×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

فرمانده جدید یگان ویژه استان قم منصوب و معرفی شد بیش از ۲۲۰ مجوز ایستگاه صلواتی در قم صادر شدتزریق رایگان واکسن آنفلوآنزا در مراکز بهداشت قمچرا برخی به بهانه وحدت می گویند از شهادت حضرت زهرا (س) حرف نزنید؟برگزاری مراسم عزاداری فاطمیه دوم در دفتر آیت‌الله العظمی فاضل لنکرانیمسئولین اجرای طرح بهینه‌سازی مصرف و تولید انرژی خورشیدی در استان قم منصوب شدند۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای رفع نقطه حادثه خیز ورجان به پردیسان اختصاص یافتدو کتابخانه و خانه دیجیتال در قم افتتاح شد کافی شاپ مروج بی‌بند و باری در قم پلمپ شدسه رام قطار فوق‌العاده در مسیر تهران – قم اختصاص یافتتعطیلی مدارس قم در هفته اول آذرماه شایعه استیک بیمار مرگ مغزی درقم نجات‌بخش جان 8 بیمار دیگر شدبازدارنده نبودن و ناکافی بودن جریمه‌ها و مجازات‌ها در تعزیرات حکومتیپروژه اصلاح و منظر آرایی میدان قشلاق بخش مرکزی قماجرای طرح خط کشی نهایی آزادراه قم- کاشانتقریظ مقام معظم رهبری برای دومین بار بر آثار منتشرشده در قمجریمه ۲۷ میلیاردی قاچاقچی کالا در قمامر به معروف و نهی از منکر بنیادی‌ترین فریضه الهی و رکن تحقق جامعه اسلامی استشهروندان قم موتور کولرهای آبی خود را رایگان با موتورهای نسل جدید BLDC تعویض کنندرفتن بهنام جو از استانداری قم تکذیب شد
true
مونوریل، پارکینگ، فرودگاه، مترو، سکونتگاه‌های غیررسمی، کنارگذرهای شرقی و غربی و دریاچه نمک قم تعیین تکلیف شدند
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قم با اشاره به احصای نظام مسائل استان قم، گفت: امروز هیچ پروژه کلانی در قم وجود ندارد که تکلیف استانی و دولت در آن مشخص نشده باشد و مسیر اجرا و تأمین بودجه مونوریل، پارکینگ، فرودگاه، مترو، سکونتگاه‌های غیررسمی، کنارگذرهای شرقی و غربی، دریاچه نمک معین‌شده است.

به گزارش پایگاه خبری – تحلیلی فردونیوز؛ابراهیم معتمدی در جلسه کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای اسلامی شهر قم، اظهار داشت: شناسایی و تعریف نظام مسائل استان جزء اولین اقداماتی است که مجموعه مدیریت استان آن‌ها را تعیین تکلیف کرده است.

وی با بیان اینکه طرح جامع تفصیلی شهری نقشه راهی بوده که سبب می‌شود تا تصمیم‌سازی‌های حوزه شهری به‌صورت سلیقه‌ای انجام نشود ابراز کرد: این طرح باید با تمام ضوابط آن اجرا شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قم خاطرنشان کرد: محور شهر قائم و بلوار شهید کبیری ازجمله معابر پرترافیک شهری بوده که لازم است اتصال آن به بلوار پیامبر اعظم(ص) با سرعت بالای انجام بگیرد.

وی مشکل کمبود پارکینگ در قم را مورد توجه قرارداد و افزود: با توجه به افزایش سهم خودروهای شخصی از سفرهای شهری و حضور میلیونی زائران، توسعه پارکینگ در هسته مرکزی شهر بحران‌آفرین است و باید به سمت توسعه پارکینگ حاشیه‌ای و خارج از هسته مرکزی سوق بدهیم.

معتمدی یادآور شد: روزانه به‌صورت متوسط ۲۷۰ هزار خودرو وارد استان قم می‌شود و در این شرایط لازم است تا توسعه حمل‌ونقل عمومی در شهر قم با توجه به محدودیت معابر و ظرفیت‌های پارکینگ مورد توجه باشد.

وی ضعف زیرساختی قم در مباحث گردشگری و جذب مسافر را مورد توجه قرارداد و گفت: ضعف قم در زیرساخت‌های اولیه گردشگری سبب شده تا ماندگاری مسافران ورودی به این شهر کمتر از ۷ ساعت باشد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قم با اشاره به مشکل کمبود ناوگان عمومی قم عنوان کرد: در کلان‌شهر قم باید دست‌کم ۴۰۰ دستگاه اتوبوس در مدار فعالیت باشد، این در حالی است که هم‌اکنون کمتر از ۲۵۰ دستگاه فعال وجود دارد و ناوگان تاکسیرانی نیز کاملاً فرسوده شده که این دو مشکل سبب القای حس نارضایتی در بین شهروندان و زائران می‌شود.
پایان پیام

true

true
false
true