×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

مرحله نخست نیروگاه خورشیدی ۲۸۰ کیلوواتی استان قم افتتاح شدیادواره شهدای جامعه اطلاعاتی قم باحضور وزیر اطلاعات برگزارشدآزاد راه امیرکبیر قم-کاشان بهسازی و رفع نقص شددولت ساعات فعالیت ادارات در روز شنبه را 6 تا 10 صبح اعلام کرددستگیری ۱۱ دلال ارزی در قمکشف ۱۰ دستگاه ماینر در قم دانشگاه حضرت معصومه(س) با دانشگاههای اندونزی همکاری می کندبرگزاری دوره تخصصی امدادرسانی در تجمعات مذهبی ویژه امدادگران و نجات گران هلال‌احمر قمواژگونی یک دستگاه خودرو سمند 2 مصدم بد حال برجا گذاشتباند چهار نفره سارقان احشام در قم منهدم شدمدیر حوزه‌های علمیه با نایب رئیس دومای روسیه دیدار کردبرنامه جامع مقابله با گردو غبار قم به تصویب رسیدماموران قلابی متهم به ۱۵ فقره سرقت از اتباع دستگیر شدندجریمه نقدی سوهان فروش متخلف و ضبط موادغذایی غیربهداشتی در قم آغاز دومین دوره مسابقات مهارتی ویژه سربازان وظیفه نیرو‌های مسلح قممدرسه ای در قم به نام شهید جمهور کلنگ زنی می شود کلنگ احداث بوستان شهید رییسی شهر دستجرد به زمین زده شدکلنگ احداث اولین مرکز توانبخشی دستجرد به زمین زده شدمرکز توانبخشی و آموزشی نیک اندیشان افتتاح شداستان قم روز چهارشنبه وپنج شنبه سوم و چهارم مرداد تعطیل شد
طرح آموزشی «هر مدیر یک سواد آموز» در استان قم اجرا می شود
true
اهداء 7 هزار متر مربع زمین از سوی یک خیّر به آموزش و پرورش قم
اهداء 7 هزار متر مربع زمین از سوی یک خیّر به آموزش و پرورش قم و اجرای طرح آموزشی «هر مدیر یک سواد آموز» در استان قم از جمله مهمترین اخبار امروز آموزش و پرورش استان قم بود.

به گزارش پایگاه خبری – تحلیلی فردونیوز؛مدیرکل آموزش و پرورش استان قم از اهدای قطعه زمینی به مساحت 7 هزار متر مربع و به ارزش یکصد میلیارد تومان از سوی یک خیّر خبر داد.

علیرضا رحیمی، مدیرکل آموزش و پرورش استان طی سخنانی در جمع کارکنان این اداره کل اظهار کرد: یکی از ویژگی های انسان های خیراندیش این است که خود را در جریان هر کار خیری سهیم می کنند.

وی افزود: چنین افراد خیّری در هر کار خداپسندانه همچون مراسم شهدا، کمک به محرومان و خانواده های ایتام، تدریس فوق العاده و ...مشارکت می کنند تا نامشان نزد درگاه الهی در قافله خیر ثبت شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قم ادامه داد: به تازگی قطعه زمینی به مساحت 7 هزار متر مربع و به ارزش تقریبی یکصد میلیارد تومان در یکی از بهترین موقعیت های شهر از سوی خیّر ارجمندی به نام مرحوم عظیمی به آموزش و پرورش قم اهدا شد.

وی افزود: قبل از انتقال سند و ثبت آن به نام آموزش و پرورش، مرحوم عظیمی دارفانی را وداع کرد و وارثان آن مرحوم، این اقدام خیر وی را که نشان دهنده تربیت چند ساحتی آنان است، بالاتفاق تکمیل کردند.

رحیمی تاکید کرد: بر اساس گفته خانواده مرحوم عظیمی، نامبرده در هر کار خیری پیشقدم و جریان ساز بود و خود را سهیم می کرد. یاد اور می شود این تفاهم نامه با حضور کلیه وارثین مرحوم عظیمی و از یکسو مدیر کل آموزش و پرورش قم انجام گردید.

