×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

توزیع ۱۱ هزار تن کود یارانه‌ای در قماثر 7 جلدی «مفتاح‌الهدایه فی شرح تحریر الوسیله» در قم رونماییی شدادواردو آنیلی، نماد رستگاری در قلب ثروت و قدرت اروپااحداث ۱۴ زمین ورزشی روباز در بوستان‌های شهریدستگیری شکارچیان متخلف در تالاب مُرّه قمتعیین تکلیف کالاهای قاچاق موجود در انبارهای اموال تملیکی استان قمتوسعه خدمات الکترونیک و تکمیل پروژه ملی «جی‌نف» تا پایان آذر در استان قممدارس شناختی ؛ انقلابی در آموزش با نقشه راه مغزبرخورد پژو با تریلی در محور قم ـ جعفریه، جان یک نفر را گرفتنمایش سوگواره حدیث غربت در قمشیوع آنفولانزا در قم۴۵ دستگاه استخراج غیرمجاز رمز ارز در قم کشف شدکشف،توقیف و امحای ۴ تُن گوشت مرغ فاسد در قم موقوفه ای برای اقامه عزای فاطمی در قم سی‌ و یکمین یادواره شهید مهدی زین الدین و ۶۱۲۸ شهید استان قم برگزار می شودبزرگ‌ترین طرح زیرساختی اطراف حرم مطهر در قم اجرا می شودتقدیر رئیس جمهور از مؤسسه حس خوب زندگی و یک خانواده پر جمعیت قمیاستان قم میزبان سه شهید گمنام دوران دفاع مقدس خواهد بودنماز طلب باران در شهر مقدس قم اقامه شدتودیع و معارفه رئیس ستاد کنگره ملی شهدای استان قم
true
مونوریل، پارکینگ، فرودگاه، مترو، سکونتگاه‌های غیررسمی، کنارگذرهای شرقی و غربی و دریاچه نمک قم تعیین تکلیف شدند
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قم با اشاره به احصای نظام مسائل استان قم، گفت: امروز هیچ پروژه کلانی در قم وجود ندارد که تکلیف استانی و دولت در آن مشخص نشده باشد و مسیر اجرا و تأمین بودجه مونوریل، پارکینگ، فرودگاه، مترو، سکونتگاه‌های غیررسمی، کنارگذرهای شرقی و غربی، دریاچه نمک معین‌شده است.

به گزارش پایگاه خبری – تحلیلی فردونیوز؛ابراهیم معتمدی در جلسه کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای اسلامی شهر قم، اظهار داشت: شناسایی و تعریف نظام مسائل استان جزء اولین اقداماتی است که مجموعه مدیریت استان آن‌ها را تعیین تکلیف کرده است.

وی با بیان اینکه طرح جامع تفصیلی شهری نقشه راهی بوده که سبب می‌شود تا تصمیم‌سازی‌های حوزه شهری به‌صورت سلیقه‌ای انجام نشود ابراز کرد: این طرح باید با تمام ضوابط آن اجرا شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قم خاطرنشان کرد: محور شهر قائم و بلوار شهید کبیری ازجمله معابر پرترافیک شهری بوده که لازم است اتصال آن به بلوار پیامبر اعظم(ص) با سرعت بالای انجام بگیرد.

وی مشکل کمبود پارکینگ در قم را مورد توجه قرارداد و افزود: با توجه به افزایش سهم خودروهای شخصی از سفرهای شهری و حضور میلیونی زائران، توسعه پارکینگ در هسته مرکزی شهر بحران‌آفرین است و باید به سمت توسعه پارکینگ حاشیه‌ای و خارج از هسته مرکزی سوق بدهیم.

معتمدی یادآور شد: روزانه به‌صورت متوسط ۲۷۰ هزار خودرو وارد استان قم می‌شود و در این شرایط لازم است تا توسعه حمل‌ونقل عمومی در شهر قم با توجه به محدودیت معابر و ظرفیت‌های پارکینگ مورد توجه باشد.

وی ضعف زیرساختی قم در مباحث گردشگری و جذب مسافر را مورد توجه قرارداد و گفت: ضعف قم در زیرساخت‌های اولیه گردشگری سبب شده تا ماندگاری مسافران ورودی به این شهر کمتر از ۷ ساعت باشد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قم با اشاره به مشکل کمبود ناوگان عمومی قم عنوان کرد: در کلان‌شهر قم باید دست‌کم ۴۰۰ دستگاه اتوبوس در مدار فعالیت باشد، این در حالی است که هم‌اکنون کمتر از ۲۵۰ دستگاه فعال وجود دارد و ناوگان تاکسیرانی نیز کاملاً فرسوده شده که این دو مشکل سبب القای حس نارضایتی در بین شهروندان و زائران می‌شود.
پایان پیام

true

true
false
true