی نیز توسط مالکان ساخته خواهد شد.

وی با بیان اینکه مردم می‌توانند در ۵۶۰ هکتاری به صورت آپارتمانی و یا به صورت ویلایی نوع ساحت و ساز را انتخاب کنند افزود: در سال جاری بیش از ۵۲۰ واحد نهضت ملی مسکن تحویل شده است و در فروردین ماه سال آینده نیز ۲۰۰ واحد در سلفچگان تحویل می‌شود و بعد از آن هر سه ماه یک بار از ۱۵۰ واحد به بالا تحویل می‌شود.

استاندار قم افزود: در ۵۶۰ هکتاری برای کسانی که پول واریز کردند زمین پیش بینی و اسناد زمین نیز صادر شده و تاکنون ۱۵ هزار و ۵۰۰ نفر قرارداد بستند که به ترتیب اولویت به پیمانکاران معرفی شدند و مابقی نیز به مرور زمان به پیمانکاران معرفی می‌شوند.

شاهچراغی ادامه داد: برای همه افراد متقاضی، حتی کسانی که پول واریز نکردند زمین پیش بینی شده است و هم اکنون با احتساب آپارتمانی و ویلایی تا ۷۰ هزار نفر متقاضی زمین در اختیار داریم و در خصوص تأمین زمین مشکلی نداریم.

استاندار قم گفت: شرکت‌های تعاونی نیز در صورتی که واجد شرایط و صلاحیت لازم را داشته باشند می‌توانند در زمینه ساخت در طرح نهضت ملی مسکن ورود کنند.

پایان پیام

true

true
false
true