×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

مراسم روز جهانی معلولین به همت بهزیستی و شهرداری قم برگزار شداستاندار قم: معلولان، سرمایه‌هایی توانمند و مؤثر در مسیر توسعه‌اندزن، کارگزار خانه نیست، مدیر استرئیس اداره کل مسلمانان گرجستان به حرم حضرت معصومه (س)مشرف شدپژوهشگران و فناوران برگزیده قم تجلیل شدند۸۰ درصد آلودگی کشور ناشی از خودروهایی است که با قیمت گزاف به مردم تحمیل می‌شودقرارگاه بهینه‌سازی مصرف انرژی در استان قم تشکیل می شودگردهمایی مسئولین فرهنگی و دینی صنعت برق كشور در قم برگزار شدقاچاقچي ترياک با 34 کیلو مواد مخدر دستگير شدکشف 10 دستگاه ماينر غيرمجاز در قمدستگيري زن 58 ساله با 19 فقره سابقه کيفري در قمطرح بهسازی و روکش آسفالت محور قدیم شهرستان جعفرآبادمناسب‌سازی فضاها و اماکن عمومی و ایجاد اشتغال پایدار 2 اولویت خدمت به معلولین است 21 هزار نفر معلول تحت پوشش بهزیستی قم هستنداحداث و تغییر کاربری درطول جاده ها، منوط به رعایت اصول ایمنی است باند 8 نفره سارقان کش‌روزني در قم زمين‌گير شدیک نوجوان در محور قم - جعفریه به علت واژگونی پراید جان باختتوسعه گردشگری زیارتی، سلامت و راه‌اندازی قطاری قم‌گردی در قمپژوهش بدون پیوند با صنعت اثربخش نیستکاشت ۳۰۰۰ نهال در منطقه کوکان قم
true
مونوریل، پارکینگ، فرودگاه، مترو، سکونتگاه‌های غیررسمی، کنارگذرهای شرقی و غربی و دریاچه نمک قم تعیین تکلیف شدند
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قم با اشاره به احصای نظام مسائل استان قم، گفت: امروز هیچ پروژه کلانی در قم وجود ندارد که تکلیف استانی و دولت در آن مشخص نشده باشد و مسیر اجرا و تأمین بودجه مونوریل، پارکینگ، فرودگاه، مترو، سکونتگاه‌های غیررسمی، کنارگذرهای شرقی و غربی، دریاچه نمک معین‌شده است.

به گزارش پایگاه خبری – تحلیلی فردونیوز؛ابراهیم معتمدی در جلسه کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای اسلامی شهر قم، اظهار داشت: شناسایی و تعریف نظام مسائل استان جزء اولین اقداماتی است که مجموعه مدیریت استان آن‌ها را تعیین تکلیف کرده است.

وی با بیان اینکه طرح جامع تفصیلی شهری نقشه راهی بوده که سبب می‌شود تا تصمیم‌سازی‌های حوزه شهری به‌صورت سلیقه‌ای انجام نشود ابراز کرد: این طرح باید با تمام ضوابط آن اجرا شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قم خاطرنشان کرد: محور شهر قائم و بلوار شهید کبیری ازجمله معابر پرترافیک شهری بوده که لازم است اتصال آن به بلوار پیامبر اعظم(ص) با سرعت بالای انجام بگیرد.

وی مشکل کمبود پارکینگ در قم را مورد توجه قرارداد و افزود: با توجه به افزایش سهم خودروهای شخصی از سفرهای شهری و حضور میلیونی زائران، توسعه پارکینگ در هسته مرکزی شهر بحران‌آفرین است و باید به سمت توسعه پارکینگ حاشیه‌ای و خارج از هسته مرکزی سوق بدهیم.

معتمدی یادآور شد: روزانه به‌صورت متوسط ۲۷۰ هزار خودرو وارد استان قم می‌شود و در این شرایط لازم است تا توسعه حمل‌ونقل عمومی در شهر قم با توجه به محدودیت معابر و ظرفیت‌های پارکینگ مورد توجه باشد.

وی ضعف زیرساختی قم در مباحث گردشگری و جذب مسافر را مورد توجه قرارداد و گفت: ضعف قم در زیرساخت‌های اولیه گردشگری سبب شده تا ماندگاری مسافران ورودی به این شهر کمتر از ۷ ساعت باشد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قم با اشاره به مشکل کمبود ناوگان عمومی قم عنوان کرد: در کلان‌شهر قم باید دست‌کم ۴۰۰ دستگاه اتوبوس در مدار فعالیت باشد، این در حالی است که هم‌اکنون کمتر از ۲۵۰ دستگاه فعال وجود دارد و ناوگان تاکسیرانی نیز کاملاً فرسوده شده که این دو مشکل سبب القای حس نارضایتی در بین شهروندان و زائران می‌شود.
پایان پیام

true

true
false
true