×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

مرحله نخست نیروگاه خورشیدی ۲۸۰ کیلوواتی استان قم افتتاح شدیادواره شهدای جامعه اطلاعاتی قم باحضور وزیر اطلاعات برگزارشدآزاد راه امیرکبیر قم-کاشان بهسازی و رفع نقص شددولت ساعات فعالیت ادارات در روز شنبه را 6 تا 10 صبح اعلام کرددستگیری ۱۱ دلال ارزی در قمکشف ۱۰ دستگاه ماینر در قم دانشگاه حضرت معصومه(س) با دانشگاههای اندونزی همکاری می کندبرگزاری دوره تخصصی امدادرسانی در تجمعات مذهبی ویژه امدادگران و نجات گران هلال‌احمر قمواژگونی یک دستگاه خودرو سمند 2 مصدم بد حال برجا گذاشتباند چهار نفره سارقان احشام در قم منهدم شدمدیر حوزه‌های علمیه با نایب رئیس دومای روسیه دیدار کردبرنامه جامع مقابله با گردو غبار قم به تصویب رسیدماموران قلابی متهم به ۱۵ فقره سرقت از اتباع دستگیر شدندجریمه نقدی سوهان فروش متخلف و ضبط موادغذایی غیربهداشتی در قم آغاز دومین دوره مسابقات مهارتی ویژه سربازان وظیفه نیرو‌های مسلح قممدرسه ای در قم به نام شهید جمهور کلنگ زنی می شود کلنگ احداث بوستان شهید رییسی شهر دستجرد به زمین زده شدکلنگ احداث اولین مرکز توانبخشی دستجرد به زمین زده شدمرکز توانبخشی و آموزشی نیک اندیشان افتتاح شداستان قم روز چهارشنبه وپنج شنبه سوم و چهارم مرداد تعطیل شد
جشنواره امام رضا(ع) عمومی ترین جشنواره فرهنگی پس از انقلاب است
true
برگزاری هشتمین جشنواره ملی گرافیک رضوی به میزبانی قم
قائم مقام بنیاد بین‌المللی فرهنگی هنری امام رضا (ع) گفت: عمومی ترین جشنواره فرهنگی بعد از انقلاب اسلامی جشنواره امام رضا (ع) است که اقدام با برکتی برای ترویج سیره رضوی است. دبیر کل هشتمین جشنواره گرافیک رضوی نیز از برگزاری این جشنواره در چهار بخش پوستر،تایپوگرافی، کتیبه و پرچم و طنز ترسیمی به میزبانی شهر مقدس قم خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری – تحلیلی فردونیوز؛حجت‌الاسلام والمسلمین محمدجواد قاسم‌پور ظهر سه شنبه در نشست خبری هشتمین جشنواره ملی گرافیک رضوی در کانون هنر شیعی اظهار داشت: عمومی ترین جشنواره فرهنگی بعد از انقلاب اسلامی جشنواره امام رضا (ع) است که اقدامی با برکتی برای ترویج فرهنگ اهل بیت (ع) و سیره رضوی است که این امر در طول ۲۰ سال گذشته انجام پذیرفته است.

قائم مقام بنیاد بین‌المللی فرهنگی هنری امام رضا (ع) افزود: در سنوات گذشته بنیاد ملی امام رضا (ع) با دو تجربه متفاوت در برگزاری جشنواره‌های امام رضا (ع) مواجه بوده که برخی از جشنواره‌ها در برخی استان‌های کشور تداوم داشتند و برخی از جشنواره‌ها نیز به صورت گردشی در استان‌ها برگزار شده است.

حجت الاسلام قاسم پور افزود: طرح تحول بیستمین جشنواره ملی رضوی در ماه‌های گذشته در دستور کار قرار گرفت و برنامه ریزی شد تا هر جشنواره در هر استان به مدت چهار سال در آن استان برگزار شود.

وی عنوان داشت: امسال ۱۶ جشنواره به میزبانی ۱۵ استان برگزار می‌شود و دبیرخانه‌ها با یک برنامه مدون فعالیت خود را آغاز خواهند کرد.

قائم مقام بنیاد بین‌المللی فرهنگی هنری امام رضا (ع) افزود: امیدواریم در قالب‌های مختلف هنر تجسمی به خصوص در هنر گرافیک، جشنواره خوبی با دبیرخانه قم برگزار شود.

وی با بیان اینکه بخشی از هزینه‌های جشنواره رضوی را بنیاد بین المللی امام رضا (ع) و بخشی را نیز وزارت ارشاد و ادارات کل ارشاد استان‌ها تأمین می‌کنند افزود: جشنواره فیلم رضوی از سوی بنیاد بین المللی اما رضا (ع) و جشنواره عکس از سوی اداره کل ارشاد اسلامی خراسان رضوی برگزار می‌شود.

حجت الاسلام قاسم پور گفت: جشنواره‌های امام رضا (ع) به دلایل مختلفی فراز و فرودی داشته و در سال‌های اخیر افت جدی در نگاه‌های محتوایی و فرمی داشته است که برخی از این جشنواره‌ها حذف شده است.

