×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

هیات دولت یارانهٔ ۳ دهک یارانه بگیران را قطع کرداجرای طرح جمع‌ آوری انشعابات غیرمجاز در روستاهای قم؛ممیزی فعالیت‌های روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق استان قم فرآیند انتخابات شورای اسلامی شهرها آغاز شدبرای یک راهدار انجام وظیفه عین زندگی استبرنامه‌های ششمین سالگرد سردار سلیمانی محور بصیرت و تجلیل از شهدا خواهد بودششمین سالگرد شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی در قم برگزار می‌شوداجرای ۲۷ پروژه اساسی علوم انسانی اسلامی در نیروهای مسلح سفر های غیر ضروری نرویدپیشرفت قوه قضاییه در عدالت هوشمندارجاع هوشمند پرونده‌های قضایی در قمتوسعه سامانه هوشمند پرونده‌های قضایی در قمجشن روز ملی حمل و نقل و رانندگان شهرداری قم برگزار شدبسیج برای حل مشکلات استان قم و حمایت از دستگاه‌های اجرایی آماده استهمکاری سپاه، بسیج و دولت، کلید توسعه پایدار کشور استبخش حمل و نقل قم نیازمند برنامه ریزی و نگاه ویژه ملی است26 آذر روز حمل‌ونقل و رانندگان بر مدیران حمل ونقل و رانندگان مبارکباد۳۴ میلیون لیتر سوخت به واحدهای تولیدی قم تخصیص یافتدومین نمایشگاه عرضه محصولات خانگی و محلی شهرستان جعفرآباد افتتاح شدآیین اختتامیه ۴۰ طرح پژوهشی شهرداری قم برگزار شد
true
مونوریل، پارکینگ، فرودگاه، مترو، سکونتگاه‌های غیررسمی، کنارگذرهای شرقی و غربی و دریاچه نمک قم تعیین تکلیف شدند
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قم با اشاره به احصای نظام مسائل استان قم، گفت: امروز هیچ پروژه کلانی در قم وجود ندارد که تکلیف استانی و دولت در آن مشخص نشده باشد و مسیر اجرا و تأمین بودجه مونوریل، پارکینگ، فرودگاه، مترو، سکونتگاه‌های غیررسمی، کنارگذرهای شرقی و غربی، دریاچه نمک معین‌شده است.

به گزارش پایگاه خبری – تحلیلی فردونیوز؛ابراهیم معتمدی در جلسه کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای اسلامی شهر قم، اظهار داشت: شناسایی و تعریف نظام مسائل استان جزء اولین اقداماتی است که مجموعه مدیریت استان آن‌ها را تعیین تکلیف کرده است.

وی با بیان اینکه طرح جامع تفصیلی شهری نقشه راهی بوده که سبب می‌شود تا تصمیم‌سازی‌های حوزه شهری به‌صورت سلیقه‌ای انجام نشود ابراز کرد: این طرح باید با تمام ضوابط آن اجرا شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قم خاطرنشان کرد: محور شهر قائم و بلوار شهید کبیری ازجمله معابر پرترافیک شهری بوده که لازم است اتصال آن به بلوار پیامبر اعظم(ص) با سرعت بالای انجام بگیرد.

وی مشکل کمبود پارکینگ در قم را مورد توجه قرارداد و افزود: با توجه به افزایش سهم خودروهای شخصی از سفرهای شهری و حضور میلیونی زائران، توسعه پارکینگ در هسته مرکزی شهر بحران‌آفرین است و باید به سمت توسعه پارکینگ حاشیه‌ای و خارج از هسته مرکزی سوق بدهیم.

معتمدی یادآور شد: روزانه به‌صورت متوسط ۲۷۰ هزار خودرو وارد استان قم می‌شود و در این شرایط لازم است تا توسعه حمل‌ونقل عمومی در شهر قم با توجه به محدودیت معابر و ظرفیت‌های پارکینگ مورد توجه باشد.

وی ضعف زیرساختی قم در مباحث گردشگری و جذب مسافر را مورد توجه قرارداد و گفت: ضعف قم در زیرساخت‌های اولیه گردشگری سبب شده تا ماندگاری مسافران ورودی به این شهر کمتر از ۷ ساعت باشد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قم با اشاره به مشکل کمبود ناوگان عمومی قم عنوان کرد: در کلان‌شهر قم باید دست‌کم ۴۰۰ دستگاه اتوبوس در مدار فعالیت باشد، این در حالی است که هم‌اکنون کمتر از ۲۵۰ دستگاه فعال وجود دارد و ناوگان تاکسیرانی نیز کاملاً فرسوده شده که این دو مشکل سبب القای حس نارضایتی در بین شهروندان و زائران می‌شود.
پایان پیام

true

true
false
true