×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

ورود خودرو به استان قم طی 8 ماه گذشته، 9 درصد کاهش یافته است بدرقه دو ورزشکار قمی اعزامی به مسابقات پاراآسیایی جوانان ۲۰۲۵محور ریلی قدیمی قم به فضای شهری چندمنظوره تبدیل می شودچهل‌وهشتمین دوره مسابقات معارفی قرآن کریم در قم برگزار می شودحمایت هدفمند از ورزشکاران ضرورت امروز استراه‌اندازی کمپ تیم‌های ملی و احداث خانه جودو در قمفعالان اقتصادی منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان قم تجلیل شدنداهالی رسانه قم از خانواده طلبه بسیجی شهید حسن مختارزاده تجلیل کردندشکارچی متخلف با لاشه دو رأس میش و بره دستگیر شدنوزدهمین نمایشگاه فرش دستباف استان قم گشایش یافتزمان نصب پست های یکپارچه هوایی در استان به کمتر از ۴۰ دقیقه خواهد رسیدپیچ خطرناک"میم"در بخش فردو شهرستان کهک اصلاح می شوددستگیری سارقان منازل قم در شهریاروعده‌های زير ذره‌بين قاضی‌القضات کشور در سفر به قممدارس قم امروز چهارشنبه غیرحضوری شدمرحله نخست آزادراه شهید سلیمانی تا پایان سال به بهره برداری می رسدروستا‌های ویریچ، خاوه، تیره و فردو گازشان قطع خواهد شدآیین بزرگداشت مرحوم آیت‌الله محمدفاضل لنکرانی برگزار شدبرگزاری یادواره شهدای روستای تیره و صرم کهک و بخش سلفچگان رسیدگی به نامه‌های مردمی سفر رییس قوه قضاییه در قم آغاز شد
true
مونوریل، پارکینگ، فرودگاه، مترو، سکونتگاه‌های غیررسمی، کنارگذرهای شرقی و غربی و دریاچه نمک قم تعیین تکلیف شدند
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قم با اشاره به احصای نظام مسائل استان قم، گفت: امروز هیچ پروژه کلانی در قم وجود ندارد که تکلیف استانی و دولت در آن مشخص نشده باشد و مسیر اجرا و تأمین بودجه مونوریل، پارکینگ، فرودگاه، مترو، سکونتگاه‌های غیررسمی، کنارگذرهای شرقی و غربی، دریاچه نمک معین‌شده است.

به گزارش پایگاه خبری – تحلیلی فردونیوز؛ابراهیم معتمدی در جلسه کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای اسلامی شهر قم، اظهار داشت: شناسایی و تعریف نظام مسائل استان جزء اولین اقداماتی است که مجموعه مدیریت استان آن‌ها را تعیین تکلیف کرده است.

وی با بیان اینکه طرح جامع تفصیلی شهری نقشه راهی بوده که سبب می‌شود تا تصمیم‌سازی‌های حوزه شهری به‌صورت سلیقه‌ای انجام نشود ابراز کرد: این طرح باید با تمام ضوابط آن اجرا شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قم خاطرنشان کرد: محور شهر قائم و بلوار شهید کبیری ازجمله معابر پرترافیک شهری بوده که لازم است اتصال آن به بلوار پیامبر اعظم(ص) با سرعت بالای انجام بگیرد.

وی مشکل کمبود پارکینگ در قم را مورد توجه قرارداد و افزود: با توجه به افزایش سهم خودروهای شخصی از سفرهای شهری و حضور میلیونی زائران، توسعه پارکینگ در هسته مرکزی شهر بحران‌آفرین است و باید به سمت توسعه پارکینگ حاشیه‌ای و خارج از هسته مرکزی سوق بدهیم.

معتمدی یادآور شد: روزانه به‌صورت متوسط ۲۷۰ هزار خودرو وارد استان قم می‌شود و در این شرایط لازم است تا توسعه حمل‌ونقل عمومی در شهر قم با توجه به محدودیت معابر و ظرفیت‌های پارکینگ مورد توجه باشد.

وی ضعف زیرساختی قم در مباحث گردشگری و جذب مسافر را مورد توجه قرارداد و گفت: ضعف قم در زیرساخت‌های اولیه گردشگری سبب شده تا ماندگاری مسافران ورودی به این شهر کمتر از ۷ ساعت باشد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قم با اشاره به مشکل کمبود ناوگان عمومی قم عنوان کرد: در کلان‌شهر قم باید دست‌کم ۴۰۰ دستگاه اتوبوس در مدار فعالیت باشد، این در حالی است که هم‌اکنون کمتر از ۲۵۰ دستگاه فعال وجود دارد و ناوگان تاکسیرانی نیز کاملاً فرسوده شده که این دو مشکل سبب القای حس نارضایتی در بین شهروندان و زائران می‌شود.
پایان پیام

true

true
false
true