اجرای طرح آموزشی «هر مدیر یک سواد آموز» در استان قم

همایش توجیهی طرح آموزشی هر «مدیر یک سوادآموز» با حضور مدیران ستادی و مدارس آموزش و پرورش استان قم در محل تالار آموزش خانه معلم استان برگزار شد.

علیرضا رحیمی مدیرکل آموزش و پرورش استان با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی به ویژه شهدای دانش آموزگروه سرود، مدرسه قطب راوندی که در یکم بهمن ماه سال 1365بر اثربمباران های شهری رژیم بعثی به شهادت رسیدند، حرکت در مسیر شهدا و نصب العین قرار دادن فرامین امامین انقلاب را لازمه پیشرفت کشور و حرکت در مسیر استقلال فرهنگی دانست.

 رحیمی خاطرنشان کرد :اهمیت علم و سواد آموزی  در فرهنگ اسلام تا جایی است که در زمان پیامبر اکرم( صلی‌الله‌علیه‌وآله‌) سند آزادی اسیران غیرمسلمانی که در جنگ با مسلمانان به اسارت درآمده بودند، آموزش خواندن و نوشتن به مسلمانان بود.

وی ادامه داد: امام خمینی (رحمة‌الله‌علیه )که شاگرد ممتاز مکتب اهل‌بیت (علیهم‌السلام) بود ،اندک زمانی پس از پیروزی انقلاب اسلامی، فرمان تشکیل نهضت سوادآموزی را صادر کردند تا بزرگسالانی که سواد خواندن و نوشتن نداشتند ونیز کودکانی که بازمانده از تحصیل بوده اند ، در این کلاس‌ها آموزش ببینند؛ زیرا امام معتقد بود که اهمیت علم و دانش اگر بیشتر از اهمیت تأمین بهداشت و مسکن مردم نباشد، کمتر از آن نیست.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قم با بازخوانی و بررسی ابعاد پیام مهم حضرت امام خمینی (رحمه الله ) در تشکیل نهضت سوادآموزی، تاکید کرد: بیش از همه مردم  تمام مدیران آموزش و پرورش اعم از ستادی و مدارس ،در خط مقدم اجرای این پیام هستند و  فارغ از هر گونه تشریفات اداری باید خود را مخاطب این پیام بدانند و برای یاد دادن و علم آموزی به پا خیزد.

وی  اجرای طرح هر مدیر یک سوادآموز را در  راستای ترویج فرهنگ و گفتمان سواد آموزی دانست وگفت: این طرح در استان قم ویژه مدیران آموزش و پرورش و با هدف رشد مطلوب با سوادی و شتاب بخشی به فعالیت های سواد آموزی استان در حال اجرا است.

وی افزود :در این طرح هر مدیر یک نفر را به صورت مستقیم یا با حمایت و پشتیبانی خود در باسوادی افراد محروم از  نعمت سواد اقدام می کند.

 در ادامه محمدرضا قاسمی نیا معاون سواد آموزی استان با تقدیر از تلاش های مدیران ستادی و مدارس  آموزش و پرورش استان تاکید کرد: در جلسه  شورای معاونین اداره کل آموزش و پرورش استان قم که در مرداد ماه  با حضور معاون وزیر و رئیس سازمان نهضت سواد آموزی برگزار گردید با پیشنهاد مدیر کل استان وتائید و تصویب در آن جلسه و تاکید و دستور معاون  وزیر و و رئیس سازمان نهضت سواد آموزی در حال اجرا می باشد وی افزود تعداد85 نفر از بی سوادان و کم سوادان شناسایی شده طی مکاتبه رسمی به هریک از مدیران ستادی اداره کل برای  راستی آزمایی ،جذب و ثبت نام و آموزش معرفی گردیده اند.

وی افزود : امید است با تلاش جمعی مدیران ستادی و مدارس ، گام مهمی در رشد مطلوب باسوادی استان برداشته شود.