قائم مقام بنیاد بین‌المللی فرهنگی هنری امام رضا (ع) بیان داشت: در دوره‌های هجدهم جشنواره امام رضا (ع) تعداد ۳۰ جشنواره در کشور برگزار شده که به این نتیجه رسیدیم برخی از جشنواره‌ها در قالب سفارش اثر و یا با فراخوان‌های محدود می‌توانیم به هدفمان برسیم.

وی گفت: در بیستمین دوره جشنواره رضوی ۱۶ جشنواره به صورت ملی برگزار خواهد که البته در گذشته برخی از این جشنواره‌ها استانی بوده است.

حجت الاسلام قاسم پور گفت: تلاش کردیم با مشارکت نهاد مردمی بودجه مناسبی برای برپایی این جشنواره در نظر گرفته شود.

وی افزود: در دوره هجدهم جشنواره رضوی، در بخش گرافیک ۱۵۰ اثر رسیده بود که امسال امید داریم شاهد دریافت آثار بیشتری باشیم.

قائم مقام بنیاد بین‌المللی فرهنگی هنری امام رضا (ع) با بیان اینکه طرح تحولی در حوزه سیاستگذاری جشنواره رضوی هدف این بوده که اثر نهایی به دست مخاطبش برسد افزود: بنیاد بین المللی امام رضا (ع) آرشیو غنی در طول بیست سال گذشته دارد که این قابلیت وجود دارد که موزه بسیار فاخری از آثار تأسیس شود که این امر نیازمند برنامه ریزی و بودجه است.

برگزاری هشتمین جشنواره ملی گرافیک رضوی به میزبانی قم

 دبیر کل هشتمین جشنواره گرافیک رضوی نیز از برگزاری این جشنواره در چهار بخش پوستر،تایپوگرافی، کتیبه و پرچم و طنز ترسیمی به میزبانی شهر مقدس قم خبر داد.

مسعود نحابتی ظهر سه شنبه در نشست خبری هشتمین جشنواره گرافیک رضوی که در محل کانون هنر شیعی برگزار شد اظهار داشت: شورای سیاستگذاری بنیاد فرهنگی هنری امام رضا (ع) قم را به دلیل فعالیت‌های شاخص در بخش گرافیک، به عنوان دبیرخانه جشنواره گرافیک رضوی انتخاب کرد و این امر نشان از ظرفیت بالای هنرهای تجسمی به خصوص گرافیک در قم دارد که در سطح کشور زبانزد است.

نجابتی گفت: ظرفیت حوزه کارتون و کاریکاتور با آمدن استاد شجاعی طباطبایی به قم بر ظرفیت‌های دیگر هنرهای تجسمی قم افزوده شده است.

دبیر کل جشنواره گرافیک رضوی بیان داشت: درخواست کردیم که جشنواره ملی گرافیک رضوی تنها به قالب پوستر توجه و محدود نشود و تفاوت جشنواره امسال با سال‌ها گذشته این خواهد بود که تلاش می‌شو تا خروجی آثار دریافتی جشنواره کاربردی تر و در فضاهای شهری استفاده شود و تنها به فضای نمایشگاهی بسنده نشود.

وی با بیان اینکه در فراخوان هشتمین جشنواره ملی گرافیک رضوی، ۴ بخش در نظر گرفته شده است افزود: علاوه بر پوستر، بخش‌های پرچم و کتیبه، تصویرسازی و بخش کارتون و طنز ترسیمی نیز به فراخوان جشنواره اضافه شده است.

دبیر کل جشنواره گرافیک رضوی بیان داشت: در راستای برگزاری جشنواره کارگاه‌هایی برای هنرمندان پیش بینی شده که به صورت جداگانه در بخش‌های مختلف و هر یک در استان‌های کشور برگزار می‌شود.

نجابتی گفت: در بخش پوستر به خاطر اینکه می‌خواهیم آثار کاربردی باشد، موضوعات مورد نظر را در نظر گرفتیم که در دوره‌های گذشته موضوع آزاد بوده است.

دبیر کل جشنواره گرافیک رضوی افزود: به موضوع حدیث در دو بخش تایپوگرافی و تصویری سازی در این جشنواره بدان پرداخته خواهد شد.

وی همچنین عنوان داشت: در سالهای اخیر رغبت کمتری از سوی هنرمندان رشته گرافیک برای حضور در جشنواره‌ها وجود داشته است که دلیل آن نیز این می‌تواند باشد که فراخوان‌ها اداری بود و به خاطر همین امسال تصمیم گرفته شد تا این اتفاق توسط تشکل‌های مردمی صورت گیرد که این امر موجب برپایی کارگاه‌های آموزشی خواهد شد و استقبال افزایش می‌یابد.

دبیر کل جشنواره گرافیک رضوی گفت: هنرمندان قمی در بسیاری از اتفاقات کشوری نقش دارند، هر چند که جشنواره‌ها بسیار شده و ممکن است که هنرمندان فرصت حضور در این جشنواره‌ها را پیدا نکنند.

نجابتی افزود: هر کدام از اساتیدی که در قم حضور دارند دامنه‌ها و شاگردانی دارند که امیدواریم با استفاده از پتانسیل تشکل‌های مردمی و ظرفیت دانشگاه‌های هنر کشور و حتی در عرصه بین المللی شاهد استقبال علاقمندان باشیم.
پایان پیام

true

true
false
true