- 14 آبان 1401
- کد خبر 15592
- پرینت
- کپی لینک کوتاه
به گزارش پایگاه خبری – تحلیلی فردونیوزبه نقل ازخبرگزاری حوزه، یوسف نوری، وزیر آموزش و پرورش عصر امروز در دیدار با مدیرحوزه های علمیه اظهار کرد: نهاد تعلیم و تربیت ارکان متعددی دارد که مهترین آن خانواده است، متاسفانه نظام تعلیم و تربیت خانواده را تعطیل کرده است و لذا از حوزه می خواهیم با کمک به نهاد تعلیم و تربیت برنامه ای برای فعال تر شدن خانواده طراحی و به صورت آیین نامه اجرایی ابلاغ گردد.
رئیس ستاد همکاریهای حوزه و آموزش و پرورش ادامه داد: آیا تاکنون از مدرسه با والدین تماس گرفته شده که شما این تخصص را دارید و در این راستا می توانید به مدرسه کمک کنید؟ خیر. چرا که این هنوز به این باور و برنامه صحیح نرسیده ایم که خانواده می تواند نقش مهمی را در کمک به بهبود تعلیم و تربیت ایفا کند.
دکتر نوری تصریح کرد: نظام آموزش و پرورش ما خیلی متربی است، برنامه های متنوعی دارد ولی در عمل توجهی که باید به آموزش و تربیت دانش آموز باشد، نیست.
وزیر آموزش و پرورش به برنامه های سه گانه طراحی شده اشاره کرد و افزود: سه برنامه اضطراری، کوتاه مدت و میان مدت را طراحی کرده ایم تا در این برنامه ها نزدیکی بیشتر اولیا و مربیان و مدرسه را داشته باشیم.
وی به حضور ۴۰ هزار مربی پرورشی اشاره کرد و گفت: تربیت نیروی مشترک یکی از نیازهای آموزش و پرورش است که امید است با همکاری حوزه های علمیه چنین اتفاقی تحقق یابد. در دورانی تربیت معلم قرآن و عربی کلا با قم بود، امروز این حلقه مفقوده وجود دارد که امیدوارم در این عرصه تغییر انگاره ای نسبت به کاستی هایی که وزارت آموزش و پرورش دارد به ویژه نهاد خانواده بیش از پیش توجه شود.
آیت الله اعرافی :آموزش و پرورش بر روی شناخت ریشه ای مسائل ورود کند/ دوره های ضمن خدمت را جدیّ بگیرد
مدیرحوزه های علمیه نیز گفت: یکی از برنامه های مهم و ارزشمندی که چند سالی است که در آموزش و پرورش نگاه جدی به آن نمی شود، دوره های آموزش ضمن خدمت است که باید نسبت به گذشته جدیّ تر گرفته شود.
آیت الله علیرضا اعرافی، ظهر امروز شنبه در دیدار وزیر و معاونین آموزش و پرورش که امروز در قم برگزار شد، در سخنانی ضمن تسلیت ایام وفات حضرت فاطمه معصومه(س) اظهارکرد: آموزش وپرورش موضوع مهمی است که طی سه چهار دهه اخیر هرگز از آن غافل نبوده ام و همیشه نسبت به آن دغدغده داشته ام.
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی افزود: امروز یک جنگ ترکیبی تمام عیار و بی سابقه علیه نظام اسلامی به راه افتاده است و اگر حجم ابزارهای به کار گرفته شده را مدنظر قرار دهیم، مشخص می شود در عرصه های مختلف آنطور که بایسته است به وظایف خود عمل نکرده ایم و نمونه آن، کمک رسانی و خدمت به آموزش و پرورش است که به درستی انجام نشده و شاهد ضعف هایی از سر عدم شناخت هستیم.
آیت الله اعرافی ادامه داد: وقتی موضوع یا مسأله ای را خوب بشناسیم، وقتی آموزش و پرورش و رسالت آن را خوب بشناسیم و نسبت به آن شناخت پیدا کنیم، در واقع بهترین سرمایه گذاری را برای آن انجام می دهیم و این ضعف در سرمایه گذار ناشی از عدم شناخت این دستگاه عظیم و گسترده است.
عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه ذهن خوانی و ضمیر خوانی باید در آموزش و پرورش صورت گیرد، اظهار کرد: یک اتفاق مهمی که می تواند در آموزش و پرورش صورت گیرد، ضمیر خوانی دانش آموزان است، منظور رصد سطحی نیست، بلکه رصد عمیق و تحلیلی از موضوعات مختلف است که باید در متن آموزش و پرورش صورت بگیرد، وقتی این شناخت صورت بگیرد، سپس خواهیم فهمید چه چیزی را از آموزش و پرورش باید بخواهیم و او رسالتش چیست؟ آموزش و پرورش بر روی شناخت ریشه ای مسائل باید ورود کند.
مدیرحوزه های علمیه بیان کرد: بحث تربیت مدیر و مدیرسازی نکته حائز اهمیت دیگری است که باید از سوی ستاد همکاریهای حوزه و آموزش و پرورش مورد توجه قرار گیرد و این از مسائل اصلی ستاد می باشد.
عضو فقهای شورای نگهبان افزود: بحث آموزش های ضمن خدمت، اقدام ارزشمند دیگری است که پیش از این در وزارت آموزش و پرورش با قوت دنبال می شد، اما چند سالی است که دیگر خبری از نیست، لذا توجه به این موضوع مهم مجدد باید صورت گیرد، چرا که دارای آثار و برکات ارزشمندی است، اگر با برنامه پیش برود.
آیت الله اعرافی تصریح کرد: باید در دوره جدید، نظام مشاوره، دانشی، علمی و معرفتی در آموزش و پرورش با همکاری حوزه های علمیه رنگ و بوی متنوع و تازه تری به خود بگیرد و همراه با برنامه های با نشاطی که دوستان گزارش آن را ارائه کردند، خروجی مؤثری را در آینده نزدیک شاهد باشیم.
پایان پیام
این مطلب بدون برچسب می باشد.