شایان ذکر است در این همایش پیام حضرت امام خمینی (رحمه الله علیه) به مناسبت آغاز فعالیت های سواد آموزی که در هفتم دیماه سال 1358 صادر شده است، توسط  مدیران باز خوانی شد و در ادامه تعدادی از مدیران ،به بیان تجربیات و پیشنهادهای  خود نسبت به اجرای این طرح  پرداختند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قم :انقلاب اسلامی جزو گلبول های خون مردم شده است

مدیرکل آموزش و پرورش استان قم همچنین گفت انقلاب اسلامی و دفاع از آرمان های آن جزو گلبول های خون مردم شده و هیچگاه دست از آن برنخواهند داشت.

علیرضا رحیمی، مدیرکل آموزش و پرورش استان قم در مراسم گرامیداشت شهدای بمباران هوایی قم بخصوص 9 شهید عضو گروه سرود و معلم شهید زهرا قضایی که در نمازخانه اداره کل برگزار شد، اظهار کرد: این ایام سالگرد تشییع بیش از 100 شهید بمباران هوایی و تعدادی از شهدای دفاع مقدس و در مجموع در سپم بهمن ۶۵ حدود 124 شهید از بمباران وعملیات کربلای پنج در قم است.

وی با اشاره به اینکه نام 9 دانش آموز شهید گروه سرود به همراه مربی آنان نیز در زمره شهدای بمباران می درخشد، گفت: از ویژگی های این گروه سرود و گروه های مشابه در آن زمان این بود که سروذ خود را زنده اجرا کردند و الفاظ سرود به دل می نشست.

رحیمی با اشاره به مفاد بیانیه گام دوم انقلاب عنوان کرد: شعارهای انقلاب اسلامی نظیر فداکاری، ایثارو استقلال طلبی و ...، برگرفته از فطرت پاک انسان هاست و تاریخ انقضا ندارد و در طول تاریخ نیز همواره مورد قبول بشریت خواهد بود.

وی با اشاره به نوع نگاه به مقوله جنگ تحمیلی و دفاع مقدس گفت:مطالعه و تدبر در اینکه در بمباران ها مصداقا از یک سو خلبان شجاع ما که قصد انهدام پل دشمن را داشت، دور می زند تا یک خودروی شخصی از روی پل عبور کند و آسیب نبیند و از سوی دیگر، هواپیمای دشمن سه راه بازار قم را در شلوغترین ساعت آن مورد حمله قرار میدهد و بیش از یکصد انسان بیگناه از جمله دانش آموزان گروه سرود را به خاک و خون می کشد برای تبیین ارزش های ایثار و شهادت بسیار مورد تاکید است.

مدیرکل آموزش و پرورش قم با اشاره به قساوت دشمن در خلق جنایاتی همچون بمباران مدرسه زینبیه شهر میانه و شهادت 33 دانش آموز و نیز شهادت 50 دانش آموز در مدرسه ای در بهبهان گفت: جمهوری اسلامی هیچگاه دست به چنین اقداماتی نزده است و این تفاوت رویکردها و نگاه ها و حکومت هاست.

وی افزود: امروز دفاع از انقلاب اسلامی و آرمان های بلند آن همچون ضدیت با استکبار جهانی و رژیم جعلی صهیونیسم، جزو گلبول های خون مردم شده است و چنین انقلابی هیچگاه با اغتشاش و دسیسه دشمن از بین نخواهد رفت بلکه ان شاءالله به دست صاحب اصلی آن حضرت ولی عصر(عج) خواهد رسید.

رحیمی در پایان بر حضور پرشور در مراسم و محافل گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و احیاء نام و آرمان آنان تاکید کرد. روز اول بهمن سال 1365، بر اثر حمله هوایی دشمن به سه راه بازار قم حدود یکصد تن از مردم بیدفاع از جمله اعضای گروه سرود دانش آموزی به همراه مربی و راننده مینی بوس به شهادت رسیدند؛ همان روز، معلم شهید زهرا قضایی نیز که از مراسم بزرگداشت معلم شهید علی بیطرفان از شهدای عملیات کربلای پنج، به منزل بر می گشت، بر اثر بمباران هوایی به فیض شهادت نائل آمد.
پایان پیام

true

true
false
true