×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

مرحله نخست نیروگاه خورشیدی ۲۸۰ کیلوواتی استان قم افتتاح شدیادواره شهدای جامعه اطلاعاتی قم باحضور وزیر اطلاعات برگزارشدآزاد راه امیرکبیر قم-کاشان بهسازی و رفع نقص شددولت ساعات فعالیت ادارات در روز شنبه را 6 تا 10 صبح اعلام کرددستگیری ۱۱ دلال ارزی در قمکشف ۱۰ دستگاه ماینر در قم دانشگاه حضرت معصومه(س) با دانشگاههای اندونزی همکاری می کندبرگزاری دوره تخصصی امدادرسانی در تجمعات مذهبی ویژه امدادگران و نجات گران هلال‌احمر قمواژگونی یک دستگاه خودرو سمند 2 مصدم بد حال برجا گذاشتباند چهار نفره سارقان احشام در قم منهدم شدمدیر حوزه‌های علمیه با نایب رئیس دومای روسیه دیدار کردبرنامه جامع مقابله با گردو غبار قم به تصویب رسیدماموران قلابی متهم به ۱۵ فقره سرقت از اتباع دستگیر شدندجریمه نقدی سوهان فروش متخلف و ضبط موادغذایی غیربهداشتی در قم آغاز دومین دوره مسابقات مهارتی ویژه سربازان وظیفه نیرو‌های مسلح قممدرسه ای در قم به نام شهید جمهور کلنگ زنی می شود کلنگ احداث بوستان شهید رییسی شهر دستجرد به زمین زده شدکلنگ احداث اولین مرکز توانبخشی دستجرد به زمین زده شدمرکز توانبخشی و آموزشی نیک اندیشان افتتاح شداستان قم روز چهارشنبه وپنج شنبه سوم و چهارم مرداد تعطیل شد
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم خبر داد ؛
true
اجرای طرح آرامش بهاری در 36 بقعه متبرکه قم
مدیرکل اوقاف استان قم گفت: طرح آرامش بهاری از 28 اسفندماه در 36 بقعه متبرکه استان قم اجرا می‌شود و تا 15 فروردین ماه ادامه دارد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری - تحلیلی فردونیوز،حجت‌الاسلام والمسلمین اسکندری در نشست هم اندیشی اجرای طرح آرامش بهاری نوروز ۹۸ که در حرم مطهر امامزاده علی بن جعفر(ع) برگزار شد اظهار کرد: در جمعی که خدمت رهبر معظم انقلاب رسیدیم، ایشان در مورد اهمیت کار فرهنگی، توجه به قشر جوان را به عنوان یکی از مهمترین مسائل مورد تاکید قرار دادند.

وی افزود: در بین مخاطبانی که به غرفه‌های گوناگون خیمه‌های طرح آرامش بهاری مراجعه می‌کنند، افراد مختلفی با تحصیلات متفاوت حضور دارند که باید برای جذب همه آنها برنامه داشته باشیم.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم نظم و انضباط در انجام امور را یکی از مهمترین عوامل موفقیت هر کاری دانست و تصریح کرد: مبلغان روحانی حاضر در طرح آرامش بهاری باید با در نظر گرفتن این مهم و نیز اصول و مبانی جذب مخاطب، نهایت بهره‌برداری را از فرصت عید نوروز و حضور گسترده مردم در بقاع متبرکه داشته باشند.

وی ادامه داد: محل‌های اصلی برگزاری طرح آرامش بهاری در استان قم در 6 بقعه متبرکه شامل مزار امامزاده موسی مبرقع، مزار امامزاده جعفر زواریون، کوه خضر، مزار امامزاده عبدالله در روستای قلعه چم و حرم حضرت معصومه(س) و مسجد مقدس جمکران است و خیمه‌های معرفت در این بقاع در ایام نوروز برپا خواهند شد، این طرح در 30 بقعه دیگر استان هم برگزار می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم افزود:  امامزاده موسی مبرقع فرزند بلافصل امام جواد(ع) است و مزار این امامزاده رونق زیادی دارد و زائران خارجی زیادی به زیارت امامزاده موسی مبرقع می‌روند.

اسکندری اجرای طرح آرامش بهاری را به صورت مردمی دانست و تصریح کرد: اداره اوقاف به دنبال تصدی گری در این طرح نیست و هیأت امنا در هر کدام از مزارهای امامزادگان، عهده برگزاری طرح آرامش بهاری در ایام نوروز سال 98 شدند، هر جایی که کارها را به مردم واگذار کردیم، موفق تر بودیم.

وی ادامه داد: در ایام نوروز با همکاری شهرداری قم به دنبال برگزاری تور قم گردی برای زیارت مزار امامزادگان شهر هستیم، 80 مبلغ در نوروز سال 98 برای برگزاری طرح‌های آرامش بهاری و تور قم گردی مستقر می‌شوند، در مجموع 400 نفر در اجرای این دو طرح در استان قم مشارکت دارند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم افزود: طرح آرامش بهاری از 28 اسفندماه در استان شروع می‌شود و خاتمه این طرح 15 فروردین ماه است، برای جوایز طرح آرامش بهاری از کالاهای ایرانی استفاده می‌کنیم و بر عدم استفاده از کالاهای خارجی در خصوص این طرح تاکید داریم.

وی ادامه داد: حمایت از کالای ایرانی شعار سال ۹۷ است ولی این مسئله در همه سال‌ها باید مورد توجه قرار بگیرد به همین دلیل تصمیم گرفته شده تمام جوایز طرح آرامش بهاری از محل تولیدات داخلی تامین شوند.

اسکندری با اشاره به ظرفیت اسکان در بقاع متبرکه استان قم اظهار کرد: از ظرفیت سالن‌ها، شبستان‌ها و سوئیت‌ها در این بقاع برای اسکان زائرین در ایام نوروز سال 98 استفاده خواهیم کرد، ظرفیت اسکان در بقاع متبرکه استان قم در این ایام حدود 50 هزار نفر شب است.

وی ادامه داد: غرفه‌های مشاوره خانواده و مشاوره دینی در طرح آرامش بهاری برپا خواهند شد و در این طرح سبک زندگی اسلامی را ترویج می‌کنیم.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم خاطرنشان کرد: در طرح جامع مزار امامزاده موسی مبرقع احداث شبستان و پارکینگ پیش بینی شده است و متولی این طرح نیز اداره اوقاف نیست.

یادآوری می شوداین طرح همچون سال‌های گذشته در ایام نوروز در بقاع متبرکه استان اجرا و مردم سال نو را با حضور در این بقاع شروع می‌کنند . پایان پیام

true

true
false
true